Van China virus naar Kennedy virus?

quasimodo

Van China virus naar Kennedy virus?

Bericht door quasimodo »

borsjea

Re: Van China virus naar Kennedy virus?

Bericht door borsjea »

En verkoop je gewoon de eieren en het kippenvlees van besmette kippen dan kun je ook kijken of dat effect heeft op de mensen. Hanteer dit exclusief voor een paar rode staten en uiteraard het witte huis.

Het valt mij op dat in mijn kennissenkring de mensen die tijdens de Corona alle maatregelingen en beperkingen serieus namen er geen een Corona heeft opgelopen en onder de mensen die het allemaal maar onzin vonden zitten er diverse tussen die zelfs meerder malen besmet zijn geweest, het niet hebben overleefd of nu jaren later nog steeds de gevolgen ondervinden.
Progresso
Contacteer:

Bericht door Progresso »

Al eeuwenlang selecteert de mens dieren en planten die beter bestand zijn tegen bepaalde ziektes. Ook tegen ziektes die veroorzaakt worden door virussen.

Het verbaast me, of het verbaast me eigenlijk helemaal niets, dat nu een minister van gezondheid zegt dat we het probleem bij de bron moeten aanpakken veel tegengas krijgt.

In Nederland doet men ook een grootschalige proef met vaccinaties van kuikens. Dit is gewoon een medisch experiment, maar het bijzondere is dat de eieren van deze kippen gewoon voor consumptie bestemd zijn.

Ik zie liever de aanpak RFK dan het gepruts met ons eten in Nederland.
quasimodo

Bericht door quasimodo »

Ik zie liever de aanpak RFK dan het gepruts met ons eten in Nederland.
Het artikel legt duidelijk uit waar de bezwaren liggen, en gaan ook in op de vaccinatie. Maar die wetenschappers zullen wel een groter belang hebben dan RFK om ons te misleiden.
Progresso
Contacteer:

Bericht door Progresso »

quasimodo schreef: za mar 22, 2025 20:41 Maar die wetenschappers zullen wel een groter belang hebben dan RFK om ons te misleiden.
Ja, dat is een zeer groot probleem. Hoe gaat het gezegde ook al weer? Wiens brood men eet,....
quasimodo

Bericht door quasimodo »

Ajax

Bericht door Ajax »

De Amerikaanse minister van Volksgezondheid Robert F. Kennedy Jr. denkt erover om de vogelgriep (H5N1) zijn gang te laten gaan in pluimveebedrijven. Bedoeling is om te kijken of sommige kippen immuun zijn. Wetenschappers waarschuwen dat het een ‘desastreus idee’ is.
Weer een mooi voorbeeld van een AD bericht.

Vallen me een paar zaken op. Het zijn altijd "wetenschappers". Zoals we weten bestaat er geen wetenschappelijke consensus, dus welke wetenschappers zeggen dit? Maar de lezer gelooft alles wat "de wetenschap" zegt. En dat wordt gebruikt om de foute minister van volksgezondheid te cancellen. Ongeacht of wat hij gezegd zou kunnen hebben, hout snijdt. Het is de verkeerde persoon dus zijn idee wordt bij voorbaat al gediskwalificeerd. Verder kun je je afvragen of wat Kennedy zegt nu erg relevant is voor NL, dan wel BR.

Je kan dan proberen wat verder te kijken. Is het een goed idee om elke kip in de wereld te vaccineren (lijkt me een aardige, misschien zelfs onmogelijke klus) of niets te doen?

Het juiste scenario sluit perfect aan bij dat idee dat we tegenwoordig hebben om alles in de wereld te kunnen beheersen. Ik denk dat dat een misvatting is. Dus denk ervan wat je wil, het lijkt mij geen belangrijk nieuws :)
Progresso
Contacteer:

Bericht door Progresso »

Ajax schreef: zo mar 23, 2025 11:12 Je kan dan proberen wat verder te kijken. Is het een goed idee om elke kip in de wereld te vaccineren (lijkt me een aardige, misschien zelfs onmogelijke klus) of niets te doen?
Nou, dat is nu al mogelijk, tenminste in de professionele houderij. Die kuikens gaan gewoon op een lopende band en krijgen automatisch een vaccin ingespoten.

Ik denk overigens dat Kennedy al het gelijk van de wereld heeft.

Zijn paraplu is "Make America healthy again".

Besef dat de levensverwachting in de VS dalende is, minimaal 40% van de Amerikanen obesitas heeft en er 20.000 fentanyl doden per jaar zijn. Daarbij heb je nog idioten die regelmatig een schoolklas neerschieten en een grote groep letterbakgekkies. Ook het aantal diagnoses met autisme is extreem gestegen de laatste jaren.

Kortom, er is wel iets aan de hand daar.

De voedsel- en medicijn fabrikanten hadden redelijk vrij spel daar. Wie kent nog de discussie van chloorkippen die de EU liever niet zag. Blijkbaar konden voedselfabrikanten allerlei chemicaliën door het voedsel mengen zolang ze het maar zelf declareerden als veilig.

Wat Kennedy doet is juist. De eerste maatregelen, bijvoorbeeld om eens goed te kijken wat onze babies aan chemicaliën binnenkrijgen via potjes babyvoedsel zijn al aangekondigd.
20250323_095451.jpg
Hetzelfde geldt voor vaccins. Zoals we met de m-RNA behandeling tegen Covid-19 hebben gezien blijken de fabrikanten hun productieprocessen niet altijd op orde te hebben. Dat weten we nu, maar hoe grondig worden bestaande vaccinaties getest.

Iets is er grondig mis met de gezondheid van Amerikanen en het is goed dat men ieder aspect diepgaand onderzoekt.
Felix

Bericht door Felix »

letterbakgekkies???
quasimodo

Bericht door quasimodo »

Progresso schreef:De voedsel- en medicijn fabrikanten hadden redelijk vrij spel daar.
En met de bezuinigingen op de export na vrijwel compleet vrij spel.
Progresso
Contacteer:

Bericht door Progresso »

Leg uit?

Ik meen mij te herinneren dat jouw werkgever iets met die babyvoeding deed. Is RFK goed of slecht nieuws voor jullie bedrijf?
quasimodo

Bericht door quasimodo »

Voor mijn bedrijf op de korte termijn fantastisch. Veel audits gaan niet meer door. Of dit voor de consument zo fantastisch is waag ik te betwijfelen. Wij doen alleen maar zaken omdat ze net zoals in China last hadden van dodelijk babyvoeding in het land zelf geproduceerd. In China omdat corruptie de eigen controle op locale producenten verstoorde. En in de VS doordat de marktwerking zover was doorgeschoten dat er veel te weinig productie locaties waren. En als die dan gereinigd moet worden i.v.m een besmetting wat iedereen kan overkomen. Blijft er niets over.

Maar je zit altijd met de claim cultuur mocht er daadwerkelijk iets mis gaan. Dat is op de lange termijn alleen te overleven voor hele grote bedrijven denken ze. Mocht het risico niet in jou voordeel uitvallen. Al kan ik me voorstellen dat niet alle grote bedrijven zo denken zoals bijvoorbeeld Philips en Bayer.
Felix

Bericht door Felix »

letterbakgekkies
Betekenis???
Progresso
Contacteer:

Bericht door Progresso »

Ik ben niet jouw zoekmachine. Op GROK wordt het keurig netjes uitgelegd.
Felix

Bericht door Felix »

Ik ben niet jouw zoekmachine.
Klopt, maar je gebruikt een woord waarvan ik de betekenis niet op internet kan vinden, vandaar dat ik dacht dat jij misschien wel wist wat het betekende.
Progresso
Contacteer:

Bericht door Progresso »

Nee, maar je kunt het op GROK vinden.
Felix

Bericht door Felix »

Nee, maar je kunt het op GROK vinden.
Dan maar niet.
Progresso
Contacteer:

Bericht door Progresso »

Progresso schreef: zo mar 23, 2025 15:03 De voedsel- en medicijn fabrikanten hadden redelijk vrij spel daar. Wie kent nog de discussie van chloorkippen die de EU liever niet zag. Blijkbaar konden voedselfabrikanten allerlei chemicaliën door het voedsel mengen zolang ze het maar zelf declareerden als veilig.
Het beleid van RFK om ons voedsel beter te maken blijkt toch wel enige wetenschappelijke onderbouwing te hebben.

Zelfs in Nederland, waar de eisen rondom voedsel fors hoger zijn dan in Amerika blijkt het allemaal niet mee te vallen met dat ultra-processed voedsel.

https://www.rtl.nl/nieuws/binnenland/ar ... ger-gezond
quasimodo

Bericht door quasimodo »

Progresso schreef:Het beleid van RFK om ons voedsel beter te maken blijkt toch wel enige wetenschappelijke onderbouwing te hebben.
We weten nog helemaal niet wat het beleid is. Of heeft hij al concreet iets bewerkstelligd. Het eerste wat binnenkort op de rol staat zijn grove bezuinigingen op de instanties die controle hierop moeten doen. Wat wel als voordeel heeft dat er mogelijk vertragingen ontstaan op nieuwe additieven. Tussen roepen en daadwerkelijk beleid maken zit meestal een groot verschil. Maar hij lijkt vaart te willen maken met rauwe melk volgens de berichten, pasteuriseren is wel heel slecht voor onze gezondheid. Zeker als je voorstander bent van virussen maar hun gang te laten gaan.
Progresso
Contacteer:

Bericht door Progresso »

quasimodo schreef: wo apr 02, 2025 08:47 Of heeft hij al concreet iets bewerkstelligd.
Hij is geloof ik pas zes weken beëdigd. Ik denk dat de oprichting van de Make America Healthy Again commissie een belangrijke stap is.

Ga nu eens fundamenteel kijken waar het fout gaat in de VS. Dat de levensverwachting daalt en dat de meerderheid van de bevolking obese zijn symptomen. Maar de echte oorzaak kent men niet.

Te veel suiker, zout en vet zullen een belangrijk rol spelen en de fabrikanten van de ultra-processed foods hebben al te horen gekregen dat ze niet meer zomaar allerlei chemicaliën door ons voedsel kunnen mengen. Ik denk dat dat al een hele belangrijke eerste stap is.

Maar het is natuurlijk een mega-operatie waar heel veel aspecten van de zieke Amerikaanse maatschappij bij elkaar komen. Hoe krijg je de Amerikaan weer letterlijk in beweging? Hoe ga je mensen weer leren een gezonde maaltijd te bereiden? Hoe ga je ervoor zorgen dat supermarkten weer verse producten in hun schappen gaan zetten. Hoe krijg je de Amerikanen weer zover dat ze een gezonde levensstijl aannemen. Hoor ik ergens in de verte "Amish"?

Afijn, eerst maar eens heel goed analyseren, wat laaghangend fruit meepakken en dan met een goed doordacht programma komen.
Plaats reactie