Dit jaar zeker geen KLM vluchten Fortaleza
Dit jaar zeker geen KLM vluchten Fortaleza
Gebrek aan vliegtuigen.
Het lijkt mij een stug excuus. Volgens mij is het gewoon wachten op wie TAP overneemt, of Azul en GOL het gaan overleven en wat KLM wel of niet mag aanvliegen van Parijs.
https://diariodonordeste.verdesmares.co ... -1.3512482
Het lijkt mij een stug excuus. Volgens mij is het gewoon wachten op wie TAP overneemt, of Azul en GOL het gaan overleven en wat KLM wel of niet mag aanvliegen van Parijs.
https://diariodonordeste.verdesmares.co ... -1.3512482
Re: Dit jaar zeker geen KLM vluchten Fortaleza
En AF gaat vanaf het najaar naar Salvador de Bahia vliegen en GOL gaat voor aansluitende vluchten zorgen. Ik ben benieuwd of dit ook gevolgen voor Fortaleza gaat hebben.
https://luchtvaartnieuws.nl/nieuws/cate ... ter-bekend
https://luchtvaartnieuws.nl/nieuws/cate ... ter-bekend
Als zowel Fortaleza een AF hub blijft naast een nieuwe hub in Salvador, dan komt er in Fortaleza ruimte om die samen met KLM uit te voeren zoals voorheen. We zullen zien welke ontwikkelingen er komen. Er is ook veel meer beroepsmatig reisverkeer te verwachten naar Fortaleza door de investeringen van Europese bedrijven in energieprojecten in Ceara denk ik. Om een volgens mij redelijk goedlopende lijndienst naar Fortaleza te vervangen door een nieuwe naar Salvador lijkt mij niet logisch. Eerder ziet AF verdere groei in NO Brazilië mogelijk denk ik. We zullen het gaan zien. Maar ik hoop dat AF op Fortaleza blijft vliegen. En in combinatie met KLM zou helemaal mooi zijn.
Beetje rare analyse.
KLM/AirFrance hebben aangegeven niet te gaan bieden op TAP. Dus om het continent Zuid-Amerika goed te bedienen moeten ze het aantal bestemmingen uitbreiden.
Wat KLM/AirFrance doet is gewoon vanuit de twee Europese hubs, Parijs en Amsterdam, het aantal rechtstreekse verbindingen naar Zuid-Amerika opvoeren.
In ieder geval heeft het nu al een zeer positief effect op de prijzen. Ik zie nu weer aanbiedingen van €700 retour in economy. Vorig jaar kon je nauwelijks een vlucht boeken onder de €1000.
KLM/AirFrance hebben aangegeven niet te gaan bieden op TAP. Dus om het continent Zuid-Amerika goed te bedienen moeten ze het aantal bestemmingen uitbreiden.
Wat KLM/AirFrance doet is gewoon vanuit de twee Europese hubs, Parijs en Amsterdam, het aantal rechtstreekse verbindingen naar Zuid-Amerika opvoeren.
In ieder geval heeft het nu al een zeer positief effect op de prijzen. Ik zie nu weer aanbiedingen van €700 retour in economy. Vorig jaar kon je nauwelijks een vlucht boeken onder de €1000.
Ja, klopt! Ik heb twee weken geleden nog een vlucht geboekt van Amsterdam naar Fortaleza, (heen 26 mei, terug 16 juni( allemaal voor minder dan 900 euro met Air France.
Hm, KLM/AirFrance doet toch mee aan de biedingen strijd om TAP.
https://luchtvaartnieuws.nl/nieuws/cate ... ta-airwaysDaarnaast heeft hij nog steeds zeer veel interesse in TAP Air Portugal, dat door de Portugese regering geprivatiseerd gaat worden. Voor Air France-KLM zijn het sterke netwerk in Zuid-Amerika en de geografische positie van de hub in Lissabon zeer interessant.
Het duurt wel erg lang allemaal!Hm, KLM/AirFrance doet toch mee aan de biedingen strijd om TAP.
En dan heb je nog de illegale staatssteun voor zowel TAP als AirFrance/KLM.
Ik heb zo'n vermoeden dat de staatsteun wel met een sisser gaat aflopen. Daar hebben zoveel maatschappijen en overheden aan meegewerkt, dat hier wel een geitenpaadje gevonden gaat worden. Al zal Ryanair hier wel tegen blijven procederen en je het nooit weet.
Er zou stilaan toch wel weer een concurrent bij mogen die rechtstreeks tussen Europa en Fortaleza (of het noordoosten) vliegt.
Net even gekeken naar de prijzen voor volgende zomer: bij onze Portugese vrienden wordt dat momenteel 4700 euro voor 4 personen. Hallo, gezinsvakantie... Voor economy class is dat, ook in de zomer, schandalig.
Net even gekeken naar de prijzen voor volgende zomer: bij onze Portugese vrienden wordt dat momenteel 4700 euro voor 4 personen. Hallo, gezinsvakantie... Voor economy class is dat, ook in de zomer, schandalig.
Helaas de nieuwe realiteit. Ben zelf overigens dit jaar voor 4 personen, inclusief 2x handbagage maar een paar honderd Euro goedkoper uit. Las vorige week dat vluchten gemiddeld 80% duurder geworden zijn. In dat opzicht vallen de prijzen van TAP voor 2025 alleszins mee, hoewel…..Wade schreef: ↑zo jul 14, 2024 03:28 Er zou stilaan toch wel weer een concurrent bij mogen die rechtstreeks tussen Europa en Fortaleza (of het noordoosten) vliegt.
Als je schoolgaande kinderen hebt vlieg je waarschijnlijk in de duurste tijd van het jaar. Het kost mij dit jaar voor 2 volwassenen en 2 kinderen ook ruim € 4.000 inclusief 4 koffers op de heenweg. En deze tickets heb ik al oktober vorig jaar geboekt. In 2023 was ik ongeveer hetzelfde bedrag kwijt. Ben benieuwd naar de prijzen voor 2025.
Het viel mij op dat de tickets naar Fortaleza vaak veel duurder zijn dan op andere luchthavens. Ik heb mijn vakantie al een paar keer gecombineerd met een weekje in Rio de Janeiro en dan met een binnenlandse vlucht naar Fortaleza. Dan heb je voor dezelfde prijs 2 bestemmingen inclusief mijn vriendin over te laten komen naar Rio.
Wil je echt goedkoop en ben je niet bang voor wat avontuur. Ik vond vorig jaar een veel goedkopere vlucht naar Natal. Heb mijn vriendin over laten vliegen en een paar dagen doorgebracht in Natal. Vervolgens na een tip van Progresso met de bus naar Arcati voor bezoek aan Marco in canoa quebrado, maar rechtstreeks Fortaleza kan ook. Die hebben als je vroeg boekt al aanbiedingen van 2 euro. En de bus was een redelijk luxe vakantie bus met internet. En daarna met de bus naar Fortaleza. En op de terugweg met het vliegtuig.
https://global.flixbus.com/
Wil je echt goedkoop en ben je niet bang voor wat avontuur. Ik vond vorig jaar een veel goedkopere vlucht naar Natal. Heb mijn vriendin over laten vliegen en een paar dagen doorgebracht in Natal. Vervolgens na een tip van Progresso met de bus naar Arcati voor bezoek aan Marco in canoa quebrado, maar rechtstreeks Fortaleza kan ook. Die hebben als je vroeg boekt al aanbiedingen van 2 euro. En de bus was een redelijk luxe vakantie bus met internet. En daarna met de bus naar Fortaleza. En op de terugweg met het vliegtuig.
https://global.flixbus.com/
De berichten druppelen binnen dat de KLM en andere westerse maatschappijen gaan stoppen met veel vluchten naar onderandere China. I.v.m het omvliegen om Rusland kunnen ze niet concurreren met de Chinese vliegmaatschappijen. Dat zal wel leiden tot vrije vliegtuigen en openen van andere routes.
Maar er is, zo las ik hier wel eens, toch ook een gebrek aan piloten?Dat zal wel leiden tot vrije vliegtuigen en openen van andere routes.
De vliegtuigen worden nu ook gevlogen. Dus een eventueel tekort wordt nu ook opgevangen.