Lula vertraagt aankoop Covid vaccins
Re: Lula vertraagt aankoop Covid vaccins
Voor nieuwe medicamenten zijn er veel administratieve verplichtingen als fabrikant. Dus waarom zou je deze registratie laten bestaan. En bij de medicamenten waarbij dit niet meer geld vragen ze geen nieuwe handelsvergunning aan.
Maar als jij een beter theorie hebt hoor ik het graag. Ik zie geen andere motivatie om deze handeling te doen.
Maar als jij een beter theorie hebt hoor ik het graag. Ik zie geen andere motivatie om deze handeling te doen.
Je kan de klok er op gelijk zetten, precies verwoord de mening aan de ene kant.
De andere kant is dus dat ze het juist precies doen vanwege eventuele schadeclaims. Voor een groot deel is dat geen probleem overigens, want ze hebben de risico's grotendeels laten afdekken door de overheden. Maar toch doen ze het, juist omdat anders gesteld kan worden dat ze wél verantwoordelijk zijn omdat inmiddels anno 2024 er voldoende aanwijzingen zijn dat er toch problemen kunnen zijn.
Dat hebben de andere covid vaccin leveranciers overigens ook, maar die durven het risico blijkbaar aan.
Het is allemaal zo voorspelbaar.
En het andere deel hebben ze keurig afgedekt door de bijsluiter steeds te updaten. En in Nederland zijn latere schadeclaims sowieso afgedekt omdat de overheid gestopt is met gebruik zoals vele Europese landen.De andere kant is dus dat ze het juist precies doen vanwege eventuele schadeclaims. Voor een groot deel is dat geen probleem overigens, want ze hebben de risico's grotendeels laten afdekken door de overheden. Maar toch doen ze het, juist omdat anders gesteld kan worden dat ze wél verantwoordelijk zijn omdat inmiddels anno 2024 er voldoende aanwijzingen zijn dat er toch problemen kunnen zijn.
Maar als je nieuwsgierig bent hoe het gaat met rechtszaken zou je naar Groot Brittannië kunnen kijken daar loopt een collectieve rechtzaak en daar zijn ze nog lang doorgegaan met het gebruik. Misschien nu nog wel. Of in België misschien, daar zijn 2 doden geweest met een mogelijke link naar gebruik van het vaccin. Maar ik geef ze weinig kans tot winst.
In de UK gaat het om 80 doden. Dat zijn tenminste de nabestaanden die zich hebben aangesloten bij de claim.
Maar dan is er nog een groep die wel slachtoffer is en zich niet heeft aangesloten.
1 op miljoen is toch echt de onderkant.
Maar dan is er nog een groep die wel slachtoffer is en zich niet heeft aangesloten.
1 op miljoen is toch echt de onderkant.
En inmiddels zit hier ook de Moderna in mijn rechter boven arm en links de 2 dosis Hepatitis B. 2 weken lang waren er geen vaccins hier beschikbaar aan. De post, alles was naar RS gestuurd.
Wie meer dan 3 maanden eerder de bivalent heeft ontvangen komt in aanmerking, anders zouden de vaccinaties nog gezien de aanvang vd Bivalent vaccinatie nog minimaal een maand bewaard moeten worden.
Wie meer dan 3 maanden eerder de bivalent heeft ontvangen komt in aanmerking, anders zouden de vaccinaties nog gezien de aanvang vd Bivalent vaccinatie nog minimaal een maand bewaard moeten worden.
Het Verenigd Koninkrijk met een bevolking van ruim 65 miljoen. Hoeveel doden vielen daar tijdens de hoogtijdagen vd corona pandemie per uur gemiddeld. Hoe verhoudt het aantal doden door vaccinatie zich tot het gebruik van ander medicamenten?.
Er zijn in het VK cumulatief tot vandaag 55.000 coronadoden geteld.
De oversterfte sinds het zetten van de vaccins ligt tussen de 10% en 20%. Dat zijn ongeveer 60 en 120.000 overlijdens meer per jaar dan je op basis van historische cijfers zou mogen verwachten. Van die 60.000 weten we nu met statistische zekerheid dat er minimaal 200 overlijdens zijn als gevolg van één zeldzame bijwerking van één vaccin, namelijk AstraZenica.
Maar stel dat we het laagste aantal nemen, namelijk die 200 doden als gevolg van de AS vaccinatie, was het dan ethisch te verantwoorden?
Of nog een stapje verder, de Braziliaanse versie waar miljoenen kinderen verplicht waren om het vaccin te nemen. De AstraZenica cijfers laten zien dat tientallen kinderen zijn overleden als gevolg van het vaccin. Kinderen die nagenoeg geen enkel risico liepen op overlijden aan Covid-19.
In Rio de Janeiro begint men nu pas met het Modernavaccin. De toepassing gaat per leeftijdscategorie en vangt deze week aan met personen vanaf 85 jaar.Bericht door borsjea » za mei 18, 2024 15:56
En inmiddels zit hier ook de Moderna in mijn rechter boven arm en links de 2 dosis Hepatitis B. 2 weken lang waren er geen vaccins hier beschikbaar aan. De post, alles was naar RS gestuurd.
Hier begon men meteen met de volledige groep die onder de 6 maanden regel valt. Ondanks dat men ivm RS twee weken lang geen enkele vaccin in huis hadden was het niet druk. 1 persoon voor me, even een discussie omdat wij de laatste corona prik korter dan 6 maanden eerder had gehad of wij hem wel.konden krijgen maar het blijkt dat dit al na 3 maanden mag
Vandaag zin's lange tijd weer een rapportage over het aantal coronadoden wat weer wat oploopt afgelopen 30 dagen 171.stuks in de staat PR. Dus bijna 6 per dag.
Zojuist de Moderna prik genomen. Die was hier (Rio) pas sinds gisterenmiddag beschikbaar.Bericht door borsjea » za mei 18, 2024 15:56 En inmiddels zit hier ook de Moderna in mijn rechter boven arm
Vorige maand werd er ook met moderna geprikt maar toen alleen maar voor de stokouden vanaf 85 jr.
Ook als humorist ben je niet geslaagd. Jammer, maar helaas... .
En hoelang geleden was de vorige Covid vaccinatie gezet? Meer of minder dan de 6 maanden die er voor een herhaling staat?
14/12/2023 Ze vroegen wel naar de vorige vaccinatiedatum.En hoelang geleden was de vorige Covid vaccinatie gezet?
Trouwens, deze keer ogenschijnlijk wat meer bijwerkingen gehad, andere keren alleen warme plek en wat pijn in de bovenarm.
Dus ook eerder iets te vroeg.ontvangen dan dat er sprake was van een vertraging zoals de titel van dit item suggereert.
De minimumtermijn tussen het bivalente vaccin en 'Spikevax monovalente' van Moderna was 3 maanden. Er is inderdaad sprake geweest van een kleine vertraging maar die werd veroorzaakt door de concurrentie die werd uitgeschreven en door Moderna werd gewonnen. Pfizer ging niet met die uitslag akkoord en tekende protest aan hetgeen een geringe vertraging veroorzaakte. Erg positief is dát er deze keer een concurrentie werd uitgeschreven want dat is eerder nog niet het geval geweest!Dus ook eerder iets te vroeg.ontvangen dan dat er sprake was van een vertraging zoals de titel van dit item suggereert.
De vaccinatie met het modernavaccin is tot vandaag in Rio opengesteld voor alle leeftijden vanaf 05 jaar. Dit omdat er een grote voorraad vaccins was die binnenkort over de gebruiksdatum zullen geraken.
Er was sprake van lange wachtrijen bij de gezondheidsposten, blijkbaar hebben toch nog veel mensen belangstelling om het vaccin te nemen.
Er was sprake van lange wachtrijen bij de gezondheidsposten, blijkbaar hebben toch nog veel mensen belangstelling om het vaccin te nemen.
Ben benieuwd naar de sterftecijfers in de komende 8 weken.
Trouwens, een land zo zwaar getroffen door Covid en zoveel medici in opleiding. Je zou toch verwachten dat de wereld overspoeld zou worden met gedegen studies rondom het thema. Studie die gepubliceerd worden in de gerenommeerde wetenschappelijke tijdschriften.
Nu volg ik dit thema redelijk op de voet, maar er komt nagenoeg niets uit de Braziliaans academische wereld.
Dat is raar.
Trouwens, een land zo zwaar getroffen door Covid en zoveel medici in opleiding. Je zou toch verwachten dat de wereld overspoeld zou worden met gedegen studies rondom het thema. Studie die gepubliceerd worden in de gerenommeerde wetenschappelijke tijdschriften.
Nu volg ik dit thema redelijk op de voet, maar er komt nagenoeg niets uit de Braziliaans academische wereld.
Dat is raar.
Dat zeg je nu al vaccinatieronden lang.Ben benieuwd naar de sterftecijfers in de komende 8 weken.