Brazilie Nieuws: Geneesmiddel tegen covid-19 weldra beschikbaar?

Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: Geneesmiddel tegen covid-19 weldra beschikbaar?

Bericht door Redactie » wo apr 15, 2020 22:03

Brazilie Nieuws: Geneesmiddel tegen covid-19 weldra beschikbaar?
by Redactie


Afbeelding
Indien de verwachting van de Braziliaanse minister voor Wetenschap en Technologie Marcos Pontes bevestigd wordt, dan zal Brazilië en de rest van de wereld over enkele weken kunnen beschikken over een effectief geneesmiddel tegen covid-19, zo maakte hij vandaag bekend.

Analyses van geïnfecteerde cellen tonen aan dat een van de twee middelen een efficiëntie bereikt van 97%, een...

Read more



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Geneesmiddel tegen covid-19 weldra beschikbaar?

Bericht door Progresso » do apr 16, 2020 01:45

Ik hou het op ordinaire propaganda.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Geneesmiddel tegen covid-19 weldra beschikbaar?

Bericht door Felix » do apr 16, 2020 03:55

Het nieuwe geneesmiddel hoeft volgens minister Pontes slechts nog aan een voorwaarde te voldoen: Het moet nog getest worden.

Het wordt nu allemaal toch wel heel surreëel, zoiets als uit het boek 100 Jaar Eenzaamheid. Thema voor een (in de toekomst) hilarische novela.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4947
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Brazilie Nieuws: Geneesmiddel tegen covid-19 weldra beschikbaar?

Bericht door quasimodo » do apr 16, 2020 09:05

Eerst groot nieuws in de VS met het opschorten van het geld aan de WHO zodat we niet meer over hun falen van de aanpak praten en vervolgens dit zodat we in Brazilië niet meer over het falen van de overheid praten. Waar hebben we dit copy cat gedrag meer gezien.

Als de hele wereld snelle test aan het ontwikkelen zijn zou dit wel heel knap zijn. Hetzelfde zou gelden voor een medicijn.

Bovendien vind ik de test van het medicijn wel heel dubieus. Ik zie in Nederland nog geen dokter meewerken aan een onderzoek waarbij de helft van de patiënten een placebo krijgt en de andere helft een onbekend pilletje waarbij je ook nog niet te horen krijgt wat. En dan mag je ook nog niet weten wie een werkzaam en wie een niet werkzaam medicijn toegediend heeft gekregen.

Ze kunnen nu de overlevingskansen al niet inschatten mensen die ze denken dat ze het niet gaan halen kunnen ineens vrij snel opknappen en andersom verslechteren mensen ineens of overlijden. Hoe weten we dan of deze test heeft gewerkt alleen door de onderzoekers te geloven? Dan kunnen ze beter ook een paar onafhankelijke artsen mee laten kijken als ze dan niet mogen weten welk medicijn is nog tot daar en toe maar wie het heeft toegediend gekregen is toch wel het minste.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Geneesmiddel tegen covid-19 weldra beschikbaar?

Bericht door Progresso » do apr 16, 2020 14:14

Alle ethiek met betrekking tot het testen van medicijnen wordt overboord gezet.

Sommige vinden dat ik doorstaat als ik de vergelijking maak met de Neurenbergprocessen. Maar feitelijk toont ook deze "test" gewoon aan dat precies dezelfde methode wordt toegepast. Weerloze mensen worden gewoon gebruikt als proefpersoon op een wijze die we nog niet eens toelaten bij dierproeven.

Er gebeuren momenteel rare dingen. Ik zie dat de journalisten keurig in het propaganda-gareel van het RIVM en de regering lopen, keurig in het WHO-ophef valletje van de Trump lopen en nog veel meer van dat soort zaken.

Ik heb bijvoorbeeld nog steeds geen heldere analyse gezien wat de reden van het gedrag is van Bolsonaro. Zelfs gerenommeerde tijdschriften als The Economist doen het gemakzuchtig af met "de man is krankzinnig". Als dat zo zou zijn dan was dat dus een grond voor impeachment. Blijkbaar zijn er dus andere krachten aanwezig waardoor de man op zijn plaats kan blijven zitten.

Er is dus veel aan de hand, maar van de pers wordt ik niet veel wijzer.



Gebruikersavatar
Baiano
Artikels: 0
Berichten: 530
Lid geworden op: di mar 20, 2018 22:48

Re: Brazilie Nieuws: Geneesmiddel tegen covid-19 weldra beschikbaar?

Bericht door Baiano » do apr 16, 2020 16:01

Voor mij is de reden van het gedrag van Bolso en zijn collega Trump wel duidelijk. Beiden willen herverkozen worden, ook al ligt dat voor Bolso wat verder weg als voor Donald. Hiervoor hebben ze de bedrijfswereld nodig en die willen natuurlijk dat iedereen weer aan het werk gaat, coronavirus of niet. De "carreatas" (autokaravanen) van ondernemers, zwaaiend met Braziliaanse vlaggen en slogans roepend als "Weg met Doria" (gouverneur van SP die voorstander is van de quarantaine) zeggen genoeg (gisteren was er weer eentje in Brasília). Die ondernemers willen niet weten hoe hun arbeiders naar het werk gaan, in overvolle bussen, metro of trein, met alle gevaren vandien. Eerlijk gezegd, er zijn weinig dingen die mij nog schofferen maar dit is er wel heel ver over.  Je rijkdom tonen in een parade en eisen dat je werknemers terug aan het werk gaan om je rijkdom veilig te stellen.  Daar zijn echt geen woorden voor.  Dat is de ethiek en de moraal naar het heelal gestuurd om nooit meer weer te keren.

Die heren zijn niet krankzinnig, maar wel harteloos. Trump gaat zo ver om de eis te stellen dat zijn naam gedrukt wordt op de noodcheques van de uitkeringen, zodat het lijkt dat hij persoonlijk geld geeft aan de noodlijdenden. Hierdoor moeten die nog wat langer wachten op deze aalmoes.

In Brazilië houden de files maar niet op aan banken, Casas Lotéricas en de Receita Federal (fiscus), lange rijen mensen die dicht op elkaar, met alle gevaren vandien, staan te wachten op enkele reals zodat ze hun dringendste nood (even) kunnen ledigen. De Brazilianen worden plots geconfronteerd met hun eigen bureaucratische regeltjes en nalatigheden ("Uw CPF is niet in orde") , maar de heren in hun dure voertuigen, zwaaiend met Braziliaanse vlaggen, hebben daar geen last van. Die willen enkel dat al die sukkelaars weer aan de slag gaan voor een ander hongerloon zodat zij hun luxeleventje kunnen verderzetten. En wie kan daar voor zorgen? Bolso kan daar voor zorgen en doet dat ook. Dat weegt zwaarder dan de onzin die de man uitkraamt.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Geneesmiddel tegen covid-19 weldra beschikbaar?

Bericht door Progresso » do apr 16, 2020 17:13

De verkiezingen zijn pas over 2 en half jaar. Nee, dat kan de reden niet zijn.

Ook Trump heeft denk ik niet veel te vrezen van de democratische kandidaat Biden. Die man kan geen 2 zinnen achter elkaar correct uitspreken en heeft zich in de Oekraïne in de nesten gewerkt.

Die ondernemers in hun net iets te grote wagens begrijpen er volgens mij niet veel van. Ik denk dat daar existentiële angst overheerst en dat men Bolsonaro als strohalm grijpt.

Nee. Ik begrijp er nog niet veel van.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4092
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Geneesmiddel tegen covid-19 weldra beschikbaar?

Bericht door borsjea » do apr 16, 2020 18:52

Baiano schreef:
do apr 16, 2020 16:01
Die ondernemers willen niet weten hoe hun arbeiders naar het werk gaan, in overvolle bussen, metro of trein, met alle gevaren vandien. Eerlijk gezegd, er zijn weinig dingen die mij nog schofferen maar dit is er wel heel ver over.  Je rijkdom tonen in een parade en eisen dat je werknemers terug aan het werk gaan om je rijkdom veilig te stellen.
Ik ken een aantal van deze ondernemers en wonderlijk genoeg bestempelen de meeste zich als risico groep, zou me niet verbazen dat zij zelf massaal thuis blijven zitten of veilig in een afgesloten kantoortje. Één vd ondernemers die ik kan mag gewoon open zijn, is dat ook maar zelf is de persoon zin´s half maar al niet meer in de zaak geweest en was één vd eerste die vrijwillig in isolament ging.



Gebruikersavatar
Baiano
Artikels: 0
Berichten: 530
Lid geworden op: di mar 20, 2018 22:48

Re: Brazilie Nieuws: Geneesmiddel tegen covid-19 weldra beschikbaar?

Bericht door Baiano » vr apr 17, 2020 12:57

Om even terug te komen op de topic van dit bericht: het gaat om Nitazoxianida. Het middel werd in allerijl geblokkeerd voor vrije verkoop, kan nu enkel gekocht worden met voorschrift van een arts. PFarma zegt op zijn website er geen enkele garantie bestaat omtrent de werking tegen het coronavirus, geen enkele klinische of wetenschappelijke studie die dat aantoont. Dat ligt dan in de lijn wat Pontes aankondigde.

De studie wordt gefinancierd door Farmoquimica die de drug ontwikkelt onder de naam "Annita". Iedere proefpersoon doorgaat een periode van 21 dagen. Het middel wordt toegediend in twee dosissen gedurende 7 dagen met daaropvolgend 14 dagen observatie. De helft van de groep proefpersonen krijgt een placebo. Het middel werd vooraf getest in het laboratorium en gaf goede resultaten (97% efficiëntie), maar proefbuisjes zijn geen mensen. Afwachten maar.

https://veja.abril.com.br/saude/coronav ... -pesquisa/



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4092
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Geneesmiddel tegen covid-19 weldra beschikbaar?

Bericht door borsjea » vr apr 17, 2020 18:39

En wat ik begrijp is Nitazoxianida nog een tikje erger wat de bijwerkingen en giftigheid betreft dan chloroquine




joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Brazilie Nieuws: Geneesmiddel tegen covid-19 weldra beschikbaar?

Bericht door joaninha » vr apr 17, 2020 23:37

En ook Cuba heeft mogelijk een medicijn. Interferon alfa2b. En in Duitsland wordt geëxperimenteerd met een verbeterd vaccin tegen tbc. Dat mogelijk ook Covid19 minder ernstig doet verlopen. En ook in Nederland worden ontdekkingen gedaan. Zoals de Radboud Universiteit ontdekte dat het lichaam zich soms te hard tegen het virus verweert. Waardoor er ernstige longschade ontstaat. Door deze reactie te onderdrukken kan de ziekte wellicht veel minder dodelijk verlopen. Ik hoop en denk dat de ziekte over een paar maanden door al deze ontwikkelingen veel minder ernstig zal worden. Over de hele wereld wordt er heel hard aan gewerkt.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4092
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Geneesmiddel tegen covid-19 weldra beschikbaar?

Bericht door borsjea » vr apr 17, 2020 23:55

Interferon alfa2b is geen Cubaans medicijn maar in 1980 ontwikkeld door de universiteit van Zurich, inmiddels octrooi vrij en mag door iedereen geproduceerd worden. Dit medicijn werd een tijdje geleden via fakenews berichten als vaccin gepresenteerd.
Het Vaccin tegen TBC BGC genaamd wordt in Nederland nu toegediend bij gezondheidspersoneel. In Nederland zit BGC niet standaard in het vaccinatie programma van de overheid, alleen als een kind of één vd ouders afkomstig is uit een risico land dan krijgt een kind een BGC vaccinatie. In Portugal zit BGC wel in het basisprogramma en daar lijkt het aantal gevallen lager te liggen dan in de buurlanden. Wat ik begrijp zit BGC ook in het Braziliaanse vaccinatie programma, geen idee zin´s wanneer en hoe groot de groep gevaccineerde Brazilianen is.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4092
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Geneesmiddel tegen covid-19 weldra beschikbaar?

Bericht door borsjea » za apr 18, 2020 00:03






borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4092
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Geneesmiddel tegen covid-19 weldra beschikbaar?

Bericht door borsjea » za apr 18, 2020 18:27

Een aantal weken geleden werd ook al een andere bloeddrukverlagende familie genoemd met als gevolg dat het middel snel was uitverkocht.
Valsartan zie ik op dit moment bij een grote online drogist alleen nog maar de wat duurdere merken. Van de 133 producten in de valsartan familie zijn er 105 uitverkocht.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4092
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Geneesmiddel tegen covid-19 weldra beschikbaar?

Bericht door borsjea » di apr 21, 2020 15:35

En nog zo´n kandidaat. Het lijkt er op dat de Farmareuzen hun best doen om de namen van hun producten de wereld in te slingeren.
Maar liefst 5 testpersonen waarvan 4 positieve resultaten, waarbij men een eventuele zelf genezing niet aan denkt.

Benieuwd wat de effecten zijn bij de online drogisten

https://www.telegraaf.nl/financieel/809 ... oronavirus



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4947
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Brazilie Nieuws: Geneesmiddel tegen covid-19 weldra beschikbaar?

Bericht door quasimodo » di apr 21, 2020 17:02

Dit is niet helemaal de schuld van de farmaceutische industrie je ziet ook dat de media alle positieve berichten uitvergroten en meteen in de krant zetten.

Ik denk dat dit ook komt doordat de overheid ons niet eerlijk voorlicht. Ze zetten het RIVM vaak in om een boodschap te verkondigen die niet waar is maar het beleid ondersteunt omdat er schaarste is dan wel andere belangen.

Neem nu de situatie met de kinderen. De overheid is begonnen met zeggen dat kinderen er niet ziek van worden en zodoende het virus niet over kunnen brengen. Niet gestoeld op feiten maar op het belang de scholen open te houden. Na veel druk van de samenleving is men terug gekomen op dit standpunt en is er onderzoek belooft en hebben ze toegegeven dat hier geen enkel bewijs voor is.

Hetzelfde geld voor het dragen van gezichtsbedekking. Eerst werkte dit alleen in ziekenhuizen. Toen dit in twijfel werd gebracht werkte alleen bepaalde maskers. Daarna wordt schoorvoetend toegegeven dat ook andere maskers voor een gedeelte werken. Vervolgens hoor ik zeggen dat de maskers niet werken voor je zelf maar alleen om andere te beschermen die geen last meer hebben van jou uitscheiding. Als dan mensen terecht zeggen dat als iedereen ze draagt dit lijdt tot bescherming van iedereen inclusief jezelf is dit eerst niet waar en vervolgens wordt dan gezegd dat er schaarste is. Als de overheid nu eerlijk was geweest en gezegd had dat elke gezichtsbedekking werkt en hier meteen een verbod had uitgevaardigd om het dragen van deze maskers te verbieden totdat er genoeg zijn voor de mensen die ze als eerste nodig hebben. Er zijn genoeg alternatieve maskers te maken die niet geschikt zijn voor medische handelingen maar wel een effect hebben als je naar de supermarkt gaat bijvoorbeeld. En deze werken vooral goed als iedereen ze gebruikt hier had de overheid een belangrijke bijdrage in kunnen leveren i.p.v. dit tegen te werken. Zo ook in de verpleegzorg en de thuiszorg toen daar nog een groot te kort was.

Pas zag ik nog een viroloog die ook voor de overheid werkt in een praatprogramma zitten. Toen hadden ze gedocumenteerd wereldwijd ongeveer 100 000 getest bewezen personen en 3 geteste katachtigen met bewezen hetzelfde soort corona virus. En een paar leeuwen die dezelfde symptomen hadden als die geteste tijger in New York. Nu vraagt de gespreksleider lopen we geen gevaar met katten? Nee zegt die viroloog de kans dat het virus overgaat van dier op mens is zo goed als 0. Dus vraagt de verslaggever terecht maar het virus komt toch van dieren. Een heel verhaal dat dit van vleermuizen afkomstig is en dat het alleen in zeer speciale gevallen via een ander dier eventueel op mensen over kan gaan in dit geval een schubdier. Over deze theorie is nog geen enkel bewijs gevonden maar dit is wel waarschijnlijk? Het enigste wat we weten is dat deze soort virussen veel bij vleermuizen voorkomt. Ook gaan ze er vanuit dat het virus niet rechtstreeks over gaat van de vleermuizen op de mens maar dat dit via een ander dier gebeurt. Dit denkt men te weten omdat in eerdere gevallen bij sars en mers en ebola allemaal gelijksoortige virussen dit onderzocht is. En omdat we veelvuldig contact hebben met die vleermuizen en er maar weinig ziektes uitbreken. Nu ben ik geen viroloog maar als ik hoor dat de ziekte van dieren naar de mens is overgesprongen en dat het makkelijk van mens naar mens overspringt waarna het weer bij katten aangetroffen wordt ver van de plaats waar het virus is ontstaan, ben ik geneigd te zeggen dat het virus van mensen naar katten kan overgaan. En als ik die viroloog was zou ik dan ook zeggen dat we voorzichtig moeten zijn met het knuffelen van katten totdat er onderzocht is of het andersom ook niet het geval kan zijn. Bovendien hoor ik dierenliefhebber regelmatig zeggen dat huisdieren helemaal geen rol in de verspreiding hebben. Ik zie dan de mensen op tv keurig afstand houden en een hondje aan de lijn wordt eerst door de ene geaaid en vervolgens door de ander. Maar ik moet wel mijn winkelwagen afdoen met desinfectie voordat ik het kan gebruiken.

Verder zie ik op tv of hoor ik van bekenden die op de IC liggen dat er als het echt uitzichtloos is dat er van allerhande medicijnen gebruikt worden om te experimenteren of iets helpt. Meestal helpt het niet omdat de patiënt al te ver heen is en krijgen ze bijwerkingen van het medicijn. Dan lees ik weer van een huisarts die goede resultaten behaald heeft met het gebruik van bepaalde medicijnen. Dan vraag je toch af of hij iets gevonden heeft. Maar het wordt meteen gestopt door de overheid i.p.v. hiermee serieus te gaan testen op mensen die het willen. Kennelijk had het niet te veel bijwerkingen en zijn er mensen van opgeknapt. Aan de andere kant vraag je dan af hoeveel dokters zijn aan het experimenteren gegaan en hoeveel mensen sterven hierdoor die anders niet sterven.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Geneesmiddel tegen covid-19 weldra beschikbaar?

Bericht door Progresso » di apr 21, 2020 17:31

@Quasimodo

Je kunt het aantal voorbeelden ongebreideld uitbreiden. Neem de apps, de besmettingen in de ziekenhuizen, de cijfers van het CBS, de slechte reactie van de WHO, het geheim verklaren van alle overheidsdocumenten mbt Corona, het opschorten van de WOB procedures enzovoort, enzovoort.

Kortom: vertrouw nooit een overheid.



Plaats reactie