Peilingen

Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Peilingen

Bericht door Progresso » wo sep 19, 2018 23:36

Ik zie zo maar ineens een scenario waar er maar 1 ronde is.

De haat ten op zichte van de PT zit diep. In het Noord-Oosten heeft de PT Ciro Gomes laten vallen. Als je ziet hoe de boel er hierop in de afgelopen jaren er op is vooruit gegaan. Waar gaan de stemmen heen?

De evangelicos gaan ook en masse naar Bolsonaro. En dan heb je nog een massa stemmen van mensen die eigenlijk niet openlijk er voor uit durven te komen dat ze op Bolsonaro gaan stemmen.

Bolsonaro zal waarschijnlijk de tijd in het ziekenhuis gebruiken om volledig te herstellen. Een of twee dagen voor de verkiezingen verschijnt hij als een sterke man op het toneel. Mocht hij de eerste ronde toch nog verliezen, waarschijnlijk nipt, dan zal hij dat afschuiven op volstrekt onbetrouwbare stemmachines (en terecht overigens) en daarmee zijn aanhang mobiliseren.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Peilingen

Bericht door borsjea » di okt 02, 2018 15:42

Beide kandidaten zie ik het liefts niet in de 2e ronde. Het wordt voor vele een keuze op de minst slechte cq de slechtste kandidaat buitenspel zetten.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Peilingen

Bericht door borsjea » di okt 02, 2018 18:20

Zojuist een blokje van uitzendingen van politieke partijen voorbij zien komen, diverse parijen richten zich op Bolsenaro en proberen daar stemmen weg te halen met de mededeling dat Bolsenaro het niet zou redden in de 2e ronden tegenover Haddad, zou zeggen dat makkelijker is om wat zetels bij Haddad weg te roven, besteed aandacht een mogelijke ondergang/stopzetting van het Lava Jato Proces en een vrijlating van Lula als Haddad president wordt. Verbazend is het ook dat de PT lak heeft aan de uitspraak van de TSE en Lula gewoon gebruikt in campanges van deze partij.



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Peilingen

Bericht door René » do okt 04, 2018 08:04

@Borsjea; De kandidaten anti Bolso, maken er een campagne van dat een stem op Bolso een stem op de PT is. Alckmin heeft er steeds over; ook al ben je Bolso stemmer en mag je mij niet; stem toch op mij om de PT een nederlaag te garanderen (Alhoewel... alckmin tegen haddad of ciro....)

Maar justitie doet er alles aan om de PT te dwarsbomen; een goedgekeurd interview werd door een rechter snel verboden, ook al gaat dat tegen de grondwet in (voor de zoveelste keer).

Maar in de peilingen was Haddad niet te stoppen, dus laat de aan rechtse politieke partijen gelieerde "rechter" Moro weer eens geheime informatie lekken. Informatie tussen aanhalingstekens... een verkalring van een kroongetuige die daar voor betaald werd (met o.a. strafvermindering), een verklaring war geen enkel bewijs voor is gevonden.... maar 6 daagjes voor de verkiezingen zou het heeeel misschien genoeg zijn om een fascist als president te krijgen. Arme mensen, negers, indianen, vrouwen.... terug naar de jaren 30...

Mocht Haddad winnen, zou hij Lula gratie mogen verlenen. Lula heeft dit op voorhand geweigerd, omdat bij gratie je schuld bekent en dat zegt Lula niet te willen.
Veel leuker nog; Haddad wint, verleent Lula gratie, en roept nieuwe verkiezingen uit......

"Verbazend is het ook dat de PT lak heeft aan de uitspraak van de TSE en Lula gewoon gebruikt in campanges van deze partij". Voeg nou eens een paar mensen aan je FB toe die niet anti PT zijn, of onderzoek elke claim de ze maken ipv ze te "copy/paste" waardoor je je losmaakt van het haat verspreidende propaganda apparaat. TSE heeft de PT namelijk al een week geleden toestemming gegeven om Lula in de campagne te gebruiken. https://www.destakjornal.com.br/brasil/ ... a-campanha

Maar wat dat betreft ben je goed ingeburgerd.
Toedels!



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Peilingen

Bericht door Felix » ma okt 08, 2018 04:12

De peilingen bij deze verkiezingen hebben laten zien dat zij opvallend vaak onbetrouwbaar zijn. In veel gevallen is dat een geluk en zo zien we bv. dat ondanks de peilingen veel (helaas niet alle) slechte figuren uit de senaat verdwijnen (Requião, Eunício, C. Cunha Lima, e.a..) en een mislukking als Dilminha is er gelukkig niet ingekomen al moeten we daardoor wel haar heerlijke toespraken in het confuse 'Dilmês' missen, maar dat is het offer zeker waard. We hebben ook nog een kansje dat een minderwaardig figuur als Romero Jucá het net niet haalt.

In het Distrito Federal is senator Cristovam Buarque niet herkozen en zijn schijnheilige afwezigheid zal er geen verlies betekenen.

In Goiás is de zeer strijbare senator Ronaldo Caiado tot gouverneur gekozen. Hij is een orthopedisch arts en plantageeigenaar die gedurende zijn werk in het congres altijd een weekdag heeft uitgetrokken om gratis patiënten te opereren. Hij staat als rechts bekend, ruralist enz. Maar misschien is het wel eens goed als iemand als hij de knuppel in het hoenderhok gooit.
dilminha.jpg
Ik wens haar liever een definitief Adeus toe.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Peilingen

Bericht door borsjea » ma okt 08, 2018 13:59

Bij de laatste gemeente verkiezingen werdt de PT al genadeloos afgestraft, nu herhaald zich dit bij de landelijke verkiezingen.
Senado Federal van 11 naar 4 zetels, Deputados van 61 naar 56. Jean Wyllys, Maria do Rsário, lindenberg, Dilma Rousseff, Gleisi Hoffman, Requião, Suplicy en Chico Alencar zijn wat namen van mensen die we niet meer terug zien en waar een aantal zich ongetwijfeld mag verantwoorden voor de rechter. Voor Haddad is het al een verloren strijd, bijna was er geen 2e ronde geweest, de verschillen met Bolsonaro zijn enorm in slechts 8 staten scoorde Haddad beter en ook Hij zal zich na de strijd voor zijn propina mogen verantwoorden. Alleen het noord oosten op Facebook al het venezuela van Brazilie genoemd blijft de PT nog een beetje trouw.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Peilingen

Bericht door Felix » ma okt 08, 2018 14:15

Alleen het noord oosten op Facebook al het venezuela van Brazilie genoemd blijft de PT nog een beetje trouw.
Hetgeen op een groot vooroordeel duidt en dat vooroordeel is er de oorzaak van dat het Noordoosten vaak anders stemt.
In de volgende ronde is mijn stem niet voor Bolsonaro, maar tegen de PT.

Erg dat gedrochten zoals Gleissi Hoffmann zich wel hebben weten te herkiezen, al is het 'maar' als 2e kamerlid en niet als senator. Maar gelukkig staat daar tegenover dat we van behoorlijk wat grof vuil verlost zijn.

Ik dacht dat ook de uiterst arrogante nichterige jean willys wel terugkeert in het parlement, wederom door overblijvende stemmen van zijn partij. Ook Maria do Rosário zou herkozen zijn, weliswaar met minder stemmen.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Peilingen

Bericht door borsjea » ma okt 08, 2018 14:58

Benieuwd hoeveel van de verdachte politicie het niet hebben gehaald, hoop dat velen zich nu mogen verantwoorden van welke partij dan ook



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Peilingen

Bericht door René » wo okt 10, 2018 08:31

@Felix;
- Het is inderdaad een vooroordeel, nergens op gebaseerd en onjuist.
- tegen PT.... en ik heb al tig keer alle economische indicatoren geplaatst, waaruit blijkt dat er voor, noch na de PT, er een betere regering heeft bestaan. Ook Felix heeft hier nooit een weerwoord op gehad, maar stem tegen PT op een absolute mafkap....
- Gedrocht Gleisi Hoffman... waarom? omdat ze PT is? Of omdat ze vrouw is? Of omdat ze in jouw opinie te lelijk is om te verkrachten?
- nichterige Jean Willys.... waarom? Omdat hij homo is?

Niets over Aecio, Juca, Magno, Temer... de echte schoften.... maar homos en vrouwen van de linkerkant.....

Wees nou gewoon eerlijk... jij stemt niet tegen PT... jij bent 100% Bolsonazi voetvolk.... die denken dat meer wapens meer veiligheid geven....
USA-UK.... nuff´said...



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Peilingen

Bericht door Felix » wo okt 10, 2018 13:49

Ik heb met veel plezier aan je gedacht Fortalezahouses, toen ik zag dat je heldin, slachtoffer van een veronderstelde gopi, via een democratische stemming werd uitgekotst.



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Peilingen

Bericht door René » do okt 11, 2018 07:22

@Felix; dat je mij nodig hebt om plezier te hebben is ronduit zielig.
Maar, je bent wel een parel als het gaat om gebrek aan kennis, waardoor je een volwassen discussie kan voeren.
Toedels



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Peilingen

Bericht door Progresso » do okt 11, 2018 18:58




Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Peilingen

Bericht door Felix » do okt 11, 2018 23:00

Wie vertrouwt er na afgelopen zondag nog op de peilingen?



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Peilingen

Bericht door borsjea » ma okt 15, 2018 14:19

We zien het wereldwijd dat de peilingen vaak behoorlijk afwijken met de werkelijkheid.
Denk dat de verhoudingen tussen beide in de 2e ronde niet zo veel afwijken van die van de eerste ronde.
Beide kanidaten zullen nog een paar procenten pakken van de oude kandidaten, de nullers zullen behoorlijk stijgen velen zien in beide kandidaten niets.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Peilingen

Bericht door Progresso » ma okt 15, 2018 15:55




Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Peilingen

Bericht door Progresso » ma okt 15, 2018 15:57

@borsjea

Dat valt bij die Braziliaanse peilingen erg mee. Ik zag van de week een lijstje peilingen versus realiteit en die verschillen waren zeker niet extreem. Ik kan het stukje helaas niet meer vinden.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Peilingen

Bericht door borsjea » ma okt 15, 2018 16:19

Heb de cijfers van vlak voor de verkiezingen niet zo in mijn hoofd maar meen dat het haast om een nek aan nek race ging, terwijl de uitslagen een enorm verschil laten zien. Volgens mij kwamen de cijfers van Haddad aardig overeen maar heeft Bolsonaro een eindsprint gemaakt geen idee bij welke kandidaten de meeste vandaan kwamen



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Peilingen

Bericht door Progresso » di okt 16, 2018 00:35




Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Peilingen

Bericht door Progresso » zo okt 28, 2018 01:58




Plaats reactie