Hotels sluiten door gebrek aan toeristen.

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Hotels sluiten door gebrek aan toeristen.

Bericht door quasimodo » wo aug 01, 2018 23:44




Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Hotels sluiten door gebrek aan toeristen.

Bericht door Progresso » do aug 02, 2018 00:32

Dit in tegenstelling tot Ceará:

Het argument van de economische crisis geld natuurlijk ook voor Ceará. Toch bloeit de sector hier. Hetzelfde geldt voor het andere smoesje, namelijk de veiligheid. Het Noord-Oosten is natuurlijk in alle opzichten even een paar slagen gevaarlijker dan Rio. Toch bloeit het toerisme hier.

Men kan beter de hand in eigen boezem steken in Rio in plaats van externe factoren de schuld te geven van de neergang van het toerisme. Maar ja, Cariocas zijn gewoon halve ambtenaren en denken dat de wereld om Rio draait. Het is de attitude die niet klopt in Rio. Kwestie van handen uit de mouwen steken, tegenslagen incassseren en niet opgeven. Maar ja, Rio is een beetje de Neymar van de Braziliaanse toeristenindustrie.

http://diariodonordeste.verdesmares.com ... -1.1978114



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Hotels sluiten door gebrek aan toeristen.

Bericht door René » za aug 04, 2018 11:23

"het Noord-Oosten is natuurlijk in alle opzichten even een paar slagen gevaarlijker dan Rio". Feitelijk onjuist.... maar ja... op dit forum zijn feiten niet belangrijk...

De sector in Fortaleza groeit alleen vanwege het feit dat Fraport de rechten voor 30 jaar op Pinto Martins heeft gekocht, waardoor AirFrance/KLM/GOL/TAM, etcetera hun HUBS naar Fortaleza heben verplaatst, om belastingvoordelen te krijgen... niets te maken maken met attitude, handen uit de mouwen steken, tegenslagen incasseren of Neymar... Gewoon het gevolg van economische ontwikkelingen....

Maar omdat jouw verhaal gevoelsmatig veel lekkerder ligt, ook als slaat het nergens op... you go girl!!!



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Hotels sluiten door gebrek aan toeristen

Bericht door Progresso » za aug 04, 2018 13:50

Feitelijk juist: mapa da violênca-2016

En zoals ik zei, in alle opzichten. Dus ook het aantal verkeersongelukken, geslachtsziekten, oplichting, dodelijke ziektes.

De hotelsector groeit niet alleen door de hub van KLM, de industrie levert daar een een behoorlijke bijdrage aan. Die groeit als kool op het moment. Daarnaast zie je de IT-sector extreem groeien, maar daar merk jij niet zo veel van. Tot slot, zie je de energie-sector, en dan met name de hernieuwbare energie boomen.

Dat de regering van Ceará belastingvoordelen gebruikt om bedrijvigheid te stimuleren is geen geheim. Dat doet werkelijk ieder dorp, gemeente of provincie in de wereld.

Dit heeft natuurlijk alles te maken met attitude. Waren bij de vorige burgemeester de wegen in de stad gewoon slechter als in België en was de gezondheidszorg gewoon dramatisch zie je de huidige burgemeester de stad gewoo goed besturen. Die burgemeester steekt dus echt de handen uit de mouwen en je moet echt ziende blind zijn om dat niet op te merken.

Tegenslagen zijn er zeker geweest. De economische crisis die mevrouw Dilma heeft veroorzaakt heeft diepe sporen nagelaten. Met het sluiten van de biodieselfabriek zijn er geen activa van Petrobras meer in Ceará. Raffinaderij is niet doorgegaan zoals je weet. Ook de hub van TAM is niet doorgegaan en grote infrastructurele projecten die afhankelijk waren van financiering van de Rijksoverheid zijn na de val van Dilma stopgezet, daaronder de metro, Anel viario, de railverbinding transnordestino, de belangrijke drinkwaterverbinding in het Zuiden.

Ik heb de regering in Ceará niet horen mekkeren. Nee, men is actief op zoek gegaan naar alternatieven. Omdat de metro zolang duurde heeft men tientallen kilometers busbaan aangelegd, het drinkwaterprobleem heeft men kunnen oplossen door te beginnen met de bouw van ontziltingsinstallatie, het drama Hub TAM heeft men succesvol aangepakt door met KLM in zee te gaan enzovoort enzovoort. Men maakt geen grote drama's van de teleurstellingen, men maakt geen Schwalbe en zoekt geen kutsmoesjes en men gaat hier ook geen tien maal om de eigen as tollen als men een keer wordt gevloerd.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Hotels sluiten door gebrek aan toeristen.

Bericht door borsjea » za aug 04, 2018 14:21

Met betrekking tot Rio vraag ik me af of er bij de aanloop naar de Olimpische spelen het aantal kamers enorm is uitgebreid en dat men daardoor ook met een overcapaciteit zit.



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Hotels sluiten door gebrek aan toeristen.

Bericht door joaninha » zo aug 05, 2018 21:54

Er gebeurt nog meer in Fortaleza. De metroprojecten die tot stilstand zijn gekomen worden langzaam weer opgepakt. Aan de VLT trein naar Muceripe wordt hard gewerkt en op sommige stukken wordt al proefgereden. Ook de tunnelboormachines voor de nieuwe metrolijn zijn weer uit het vet gehaald en er wordt bovengronds mee proefgedraaid. En zoals gezegd, op de luchthaven gebeurt ook veel. Nu Fraport het heeft overgenomen worden zijn de bouwruines voor de nieuwe gates weer bouwplaatsen geworden en die nieuwe gates zijn hard nodig want het vliegverkeer in Fortaleza groeit als kool. Voor Eutopese maatschapijnen zijn niet alleen fiscale voordelen aantrekkelijk maar ook de kortere afstand die brandstof bespaart en kortere omlooptijden van de vliegtuigen. Waardoor deze efficiënter kunnen worden ingezet. En GOL zorgt voor goede doorverbindingen. Ik kom nu sinds 1.5 jaar in Fortaleza maar ben aangenaam verrast door de goede ontwikklingen. Mijn vriendin woont in een wat arme wijk in Vicente Pinzon, maar daar worden ook allerlei gratis activiteiten georganiseerd door de gemeente zoals balletles, cursussen etc.



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Hotels sluiten door gebrek aan toeristen.

Bericht door René » ma aug 06, 2018 10:21

"Feitelijk juist: mapa da violênca-2016"... leugens, grote leugens.... en statistieken... Je hebt gelijk dat de stad Fortaleza qua moorden per capita op de 7de plaats staat. Criminelen vermoorden criminelen en corrupte politie.... maar de dagelijkse beelden uit Rio die laat zien dat onschuldige mensen die op straat lopende achter autos moeten duiken omdat criminelen het vuur op alles en iedereen openen waardoor regelmatig zelfs kinderen en babys door verdwaalde kogels geraakt worden... ondanks het feit dat het leger in Rio aan het hoofd staat van openbare veiligheid.....
etcetera...



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Hotels sluiten door gebrek aan toeristen.

Bericht door borsjea » ma aug 06, 2018 14:23

Statestieken kan je op diverse manieren interpreteren, deze is gebasseerd op het aantal inwoners waardoor een kleine bende oorlog in een kleine plaats grote gevolgen kan hebben, zie bv numer 3 14 moorden in een plaats met ongeveer 14 duizend inwoners er zijn steden waar dat aantal op een paar 100m2 woont. Veel moorden zijn in feite beroepsongelukken, bendeleden die elkaar afmaken of criminelen die door een politiekogel om het leven komen.
Zowel Rio al Fortaleza ken ik niet persoonlijk, heb van Rio begrepen dat de favela´s vaak de herkomst van het geweld verweven zijn door de stad waardoor onschuldigen snel betrokken kunnen raken, een snelweg die dwars door de favels loopt is vaak het toneel van geweld.
Wat ik als tourist cq bewoner belangrijk zou vinden hoe de situatie rond mij verblijfplaats is en dan niet alleen gebaseerd op moord maar ook op het gebied van berovingen. Woon in een veilige wijk in Praia Grande ver weg van de favela´s maar kijk ik 5 km verderop in mijn straat waar de favela´s dichter bij liggen dan zie je een totaal ander beeld waar berovingen dagelijkse kost zijn.



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Hotels sluiten door gebrek aan toeristen.

Bericht door joaninha » ma aug 06, 2018 18:55

De straat waar mijn vriendin woont in Fortaleza is wel een vrij arme wijk met eenvoudige zelfgegebouwde huisjes, voorzien van water, stroom en riolering. Dus een favela kan ik het niet noemen. Maar in de 3 keer dat ik daar was heb ik mij niet onveilg gevoeld. De sociale controle is er groot en geweld of andere nare dingen heb ik niet meegemaakt. Wel eens een taxichauffeur meegemaakt die zich niet helemaal veilig voelde in de nauwe straatjes. En misschien ook door de naam van de straat, Rua Labirinto haha. En omdat hij er niet bekend was. Wel gingen we altijd met de auto naar het strand ( Futura ) want lopend was niet veilig want je moet dan door een paar minder goede buurten. Toch heb ik in Fortaleza geen gekke dingen meegemaakt. Rond de Beira Mar voel ik me vrij veilig en als ik zo allerlei berichten over Rio lees, met overvallen op de snelweg etc. lijkt het me daar onveiliger voor toeristen. Dus statistisch zijn er misschien meer moorden in Fortaleza maar die vinden grotendeels plaats in gebieden waar je als toerist toch
niet komt zegt mijn gevoel.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Hotels sluiten door gebrek aan toeristen.

Bericht door Progresso » ma aug 06, 2018 21:37

Vicente Pinzon is die wijk op de heuvel aan het eind van Beiramar. eigenlijk de wijk achter de vuurtoren. de wijk ervoor heet Morro Santa. Beide wijken waren toch wel behoorlijke probleemgebieden in het verleden.

Ook in Morro Santo gaat de gemeente flink investeren. Volgens mij was het verleden jaar dat een gedeelte van dit zandduin door gebrekkige riolering en afwatering opeens op Avenida Abolição lag. Dat heeft men inmiddels opgeruimd en er zijn maatregelen getroffen om zo'n landverschuiving te voorkomen.

Het metrostation onder aan de wijk is bijna klaar, ondertussen wordt er gebouwd aan een lift naar de wijk toe. Het zou wel heel mooi zijn als de veiligheid daar weer op een normaal niveau komt en je op een normale manier van de vuurtoren naar Beiramar kunt lopen. 20 jaar geleden was de Mirante bij de vuurtoren toch wel een van de leukere plekjes in Fortaleza om een avondje uit te gaan. Een golf van geweld enkele jaren geleden heeft daar een eind aan gemaakt en het boeltje kwam te vervallen.

Van echte favela's kun je toch echt niet meer spreken. Er staan gewoon huizen te koop van R$500.000.

Afbeelding



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Hotels sluiten door gebrek aan toeristen.

Bericht door René » di aug 07, 2018 09:13

@Progresso... in de ene post beschrijf je Fortaleza als een van de gevaarlijkste steden ter wereld... een paart berichten later zeg je dat je niet echt meer kan stellen dat er favelas zijn....

Feit is dat er procentueel misschien meer moorden in Fortaleza plaatsvinden dan in Rio (graag een link). En zelfs als dat zo is, zijn dat dodelike slachtoffers onder criminele bendes in Fortaleza die elkaar en afpersende politie agenten afslachten over een paar m2. In Rio, is het de drugsmaffia die de macht hebben over de favelas, tegen de politie, ht leger en de bevolking..... absoluut of procentueel misschien minder doden, maar het percentage onschuldige slachtoffers...



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Hotels sluiten door gebrek aan toeristen.

Bericht door joaninha » di aug 07, 2018 09:47

Die beruchte favela bij de vuurtoren is dat niet Serviluz? Ook die maakt deel uit van Vicente Pinzon. De rua Labirinto ligt op het hoogste deel van Fortaleza. Een tiental meters onder de heuveltop Mirante. Daar is een pleintje met een mooi uitzicht over de stad. Daar is het best redelijk veilig. Er is zelfs een politiepost op het plein. En in de weekenden zijn er altijd evenementen die de gemeente ook gedeeltelijk organiseert. Van openluchtmis tot muziek en sport.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Hotels sluiten door gebrek aan toeristen.

Bericht door Progresso » vr aug 10, 2018 14:42

Afbeelding



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Hotels sluiten door gebrek aan toeristen.

Bericht door Progresso » vr aug 10, 2018 15:06

FortalezaHouses.com schreef:
di aug 07, 2018 09:13
@Progresso... in de ene post beschrijf je Fortaleza als een van de gevaarlijkste steden ter wereld... een paart berichten later zeg je dat je niet echt meer kan stellen dat er favelas zijn....
Ik beschrijf het niet alleen, ik onderbouw het ook met een linkje met de feitelijke situatie. Dat mensen Rio gevaarlijker percipieren als Fortaleza kan ik mij wel voorstellen. Allereerst galmen die salvo's niet zo erg tegen de bergen. De echte favela's in Fortaleza zijn gewoon minder zichtbaar en de oude favela's zijn nu leuke volkswijken geworden. De ellende is als het ware de stad uitgeschoven richting Caucaia en over de BR116. Verder zit er geen enkele correspondent in Fortaleza en ook de Braziliaanse journalisten hebben hier niets te zoeken.
.
FortalezaHouses.com schreef:
di aug 07, 2018 09:13
Feit is dat er procentueel misschien meer moorden in Fortaleza plaatsvinden dan in Rio (graag een link). En zelfs als dat zo is, zijn dat dodelike slachtoffers onder criminele bendes in Fortaleza die elkaar en afpersende politie agenten afslachten over een paar m2. In Rio, is het de drugsmaffia die de macht hebben over de favelas, tegen de politie, ht leger en de bevolking..... absoluut of procentueel misschien minder doden, maar het percentage onschuldige slachtoffers...
Let op, nogmaals de link:

Feitelijk juist: mapa da violênca-2016

De beschrijving die je hierboven geeft gaat volledig op voor Fortaleza. Een groot verschil, het leger heeft hier niets te doen behalve wat oefenvluchtjes van Pinto Martins op zaterdag. Een groot gedeelte van de leiders van de drugsmaffia uit Rio en Sao Paulo zijn hier naar toe gevlucht, waarschijnlijk (aanname mijnerzijds) dat daardoor het geweld verleden jaar is opgelaaid, nadat er een aantal jaren een wat neergaande lijn was. Als je het nieuws een beetje hebt gevolgd dan zijn er de afgelopen maanden een paar kopstukken hier in Ceará opgepakt en een aantal zijn er, laat ik het vriendelijk zeggen door de politie geelimineerd. Dat was de reden dat we afgelopen weken weer een tiental autobussen in rook hebben zien opgaan.

Ondanks deze trieste balans voel ik mij nooit echt heel onveilig en zoals je weet woon ik ver buiten de toeristengebieden. In de toeristengebieden is het gewoon veilig, maar je moet natuurlijk met je gringo-hoofd opzichtig met je mobieltje net buiten het hotel gaan lopen bellen. Dat is vragen om problemen. Gewoon geen sieraden, R$50 in je linkerbroekzak voor het geval dat, dat mobieltje niet opzichtig gebruiken en ook voor de kleine stukjes die je in Nederland zou lopen over onbekend territorium even een Uber nemen.



Plaats reactie