Toekomst van het forum

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Toekomst van het forum

Bericht door Progresso » do jun 14, 2018 04:41

Martinho schreef:
za jun 09, 2018 01:15
Verder eerder lof dan kritiek. De journalistieke kwaliteit kan hoger maar ik weet dat het moeilijk is aan goede content te komen
Leuk dat je dit aansnijdt. Het is een project waar ik al een tijdje mee bezig ben. Eigenlijk uit ergenis van de soms droevige stukjes in andere media. Dat zijn vaak ook media met enorme budgetten. Als je bijvoorbeeld kijkt naar de NPO. Daar zit het wel redelijk goed met de kwaliteit, maar de kwantiteit is toch erbarmelijk. Verder zie ik vaak enorm gekleurd nieuws. Of neem de stukjes bij RTL Nieuws. Het is wel leuk en aardig wat ik lees, maar het geeft de geinteresseerde lezer toch erg weinig houvast. Een ander voorbeeld is een mega journalistieke onderzoeksproject van platform Investico. Daar zijn duizenden guldens in geinvesteerd en het enige resultaat is "Nederland betrokken bij ontbossing en landroof in Brazilië". Ja, a mehoela ik ben ook betrokken bij een miljardenproject in Brazilië en de reactie van Buitenlandse Zaken was dan ook als verwacht: "Wij herkennen ons niet in het geschetste beeld".

Ondertussen hebben we met partner Brazilië Nieuws dagelijks een aantal zeer interessante berichten over Brazilië. Ik denk als je naar Brazilië komt om te wonen, zaken te doen of om te werken dat je met het doorstruinen van die laatste 100 artikelen op het blog je beter op de hoogte bent dan de gemiddelde Braziliaan.

Ondertussen gaan de bezoekersaantallen ook hard omhoog. Als we Facebook, Twitter en de (enigszins knullige)
dagelijkse knipselkrant bij elkaar pakt zitten we zo'n beetje op 4000 unieke bezoekers per maand, wat neerkomt een verdubbeling iedere 2 maanden. De bezoekers op het forum blijven ook lang hangen. Met name Twitter blijkt een schot in de roos. Iemand heeft mij verteld dat ik ook Instagram moet gaan doen, maar daar twijfel ik aan. Hoewel ik het forum nooit heb opgezet om veel bezoekers te trekken is dat wel een voorwaarde om de stap naar een meer journalistieke website te gaan.

Goede journalistiek kost geld.

Heel bewust heb ik de journalisten, waarvan ik met een aantal goede contacten heb, nooit gevraagd om gratis content. De tijden dat je als correspondent van een omroep of krant dik betaald kreeg en business class kon vliegen zijn definitief voorbij. Ik geloof dat er één uitzondering is. Het is stukjes schrijven voor een paar centen per woord en bedelen voor geld. Ik geloof dat de meeste een rijke echtgenooot of partner hebben. Goede content kost dus geld. Voor het forum zou dat dus gaan betekenen dat er inkomsten moeten komen. Dat betekent dus crowdfunding, advertenties, contributies, vrienden van, affiliate marketing of subsidies, danwel een combinatie daarvan.

Op dit moment zijn het alleen nog maar plannen. Wil het allemaal doorgaan moet het aantal bezoekers nog wel fors omhoog, waarbij er volgens mij wel een bovengrens is van mensen die in het Nederlands willen worden geinformeerd over het reilen en zeilen in Brazili!e.

Graag zie ik wat reacties op de plannen. Ook als je vind dat het volledig de verkeerde weg is hoor ik dat graag.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4947
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Toekomst van het forum

Bericht door quasimodo » do jun 14, 2018 05:01

waarbij er volgens mij wel een bovengrens is van mensen die in het Nederlands willen worden geinformeerd over het reilen en zeilen in Brazili!e.
Waarom alleen in het Nederlands maak ook een sectie in het Engels dan wordt je doelgroep in ieder geval een stuk groter en krijg je ook meer mensen die mee discussiëren.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Toekomst van het forum

Bericht door Progresso » do jun 14, 2018 05:21

quasimodo schreef:
do jun 14, 2018 05:01
Waarom alleen in het Nederlands maak ook een sectie in het Engels dan wordt je doelgroep in ieder geval een stuk groter en krijg je ook meer mensen die mee discussiëren.
Daar heb ik ook wel eens aan gedacht. In een ver verleden heb ik daar wel met de vorige eigenaar van gedachte gewisseld. De vraag is altijd, voegt het wat toe. Mijn motivatie om het forum over te nemen was toch wel dat ik vond dat er een plek moest zijn waar je zonder censuur, ongefilterd, eventueel anoniem zaken over Brazilië kunt bespreken. Nog iedere week ben ik ervan overtuigd dat zo'n vrijplaats er moet zijn.

Voor de Engelstaligen is er volgens mij Gringoes.com. Ik zag wel dat de site er mooi uit ziet, maar volgens mij is het forum zo goed als dood.

Ik neem dit even mee. Vind het wel een interessante gedachte, hoewel ik ook wel direct mijn twijfels heb.



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Toekomst van het forum

Bericht door Martinho » do jun 14, 2018 06:22

Het forum van gringoes.com is eigenlijk al heel lang dood. Dwz het bestaat niet meer. De eigenaar had telkens moeite met het onderhoud aan de site te betalen. Verbeter me als ik het mis heb, want ik heb er niet meer naar gezocht ook. De opvolger is, zoals wel vaker, een fb groep met dezelfde naam. En niet leuk, want het zijn overwegend Amerikanen (ik bedoel mensen uit de US of A) die Brazilie eigenlijk maar een apenland vinden met rare mensen met rare gewoontes. Dat leidt niet zelden tot eindeloos geruzie.

Ik vind het wel interessant om te horen dat, anders dan ik dacht, een forum nog steeds bezoekers kan trekken. Maar er is een MAAR: ik denk dat er weinig Nederlanders zijn die probleemloos en echt GOED in het Engels schrijven. Hoewel het hoger onderwijs wel in die richting gaat natuurlijk.
Hadden we vroeger niet een sectie Engels? Ik wordt vergeetachtig...

(P.S dit is een van de niet zo ruime mogelijkheden om mijn Nederlands nog een beetje bij te houden)



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4947
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Toekomst van het forum

Bericht door quasimodo » do jun 14, 2018 14:15

Een Facebook pagina met 15 000 leden. Natuurlijk levert dit wel eens discussies op is het hier anders? Verder denk ik dat de meeste leden van dit forum wel hun mening kunnen geven in het Engels. Dat dit niet geheel foutloos zal gaan is evident maar in het Nederlands is dit ook vaak al een probleem. Alleen een paar puriteinen storen zich hieraan. Ik zeg ook niet dat je de Nederlandse sectie moet opdoeken, maar uitbreiden met een Engels gedeelte lijkt mij een verrijking. Facebook is leuk voor vluchtige informatie maar als je iets terug wil zoeken heb je een probleem. Bovendien krijg je lang niet alles te zien in je feed.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Toekomst van het forum

Bericht door Felix » do jun 14, 2018 14:58

Ik geloof dat de tijd voor fora zo'n beetje voorbij is. Hoe het precies komt weet ik niet maar er zijn er maar heel weinig die het nog goed doen.



Gebruikersavatar
Baiano
Artikels: 0
Berichten: 530
Lid geworden op: di mar 20, 2018 22:48

Re: Toekomst van het forum

Bericht door Baiano » do jun 14, 2018 15:18

Felix schreef:
do jun 14, 2018 14:58
Ik geloof dat de tijd voor fora zo'n beetje voorbij is. Hoe het precies komt weet ik niet maar er zijn er maar heel weinig die het nog goed doen.
Wel, het is nog maar recent dat ik lid werd van dit forum. Toch vind ik het leuk om mee te doen en vooral, om de meningen van anderen te leren kennen. Er zitten enkele ervaren Brazilië-kenners bij en dat is interessant. Ondanks dat ik al erg lang in dit land verblijf, stel ik vast dat ik nog steeds iets kan bijleren, en dat is goed. Anderzijds is het ook zo dat het vaak dezelfde mensen zijn die reageren, dit terwijl ik zie dat er 576 leden zijn. Mocht de helft daarvan regelmatig iets inbrengen, dat zou het forum zeker ten goede komen. Heeft Felix gelijk? Is dat ook zo bij andere fora? Of heeft het iets met Brazilië te maken, een land dat 10 jaar geleden in de lift zat maar nu in vrije val verkeert?



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Toekomst van het forum

Bericht door Martinho » do jun 14, 2018 17:01

Volgens mij heeft Felix wel gelijk. Er waren drie of 4 forums (fora?) over Brazilie die destijds goed liepen met veel verkeer, maar dat nam steeds meer af. Toen Rudolf ophield met zijn Brazilieforum is dat en Fortalezacorner samengevoegd, maar toen was er nog steeds een van Wereldwijzer. Eveneens slecht bezocht de laatste tijd en nu opgeheven: https://www.wereldwijzer.nl/index.html. En dan was er nog het oude "prikbord" dat was overgenomen door een zekere Sven die het er verder bij heeft laten zitten.
Ik denk niet dat de "vrije val" van Brazilie de echte oorzaak is, maar inderdaad is er minder belangstelling in toeristisch opzicht. Dat is tenminste mijn indruk.
Dat er 576 leden zijn zegt helemaal niets. In de loop der jaren bijeengespaard maar velen daarvan zullen al lang niet meer op het forum komen. Ik meen dat het ergens te zien is wanneer iemand voor het laatst ingelogd is geweest, mocht het je interesseren.

Wat ook niet helpt is dat vele landverhuizers inmiddels weer zijn teruggekeerd naar Nederland, om diverse redenen trouwens. Ik voel mij een beetje de laatste der Mohikanen wat dat betreft. Mensen die met WERKEN de kost moeten verdienen hadden het heel moeilijk, dat heb ik ook aan den lijve ondervonden met mijn bistro. Ik heb gelukkig een redelijk pensioen om op terug te vallen, maar vetpot is dat niet.
Sinds ik daadwerkelijk niks meer doe, heb ik niet zo veel meer om over te schrijven ook. Ik weet uit ervaring dat maar een enkeling geinteresseerd is in de natuur, ik bedoel de plantjes en beesten in mijn directe omgeving. Dus die hobby leef ik elders uit.



Gebruikersavatar
Baiano
Artikels: 0
Berichten: 530
Lid geworden op: di mar 20, 2018 22:48

Re: Toekomst van het forum

Bericht door Baiano » do jun 14, 2018 17:39

Martinho schreef:
do jun 14, 2018 17:01
Mensen die met WERKEN de kost moeten verdienen hadden het heel moeilijk, dat heb ik ook aan den lijve ondervonden met mijn bistro. Ik heb gelukkig een redelijk pensioen om op terug te vallen, maar vetpot is dat niet.
Hier kan ik het zeker mee eens zijn. Ik bedoel, niet met jouw ervaring want daar kan ik niet over oordelen, maar de mijne. Maar goed, dat is persoonlijk nietwaar.

Ondanks dit alles schrijft @Progresso dat het bezoekersaantal omhoog gaat. Er bestaat dus belangstelling maar ik zou best willen weten waarom. Gaat het om het soort belangstelling "Ik heb een mooie Braziliaanse meid leren kennen via het internet. Ik wil nu Braziliaan worden, er gaan wonen, werken, hoe doe je dat?". Denk dat vele ervaren BR-kenners ooit wel een of meerdere van dergelijke mailtjes ontvingen. Naar mijn ervaring is dat soort belangstellenden erg gedaald.

@Progresso wil naar een meer journalistieke website gaan, en dat is naar mijn bescheiden mening iets anders dan een forum, tegelijk nogal een uitdaging omdat er inderdaad een grens is aan het aantal mensen die naar informatie zoeken over Brazilië in het Nederlands.

Met een goede vertaler naar het Engels zou het kunnen lukken.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Toekomst van het forum

Bericht door Felix » do jun 14, 2018 17:58

@Progresso wil naar een meer journalistieke website gaan
Dan mik je wel duidelijk op een ander publiek dan nu en moet je er professionele kwaliteit in gaan stoppen.
Het zou mij persoonlijk denk niet erg interesseren, niet dat dat erg is of een leidraad zou zijn.



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Toekomst van het forum

Bericht door Martinho » do jun 14, 2018 18:27

Baiano schreef:
do jun 14, 2018 17:39
"Ik heb een mooie Braziliaanse meid leren kennen via het internet. Ik wil nu Braziliaan worden, er gaan wonen, werken, hoe doe je dat?". Denk dat vele ervaren BR-kenners ooit wel een of meerdere van dergelijke mailtjes ontvingen. Naar mijn ervaring is dat soort belangstellenden erg gedaald.
Dat soort vragen zie je nog steeds. Ik beantwoord dat steeds minder vaak, omdat de vragensteller meestal het antwoord niet wil horen.



Gebruikersavatar
Baiano
Artikels: 0
Berichten: 530
Lid geworden op: di mar 20, 2018 22:48

Re: Toekomst van het forum

Bericht door Baiano » do jun 14, 2018 18:55

Felix schreef:
do jun 14, 2018 17:58
@Progresso wil naar een meer journalistieke website gaan
Dan mik je wel duidelijk op een ander publiek dan nu en moet je er professionele kwaliteit in gaan stoppen.
Het zou mij persoonlijk denk niet erg interesseren, niet dat dat erg is of een leidraad zou zijn.
Neen, jou niet, maar mogelijk wel anderen. Mocht ik destijds een dergelijke informatiebron ter beschikking hebben gehad, dan zou me dat wel wat leed bespaard hebben.

Het idee van @Progresso is niet slecht, maar dan moet je af van het forum principe, en overstappen naar een informatieve website waarbij het mogelijk is dat mensen commentaren geven, niet in het minst mensen die weten waarover ze praten, een soort panel met bepaalde regels om er lid van te worden. En er zijn gevoelige onderwerpen zoals politiek, religie e.d... wat doe je daar dan mee. Zware discussies hieromtrent jagen bezoekers weg, net datgene wat je nodig hebt om naar een meer journalistieke website te gaan. Nogmaals, website. Geen forum.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Toekomst van het forum

Bericht door Felix » do jun 14, 2018 19:07

Mocht ik destijds een dergelijke informatiebron ter beschikking hebben gehad, dan zou me dat wel wat leed bespaard hebben.
Wat voor leed?



Gebruikersavatar
Baiano
Artikels: 0
Berichten: 530
Lid geworden op: di mar 20, 2018 22:48

Re: Toekomst van het forum

Bericht door Baiano » do jun 14, 2018 19:16

Felix schreef:
do jun 14, 2018 19:07
Mocht ik destijds een dergelijke informatiebron ter beschikking hebben gehad, dan zou me dat wel wat leed bespaard hebben.
Wat voor leed?
Is voornamelijk persoonlijk. Dingen die ik had kunnen vermijden mocht ik beter geïnformeerd zijn. Uiteindelijk kwam het allemaal goed maar het was leren met vallen en opstaan. Ik kan het mis hebben maar ik heb zo het gevoel dat ik niet de enige niet-Braziliaan ben met dergelijke ervaringen.



Gebruikersavatar
Baiano
Artikels: 0
Berichten: 530
Lid geworden op: di mar 20, 2018 22:48

Re: Toekomst van het forum

Bericht door Baiano » do jun 14, 2018 19:49

Martinho schreef:
do jun 14, 2018 17:01

Dat er 576 leden zijn zegt helemaal niets. In de loop der jaren bijeengespaard maar velen daarvan zullen al lang niet meer op het forum komen. Ik meen dat het ergens te zien is wanneer iemand voor het laatst ingelogd is geweest, mocht het je interesseren.
Klopt. Heb even een steekproef gedaan. Het zou me niet verwonderen dat het huidige aantal actieve leden bestaat uit een getal met 1 cijfer, plus een aantal meelezers die nooit wat posten. Als dat klopt... stof tot nadenken. Een grote meerderheid van die 576 leden was hier 'ooit' en verdween weer snel, zo lijkt het toch. Nieuwsgierigheid? Gelegenheidsbezoekers (omdat ze net even op vakantie gingen naar Brazilië)? @Progresso kan daar misschien op antwoorden: hoe rijm je dat met 4.000 unieke bezoekers? M.a.w. er is een behoefte aan info over dit land, maar weinigen voelen zich geroepen om die info te verstrekken, ook al is het in de vorm van een reactie op een of ander.

Lijkt me een interessant uitgangspunt.



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Toekomst van het forum

Bericht door Martinho » do jun 14, 2018 20:18

Misschien had je hier wat aan gehad :)
http://reisforum.nl/threads/emigreren-n ... later.1395

Maar ja, dat is uit 2006. Ik heb ook vaak geschreven over de moeilijkheden met het runnen van de bistro, en de daarbij gemaakte fouten/foute aannames.
Jammer, dat er mensen waren die daar misbruik van gingen maken. Toen ben ik maar gestopt met dat soort nogal persoonlijke info. Dat is namelijk een van de redenen dat discussiegroepen, fora en ook aparte sites kunnen mislukken.



Gebruikersavatar
Baiano
Artikels: 0
Berichten: 530
Lid geworden op: di mar 20, 2018 22:48

Re: Toekomst van het forum

Bericht door Baiano » do jun 14, 2018 21:18

Leuk verhaal, herkenbaar. In 2006 zeg je, toen was ik al twee jaar weg uit Petrópolis. Heb nog steeds heimwee naar die mooie bergstreek. Moet nog eens terug naar Itaipava, maar het zal nu wel wat veranderd zijn.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Toekomst van het forum

Bericht door Progresso » do jun 14, 2018 21:56

Die 4000 unieke bezoekers zijn voor alle uitingen van Brazilieforum, dus paper.li (de knipselkrant), Twitter en Facebook (pagina's Fortalezacorner en Brazilieforum).

Het ziet er ongeveer zo uit. Rond de 2500 op de website, paper.li rond de 100 (hele oude meting toen statistieken daar nog gratis waren), Twitter ruim boven de 1000, Facebook pagina Brazilieforum 60.

Toen ik begon in oktober verleden jaar had het forum ruim boven de 1500 leden meen ik me nog te herinneren. Ik heb destijds flink de bezem door het ledenbestand gehaald. Alle leden die niet actief waren in de laatste 3 jaren zijn geschrapt. Daarnaast heb ik ontdubbeld, spamaccounts verwijderd en nog wat van dat soort zaken en kwamen we volgens mij ietsje boven de 540 uit. Ondertussen druppelen er langzaam aan wat leden binnen. Het merendeel van de bezoekers komt gewoon binnen als gast. Gemiddeld ruim 100 per dag, met soms flinke uitschieters naar de 250. Van alle gebruikers zitten er ongeveer 80 nagenoeg iedere dag op het forum. Zelfs ik behoor niet tot die groep :). Dat aantal leden zegt eigenlijk ook niet zoveel. Er is eigenlijk weinig reden om "lid" te worden. Het enige is dat je kunt posten en reageren. Terecht stelt Baiano dat het aantal actieve leden wel erg laag is. Daar zie je toch wel dat Facebook veel laagdrempeliger is, maar daar staat dan weer tegenover dat de kwaliteit van sommige reacties op serieuze onderwerpen weer ver beneden de maat is. Overigens, als ik nu naar de Facebookgroep Nederlanders in Brazilië kijk lijkt me toch ook wel dat het animo daar aan het terugzakken is. Verder zijn alle fora, de kennisbank en het blog voor een ieder volledig toegankelijk. Dit zijn allemaal cijfers ontleend uit Google Analytics, overigens de enige tracker (zover ik weet) die op het forum is geinstalleerd.

Hetzelfde geldt voor het Twitteraccount. Ik heb niet meer het precieze cijfer, maar volgens mij zaten we op een kleine 2000 volgers en iets van 1200 twitterraars die gevolgd werden. Daar heb ik ook met de tools van Twopchart grote schoonmaak gehouden. Een kleine 500 volgers nu, allemaal actief in de laatste 12 maanden. Alle blogartikelen worden getweet en daar zit vaak een heel groot bereik. Op Twitter zie ik ook vrij veel interactie. Er zit uiteraard wat overlap tussen de website en Twitter. De tweets worden per maand een kleine 10.000 keer weergegeven en men is met een aantal tweets erg druk doende. Nu zijn weergegeven tweets natuurlijk geen "unieke bezoekers", dus ik heb het aantal tweets genomen met interactie (retweet, leuk, etc). Kun je over discusseren.

Er komt verder erg veel bezoek binnen via search. Door een stomme fout van mij had Google de Kennisbank niet geindexeerd. Ik heb dat vorige maand herstelt en als je nu bijvoorbeeld zoekt op "beëdigde vertaler Brazilië" dan staan we na een paar weken al bijna bovenaan in Google. Datzelfde gold voor de hele site. 2 maanden geleden bleek alleen het archief te zijn geindexeerd. Ondertussen heeft Google 2000 postings geindexeerd en ook dat is te merken aan de zoekresultaten.

Mijn conclusie uit de cijferbrij is toch wel dat er forse groei in de bezoekersaantallen is, het aantal actieve leden heel erg laag is, de bezoekers veel informatie zoeken, Facebook voor het forum nauwelijks iets bijdraagt, Twitter daarentegen weer wel.

Wil je denk ik de stap maken naar een iets meer journalistieke website dan moet je volgens mij afscheid gaan nemen van het middel "forum". Met veel pijn en moeite lukt het om te "bloggen" op dit forum, maar het blijft een beetje behelpen. De vraag is eigenlijk ook, hoeveel mensen kun je nu daadwerkelijk bereiken? Wellicht moeten we gewoon doorgaan met wat we nu aan het doen zijn en kijken of we een iets breder publiek kunnen trekken met onderwerpen als sport, cultuur en reizen.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Toekomst van het forum

Bericht door Progresso » do jun 14, 2018 23:53

Felix schreef:
do jun 14, 2018 14:58
Ik geloof dat de tijd voor fora zo'n beetje voorbij is. Hoe het precies komt weet ik niet maar er zijn er maar heel weinig die het nog goed doen.
Jein, zoals de Duitsers dat zo mooi plegen te zeggen. Natuurlijk is Facebook en consorten dominant. Alleen ik begeef me op een aantal andere fora en ik kan je vertellen dat die alive and kicking zijn. Het zullen je interessegebieden wellicht niet zijn.

Hadden we een aantal jaren geleden nog enkele forums is het nu gereduceerd tot dit forum en de Facebookg groep Nederlanders in Brazilië. Ik denk dat dat alles te maken heeft met het aantal Nederlanders en Belgen welke de Braziliaanse crisis niet zijn door gekomen en terug gekeerd zijn naar Nederland. De afgelopen maanden heb ik op de Facebook groep echt tientallen Nederlanders gezien die terug zijn gegaan. Wat blijft zijn de gepensioneerden, de ambtenaren rondom de BuZa kliek, de ingeburgerde Holambra immigranten, een kleine 40 gedetineerden en degenen die hun business hier hebben. Daarnaast zijn er nog een stel vluchtelingen die om diverse redenen niet terug kunnen naar de Lage Landen. Hoeveel mensen? Ik schat een kleine 3000.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Toekomst van het forum

Bericht door Progresso » vr jun 15, 2018 14:51

Zo, de boel nog iets verder opgeschoond. Nu nog maar 436 leden. Ik kom nu zo'n beetje aan bij de leden als JimVe, Rap, Veger en Blik, Heineiken Rob, Kale Rob, Von Smalhausen etc. Geen idee of die nog leven.



Plaats reactie