Katy Sherriff in Bureau Buitenland over Brazilië

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Katy Sherriff in Bureau Buitenland over Brazilië

Bericht door Redactie » do jun 14, 2018 00:05

Terwijl de Russen zich opmaken voor het wereldkampioenschap in eigen land, wordt in voetbalgek Brazilië met een stuk minder enthousiasme naar het toernooi toegeleefd. Hoe anders was dat precies vier jaar geleden, toen de openingsceremonie plaatsvond in de Braziliaanse stad São Paulo. Waarom ligt het land er nu minder feestelijk bij dan toen? Collega en voormalig Brazilië- correspondent Katy Sherriff vertelt hoe het staat met deze Latijns-Amerikaanse reus in het spannende verkiezingsjaar.Foto: Flickr/ dfactory - Attribution 2.0 Generic (CC BY 2.0)

https://www.vpro.nl/programmas/bureau-b ... tbal~.html



Gebruikersavatar
Baiano
Artikels: 0
Berichten: 530
Lid geworden op: di mar 20, 2018 22:48

Re: Katy Sherriff in Bureau Buitenland over Brazilië

Bericht door Baiano » do jun 14, 2018 20:14

Lijkt me een correcte analyse.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7211
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Katy Sherriff in Bureau Buitenland over Brazilië

Bericht door Progresso » do jun 14, 2018 22:13

Ja, ik vond het ook wel goed doordacht en gedetailleerd.

Toen Katy hier ter plekke was vond ik de problematiek vaak heel erg eenzijdig benaderd. Ik denk dat door de fysieke afstand en de ervaring in Brazilië zelf het allemaal wat evenwichtiger is geworden. Wellicht doordat zelfs haar vrienden op Instagram toch ook aangeven iets te voelen voor "Intervençâo militar, já".



Gebruikersavatar
JoopLiefaard
Artikels: 0
Berichten: 25
Lid geworden op: wo mar 21, 2018 16:30
Locatie: Ribeirão Preto - SP
Contacteer:

Re: Katy Sherriff in Bureau Buitenland over Brazilië

Bericht door JoopLiefaard » vr jun 15, 2018 22:43

Interessant interview dat volgens mij best een goed beeld geeft over hoe de vlag er op dit moment in Brazilië bijhangt. Vooral het stukje over dat veel Brazilianen eind van het jaar niet gaan stemmen of "nul" is inderdaad iets om je zorgen over te maken.



Plaats reactie