Islamitische staat in Brazilië, werkelijkheid of broodje aap

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie

Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Islamitische staat in Brazilië, werkelijkheid of broodje aap

Bericht door Martinho » do mei 17, 2018 21:35

Het wordt steeds erger met de achtervolgingswaanzin.



WillemJan
Artikels: 0
Berichten: 216
Lid geworden op: wo apr 04, 2018 19:56

Re: Islamitische staat in Brazilië, werkelijkheid of broodje aap

Bericht door WillemJan » vr mei 18, 2018 00:23

In België was één van de eerste jongeren die naar het kalifaat trok een Braziliaan die nog familie heeft in Brazilië, maar vond de terroristische drijging tijdens de olympische spelen een beetje bij de haren gegrepen. Er is wel heel snel ingegrepen... Ik heb eind 2014 data gehoord van ongeveer 100 braziliaanse syrië strijders, maar heb die data uit de mond van de pro-syrische diaspora nooit kunnen bewijzen.



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Islamitische staat in Brazilië, werkelijkheid of broodje aap

Bericht door Martinho » vr mei 18, 2018 20:06

Die zogenoemde ISLAMINISERING van een paar landen in Europa, waar bepaalde populistische politieke partijen zich zo vreselijk druk om maken, is aantoonbare onzin en bangmakerij. Maar daar is de islamitische bevolking nog 5% van het totaal, dat zal meer zijn dan in Brazilie. Ik zie hier tenminste geen moskeeën.

Honderd idioten op een bevolking van 200 miljoen maken echt geen revolutie, of kunnen een islamitische staat vestigen. Ik maak me sterk dat er ook wel 100 Nederlanders naar Syrie trokken, die worden nauwlettend in de gaten gehouden maar tot noch toe zie ik geen kalifaat in Europa. Dat zal er ook niet komen.



WillemJan
Artikels: 0
Berichten: 216
Lid geworden op: wo apr 04, 2018 19:56

Re: Islamitische staat in Brazilië, werkelijkheid of broodje aap

Bericht door WillemJan » vr mei 25, 2018 23:56

Er zijn 1 miljoen moslims in Brazilië, Hezbollah zit in Venezuela en Paraguay. Die cijfers zijn verwaarloosbaar, moest er geografische spreiding zijn, maar helaans zitten de 1 Miljoen moslims voor namelijk in São Paulo.

Ik vind ook dat deze drijging te verwaarlozen is, maar iemand zoals bolsonaro kan hier op spelen tijdens de verkiezingen... Toch heb ik geleerd in São Paulo dat ze daar zot zijn van de arabische cultuur, toch islamitische tattoo's toe...

Slaapwel



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Islamitische staat in Brazilië, werkelijkheid of broodje aap

Bericht door Martinho » za mei 26, 2018 03:52

WillemJan schreef:
vr mei 25, 2018 23:56
Er zijn 1 miljoen moslims in Brazilië, Hezbollah zit in Venezuela en Paraguay. Die cijfers zijn verwaarloosbaar, moest er geografische spreiding zijn, maar helaans zitten de 1 Miljoen moslims voor namelijk in São Paulo.
Waar slaat dat "helaas" nou weer op? Zijn in jouw ogen alle moslims Hezbollah of Al Queda? Zijn alle arabieren moslim en dus LEVENSGEVAARLIJK ? Ben je soms een beetje xenofoob?
Ik vind ook dat deze drijging te verwaarlozen is, maar iemand zoals bolsonaro kan hier op spelen tijdens de verkiezingen... Toch heb ik geleerd in São Paulo dat ze daar zot zijn van de arabische cultuur, toch islamitische tattoo's toe...
Bolsonaro (volgens mij een naam van die man, dus met hoofdletter) is voor zover ik dat begreep tamelijk racistisch en xenofoob, maar ik mag toch hopen dat hij niet alle Arabische restaurants laat sluiten, en de ingevroren quibi uit de supermarkt laat verwijderen. Maar inderdaad ook een populist, dus al hij weet dat de Arabische cultuur (niet het geloof bij mijn weten) in Brazilie is ingeburgerd zal hij dat wel uit zijn hoof laten.
Slaapwel
Dat soort opmerkingen hoor ik altijd van rechtse rakkers die menen zelf te weten dat ze alles zo goed doorzien. Ik laat ze vaak in die waan. Lig dus maar niet wakker van al die enge baarddragers.



WillemJan
Artikels: 0
Berichten: 216
Lid geworden op: wo apr 04, 2018 19:56

Re: Islamitische staat in Brazilië, werkelijkheid of broodje aap

Bericht door WillemJan » za mei 26, 2018 03:55

Martinho schreef:
za mei 26, 2018 03:52
WillemJan schreef:
vr mei 25, 2018 23:56
Er zijn 1 miljoen moslims in Brazilië, Hezbollah zit in Venezuela en Paraguay. Die cijfers zijn verwaarloosbaar, moest er geografische spreiding zijn, maar helaans zitten de 1 Miljoen moslims voor namelijk in São Paulo.
Waar slaat dat "helaas" nou weer op? Zijn in jouw ogen alle moslims Hezbollah of Al Queda? Zijn alle arabieren moslim en dus LEVENSGEVAARLIJK ? Ben je soms een beetje xenofoob?
Ik vind ook dat deze drijging te verwaarlozen is, maar iemand zoals bolsonaro kan hier op spelen tijdens de verkiezingen... Toch heb ik geleerd in São Paulo dat ze daar zot zijn van de arabische cultuur, toch islamitische tattoo's toe...
Bolsonaro (volgens mij een naam van die man, dus met hoofdletter) is voor zover ik dat begreep tamelijk racistisch en xenofoob, maar ik mag toch hopen dat hij niet alle Arabische restaurants laat sluiten, en de ingevroren quibi uit de supermarkt laat verwijderen. Maar inderdaad ook een populist, dus al hij weet dat de Arabische cultuur (niet het geloof bij mijn weten) in Brazilie is ingeburgerd zal hij dat wel uit zijn hoof laten.
Slaapwel
Dat soort opmerkingen hoor ik altijd van rechtse rakkers die menen zelf te weten dat ze alles zo goed doorzien. Ik laat ze vaak in die waan. Lig dus maar niet wakker van al die enge baarddragers.
Rustig Martinho, ik denk dat je even aan het overdrijven bent, probeer eens het bos door de bomen te zien...



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Islamitische staat in Brazilië, werkelijkheid of broodje aap

Bericht door Martinho » za mei 26, 2018 04:07

Ik had verzuimd een lachebekje toe te voegen. Misschien had het geholpen om alsnog wat antwoorden op de vragen te verzinnen. Want ik begin echt te vermoeden dat je de begrippen Arabieren en Moslims vreselijk met elkaar verward.



WillemJan
Artikels: 0
Berichten: 216
Lid geworden op: wo apr 04, 2018 19:56

Re: Islamitische staat in Brazilië, werkelijkheid of broodje aap

Bericht door WillemJan » za mei 26, 2018 04:13

Ja, dat is waar het zijn voornamelijk Orthodoxe Christenen in São Paulo, maar ook wel moslims hoor arabische oorsprong. De christenen hebben het voornamelijk moeten vergelden tijdens het ottomaanse rijk. Op het einde moet de situatie zeer slecht zijn geweest...

Ik doe mijn onderzoek over Brazilië en Syrië en weef daar het midden-oosten en zuid-amerika wat rond dat is alles, maar ik kreeg vaak de commentaar dat ik arabieren en moslims door elkaar haar, ik heb dan ook niet orientalisme van edward said gelezen, moet ik dat daar normaal niet lezen...



Plaats reactie