EU steunt Venezolaanse Vluchtelingen in Brazilië

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Gebruikersavatar
Baiano
Artikels: 0
Berichten: 530
Lid geworden op: di mar 20, 2018 22:48

Re: EU steunt Venezolaanse Vluchtelingen in Brazilië

Bericht door Baiano » zo mei 06, 2018 16:19

"...tens of thousands of migrants flee an economic collapse in their country"

Tel daar minstens nog eens een half miljoen Venezolanen bij die hun heil in Colombia gingen zoeken. Erg leuk zal het dan niet zijn in eigen land nietwaar.



WillemJan
Artikels: 0
Berichten: 216
Lid geworden op: wo apr 04, 2018 19:56

Re: EU steunt Venezolaanse Vluchtelingen in Brazilië

Bericht door WillemJan » zo mei 06, 2018 16:43

Baiano schreef:
zo mei 06, 2018 16:19
"...tens of thousands of migrants flee an economic collapse in their country"

Tel daar minstens nog eens een half miljoen Venezolanen bij die hun heil in Colombia gingen zoeken. Erg leuk zal het dan niet zijn in eigen land nietwaar.
Dat van die tienduizend dat wisten we al, dat van Colombia was ook al duidelijk vorig jaar. Ik volg het eigenlijk niet hoor. Ik volg dit op dit moment:

Zuid-Amerika barst op dit moment, zie maar in argentinië: https://brasil.elpais.com/brasil/2018/0 ... c=TW_BR_CM

Herinner je nog dat er op de samba-crisis in Brazilië midden jaren negentig een spilover is geweest naar Argentinië met de corralito.

Ik hou mijn hart vast, er zijn toch enkele structurele aanpassingen gebeurd in Latijns-Amerika de laatste twee decennia. Dus de conjuncturele crisissen kunnen hevig toeslaan.



Gebruikersavatar
Baiano
Artikels: 0
Berichten: 530
Lid geworden op: di mar 20, 2018 22:48

Re: EU steunt Venezolaanse Vluchtelingen in Brazilië

Bericht door Baiano » zo mei 06, 2018 17:14

Daar kan ik het mee eens zijn. Zelfs de Brazilianen in mijn eigen buurt houden hun hart vast. Deze week kwamen ze hier plots tot de vaststelling dat ze 70 centavos meer moesten ophoesten voor een litertje brandstof, dat is niet niks. De gewone man in de straat kan nauwelijks leven van zijn inkomen, betaalt met moeite zijn autootje af (als hij er al eentje heeft) en dan weer dit. Ik ken persoonlijk nogal wat mensen met een inkomen van 1 salário minimo en begrijp echt niet hoe zij overleven. Geld voor een fles gas in de keuken (R$ 70), een kilootje rijst en/of bonen, zelfs wat kleingeld voor een busritje, het wordt allemaal in grote dank aanvaard. Maar je kan in je eentje niet alle problemen oplossen. Daarom is het zo schandelijk om de dagelijkse nieuwsberichten over het zoveelste corruptieschandaal te slikken waar men het altijd heeft over de "miljoenen" die een of andere politicus wegsluisde, dit terwijl ze zich zouden moeten bezighouden met de zorg van hun bevolking. En dat geldt voor alle partijen, niet alleen voor die van Lula, die van Temer of eender welke. De gewone Braziliaan snapt geen bal van conjuncturele crisissen, weet niet eens wat dat betekent. Het is voor hen al een hele opgave om 's ochtends te bedenken "wat gaan we vandaag eten"; aan "morgen" wordt daar al helemaal niet bij gedacht. Vandaar ook al die problemen met kredietkaarten. Een paar schoenen wordt plots goedkoop als je mag betalen in "12 vezes sem juros". Het is het eerste wat je te horen krijgt bij een aankoop: "Neen dat is niet duur, pode pagar no cartão em 12 vezes", zo klinkt het dan. Velen trappen in de val en kopen er op los totdat de limiet van de kredietkaart bereikt wordt. De maand nadien komt de grote klap met alle nare gevolgen vandien, inclusief peperdure intresten.

Een goede opvoeding zou kunnen bijdragen aan het voorkomen van conjuncturele crisissen, mijn gedacht. Helaas, Braziliaanse politici hebben andere prioriteiten.



WillemJan
Artikels: 0
Berichten: 216
Lid geworden op: wo apr 04, 2018 19:56

Re: EU steunt Venezolaanse Vluchtelingen in Brazilië

Bericht door WillemJan » zo mei 06, 2018 18:15

Baiano schreef:
zo mei 06, 2018 17:14
Daar kan ik het mee eens zijn. Zelfs de Brazilianen in mijn eigen buurt houden hun hart vast. Deze week kwamen ze hier plots tot de vaststelling dat ze 70 centavos meer moesten ophoesten voor een litertje brandstof, dat is niet niks. De gewone man in de straat kan nauwelijks leven van zijn inkomen, betaalt met moeite zijn autootje af (als hij er al eentje heeft) en dan weer dit. Ik ken persoonlijk nogal wat mensen met een inkomen van 1 salário minimo en begrijp echt niet hoe zij overleven. Geld voor een fles gas in de keuken (R$ 70), een kilootje rijst en/of bonen, zelfs wat kleingeld voor een busritje, het wordt allemaal in grote dank aanvaard. Maar je kan in je eentje niet alle problemen oplossen. Daarom is het zo schandelijk om de dagelijkse nieuwsberichten over het zoveelste corruptieschandaal te slikken waar men het altijd heeft over de "miljoenen" die een of andere politicus wegsluisde, dit terwijl ze zich zouden moeten bezighouden met de zorg van hun bevolking. En dat geldt voor alle partijen, niet alleen voor die van Lula, die van Temer of eender welke. De gewone Braziliaan snapt geen bal van conjuncturele crisissen, weet niet eens wat dat betekent. Het is voor hen al een hele opgave om 's ochtends te bedenken "wat gaan we vandaag eten"; aan "morgen" wordt daar al helemaal niet bij gedacht. Vandaar ook al die problemen met kredietkaarten. Een paar schoenen wordt plots goedkoop als je mag betalen in "12 vezes sem juros". Het is het eerste wat je te horen krijgt bij een aankoop: "Neen dat is niet duur, pode pagar no cartão em 12 vezes", zo klinkt het dan. Velen trappen in de val en kopen er op los totdat de limiet van de kredietkaart bereikt wordt. De maand nadien komt de grote klap met alle nare gevolgen vandien, inclusief peperdure intresten.

Een goede opvoeding zou kunnen bijdragen aan het voorkomen van conjuncturele crisissen, mijn gedacht. Helaas, Braziliaanse politici hebben andere prioriteiten.
Helemaal mee akkoort, baiano! Ik mis Felix een beetje in deze discussie!



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: EU steunt Venezolaanse Vluchtelingen in Brazilië

Bericht door Felix » zo mei 06, 2018 18:27

Een goede opvoeding zou kunnen bijdragen aan het voorkomen van conjuncturele crisissen
Zoiets klinkt mij wat aanmatigend in de oren.
Velen trappen in de val en kopen er op los totdat de limiet van de kredietkaart bereikt wordt. De maand nadien komt de grote klap met alle nare gevolgen vandien, inclusief peperdure intresten
.
Dat mensen van alles op afbetaling kopen, zelfs een overhemd of zo, is zo 'desde sempre' 'sinds altijd' je kunt niet echt stellen dat ze ergens intrappen.



Gebruikersavatar
Baiano
Artikels: 0
Berichten: 530
Lid geworden op: di mar 20, 2018 22:48

Re: EU steunt Venezolaanse Vluchtelingen in Brazilië

Bericht door Baiano » zo mei 06, 2018 18:49

Een goede opvoeding zou kunnen bijdragen aan het voorkomen van conjuncturele crisissen: "Zoiets klinkt mij wat aanmatigend in de oren"

Dat is dan uw mening, ik denk daar anders over.

"Dat mensen van alles op afbetaling kopen, zelfs een overhemd of zo, is zo 'desde sempre' 'sinds altijd' je kunt niet echt stellen dat ze ergens intrappen"

Waarom doen ze het dan? Ze doen het omdat het op die manier goedkoper lijkt, zonder nadenken. Ze doen het omdat de verkoper het op die manier voorstelt, het uiteindelijke totaalbedrag negerend.

Ach ja, je zal gelijk hebben. Het is zo "desde sempre".



WillemJan
Artikels: 0
Berichten: 216
Lid geworden op: wo apr 04, 2018 19:56

Re: EU steunt Venezolaanse Vluchtelingen in Brazilië

Bericht door WillemJan » zo mei 06, 2018 18:57

hoe komt eigenlijk dat er zich niet meer mensen met deze discussie moeiën, het is toch interessant?



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: EU steunt Venezolaanse Vluchtelingen in Brazilië

Bericht door Felix » zo mei 06, 2018 19:11

Waarom doen ze het dan? Ze doen het omdat het op die manier goedkoper lijkt, zonder nadenken. Ze doen het omdat de verkoper het op die manier voorstelt, het uiteindelijke totaalbedrag negerend.
Men doet het omdat men het op deze manier kan kopen, het later betalen is weer een andere zorg want dat is later, niet nu.
Degenen die krediet verstrekken weten heus wel dat een deel uiteindelijk niet betaald zal worden, maar blijkbaar toch wel genoeg om winst over te houden.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: EU steunt Venezolaanse Vluchtelingen in Brazilië

Bericht door Felix » zo mei 06, 2018 19:19

Brazil military airlifts Venezuelan migrants as border crisis grows
Dit klinkt dan weer net alsof er een enorme operatie aan de gang is.
De Braziliaanse pers brengt dat toch iets minder schreeuwerig geloof ik.

Volgens onderstaand artikel wil 52% van de Venezolanen niet in Brazilië blijven.
https://www.terra.com.br/noticias/brasi ... 0ja32.html



WillemJan
Artikels: 0
Berichten: 216
Lid geworden op: wo apr 04, 2018 19:56

Re: EU steunt Venezolaanse Vluchtelingen in Brazilië

Bericht door WillemJan » zo mei 06, 2018 19:31

Wat me opvalt is dat er zo veel vrouwen meekomen, dat was niet zo bij vorige golven, dus dat liefje en strandvakantie in Brazilië gaat toch niet op hé felix!



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: EU steunt Venezolaanse Vluchtelingen in Brazilië

Bericht door Felix » zo mei 06, 2018 21:17

dus dat liefje en strandvakantie in Brazilië gaat toch niet op hé felix!
Waar gaat dit over?



WillemJan
Artikels: 0
Berichten: 216
Lid geworden op: wo apr 04, 2018 19:56

Re: EU steunt Venezolaanse Vluchtelingen in Brazilië

Bericht door WillemJan » zo mei 06, 2018 21:26

Felix schreef:
zo mei 06, 2018 21:17
dus dat liefje en strandvakantie in Brazilië gaat toch niet op hé felix!
Waar gaat dit over?
Wie had dat weer gezegd over migratie naar Brazilië?

Hier het staat in de New York times, dan is het geschiedenis zeker zoals ze zeggen?

https://www.nytimes.com/2018/04/28/worl ... d=fb-share



WillemJan
Artikels: 0
Berichten: 216
Lid geworden op: wo apr 04, 2018 19:56

Re: EU steunt Venezolaanse Vluchtelingen in Brazilië

Bericht door WillemJan » ma mei 07, 2018 05:27

Deze Vasconelos is wel de man als het gaat over migratie in Brazilië:

https://www.cartacapital.com.br/socieda ... brasil201d




WillemJan
Artikels: 0
Berichten: 216
Lid geworden op: wo apr 04, 2018 19:56

Re: EU steunt Venezolaanse Vluchtelingen in Brazilië

Bericht door WillemJan » za mei 19, 2018 21:31

https://exame.abril.com.br/mundo/venezu ... a-eleicao/

Venezuela sluit grens met Brazilië. Ik had eerder omgekeerd verwacht...



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7211
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: EU steunt Venezolaanse Vluchtelingen in Brazilië

Bericht door Progresso » zo mei 20, 2018 17:27

In de hele discussie mis ik de rol van het Koninkrijk Nederland. We hebben altijd de mond vol van opvang in de regio. Nu kunnen we daadwerkelijk 20 km verderop een boel opvangen en ik zie helemaal niets gebeuren.



WillemJan
Artikels: 0
Berichten: 216
Lid geworden op: wo apr 04, 2018 19:56

Re: EU steunt Venezolaanse Vluchtelingen in Brazilië

Bericht door WillemJan » ma mei 21, 2018 21:56

ik wil dat hier allemaal wel brengen, maar het gaat hier toch over brazilië...



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: EU steunt Venezolaanse Vluchtelingen in Brazilië

Bericht door Felix » ma mei 21, 2018 22:38

We hebben altijd de mond vol van opvang in de regio. Nu kunnen we daadwerkelijk 20 km verderop een boel opvangen en ik zie helemaal niets gebeuren.
Ik denk dat NL allang blij is dat er nog geen mensen aan komen roeien daar.



WillemJan
Artikels: 0
Berichten: 216
Lid geworden op: wo apr 04, 2018 19:56

Re: EU steunt Venezolaanse Vluchtelingen in Brazilië

Bericht door WillemJan » di mei 22, 2018 04:14

De abc landen hebben hun grenzen opgesteld, het is middenklasse dat vlucht, hier is maar één vijand van het communisme en dat ben jij en ik felix. Vluchten dat is voor liberalen vergeet dat niet. Uit welk hout ben jij eigenlijk gesneden...



WillemJan
Artikels: 0
Berichten: 216
Lid geworden op: wo apr 04, 2018 19:56

Re: EU steunt Venezolaanse Vluchtelingen in Brazilië

Bericht door WillemJan » di mei 22, 2018 21:25

Progresso schreef:
zo mei 20, 2018 17:27
In de hele discussie mis ik de rol van het Koninkrijk Nederland. We hebben altijd de mond vol van opvang in de regio. Nu kunnen we daadwerkelijk 20 km verderop een boel opvangen en ik zie helemaal niets gebeuren.
https://nos.nl/artikel/2233100-blok-ned ... nemen.html



Plaats reactie