Brazilie nieuws Ciro Gomes heeft medelijden met Gleisi

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie nieuws Ciro Gomes heeft medelijden met Gleisi

Bericht door Redactie » zo mei 06, 2018 16:13

Ciro Gomes, presidentskandidaat van de centrum-linkse PDT, zegt dat de kansen op een samenwerking met de arbeiderspartij PT in de eerste verkiezingsronde “zo goed als nul” zijn. Gomes bevestigde dat hij en zijn partij op zoek zijn naar andere namen, … Lees verder →

Source: https://brazilienieuws.online/2018/05/0 ... et-gleisi/



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie nieuws Ciro Gomes heeft medelijden met Gleisi

Bericht door Progresso » zo mei 06, 2018 17:02

Links is gewoon de weg kwijt. Je ziet dat ook in Nederland. Men is druk met van alles, maar de basis van de sociaal-democratie is men volledig uit het oog verloren. De "realisten" beginnen zich beter te organiseren, de reactie van links gaat uit van haar eigen zwakte (fascisten/tokkies) omdat men geen verhaal meer heeft. Dat verhaal is namelijk door de wc gespoeld toen men zonodig met de grote jongens wilde meespelen.

Ciro Gomes maakt volgens mij geen enkele kans om verkozen te worden. er kleven te veel schandaaltjes aan hem en zijn broer Cid.



Gebruikersavatar
Baiano
Artikels: 0
Berichten: 530
Lid geworden op: di mar 20, 2018 22:48

Re: Brazilie nieuws Ciro Gomes heeft medelijden met Gleisi

Bericht door Baiano » zo mei 06, 2018 17:53

Ciro Gomes is in de eerste plaats een kletskous die niet echt ernstig genomen wordt door velen, en ik denk ook niet dat hij een grote kans heeft om president te worden.

Ik ga ook akkoord met de uitspraak dat links Brazilië de weg kwijt is. Helaas geldt dat ook voor de andere strekkingen. Het laatste wat Brazilië nodig heeft is een knotsgekke extremist van welke ideologie dan ook. Ik zie in het huidige lijstje van presidentskandidaten geen enkele figuur die sterk genoeg is om al die verschillende krachten te verenigen om nu eindelijk eens werk te maken van datgene wat dit land nodig heeft: het inmiddels wel bekende rijtje noodzakelijkheden zoals een goede publieke gezondheidszorg en dito opvoeding, een goede transportinfrastructuur, een uitgang voor de armoede, een effectief antwoord op het vele onnodige geweld en een herstel van het geloof in het politieke beleid, samenvattend een democratie die werkt.

Op die manier zal Brazilië nog wel een tijdje verder gaan met het aloude en nog steeds geldende imago van "Brazilië, het land van de toekomst".



WillemJan
Artikels: 0
Berichten: 216
Lid geworden op: wo apr 04, 2018 19:56

Re: Brazilie nieuws Ciro Gomes heeft medelijden met Gleisi

Bericht door WillemJan » zo mei 06, 2018 19:08

Ciro Gomez heeft ook een rol gespeeld in de Impeachment, met zijn uitspraken dat Temer verantwoordelijk is voor de impeachment. Lijkt me wel duidelijk waarom ze bij de PT niet van hem moeten hebben...



Plaats reactie