Opnieuw complete puinhoop bij TAP

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7211
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Opnieuw complete puinhoop bij TAP

Bericht door Progresso » ma apr 30, 2018 20:38

Alweer van verschillende kanten gehoord dat TAP wederom de operatie niet op orde heeft. Gecancelde vluchten zijn blijkbaar weer aan de orde van de dag. De onbeschoftheid van het personeel kent zoals gewoonlijk weer geen grenzen. Hulpeloze bejaarden worden gewoon aan hun lot over gelaten op het vliegveld, ze krijgen een voucher van €10 waar je helemaal NIETS van kunt kopen op dat vliegveld.


https://veja.abril.com.br/economia/bras ... de-lisboa/



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7211
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Opnieuw complete puinhoop bij TAP

Bericht door Progresso » ma apr 30, 2018 20:57

Lijken dus echt structurele problemen te zijn: Deze van vorige maand:

http://www.mercadoeeventos.com.br/notic ... em-lisboa/



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Opnieuw complete puinhoop bij TAP

Bericht door Martinho » ma apr 30, 2018 22:35

Ik heb nooit goed begrepen waarom je zo gepreoccupeerd bent met de TAP, maar dat zal wel aan mij liggen.

TAP is Portugees, heeft weinig met dit forum van doen vind ik.



WillemJan
Artikels: 0
Berichten: 216
Lid geworden op: wo apr 04, 2018 19:56

Re: Opnieuw complete puinhoop bij TAP

Bericht door WillemJan » ma apr 30, 2018 22:47

Ik las dat ze low cost airlines naar Brazilië willen halen uit Europa, tap was altijd de goedkoopste optie. Eerst met Ryan Air naar Porto en dan naar Brazilië met Tap. Geef mij toch maar die air europa/iberia vlucht van 460 euro van Brussel naar São Paulo. Dat waren nog eens de dagen van onbezonnen reizen.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7211
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Opnieuw complete puinhoop bij TAP

Bericht door Progresso » di mei 01, 2018 02:21

Ik ben niet special gepreoccupeerd (is dat Nederlands?) met TAP. Als dat zo was had ik mijn eigen horror-story van afgelopen Oktober, welke toevalligerwijze gisteren eindelijk is afgehandeld, kunnen schrijven.

Ik had eigenlijk wel vele andere horrorstories over deze maatschappij kunnen vertellen, maar ik hou het gewoon wat in de bladen van Veja en op de tv bij Globo verschijnt. Dan moet je het dus erg bont maken als maatschappij.

https://globoplay.globo.com/v/6699075/



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Opnieuw complete puinhoop bij TAP

Bericht door Felix » di mei 01, 2018 02:30




comulder
Artikels: 0
Berichten: 614
Lid geworden op: do jul 30, 2009 13:52

Re: Opnieuw complete puinhoop bij TAP

Bericht door comulder » di mei 01, 2018 08:02

Het is dat er lange tijd geen alternatief was anders vloog ik nooit en ook echt nooit meer met TAP. Mijn vrouw en kinderen waren vorige week al weer de klos. De aansluiting naar Fortaleza niet gehaald in Lissabon en een voucher gekregen voor een hotel dat vol was. Gelukkig weet mijn vrouw wel hoe ze die Portugezen moet aanpakken.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4949
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Opnieuw complete puinhoop bij TAP

Bericht door quasimodo » di mei 01, 2018 14:07

Niet alleen een probleem van Tap. KLM schrapt doodleuk vluchten als ze denken dat het gaat sneeuwen. Vervolgens met stakende bagage medewerkers. Cabine personeel staakt omdat ze met minder mensen op een lange afstand vlucht moeten werken. Vervolgens lopen er deze week mensen over de snelweg omdat Schiphol doodleuk op slot gaat door een stroomstoring. Want het zou niet veilig zijn op Schiphol. In de file wel? Of in een trein die niet meer stopt op Schiphol en je niet weet wanneer wel. Allemaal in het laatste half jaar. Gelukkig is er nog eu claim.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7211
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Opnieuw complete puinhoop bij TAP

Bericht door Progresso » di mei 01, 2018 23:01

@quasimodo Zover ik heb kunnen nagaan heeft de stroomstoring, de stakingen, de sneeuw en dergelijke allemaal geen gevolgen gehad voor de passagiers van KLM die naar Brazilië moesten.

Ik heb in een vorig leven veel te veel gevlogen, met KLM en met name veel met Star Alliance. Als je veel vliegt weet je dat er altijd wat verkeerd kan gaan. Dat hele systeem is zo fragiel. Het gaat erom hoe een luchtvaartmaatschappij die problemen oplost. TAP had tot voor kort een nagenoeg monopolie positie op Brazilië. Dat kon je merken aan de prijzen, maar ook aan het product. Veel betalen voor heel weinig waar.

Laten we hopen dat met de concurrentie van KLM en Latam er wat beweging in komt. Ik betaal graag hetzelfde, maar dan wel voor een top service product.

O, en Martinho, wees niet ongerust. Als KLM er een potje van gaat maken zal je dit ongetwijfeld ook op dit forum horen.



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Opnieuw complete puinhoop bij TAP

Bericht door Martinho » vr mei 04, 2018 02:42

Progresso schreef:
di mei 01, 2018 23:01
TAP had tot voor kort een nagenoeg monopolie positie op Brazilië. Dat kon je merken aan de prijzen, maar ook aan het product. Veel betalen voor heel weinig waar.
O, en Martinho, wees niet ongerust. Als KLM er een potje van gaat maken zal je dit ongetwijfeld ook op dit forum horen.
Misschien dat de TAP nagenoeg een monopolie positie op Fortaleza heeft/had, maar Brazilie is wat groter. Tot 2006 (het jaar dat ik emigreerde) heb ik heel wat keren heen en weer gevlogen op Rio en in die tijd was de TAP bijna altijd de goedkoopste of een van de goedkoopste. En de KLM lang niet altijd de beste, heb ik gemerkt toen ik mijn twee katten meenam. Maar ze hebben het overleefd.
De slechtste ervaringen heb ik met Iberia, toen het nog geen deel uitmaakte van de samenwerking met British. Air France was ook niet best, al is de negatieve ervaring voornamelijk gebaseerd op het feit dat we tot 3 keer toe verdwaalden op dat vliegveld van Parijs, ofwel door de zoveelste staking ofwel door het ontbreken van een bewegwijzering en/of de onmogelijkheid Engels te verstaan.

Zo is er altijd wat. Vliegen is helemaal niet leuk, zeker niet op de lange afstanden. Als ik geld had gehad was ik business class gegaan, maar ja, dan is een retourtje Rio ruim 4000 euro vrees is.



Plaats reactie