Twee nieuwe buslijnen voor de toeristen

Alles over Fortaleza en ruime omgeving
Plaats reactie
Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Twee nieuwe buslijnen voor de toeristen

Bericht door Progresso » vr okt 20, 2017 22:43

Over een paar weken komen er twee nieuwe buslijnen.

Eentje die vanaf de luchthaven alle hotels langs de BeiraMar en Praia de Iracema aan gaat doen.

Kosten R$10.

Een tweede lijn wordt een zogenaamde hop-on-hop-off lijn die alle toeiristische attracties aan gaat doen. Kosten R$30.



Gebruikersavatar
BrazilianPS
Artikels: 0
Berichten: 115
Lid geworden op: zo jul 08, 2012 11:34

Re: Twee nieuwe buslijnen voor de toeristen

Bericht door BrazilianPS » za okt 21, 2017 14:47

Een erg positieve ontwikkeling dit.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Twee nieuwe buslijnen voor de toeristen

Bericht door Progresso » do mar 29, 2018 00:10

Voor € 2.00 van het vliegveld naar Beiramar.

http://diariodonordeste.verdesmares.com ... -1.1915099



Bert
Artikels: 0
Berichten: 645
Lid geworden op: di apr 29, 2008 18:57
Locatie: Fortaleza

Re: Twee nieuwe buslijnen voor de toeristen

Bericht door Bert » za mar 31, 2018 20:00

Voor zo'n 20 reais heb je ook een Uber..



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Re: Twee nieuwe buslijnen voor de toeristen

Bericht door Salseros » za mar 31, 2018 22:42

Met de bus lijkt me niet zo handig met 4 koffers... Uber is dan een goed alternatief voor de peperdure taxi.


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Twee nieuwe buslijnen voor de toeristen

Bericht door quasimodo » di apr 03, 2018 08:47

Hoezo peperdure taxi? Die kost 10 euro een 10% van wat je in Europa kwijt bent.



comulder
Artikels: 0
Berichten: 614
Lid geworden op: do jul 30, 2009 13:52

Re: Twee nieuwe buslijnen voor de toeristen

Bericht door comulder » di apr 03, 2018 10:25

Met de bus is prima te doen als je alleen bent en (dus) niet te veel bagage bij je hebt. Reis je met met meerdere personen dan is de bus geen alternatief voor de taxi. Daarbij komt dat je met de taxi ook nog eens naar je verblijfplaats gebracht wordt.

Met een bedrijf als Uber laat me trouwens om principiële redenen niet in om reden dat er bij die club sprake is van oneerlijke concurrentie. Dat Uber in NL. verboden is kan ik dan ook goed begrijpen.



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Re: Twee nieuwe buslijnen voor de toeristen

Bericht door Salseros » di apr 03, 2018 14:47

quasimodo schreef:
di apr 03, 2018 08:47
Hoezo peperdure taxi? Die kost 10 euro een 10% van wat je in Europa kwijt bent.
10 euro voor 10 kilometer... ik kan vanaf mijn woonplaats dordrecht naar schiphol, en dat is 80 kilomer voor nog geen 100 euro (en dan heb ik nog een busje ook). De tarieven zijn ongeveer hetzelfde als in NL, dus voor BR begrippen peperduur. :)


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Twee nieuwe buslijnen voor de toeristen

Bericht door quasimodo » wo apr 04, 2018 16:39

Pak eens een willekeurige normale taxi buiten bij schiphol dan heb je heel andere tarieven. Als je in Fortaleza een taxi pakt ben je tijdens de spits toch een uur onderweg naar je appartement. Vind ik een tientje goedkoop. En de meeste mensen zijn niet alleen waardoor de besparing nog verder afneemt. Ben benieuwd hoeveel er dan voor de bus kiezen. Die hop of bus lijkt me meer toeristen te gaan trekken.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Twee nieuwe buslijnen voor de toeristen

Bericht door Progresso » wo apr 04, 2018 19:22

De taxi vanaf het vliegveld is gewoon belachelijk duur. Niet alleen voor Braziliaanse begrippen. R$80,00 kost het ritje naar Beiramar voor een ritje van 10 kilometer.

Uber en 99pop kosten ongeveer R$40,00.

Die hop-on-hop-off bus die gaat rijden heeft Airconditioning, volop ruimte voor bagage en rijdt in ene keer door naar Beiramar. Een ritje kost R$10,00.

Ik heb het nooit zo gehad op die taxi service hier in Fortaleza. Hoewel het een stuk beter geregeld is als in Amsterdam had ik toch altijd gedonder met gesjoemel met Band 1 en 2. Meestal zag ik het wel. Vroeg dan na een kilometer of 2 om te stoppen en de meter op 1 te zettten en dan weer op nul te beginnen.

Gelukkig zijn er ook wel een paar goede taxichauffeurs (Soares bijvoorbeeld), die gewoon op je staan te wachten op het vliegveld en je voor een normale prijs op een veilige manier naar je plek van bestemming brengen.

De grootste fout die de staat Ceará gemaakt heeft is om geen metro te laten stoppen op het vliegveld, maar ja zelf een eerste wereld land als NEderland lukt dat niet met een miljardenkostende metrolijn in Amsterdam. Ik geloof dat Fraport er wel rekening mee houdt en ik zie ze nog wel voor elkaar krijgen om dat extra stukje aan te leggen.



Gebruikersavatar
jorry
Artikels: 0
Berichten: 266
Lid geworden op: di dec 04, 2007 12:17
Contacteer:

Re: Twee nieuwe buslijnen voor de toeristen

Bericht door jorry » wo apr 04, 2018 21:10

WIj hebben begin deze maand een taxi van het vliegveld gepakt voor R$35,00 beetje onderhandelen dan lukt het wel



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Twee nieuwe buslijnen voor de toeristen

Bericht door quasimodo » do apr 05, 2018 00:54

Ik heb nog nooit meer als 40 betaald maar kan zijn dat het laatste jaar de prijs is verhoogd. En als je buiten aan de taxistandplaats een taxi pakt staat er een groot bord met wat je moet betalen voor welke wijk. Dus je hebt een afgesproken prijs zonder meter. Hieronder een link van de prijzen als ze nog actueel zijn.
http://www.fortalezabeaches.com/taxis-fortaleza.html



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Twee nieuwe buslijnen voor de toeristen

Bericht door Progresso » do apr 05, 2018 01:49

Je hebt gelijk Quasimodo, mijn ritje van 9,5 km voor R$80 was naar Maracanaú. Ik was in de overtuiging dat ze voor Beiramar hetzelfde rekenen. Ondertussen hebben ze de prijzen fors verhoogd. Ik zou nu voor dat ritje naar Maracanaú R$120 moeten betalen

Voor Beiramar betaal je 's-avonds maar R$60.

Voor de zekerheid ook net even een ritje met Uber bekeken. Geen R$60 maar gewoon R$20,00, R$ 28,00 met de Luxe-Uber.

R$60 voor een ritje van nog geen 10 km, dat zijn voor lokale begrippen werkelijk schandalige tarieven.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Twee nieuwe buslijnen voor de toeristen

Bericht door quasimodo » do apr 05, 2018 11:06

Wil je schandalige prijzen zien moet je maar eens kijken wat de reisbureaus en hotels vragen als je een chauffeur je naar het hotel laten brengen. En dit in Nederland laat regelen. En dan moet je nog wachten tot iedereen die ze meenemen van dezelfde vlucht door de douane is. Was 10 jaar geleden al 75 euro per persoon. Het was mij trouwens ook al opgevallen dat de taxi 's avonds veel duurder is geworden als je op de meter rijdt. Ze hebben de tarieven 2 jaar geleden veranderd.



Plaats reactie