Anton van Schijndel (FvD): Schakel Braziliaanse bedrijven in voor bouw woningen Amsterdam

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Anton van Schijndel (FvD): Schakel Braziliaanse bedrijven in voor bouw woningen Amsterdam

Bericht door Martinho » di feb 13, 2018 23:13

Ik laat het er verder maar (weer) bij. De minister "Zweeds" noemen is eigenlijk al een paar straten te ver (een echt PVV "standpunt") en haar dan woorden in de mond leggen en haar daarop afschieten is wel erg doorzichtig. Ik krijg zeer sterk den indruk dat er weer eens de GeenStijl methode van elkaar napapegaaien en vooral niet verder kijken dan de neus lang is wordt toegepast.

Een verband proberen te zoeken tussen "ras" (wat dat ook moge zijn) of ethnische afkomst en IQ (wat dat ook moge zijn, maar er wordt intelligentie mee verondersteld) is wat nazis deden die schedelmetingen propageerden om een herrenvolk mee te kunnen selecteren. En wat je er ook van denkt, dat zal ik tot mijn dood bestrijden. Deze pseudo- wetenschap wordt inderdaad niet meer op universiteiten etc aangehangen, omdat het simpelweg geen wetenschappelijke basis heeft.



louis
Artikels: 0
Berichten: 113
Lid geworden op: wo nov 22, 2017 22:03

Re: Anton van Schijndel (FvD): Schakel Braziliaanse bedrijven in voor bouw woningen Amsterdam

Bericht door louis » wo feb 14, 2018 14:19

Progresso schreef:
ma feb 12, 2018 00:27

De toename met 3miljoen inwoners in nog geen twee decennia tijd heeft weinig te maken met een geboorteoverschot maar alles met een migratieoverschot. De cijfertjes van CBS zijn wat betreft duidelijk.

Volgens mij moet je wat aan de oorzaak van de Nederlandse bevolkingsgroei doen.
@Progresso,
Die toename van "3 miljoen inwoners" in nog geen 2 decennia heeft vooral te maken met een dikke duim
waaraan jij een verhaal ophangt.
Die cijfertjes van het CBS heb je kennelijk nooit gezien, terwijl je suggereert dat dat wel jou bron is.
Beetje een nepnieuws/Halbe Zijlstra verhaal.

Allereerst hebben we nu geen 18 miljoen inwoners maar 17,1 miljoen (2017).
Daarbij is in de laatste 2 decennia de bevolking niet toegenomen met 3 miljoen maar met
1,5 miljoen inwoners (1997/15,6 miljoen), das de helft.
Heb jij het ook nog eens over "in nog geen 2 decennia", wat betekent dat je het over nog minder dan 20 jaar hebt, dan is die groei nog minder dan de helft.
Al met al over de laatste 2 decennia een bevolkingsgroei van een half procent per jaar, niet schrikbarend lijkt me.

https://www.cbs.nl/nl-nl/visualisaties/ ... gspiramide



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Anton van Schijndel (FvD): Schakel Braziliaanse bedrijven in voor bouw woningen Amsterdam

Bericht door Progresso » wo feb 14, 2018 16:04

Wat betreft die immigratie. Toen ik destijds uit Nederland vertrok waren er in Nederland iets van 15 miljoen inwoners, volgens mij maakt zelfs de Postbank daar nog een reclame liedje over. Ik heb het niet precies nagekeken maar volgens mij zijn er nu 18 miljoen inwoners
Zoals gezegd, ik heb het niet precies nagekeken. het doet aan het argument niets af. Of je nu een stad of twee steden ter grootte van Gouda er bij moet bouwen per jaar, het zorgt voor druk op ruimte, gezondheidszorg, milieu, voedselvoorziening, energievoorziening, ja eigenlijk op alles, waardoor er continue keuzes moeten worden gemaakt die hoe dan ook ten koste gaan van iemand anders. Een paar mensen worden rijk omdat ze toevallig een huis in Amsterdam hebben, een stuk land wat bebouwd moet worden, maar het algemeen welzijn gaat er niet op vooruit.

Ook FvD gaat mee in deze redenering (Schiphol moet groeien, meer huizen bouwen). Ik heb nooit begrepen wat er fout aan is aan stabiliteit in plaats van die voortdurende rat-race naar steeds meer groei.



louis
Artikels: 0
Berichten: 113
Lid geworden op: wo nov 22, 2017 22:03

Re: Anton van Schijndel (FvD): Schakel Braziliaanse bedrijven in voor bouw woningen Amsterdam

Bericht door louis » wo feb 14, 2018 16:36

Progresso schreef:
wo feb 14, 2018 16:04
Zoals gezegd, ik heb het niet precies nagekeken. het doet aan het argument niets af.
hmm. niet precies nagekeken.., jij schreef toch "De cijfertjes van CBS zijn wat betreft duidelijk." ???????????
Enne.., met je "het doet aan het argument niets af"maak je er een echte Halbe Zijlstra van.
Komt nog bij dat de echte cijfers het probleem wel effe minimaal 50% kleiner maken dan jij suggereert.
Nemen we bijv. de druk op de voedselvoorziening, die jij suggereert, dan zien we dat Nederland elk jaar meer
land en tuinbouw/voedselprodukten exporteert, dus met die druk valt het nogal mee, we houden kennelijk steeds meer over.
Dat heet tegenwoordig toch echt nepnieuws verspreiden.
Wat de betekenis van de immigratie voor Nederland en zijn economie in een klap aan iedereen duidelijk kan maken,
is een staking van alle immigranten in Nederland voor een maand of zoiets.
Zal je zien, ligt alles plat, zal een gigantische ramp zijn voor onze economie en ons welzijn.
Niets wordt meer schoongemaakt, denk aan ziekenhuizen, kantoren,vuilophaaldienst, hele westland ligt plat, bouw, industrie
en zo kan ik nog wel even doorgaan en jijzelf waarschijnlijk ook.
Laatst gewijzigd door louis op wo feb 14, 2018 16:49, 2 keer totaal gewijzigd.



comulder
Artikels: 0
Berichten: 614
Lid geworden op: do jul 30, 2009 13:52

Re: Anton van Schijndel (FvD): Schakel Braziliaanse bedrijven in voor bouw woningen Amsterdam

Bericht door comulder » wo feb 14, 2018 16:48

Heren het is Valentijnsdag, vergeet dat vooral niet :lol:



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Anton van Schijndel (FvD): Schakel Braziliaanse bedrijven in voor bouw woningen Amsterdam

Bericht door Progresso » wo feb 14, 2018 16:56

Nee, Louis. De cijfers van het CBS zijn duidelijk.er is een enorme groei van de Nederlandse bevolking. Of die nu in 2, 3 of 4 decennia met 3 miljoen groeit maakt voor de veroorzaakte problemen van die groei niet zo veel uit. Je hebt hoogstens wat meer tijd, maar het probleem blijft hetzelfde. Je hebt gewoon meer huizen nodig, meer voedsel, meer energie, meer van alles.

Volgens mij wordt het in Nederland een stuk gezelliger als je de beschikbare middelen onder 15 miljoen mensen verdeeld in plaats van 18 miljoen. Maar ja, ik ben maar een buitenstaander. Men doet maar haar best in Nederland. Zelfs liegen in de politiek is volgens Rutte geen doodzonde meer, het proactief informeren van het parlement is minder belangrijk dan een primeurtje voor de Volkskrant, de Grondwet is minder belangrijk dan de oogst van organen, een penthouse ontvangen zonder het te melden maakt ook allemaal niet meer uit. Toch is iedereen volgens allemaal onderzoeken gelukkig in Nederland. Ik kan er met mijn pet niet bij.




Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Anton van Schijndel (FvD): Schakel Braziliaanse bedrijven in voor bouw woningen Amsterdam

Bericht door Felix » wo feb 14, 2018 20:26

Wat de betekenis van de immigratie voor Nederland en zijn economie in een klap aan iedereen duidelijk kan maken,
is een staking van alle immigranten in Nederland voor een maand of zoiets.
Men heeft het land afhankelijk gemaakt, maar dat kan natuurlijk ook weer ongedaan gemaakt worden, als men dat echt zou willen. En hoeveel van deze mensen lopen er in de sociale voorzieningen en hoeveel Nederlanders lopen in de sociale voorzieningen die eigenlijk best in de schoonmaak, de zorg de tuinbouw enz. aan het werk gezet kunnen worden (door ze niets meer uit te keren).
En waarom is een half procentje bevolkingsgroei per jaar acceptabel? We moeten juist urgent naar bevolkingsvermindering! Dan maar met wat minder welvaart door de modder rollen.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Anton van Schijndel (FvD): Schakel Braziliaanse bedrijven in voor bouw woningen Amsterdam

Bericht door Progresso » wo feb 14, 2018 21:30

Het grappige is juist dat in Amerika je nu ziet daar waar de illegale immigratie een halt wordt toegeroepen de lonen omhoog schieten en de arbeidsvoorwaarden sterk verbeteren. De boeren in California worden nu geconfronteerd met het feit dat ze gewoon normaal loon moeten betalen en niet de illegalen moeten uitbuiten.

In Nederland hebben de lonen altijd sterk onder druk gestaan door immigratie, eerst door gastarbeiders, daarna door EU-migranten. Het gevolg is dat een vrachtwagenchauffeur nauwelijks meer dan het minimumloon kan verdienen, een bouwvakker vervangen is door een Pool en als bonus we een horde Afrikanen hebben die never nooit meer uit de bijstand komen en de hele dag aan de qat zitten te kauwen.

Maar hé, iedereen is blijkbaar gelukkig.



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Anton van Schijndel (FvD): Schakel Braziliaanse bedrijven in voor bouw woningen Amsterdam

Bericht door Martinho » wo feb 21, 2018 21:41

Nog even een aanvulling op het oorspronkelijke onderwerp:

https://www.amsterdam.nl/actueel/nieuws/drie-nieuwe-ov/

Nou, wat wordt er toch weinig gebouwd in (en rond) Amsterdam.



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Anton van Schijndel (FvD): Schakel Braziliaanse bedrijven in voor bouw woningen Amsterdam

Bericht door joaninha » do mar 08, 2018 15:03

Volgens mij wil die Anton van Schijndel graag een triplex in Amsterdam. Of in Brazilië haha.



Plaats reactie