Effe op niveau. New York times over zaak lula.

Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Effe op niveau. New York times over zaak lula.

Bericht door Progresso » zo jan 28, 2018 02:31

Ja, dat wordt ook hier nog maanden napruttelen, gelijk het gezeur wat we in de USA hebben gezien na de gigantische overwinning van Trump op Hilary.



louis
Artikels: 0
Berichten: 113
Lid geworden op: wo nov 22, 2017 22:03

Re: Effe op niveau. New York times over zaak lula.

Bericht door louis » zo jan 28, 2018 18:36

http://www1.folha.uol.com.br/colunas/ja ... gedpaywall
Espectador do julgamento de Lula, o jurista britânico Geoffrey Robertson deixou algumas observações que, embora originárias dos procedimentos adotados na sessão, não dizem respeito só a esse caso, mas até ao próprio sistema judiciário brasileiro. Observações que têm, para a nossa Justiça, a importância esperável de um jurista de fama internacional e conselheiro da rainha Elizabeth 2ª. Ainda assim, fique dito desde logo, é improvável que a alta magistratura e o Ministério Público concedam atenção às observações de Robertson.

O interesse mais geral recai na prática de acusação e defesa. A tão comum diferença de tempo para uma e outra, em favor dos acusadores, é um desequilíbrio que, comprometendo o direito de defesa, compromete o próprio julgamento. O direito pleno de defesa, sem qualquer prejuízo ou diferença protocolar se comparada à acusação, não é apenas um princípio fundamental da Constituição. É também uma exigência da Carta Universal dos Direitos Humanos.

Entre acusação e defesa há uma ordem óbvia. A defesa só pode ser plena se, entre outras condições, conhecer toda a acusação. Essa ordem de exposições é também indispensável para a formação de votos conscientes e seguros dos magistrados, logo, para a qualidade da decisão mesma do tribunal. Como disse Robertson, o juiz precisa ouvir a acusação e, depois, o que a ela oponha a defesa, para ponderá-las e só assim formar o seu voto. A prática observada por Robertson, como poderia encontrar em outros julgamentos, foi a de julgadores chegarem com seus votos longos, semelhantes, autorreferentes -por escrito. Prontos, portanto. Mais uma vez, o jurista se sentiu "estarrecido" com isso "que é impossível acontecer na Europa".

De fato, onde fica o pleno direito de defesa? Aliás, fala da defesa para quê, se não importa nem que venha com novos dados e argumentos, porque os magistrados já chegam com suas decisões até escritas. Seus rostos podem voltar-se para o orador da defesa, mas suas fisionomias são as de quem vê um filme entediante. Com votos (e mesmo sentença) preparados antes do balanço acusação/defesa, a defesa fica, à revelia, como uma farsa judicial.


O pleno direito de defesa é vital no regime democrático. A redução de um nega a existência do outro. E o Judiciário deve ser o guardião do regime democrático prescrito pela Constituição.

No plano das observações domésticas, o desembargador João Pedro Gebran Neto foi prolífico em fornecimento de material. Ao fim de mais de três horas de confusa leitura do seu relatório, pareceu-lhe ainda haver tempo para repelir as críticas a práticas problemáticas da Lava Jato. Por exemplo, as decisões de Sergio Moro de manter presos, até capitularem, os resistentes às delações como esperadas. Marcelo Odebrecht ficou preso mais de meio ano sem ser ouvido. Até delatar, sua prisão foi esticada por mais de ano.

Léo Pinheiro, preso em novembro de 2014, conseguiu ser libertado, mas foi preso outra vez em setembro de 2016 e preso ficou. Assim sendo, não é estranho que o negócio de Lula com o apartamento, como é descrito por Moro e pelos três desembargadores, se baseie na delação afinal aceita pelo ex-presidente da OAS. Ao qual os desembargadores Gebran Neto e Leandro Paulsen até elogiaram.

O relator Gebran disse não ser verdadeira a prática de prisão extorsiva. Sim, os numerosos presos da Lava Jato até se renderem são indícios, só. Mas os desembargadores Gebran, Paulsen e Victor Laus, o juiz Sergio Moro, o procurador Deltan Dallagnol e seus colegas atribuíram explicitamente a indícios, até aos mais duvidosos, o valor e as consequências de provas.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Effe op niveau. New York times over zaak lula.

Bericht door Felix » ma jan 29, 2018 04:11

http://www.diariodopoder.com.br/noticia ... 5578422696

DENISE FROSSARD AFIRMA QUE TEORIA PROVA QUE TRÍPLEX É DE LULA

A corajosa juíza aposentada Denise Frossard, que meteu na cadeia os bicheiros do Rio de Janeiro, lembrou àqueles adoradores de Lula, que reclamam da ausência de escritura do tríplex do Guarujá, que no crime de homicídio, por exemplo, “não se tem o retrato do momento do crime, mas são as circunstâncias, os indícios, que vão compor, tecnicamente, a prova. Assim, “circunstância é o que está ‘em torno’, circum stare". A informação é do colunista Cláudio Humberto, do Diário do Poder.
“Várias circunstâncias formam um indício”, ensina Denise Frossard, “várias indícios formam uma prova. É a Teoria das Provas”.

A Teoria das Provas vem do Direito Romano, milenarmente usada e aceita. “É uma ciência”, informa a experiente juíza carioca.

No caso do tríplex do Guarujá, a Teoria das Provas prevaleceu, para se aceitar a propriedade do imóvel, de fato, pelo réu condenado Lula.

Ficou provado por documentos e testemunhas, inclusive delatores, que a OAS atuou como laranja de Lula, mantendo a titularidade do imóvel.



louis
Artikels: 0
Berichten: 113
Lid geworden op: wo nov 22, 2017 22:03

Re: Effe op niveau. New York times over zaak lula.

Bericht door louis » ma jan 29, 2018 12:27

@felix,
Weer zo'n braziliaanse quasi intelectueel die wat schermt met een theorie en wat
romeinen. een theorie die zgn. iets bewijst.
Een theorie bewijst helemaal niets, het toepassen van die theorie/werkwijze bewijst
eventueel WEL of NIET ; NIET is ook mogelijk.

Wetenschappelijk gezien/ boerenverstand werkt ook, moet men eerst de vraag beantwoord worden:

Wanneer is iemand (jurididsch gezien) eigenaar van een huis ?

Doet ze niet en die vraag wil jij ook niet beantwoorden en als je die vraag niet eerst beantwoordt kun je nooit iets bewijzen.
Pas daarna kun je kijken of specifieke documenten en omstandigheden het eigenaarschap aannemelijk maken, maar ze
noemt er niet één net als jij.
ofwel wat holle woorden van nul en gener waarde.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Effe op niveau. New York times over zaak lula.

Bericht door Felix » ma jan 29, 2018 12:34

Weer zo'n braziliaanse quasi intelectueel die wat schermt met een theorie en wat
romeinen. een theorie die zgn. iets bewijst.
Zoals je ogenschijnlijk niet weet is bijna al ons recht (ook in NL) gebaseerd op het Romeinse recht.

Denise Frossard is een begrip in dit land, maar vermoedelijk was jij daar niet bij.

Ik weet ook wel dat jij als sektelid niet overtuigd zult worden en verblind blijft door je heilige psychopatische volksmenner lula, maar toch wilde ik je de woorden van Denise Frossard niet onthouden.



louis
Artikels: 0
Berichten: 113
Lid geworden op: wo nov 22, 2017 22:03

Re: Effe op niveau. New York times over zaak lula.

Bericht door louis » ma jan 29, 2018 12:46

Ja en jij blijft maar steken in het Factfree veroordelen; bewijzen op rationele grondslag zijn voor jou niet nodig,
ben je kennelijk ook niet toe in staat. Jij komt niet verder dan psychopaat en volksmenner en daarom heeft ie het voor jou gedaan.
bewijzen kun je niet noemen en de cruciale vraag over eigenaarschap wil je niet beantwoorden, die ontwijk je,
das ook een psychisch defect en niet erg romeins, das middeleeuws.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Effe op niveau. New York times over zaak lula.

Bericht door Felix » ma jan 29, 2018 12:50

Ik hou me gewoon bij het recht, lul a is door een aantal rechters, onafhankelijk van elkaar, schuldig bevonden. Er zijn meer dan voldoende aanwijzingen.



louis
Artikels: 0
Berichten: 113
Lid geworden op: wo nov 22, 2017 22:03

Re: Effe op niveau. New York times over zaak lula.

Bericht door louis » ma jan 29, 2018 20:40

Felix schreef:
ma jan 29, 2018 12:50
Ik hou me gewoon bij het recht,
Dan even consequent: Denk jij werkelijk dat als Lula morgenochtend naar het cartorio van Guarujá stapt en daar vraagt om
een overschrijving van het appartement naar zijn naam, omdat toch echt hele hoge rechters bewezen achten dat het van hem is,
dat zij dat op grond van de aangevoerde bewijzen in de veroordeling zal doen ????
Nee natuurlijk, die lachen hem, maar eigenlijk die rechtbank, vierkant uit.
Een getuigenis van een of andere functionaris van OAS, die strafvermindering is beloofd als ie wat
tegen Lula zou getuigen en nog wat vage documenten en verklaringen is voor een Cartorio van geen enkele waarde als
bewijs van eigendom of recht daarop.
Die willen aktes zien, die zijn recht op het appartement bewijzen, koopaktes, erfenis of schenkingsbewijs e.d. met
handtekeningen en veel stempels, maar daar hadden ze niets van.
Tsja, en die passen ook het recht toe, maar dan is ie ineens weer geen eigenaar.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Effe op niveau. New York times over zaak lula.

Bericht door Progresso » ma jan 29, 2018 21:34

Tja, je beschrijft nu precies de rol van een laranja.



louis
Artikels: 0
Berichten: 113
Lid geworden op: wo nov 22, 2017 22:03

Re: Effe op niveau. New York times over zaak lula.

Bericht door louis » ma jan 29, 2018 21:51

@Progresso,
Je draait om de hete brei heen, geen antwoord op de vraag en daarmee toon je een mentaliteit van een lafaard.
Het gaat erom, krijgt ie het op grond van de bewijzen op zijn naam of niet ?
Zeg het maar ?



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Effe op niveau. New York times over zaak lula.

Bericht door Felix » ma jan 29, 2018 22:10

Dan even consequent: Denk jij werkelijk dat als Lula morgenochtend naar het cartorio van Guarujá stapt en daar vraagt om
een overschrijving van het appartement naar zijn naam, omdat toch echt hele hoge rechters bewezen achten dat het van hem is,
dat zij dat op grond van de aangevoerde bewijzen in de veroordeling zal doen ????
Ik denk het niet. Het appartement is of was in feite wel van hem, maar hij heeft er stromannen voor gebruikt. Hij is geen amateurzwendelaar! Dat was nou juist het kenmerk van dit eigendom, wel hebben maar bewust niet op eigen naam zetten. Ik denk dat onze parasiet hiermee tussen wal en schip zou vallen.

Maar, dat weet jij natuurlijk ook wel, ik begrijp dan ook eigenlijk niet wat je (nog) met deze discussie aan wil. Trouwens, het heeft nog niet bij de heel hoge rechters gediend.



louis
Artikels: 0
Berichten: 113
Lid geworden op: wo nov 22, 2017 22:03

Re: Effe op niveau. New York times over zaak lula.

Bericht door louis » ma jan 29, 2018 22:36

Felix schreef:
ma jan 29, 2018 22:10
Het appartement is of was in feite wel van hem, maar hij heeft er stromannen voor gebruikt.
Ja in jou Fantasiewereldje, het is NIET in feite, het appartement heeft aldoor op naam van OAS gestaan en dat staat het geloof ik nog.
Dus, wie zouden die stromannen dan moeten zijn, en waar zou Lula zich op moeten baseren als ie het werkelijk zou willen opeisen ????
Documenten dus, anders heb je niets aan een stroman. Overigens lijk jij meer te weten over stromannen dan die rechters,
want die hebben het er niet over.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Effe op niveau. New York times over zaak lula.

Bericht door Progresso » ma jan 29, 2018 23:05

Louis, ik denk niet dat hij het appartement kan opeisen. Hij heeft nooit de titel van het appartement gehad, dat was nou net het hele eieren eten.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Effe op niveau. New York times over zaak lula.

Bericht door Felix » ma jan 29, 2018 23:14

Overigens lijk jij meer te weten over stromannen dan die rechters,
want die hebben het er niet over.
Kan de OAS geen stroman zijn?
Ik heb er echter onderhand genoeg van, jij verandert niet van mening en ook ik niet. Ik volg in deze kwestie de rechtbanken die er ongetwijfeld bergen meer verstand van hebben dan jij of ik.
Deal with it!



louis
Artikels: 0
Berichten: 113
Lid geworden op: wo nov 22, 2017 22:03

Re: Effe op niveau. New York times over zaak lula.

Bericht door louis » ma jan 29, 2018 23:21

Progresso schreef:
ma jan 29, 2018 23:05
Louis, ik denk niet dat hij het appartement kan opeisen. Hij heeft nooit de titel van het appartement gehad, dat was nou net het hele eieren eten.
Eieren eten of niet, maar als hij het appartement niet kan opeisen, wat is dan nog de propina
die hij ontvangen zou hebben ?
Dan heeft ie toch niets van waarde ontvangen ?
maar toch veroordeeld worden voor het ontvangen van propina ?
en dan zijn er die durven zeggen dat het recht is toegepast ?
hoe krom moet je daarvoor kunnen denken.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Effe op niveau. New York times over zaak lula.

Bericht door Progresso » di jan 30, 2018 00:01

Misschien moet je je aanmelden als getuige-deskundige bij de rechtbank. Voor mij is het zo klaar als een klontje.



louis
Artikels: 0
Berichten: 113
Lid geworden op: wo nov 22, 2017 22:03

Re: Effe op niveau. New York times over zaak lula.

Bericht door louis » di jan 30, 2018 00:16

Dan kan jij mij vast uitleggen wat ie als propina in ontvangst heeft genomen, want dat was toch de aanklacht. Leg uit !!!



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Effe op niveau. New York times over zaak lula.

Bericht door Progresso » di jan 30, 2018 01:42

De rechters hebben daar alledrie een voor een uitleg over gegeven. Je kunt het terugvinden op youtube.voor mij klonk het volkomen logisxh. Ik heb ook Amnesty International of andere toonaangevende internationale organisaties niet horen mekkeren



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Effe op niveau. New York times over zaak lula.

Bericht door Felix » di jan 30, 2018 02:57

Slechts ter informatie. De Triplex zal worden geveild.
https://eleicoes.uol.com.br/2018/notici ... leilao.htm



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Effe op niveau. New York times over zaak lula.

Bericht door Martinho » do feb 08, 2018 19:57

Het grappige is dat ik nooit van een triplex-appartement had gehoord. Wel van duplex, dus ik kan ongeveer raden wat het is. Dat woord duplex kende ik van een wijk in Amsterdam-West, waar woningen met begane grond plus een verdieping waren gebouwd, redelijk ruim voor die tijd (en voor den arbeider) maar die voor zover de woningnood voortduurde gescheiden in benedenhuis en bovenverdieping werden verhuurd. Ik weet niet of die scheiding ooit is opgeheven.

Bij deze triplex dus al voordat het is opgeleverd, zo begrijp ik. Was het niet ook in het kader van Minho Casa Minha Vida leuk gesubsidieert?



Gesloten