Verkiezingen Brazilie 2018...

Plaats reactie
René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Verkiezingen Brazilie 2018...

Bericht door René » wo okt 18, 2017 07:24

Serieus Pro?

Verkiezingen Brazilie 2018.....???

Alle onderwerpen gaan over de rechtse staatsgreep, vandaag de dag bewezen door verklaringen Cunha dat hij betaald werd om, en stemmen kocht voor de impeachment.....

De door FB, Aecio en MBL geindoctrineerde Braziliaan ging de straat op om Dilma af te zetten in het gevecht tegen corruptie..... Tja... ze is weg..... problem solved, right?

Voor de goede orde; een democratisch gekozen politieke ideologie, zonder verkiezingen afzetten en vervangen met een tegenover gestelde politieke stroming.... dat heet een staatsgreep...

De onaantastbaarheid van crimineel en drugssmokkelaar Aecio, vandaag weer in ere hersteld als senator, omdat de stemming van corrupte politici uit maakt wat de Hoge Raad in Brazilie wel en niet mag onderzoeken.... Voor de stemming had Aecio een onderonsje bij hem thuis met president Temer..... Ging ongetwijfeld niet over "als jij mij steunt bij deze stemming, help ik jou in de stemming tegen jou"....

President Temer nadat de hoge raad hem wilde onderzoeken voor smeergeld, witwassen en corruptie, begon in het openbaar stemmen te kopen om deze onderzoeken tegen te houden, en dat lukte..... waarna de hoge raad een nieuwe aanklacht toevoegde... obstructie van rechtspraak... en Opnieuw begon Temer stemmen te kopen... vandaag kocht ie een heel pakket door Aecio te helpen aan gerechtigheid te ontkomen....

Ook gingen veel posts over het rechter Moro onpartijdig was... Zelfs nadat hij de vrouw van Cunha immuniteit had verleend (bewezen corrupt), zijn eigen vrouw verwikkeld is in witwaspraktijken met doleiros, maar tegelijkertijd Lula veroordeelde, zoals hij zelf aangaf, zonder bewijs maar puur op overtuiging.... (zonder in te gaan op de publiciteit geile rechter die overal opduikt met corrupte politici, en spreekbeurten bij rechtse politieke partijen

En nu kwitanties eist van Lula..... Zowel huurder als verhuurder (lula en eigenaar) hebben toendertijd de betaalde/ontvangen huur op hun belasting aangifte gedeclareerd.... Wettelijk gezien bewijs.... Terwijl wettelijk een document van kwijtschelding, kwitanties overbodig maakt.... trouwens een document van kwijtschelding heeft ook geen wettelijk betekenis, als beide partijen hun uitgaven/inkomsten in verleden hebben gedeclareerd bij de belastingdienst....

In geen enkel democratisch land, vervult een rechter de taak van EN politie, EN officier van justitie, EN rechter en EN jury.... In geen enkel land mag een rechter gelieerd zijn aan een politieke partij....In geen enkel land mag een rechter andere voorwaarden aan bewijs eisen als aangeleverde documenten wettelijk gezien voldoen aan de wettelijke voorwaarden van de definitie "bewijs".

Maar omdat Brazilie na de staatsgreep door corrupte politici/maffia (ze zijn niet eens het woord "rechts" waard) geen democratie meer is, gebeurt dat hier wel....

Eerste kamer.... tweede kamer.... rechters... en zelfs de hoge raad.... DE HOGE RAAD???? Ja.... nadat een van de eerlijke rechters (Teori) bij een vliegtuig ongeluk om het leven kwam... vermoord werd (lekker zelf googlen).... besloten de andere hoge raad rechters hun smoel te houden..... De impeachment van Dilma niet onrechtmatig te verklaren, en gaat een van de hoge rechters (Gilmar) zelfs zo ver om gewelddadige topcriminelen het recht te geven om hun proces in vrijheid af te wachten.... normaal gesproken binnen 24 uur....

Prootje..... of je het in het verleden nou wel of niet met me eens was.... Denk dat je moet toegeven na alle bewijzen, dat ik misschien niet helemaal ongelijk had....

Verkiezingen 2018..... goede titel als je de intentie hebt dat niemand het leest. Waarom verander je die titel niet in "corrupte politici verkrachten justitie en democratie in Brazilie".... vrij van politieke overtuiging, en een correcte afspiegeling van de situatie..

Ben benieuwd (niet echt..... ben er van overtuigd dat je de titel verandert)

En zetdeze topic ook weer in de algemene discussie...
René



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Verkiezingen Brazilie 2018...

Bericht door Felix » wo okt 18, 2017 13:14

Fortalezahouses, wanneer het je zo uitkomt neem je verklaringen al of niet serieus. Verklaringen over lula in principe niet, over aécio weer wel.

Helaas ja is na het verwijderen van dilma de corruptie gewoon doorgegaan en hebben we kunnen zien dat pmdb en pt tot dezelfde mafia behoren. Ze zijn ook niet voor niets voor zo'n lange tijd coalitiepartners geweest.

Ondanks alles is de temerregering, die ik persoonlijk verafschuw, economisch minder slecht voor Brazilië dan de desastreuze dilma. De hervormingen op het gebied van de arbeidsregels zijn een vooruitgang en hopelijk, maar niet waarschijnlijk, komen de andere geplande hervormingen er ook door.

De nadelige en waarom ook niet schandalige veranderingen in het constateren van 'slavenarbeid' die gisteren per decreet werden vastgelegd, zijn weer een voorbeeld van het soms wel heel ver af staan van de samenleving van de temerregering. Ongetwijfeld zal hij dat vanwege nationale en internationale druk weer moeten gaan herroepen. En dan heeft hij weer onnodig zijn imago geschaad.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7212
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Verkiezingen Brazilie 2018...

Bericht door Progresso » wo okt 18, 2017 17:44

In geen enkel democratisch land, vervult een rechter de taak van EN politie, EN officier van justitie, EN rechter en EN jury.... In geen enkel land mag een rechter gelieerd zijn aan een politieke partij....In geen enkel land mag een rechter andere voorwaarden aan bewijs eisen als aangeleverde documenten wettelijk gezien voldoen aan de wettelijke voorwaarden van de definitie "bewijs".
Ach, ik herinner me alleen maar de zaak Teeven. En als ik even doorga noem ik Demmink, de zaak Vaatstra, de voorgedrukte formulieren op het politiebureau om aangifte te doen tegen Wilders, MH17, Willem Oltmans etc etc.

Ik ben het met je eens. Er zit een zet grote weeffout in het Trias Politica systeem van Brazilië, wat inderdaad lijdt tot de taferelen die we bijna dagelijks op internet, TV en kranten kunnen meebeleven. Zo'n zelfde weeffout zit bijvoorbeeld ook bij de Centrale bank. Een van de weinige Centrale Banken in de wereld die niet onafhankelijk is.

Ps. Draadje gaat verplaatst worden. Ik pas de subtitel wel aan met jouw suggestie.



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Verkiezingen Brazilie 2018...

Bericht door René » do okt 19, 2017 08:40

@Pro; "Ach, ik herinner me alleen maar de zaak Teeven. En als ik even doorga noem ik Demmink, de zaak Vaatstra, de voorgedrukte formulieren op het politiebureau om aangifte te doen tegen Wilders, MH17, Willem Oltmans etc etc."... Ik moet bekennen, Teeven en demmink.... wel eens iets over gehoord, maar schuldig dat ik er geen zinnig woord over kan zeggen..... De zaak Vaatstra... een triest staaltje van walgelijke ondervragings technieken door de politie, welke zonder meer werden overgenomen door de openbare aanklager, en uiteindelijk voor een onterechte veroordeling door de rechterlijke macht zorgden.... Maar in dit geval waren er drie partijen gruwelijk fout... politie, officier van justitie en de rechter.... Momenteel in Brazilie, is de aanklager dezelfde persoon als de rechter, welke door politie verzamelde bewijzen negeert als het hem uitkomt....

@Pro; Voorgedrukte aangifte formulieren tegen Wilders.... omdat hij een vraag stelde... EN VEROORDEELD.... en veroordeeld puur wegens politiek correcte of moslim opinie... Gerard Reve wed vrijgesproken... en Gerard vroeg niet om de mening van het publiek als jezus een ezel neukte.... In 2001 werd imam/haatbaard el-Moumni vrijgesproken, niet omdat hij naar de mening vroeg van moslims, maar omdat zijn discriminerende en haatdragende uitspraken onder de vrijheid van zijn religie vielen....

@Pro..... voorgedrukte aangifte formulieren tegen Wilders... tweede plaats... Het grootste politieke/juridische schandaal wegens onrecht is zeker weten het onrecht tegen Willem Oltmans... met hoofddader en bewezen schuldige, LUNS.... (wil hier ook de NL misdaden in Indonesie en de misdaden tegen de Molukkers even aanhalen)....

@Pro... Ik begrijp wat je wil zeggen.... en zeker in de Oltmans zaak, was het de politiek die Oltmans op elke manier heeft tegen gewerkt om zijn gelijk te halen.... en de vergelijking met wat er momenteel in BR gebeurd, is niet onterecht; gerechtigheid wordt door politici tegengewerkt....

Maar mijn punt was dat in geen enkel gerenomeerd democratisch land, de rechter beslist welke door politie verzamelde bewijzen wel of niet worden toegelaten in de rechtszaak... de rechter de rol van aanklager vervult... de rechter de taak van jury vervult.... en de rechter de taak van rechter vervult.... en de rechter politieke connecties heeft.... en de rechter iemand veroordeelt zoals hij zelf zegt, zonder bewijs, maar omdat hij van schuld is overtuigd.....

@Pro; ben blij dat je het mee eens bent dat er iets goed fout zit in BR; corrupte politici overrulen de hoogste gerechtelijke macht om... corruptie van politici te onderzoeken... Resultaat; Aecio en Temer maken een dealtje... en zijn beiden vrijgesteld voor gerechtelijk onderzoeken... en beiden bewezen criminelen...

@Pro; Braziliaanse Centrale bank... weer helemaal met je eens... gewoon in dienst van de BR overheid... Maar eerlijk is eerlijk... vandaag de dag... BOJ, FED, ECB.... Maar de Yen, USD, EUR zijn vrij verhandelbare valuta.... de BRL niet....

@Pro; waardeer dat je mijn kritiek/suggestie naar waarde schat.

Groet,
René



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Verkiezingen Brazilie 2018...

Bericht door René » do okt 19, 2017 09:59

@Felix; "Fortalezahouses, wanneer het je zo uitkomt neem je verklaringen al of niet serieus. Verklaringen over lula in principe niet, over aécio weer wel." Dit noemen we een drogreden, en deze drogreden is bekend als "ad nauseam".....

Ik heb voor de tigste keer hetzelfde antwoord; Alle verklaringen afgelegd door criminelen, moeten een serieus uitgaanspunt zijn voor onderzoeken door federale politie en justitie... of ze nou tegen Aecio, Temer, Lula, of wie dan ook zijn.... Maar als het slechts de verklaringen zijn van criminelen die straf vermindering nastreven, en er na deze verklaringen, via het schaduwen en afluisteren, geen enkelbewijs voor de verdachtmakingen/aanklachten kan worden gevonden, ben je niet schuldig.

@Felix; Zoals in het geval van Lula..... geen bankrekeningen in het buitenland, geen opgenomen telefoon gesprekken, geen ongedeclareerde inkomsten of ongedeclareert inkomen, geen koffers met tientallen miljoenen verborgen in een appartement.... dus voor mijn rechtsgevoel... schuld moet bewezen worden, niet onschuld... Maar rechter Moro staat aan jouw kant... en heeft Lula voor dik 9 jaar veroordeeld omdat Lula eigenaar zou zijn van een appartement.... terwijl het kadaster bewijst dat hij niet de eigenaar is, en de werkelijke eigenaar zich gemeld heeft....

@Felix; "over aécio weer wel." Hetzelfde verhaal; Alle verklaringen afgelegd door criminelen, moeten een serieus uitgaanspunt zijn voor onderzoeken door federale politie en justitie... of ze nou tegen Aecio, Temer, Lula, of wie dan ook zijn.... Maar als het slechts de verklaringen zijn van criminelen die straf vermindering nastreven, en er na deze verklaringen, via het schaduwen en afluisteren, geen enkelbewijs voor de verdachtmakingen/aanklachten kan worden gevonden, ben je niet schuldig. In het geval van Aecio hebben deze verklaringen voor bewijzen gezorgd; zijn neef en schoonzus werden gearresteerd met een paar miljoen reais in een koffer die ze net hadden ontvangen van Joesley... Er zijn openbaar gemaakte geluidsopnamen van Aecio waar hij zegt dat het medewerkers moeten zijn "die we vermoorden voordat ze hun mond opendoen"

@Felix... wanneer het JOU zo uitkomt neem JIJ verklaringen al of niet serieus. Verklaringen over Aecio in principe niet, over Lula weer wel. En als je echt het verschil niet begrijpt tussen verdachtmakingen welke na dergelijk onderzoek op niets uitkwamen, en verdachtmakingen welke na degelijk onderzoek tastbaar bewijs opleverde... (geen antwoord)

@Felix; "Helaas ja is na het verwijderen van dilma de corruptie gewoon doorgegaan"..... WORDT NOU GVD EENS WAKKER DROPLUL... Dilma is afgezet zodat de corrupte maffia de macht kon overnemen.... Ben je blind???? Temer is de eerste BR president ooit welke door de hoge raad onderzocht wil worden voor corruptie, het vormen van criminele groepen, en na het kopen van stemmen op dit onderzoek tegen te houden, aangeklaagd wordt voor obstructie van justitie....

@Felix; Cunha heeft verklaard betaald te zijn om stemmen te kopen op voor de impeachment van Dilma te stemmen.... Wettelijk gezien grond voor de hoge raad om de impeachment van Dilma te annuleren.... Maar ook de STF is corrupt (de enige eerlijke rechter van de STF, Teori, kwam om bij een vliegtuig ongeluk.... kwam goed uit...)

@Felix; "welke op getapte opnames en hebben we kunnen zien dat pmdb en pt tot dezelfde mafia behoren". Kun je uitleggen en links plaatsen welke bewijzen dat de PT in de catogorie maffia valt, zoals jij de pmdb qualificeert?

@Felix; "Ze zijn ook niet voor niets voor zo'n lange tijd coalitiepartners geweest". Om een regering te vormen, moet je soms water bij de wijn doen en samenwerken met andere politieke partijen.... Heeeee... zoals Rutte III?

@Felix; "Ondanks alles is de temerregering, die ik persoonlijk verafschuw, economisch minder slecht voor Brazilië dan de desastreuze dilma". Tja... je kan natuurlijk je kop in het zand steken, en beweringen doen, welke door alle economische indices over de afgelopen 15 jaar worden tegen gesproken... En ik ga niet weer al die grafieken opnieuw plaatsten... Flipje... doe je huiswerk en kom met genuanceerde antwoorden... "ik heet geen flipje"

@Felix; "De hervormingen op het gebied van de arbeidsregels zijn een vooruitgang en hopelijk, maar niet waarschijnlijk, komen de andere geplande hervormingen er ook door"... je verward de definitie van "hervormingen" met de definitie van "afschaffen".... sluiten van openbare ziekenhuizen, sluiten van apothekers voor de arbeiders, sluiten van openbare scholen, verhogen van aantal gewerkte jaren voordat je recht op pensioen hebt, bezuinigen op overheids organen die vechten tegen (kinder) slavernij, etcetera.... JA...LATEN WE HOPEN DAT DAT ER ALLEMAAL DOORKOMT.... Flipje... je bent of een slachtoffer van FB brainwashing, of een fascist.... ik kan er geen andere uitleg voor vinden.....

@Felix... je eigen woorden; "De nadelige en waarom ook niet schandalige veranderingen in het constateren van 'slavenarbeid' die gisteren per decreet werden vastgelegd, zijn weer een voorbeeld van het soms wel heel ver af staan van de samenleving van de temerregering."... NOG STEEDS HOPEN DAT AL DEZE HERVORMINGEN OP GEBIED VAN ARBEIDSREGELS (DUS GELEGENHEID BIEDEN TOT SLAVERNIJ) ER ALLEMAAL DOORKOMT?

@Felix; " Ongetwijfeld zal hij dat vanwege nationale en internationale druk weer moeten gaan herroepen. En dan heeft hij weer onnodig zijn imago geschaad." ONNODIG ZIJN IMAGO GESCHAAD..... Effe denken...
- meegewerkt aan een staatsgreep, waarbij een democratisch gekozen president met een sociaal democratische politiek, werd vervangen door de tegenovergestelde rechtse politiek, in plaats van verkiezingen....
- Tot enkele dagen geleden schreeuwde iedereen dat het geen staatsgreep was, maar een gerechtvaardigd impeachment ivm "pedeladas fiscais" Wat in de rest van de wereld gezond boekhouden heet... en ook in BR.... alle voorgangers van Dilma bedreven de principes van gezond boekhouden... net als Dilma.... maar helaas was gezond boekhouden niet een begrip na de dictatuur, en wettelijk verboden... zoals gezegd... alle voorgangers begrepen dat en maakten zich schuldig aan gezond boekhouden... Dilma werd er om afgezet... de dag nadat ze werd afgezet, legalizeerde Temer gezond boekhouden....
- Zoals hierboven... tot enkele dagen geleden... want Cunha heeft verklaard betaald te zijn om stemmen te kopen voor de impeachment van Dilma...
- eerste president van BR die door de hoogste raad voor meerdere misdrijven vervolgd zou moeten worden
- eerste BR president die op afgeluisterde opnames meewerkt aan corruptie

Felix..... er komt een moment dat je je waardigheid kan redden..... gewoon door te zeggen... "Ik heb het inderdaad helemaal verkeerd gezien".... in plaats van je met elk antwoord verder in de stront te zakken met antwoorden waaruit blijkt dat je echt geen verstand van zaken hebt.... keer op keer...

Kom op Felix.... wees een kerel.... (wedden van niet.....)



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Verkiezingen Brazilie 2018...

Bericht door René » wo nov 15, 2017 09:37

@Felix; nadat ik je een maand de gelegenheid heb gegeven om te antwoorden; Zoals verwacht, ook omdat een gefundeerd antwoord niet bestaat, ..... veel gebler, zonder wol.... de hedendaagse situatie in Brazilie, dankzij ongeschooldheid, indoctrinatie en haat gevoelens, naast opvoeding vooral gesteund door het propaganda apparaat, zoals O Globo, MBL, religie, etcetera....

Toen Dilma in 2014 de verkiezing won, ging een klein deel van de bevolking de straat op, sloegen ze met een lepel op een pannetje... opgeruid door de propaganda machine....

(tussen aanhalingstekens, want dit is niet het punt wat ik wil maken "En Dilma werd afgezet. Omdat ze net als al haar voorgangers, en welk ander bedrijf/persoon in de hele vrije wereld, het principe van gezond boekhouden hanteerde..... Helaas was dit principe van gezond boekhouden foutief verboden, en de dag na haar impeachment, gelegaliseerd....")

Vandaag de dag... niemand op straat... niemand met een lepeltje en een pannetje...

Vandaag de dag.... Drugsmokkelaar Aecio, op opgenomen gesprekken het heeft over vermoorden van potentiele verklikkers, zijn schoonzus en neef gepakt zijn met koffers vol met geld.... Nog steeds in de functie van senator...

Vandaag de dag.... President Temer, de eerste president in BR geschiedenis, die volgens de hoge raad onderzocht moet worden voor corruptie en witwassen.... met bewijs van opgenomen gesprekken....

Vandaag de dag... President Temer, ontkomt aan vervolging bij justitie, omdat de eerste en tweede kamer justitie kunnen verbieden om een politicus te vervolgen. Maar waarom zouden een eerste en tweede kamer een crimineel uit de klauwen van justitie houden? Simpel.... omdat ongeveer de helft van deze politici door justitie onderzocht worden, en omdat Temer, publiekelijk, stemmen in zijn voordeel van de politici kocht ....

Vandaag de dag.... Het feit dat Temer en plein public stemmen kocht om vervolging te voorkomen, was reden voor de hoge raad om Temer weer te willen vervolgen voor obstructie van rechtsgang.... En weer kocht Temer de stemmen van eerste en tweede kamerleden om vervolging te voorkomen... En dat lukte hem voor de tweede keer....

Vandaag de dag.... gelukkig is er dankzij het afzetten van Dilma geen corruptie meer in BR....

Vandaag de dag... is ondanks dat de prijzen van gas, water, elektra, benzine tot 40% gestegen zijn, de inflatie slechts 3%.... tuurlijk......

Vandaag de dag... Dankzij deze lage inflatie van 3%, is de SELIC gedaald tot 7%.... En deze lage SELIC rente heeft geresulteerd in de daling van de rente op creditcards... van 500 tot 495%....

Vandaag de dag.... Er bestaat een zoekmachine die Google heet.... try it... you might like it....

Dus nogmaals..... niemand op straat met lepeltje en pannetje.....

Misschien wel heel stiekem in een hoekje, mensen als Felix, die door de haat voor de PT de realiteit door het bos niet meer zien....

René



Plaats reactie