Oud worden in Nederland of Brazilië?

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Oud worden in Nederland of Brazilië?

Bericht door Progresso » zo jul 02, 2017 15:23

dorus schreef:Bij het idee alleen al werd ik te enthousiast, twee keer op "enter"geduwd hoogstwaarschijnlijk. En ja, ik ga graag richting Brasil, maar ik wil ook weer graag terug naar het Nederland waar het schijnbaar zo slecht toeven is. Maar..... jullie weten wel beter, toch ? In alle gezondheid leven in Brasil, top ! Als ik de middelen had zou ik er vaker en langer verblijven. Tot dat......ouder worden, hulpbehoevend worden, .tja ....dan wordt de prijs enkele reis richting Amsterdam in een keer wel weer van belang. Geen verwijt overigens, want ik zou precies hetzelfde doen, alleen met wat minder commentaar op mijn land waar ik opgegroeid ben.
"
Laatst gewijzigd door Progresso op zo jul 02, 2017 23:39, 1 keer totaal gewijzigd.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Oud worden in Nederland of Brazilië

Bericht door Progresso » zo jul 02, 2017 15:25

Het gras is altijd groener bij de buren.


Maar dat komt omdat er ook meer stront is.

Als je ouder wordt, alles niet meer functioneert als vroeger en je langzamerhand op hulp van anderen bent aangewezen. Ja, ik weet niet waar je beter uit bent.

In Nederland waar als je in een verzorgingshuis moet worden opgenomen en je een keer per dag een schone luier krijgt of hier in Brazilië waar de godsganse familie je over je ontfermt. Mijn schoonmoeder gaat zo'n beetje naar de 90, maar ik geloof niet dat ze erg eenzaam is. Als ik dat vergelijk met hoe dat ging met mijn oma's en opa's destijds in Nederland, dan denk ik dat ik toch liever hier mijn laatste dagen slijt. Maar ja, je blijft natuurlijk een vreemdeling.

Ik las ergens een stukje in de krant deze week dat er zelfs een serviceflat was in Nederland, waar de bewoners dus kapitalen betalen om er te wonen en waar het dus verboden was om je eigen eten te bestellen en waar de bewoners verplicht waren om de niet-te-eten prak van de ingehuurde cateraar door hun strot te douwen. Er moet toch echt wel heel veel gebeuren als een of andere eikel mij gaat vertellen wat ik wel of niet mag kopen en mag eten.

Als ik dan echt niet meer die kracht heb, mijn leven dan voor vele anderen voltooid is, dan ga ik maar voor de oplossing van @Fortalezahouses, ik roep een arts die ik dan verplicht om een einde aan mijn leven te maken, maar alvorens ik dat doe laat ik me eerst hersendood verklaren, zodat Pia Dijkstra haar orgasme kan beleven, door al mijn organen uit mijn levende lichaam te laten snijden, die vervolgens kunnen worden gedoneerd aan een of andere moslim-extremist die wat organen nodig had omdat zijn zelfmoordbom in de Kuip te vroeg afging.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Oud worden in Nederland of Brazilië

Bericht door Felix » zo jul 02, 2017 15:50

Als ik dan echt niet meer die kracht heb, mijn leven dan voor vele anderen voltooid is, dan ga ik maar voor de oplossing van @Fortalezahouses, ik roep een arts die ik dan verplicht om een einde aan mijn leven te maken
Je zult heus nog wel de kracht hebben, je familie zeurt je al jarenlang aan de kop of je leven nu echt nog niet voltooid is en ze hebben je organen al een tijd terug op marktplaats gezet.
Van ellende kom je uit jezelf tot de conclusie dat je leven voltooid is en hoe je je verblijf hier de Staat en je familie niet langer kunt aandoen terwijl je ondertussen ook nog uit de aan hun na te laten erfenis snoept.

Verdomde voltooide egoïst!



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Oud worden in Nederland of Brazilië?

Bericht door Progresso » ma jul 03, 2017 21:39

Ik wil niet oud worden in Nederland:

https://video.ad.nl/iframe.html?ec=pkOW ... scape=true



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Oud worden in Nederland of Brazilië?

Bericht door Felix » ma jul 03, 2017 22:54

Progresso, bij mij wil het filmpje niet verder dan de eerste paar tonen. Ik zie daar dan wel een soort sluw grijnzende temer met een trekharmonica in zijn bleke bonige klauwen voor rolstoelen en rollators uit dansen. En zo geleidt hij de voltooide levens al trekkend en duwend aan zijn muzikale apparaat naar Hamelen.



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Oud worden in Nederland of Brazilië?

Bericht door René » di jul 04, 2017 07:37

@Felix; "Je zult heus nog wel de kracht hebben, je familie zeurt je al jarenlang aan de kop of je leven nu echt nog niet voltooid is en ze hebben je organen al een tijd terug op marktplaats gezet. Van ellende kom je uit jezelf tot de conclusie dat je leven voltooid is en hoe je je verblijf hier de Staat en je familie niet langer kunt aandoen terwijl je ondertussen ook nog uit de aan hun na te laten erfenis snoept. Verdomde voltooide egoïst!"

Zoals gewoonlijk weer een bewering zonder enige feitelijke onderbouwing. Het tegendeel is waar; de media rapporteren regelmatig dat bejaarden door familie aan hun lot worden overgelaten en weg kwijnen in NL tehuizen. MAAR... ik sluit niet uit dat de kans bestaat dat iemand een familielid tot euthanasie doodzeurt.... en daarom moet personeel in deze tehuizen oplettend blijven...

En voor elk goedbedoelde wet ter bescherming van menselijke rechten, kan een uitzondering gevonden worden. En dat is inderdaad de trieste realiteit van menselijk egoisme....

Desondanks deze uitzonderingen, ben ik van mening dat ik het recht heb op vrijheid van meningsuiting/religie... En jouw commentaar waarin je niet alleen mijn mening, maar veel erger, mijn recht op zelfbeschikking, je mij wegzet als een "verdomd voltooide egoist"...

Krijg het gevoel dat jij denkt het monopolie te bezitten op de waarheid.... Gelijkwaardige idioten gooien homos van de daken, onthoofden verkrachtte vrouwen omdat verkracht worden gelijk staat aan vreemdgaan...

"verdomde voltooide egoist".... Ik hoop dat als ik in een ziekenhuis bedje met veel pijn lig weg te kwijnen, (religieuze) idioten als jij mij niet mij het recht kunnen ontnemen om vredig in te slapen.... en mensen zoals ik, zullen mensen als jij, nooit het recht ontnemen om tot je laatste seconden vreselijk te lijden, en het recht garanderen dat je in je eigen speeksel mag verdrinken....



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Oud worden in Nederland of Brazilië?

Bericht door Felix » di jul 04, 2017 14:53

Ik hoop dat als ik in een ziekenhuis bedje met veel pijn lig weg te kwijnen, (religieuze) idioten als jij mij niet mij het recht kunnen ontnemen om vredig in te slapen.... en mensen zoals ik, zullen mensen als jij, nooit het recht ontnemen om tot je laatste seconden vreselijk te lijden, en het recht garanderen dat je in je eigen speeksel mag verdrinken....
Je verwart hier al lang bestaande euthanasie met voltooid leven zelfmoord waar de Staat bij gehaald wordt om het een officieel tintje te geven.



Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 787
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Oud worden in Nederland of Brazilië?

Bericht door Ajax » ma jul 24, 2017 17:30

Dit was een iets ander topic, namelijk:
Progresso schreef:
dorus schreef:Tot dat......ouder worden, hulpbehoevend worden, .tja ....dan wordt de prijs enkele reis richting Amsterdam in een keer wel weer van belang. Geen verwijt overigens, want ik zou precies hetzelfde doen, alleen met wat minder commentaar op mijn land waar ik opgegroeid ben.
"
@Dorus, is het niet vreemd dat er NL-ers zijn (bv. Progresso) die vandaag de dag niet 100% overtuigd zijn in NL oud te willen worden? Dus alleen al BR overwegen? Als je deze vraag 25 jaar geleden had gesteld had iedereen toch 100% NL gezegd? Dit vindt ik opmerkelijk.



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Oud worden in Nederland of Brazilië?

Bericht door René » ma okt 23, 2017 09:25

Ik hoop dat als ik in een ziekenhuis bedje met veel pijn lig weg te kwijnen, (religieuze) idioten als jij mij niet mij het recht kunnen ontnemen om vredig in te slapen.... en mensen zoals ik, zullen mensen als jij, nooit het recht ontnemen om tot je laatste seconden vreselijk te lijden, en het recht garanderen dat je in je eigen speeksel mag verdrinken....
Je verwart hier al lang bestaande euthanasie met voltooid leven zelfmoord waar de Staat bij gehaald wordt om het een officieel tintje te geven.
[/quote].... In tegendeel... ik heb het hier over euthanasie, waar ook de staat bij gehaald wordt.... Voltooid leven keuze voor euthanasie, waar ik ook voorstander van ben, heeft hier niets mee te maken. Maar alleen al het feit dat jij publiekelijk kan stellen dat ik iets verwar... en ondanks dat je stelling kant noch wal raakt.... er is ongetwijfeld iemand zonder verstand van zaken.... die net verder kijkt dan zijn neus lang is... en denkt dat jij gelijk hebt....
Dat is het gevaar van internet....



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Oud worden in Nederland of Brazilië?

Bericht door Felix » ma okt 23, 2017 21:06

Fortalezahouses, je hebt hier een quote in geel, een andere zin is misschien ook een quote maar dat is niet duidelijk. Je hele verhaal is me eerlijk gezegd onduidelijk.



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Oud worden in Nederland of Brazilië?

Bericht door René » di okt 24, 2017 09:02

@Felix; Inderdaad een quote in geel.... een quote van wat jij eerder schreef. En omdat ik niet slim genoeg ben, inderdaad ook nog een andere zin. Deze andere zin kan volgens jouw is misschien ook een quote, maar dat is voor jou niet duidelijk, en daarom is mijn HELE verhaal onduidelijk.

Ik zal proberen om mijn berichtje, met gele en niet gele mogelijke quotes aan je uit te leggen, zodat mijn HELE verhaal misschien duidelijk wordt.

Het gele gedeelte was een commentaar van mij, welke jij in jouw antwoord als quote gebruikte, en waar jij op antwoordde. En jouw antwoord op mijn commentaar, is nou net die ene zin die jij niet kan plaatsen waardoor je het hele verhaal hocus spocus voor jou wordt....

Bang dat je het niet helemaal begrijpt; die ene zin welke het hele verhaal onduidelijk maakt; "Je verwart hier al lang bestaande euthanasie met voltooid leven zelfmoord waar de Staat bij gehaald wordt om het een officieel tintje te geven" Die hele zin is jouw antwoord op mijn reactie (in het geel)...

Nog simpeler; jij zegt woordje.... ik zeg woordje... en jij zegt weer woordje.... jouw laatste woordje jij niets meer begrijpen..



Plaats reactie