Update Nationale Ombudsman: verlies Nederlanderschap

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Update Nationale Ombudsman: verlies Nederlanderschap

Bericht door Progresso » za aug 01, 2015 20:51

Sven/Bert: Mijn uitspraak dat je met het aanvragen van een verklaring van Nederlanderschap af was van de tienjarige termijn is gebaseerd op schriftelijk en mondelinge informatie die ik van BuZa heb gekregen bij de aanvraag van mijn eigen paspoort afgelopen juni.

Zoals je kunt lezen in het document wat ik als plaatje heb bijgevoegd, wordt er inderdaad gewaarschuwd voor het verliezen van hetNederlanderschap. Dit is te te voorkomen door op tijd een nieuw paspoort aan te vragen OF (en het staat expliciet in vet gedrukt)

"Een verklaring Nederlanderschap verstrekt te krijgen voordat dit (het nieuwe) paspoort ongeldig wordt. "

Er wordt hier dus NIET gesproken over het feit dat de verklaring van het Nederlanderschap ook weer binnen tien jaar moet worden vernieuwd (zoals dit in de wet staat).

Ik heb het zo begrepen, voor het paspoort verlopen is op het lokale consulaat verklaring Nederlanderschap aanvragen en je hoeft je nergens meer zorgen over te maken. Dit is dus NIET juist, ondanks dat zowel mondeling als eigenlijk ook schriftelijk tegengesteld door BuZa wordt beweeerd.

Het is een van de vele voorbeelden waarin BuZa zaken beweert, waardoor Nederlanders opeens hun nationaliteit kwijt zijn.

Afbeelding



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Update Nationale Ombudsman: verlies Nederlanderschap

Bericht door Progresso » za aug 01, 2015 21:19

En nog twee voorbeeldjes om gewoon aan te tonen dat de Rijksoverheid forse steken laat vallen in duidelijke en goede voorlichting naar haar volk toe:

Dit staat letterlijk op de website van de RIjksoverheid: Nederlandse nationaliteit verliezen
In deze situatie verliest u uw Nederlandse nationaliteit niet als:

u van deze 10 jaar minimaal 1 jaar in het Koninkrijk der Nederlanden of binnen de Europese Unie heeft gewoond;
u op tijd (vóórdat de 10 jaar is verstreken) een nieuw Nederlands paspoort heeft aangevraagd. Vanaf de dag dat u het paspoort ontvangt, begint een nieuwe periode van 10 jaar te lopen.
Ook hier weer een blunder van jewelste. Er wordt gezegd dat je je nationaliteit niet verliest als het moment van aanvraag van je paspoort binnen de geldigheidstermijn van het paspoort ligt. Dit is je reinste kul. de wet heeft het namelijk over de verstrekking van het document, niet over de aanvraagdatum, noch over de ontvangstdatum. Tussen die drie data zit in het meest gunstige geval voor Nederlanders in Braziliie vier weken en als je een beetje moeilijke reisgeschiedenis hebt (Syrie bijvoorbeeld) kan er tussen aanvraag en verstrekking wel eens een jaartje tussen zitten in verband met checks.

Let wel, het zijn juist deze op zich kleine details waardoor ook in het verleden nederlanders er opeens achter kwamen dat ze geen Nederlander waren. De weg terug is bijna geheel dichtgetimmerd.

Nog eentje dan, dit is een naar mijn mening bewuste ommisie. In de "wet wordt nadrukkelijk genoemd dat door het aanvragen van een "verklaring Nederlanderschap" binnen de gestelde termijn je tevens het Nederlanderschap behoudt. Echter op bovengenoemde website wordt die mogelijkheid NIET genoemd. En juist deze mogelijkheid is voor Nederlanders die niet over voldoende financiele middelen en/of erg ver van een echt consulaat wonen juist de optie om te voorkomen dat men het Nederlanderschap kwijtraakt. Ieder honorair consul kan namelijk die verklaring afgeven.

Heel concreet, een Nederlander die in diep in Piaui woont (of nog verder) hoeft geen R$3000 en vijf dagen uit te trekken om eens in de tien jaar naar SP of Rio af te reizen, maar kan de bus pakken en hier in Fortaleza bij het consulaat binnenstappen en dezelfde dag terugreizen voor minder dan R$300.

Ook dit voorbeeld past weer perfect in het stramien hoe de Nederlandse overheid omgaat met haar burgers in het buitenland.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Update Nationale Ombudsman: verlies Nederlanderschap

Bericht door Progresso » za aug 01, 2015 22:15

Als de wettekst volgens jou in goed Nederlands is opgesteld,

1: Waarom lukt het de makers van de belangrijkste overheidswebsite die ten doel heeft om de burgers goed te informeren, foutloze en ondubbelzinnige informatie te verstrekken.
2: Waarom lukt het de medewerkers van het Nederlandse consulaat (VWO/Universiteit) niet om aan de hand van diezelfde wettekst juiste en ondubbelzinnige informatie te verstrekken
3. Waarom lukt het BuZa niet om een A4 te typen waar juiste en ondubbelzinnige informatie op staat.
4. Waarom liggen er minimaal 500 klachten van Nederlanders bij de ombudsman
5. Waarom weet jij het ene wel van de wet
mtilburg schreef:Ik weet dat omdat ik dat destijds heb nagegaan om vragen daaromtrent op het forum te beantwoorden.
en het andere weer net niet (terwijl je zo goed de Nederlandse wet schijnt te kunnen lezen).
mtilburg schreef: Een toevoeging die ik niet kende (misschien een later toevoeging) is de uitzondering die een dienstverband met Nederland geeft. Dit zou dus slaan op expats ed neem ik aan.
Blijkbaar ben jij iemand die dus wel de wetteksten leest, maar er ook achter komt dat dat vaak niet eenvoudig is. De meeste studenten doen er vijf jaar over om de rechtenstudie te voltooien aantoonbaar vroeger een van de meest eenvoudige (echte) studies, nu ondertussen ingehaald door sportmanagement en andere punnik-studies).

Eigenlijk laat je zelf zien, dat zelfs iemand die voor zo'n belangrijke beslissing als naturalisatie neemt, toch nog iets over het hoofd kan zien, zelfs als hij als forumbeheerder het een en ander tot in detail heeft uitgezocht, en zelfs als zijn eigen vrouw over een dubbele nationaliteit beschikt.

Conclusie is dat de wettekst in het Nederlands staat, maar dat betekent niet dat dit begrijpelijk Nederlands is. Ik beschouw mezelf niet als heel dom of als heel intelligent, maar ik moet je zeggen dat ik het wel ingewikkeld vind en gezien het feit dat zelfs ambassadeurs briefjes de deur uitsturen met foute informatie ben ik blijkbaar niet de enige.



sven
Artikels: 0
Berichten: 29
Lid geworden op: za mei 11, 2013 19:51
Contacteer:

Re: Update Nationale Ombudsman: verlies Nederlanderschap

Bericht door sven » za aug 01, 2015 22:31

mtilburg schreef:E

1) Ik zie echt niet waarom beweerd wordt dat deze wet "ingewikkeld" is.
.
Omdat het een wet is met meer uitzonderingen dan regels. Het is tamelijk onleesbaar, lijkt wel een Braziliaanse wet.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Update Nationale Ombudsman: verlies Nederlanderschap

Bericht door Progresso » za aug 01, 2015 23:07

mtilburg schreef:En met deze toevoeging komen we dus op hetzelfde punt dat ik aldoor beweerd heb: tijdig het paspoort verlengen (of het bewijs van Nederlanderschap aanvragen) is noodzakelijk voor mensen die in het buitenland wonen en minimaal een tweede nationaliteit hebben naast de Nederlandse.

Een toevoeging die ik niet kende (misschien een later toevoeging) is de uitzondering die een dienstverband met Nederland geeft. Dit zou dus slaan op expats ed neem ik aan.

Sta mij toe een paar opmerkingen te maken:

1) Ik zie echt niet waarom beweerd wordt dat deze wet "ingewikkeld" is.
2) Ik begrijp niet waarom er wordt gesproken over IMMIGRANTEN als het gaat op mensen die langdurig in het buitenland WONEN.
3) Ik begrijp ook al niet waarom het NUT van de wet in twijfel wordt getrokken, tenzij men denkt dat je vroeger je Nederlanderschap niet kon verliezen.
4) Ik zie nu dat alle stennis wordt geschopt over 500 personen die sinds het van kracht worden van de wet (in 2002 dacht ik) hun Nld nationaliteit "zomaar" hebben verloren.

Ad 2: De discussie over immigranten wordt er in feite bij gesleept, want het gaat niet over mensen die in Nederland wonen. Dit vertroebelt waar het eigenlijk over gaat.
Ad 3: Alhoewel ik de wetgever niet ben (en Progresso ook niet) is het nut van de Rijkswet niet gelegen in het afpakken van de Nederlandse nationaliteit maar van precies omschrijven van wie daar recht op hebben en wie niet. Het wil wel eens handig zijn je op de hoogte te stellen van de achtergronden alvorens die te bekritiseren.
Ad 4: Van de genoemde 500 ken ik 1 persoon, en die heeft zijn paspoort met opzet niet heeft verlengd omdat hij Nederland niet leuk vindt.

Ad1: Hierboven al uigelegd waarom de wet best wel ingewikkeld is. OP zich maakt het niet uit of een wet ingewikkeld is of niet. Het gaat er om wat de bedoeling was van de wetgever en datg brengt ons dan direct op Ad2:

Ad2: De hele achtergrond van deze wet is terug te leiden tot het gedoogkabinet met de PVV waarin CDA en VVD door de knieen zijn gegaan voor de PVV. De idee was dat door de mogelijkheid van een dubbele nationaliteit te ontnemen men meer grip zou hebben op bepaalde immigranten groepen. Dat een dergelijke wetgeving ook op emigranten uitwerking zou hebben, daar was men zich terdege van bewust (negatief advies van Raad van State). Nu na iets meer tien jaar na de inwerkingtrede van de gewijzigde wet komen de eerste "resultaten" van deze slechte wetgeving boven water.

Ad3: Wederom, ken je historie. Het ging het gedoogkabinet zeker OOK om de mogelijkheid te hebben om de nationaliteit van Nederlanders af te pakken.

Ad4. Waarom heeft die persoon dan geklaagd bij de ombudsman?



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Update Nationale Ombudsman: verlies Nederlanderschap

Bericht door René » zo aug 02, 2015 06:28

Beste Maarten,
je stelt `mensen die klagen.... het zijn nederlanders dus wat is nieuw?´Grappig maar het gaat hier niet over klagen dat het te warm of te koud is, dus m.i. is je commentaar niet terecht. Het gaat hier om geboren en getogen Nederlanders zoals jij en ik, die om wat voor reden dan ook niet meer in Nederland wonen, maar altijd Nederlanders waren en altijd Nederlanders zullen zijn; lezen nog dagelijks een Nederlandse krant op het internet, laten drop meenemen door bekenden, en kunnen niet wegblijven van prikborden als deze. Ik kan werkelijk geen enkele reden bedenken waarom Nederland, mijn land, het mij moeilijk probeert te maken om Nederlander te blijven (okay, misschien één reden....de paar procent opgebouwde AOW waar ik recht op heb; via het omslag stelsel heb ik daaraan bijgedragen). Ik begrijp sowieso niet waarom iemand niet meerdere nationaliteiten mag hebben.... wat is het probleem? Het enige denkbare probleem is loyaliteit.... en daarom kan ik me voorstellen dat iemand met twee nationaliteiten, zoals bijvoorbeeld een Nederlander met BR nationaliteit, in Brazilie bepaalde functies niet mag bekleden.... zoals bijvoorbeeld functies in de politiek of in het leger. Maar botweg je Nederlandse nationaliteit verliezen omdat je in een ander land woont, en ook de nationaliteit van dat andere land hebt aangenomen puur en alleen omdat dat je leven makkelijker maakt en je van dezelfde rechten voorziet, omdat je te laat bent met het verlengen van je paspoort...... en als Nederland tegelijkertijd accepteert dat bijvoorbeeld Marokkanen een dubbele nationaliteit hebben omdat hun moederland hun verbied om afstand te doen van hun nationaliteit..... Marokko; maakt niet uit wat de wet zegt van het land waar je woont; JIJ zal nooit je nationaliteit kwijtraken... Nederland; wij accepteren buitenlanders in NL met een dubbele nationaliteit, maar we grijpen elke kans aan om een NL-er zijn nationaliteit af te pakken omdat ie niet in de gaten had dat z´n paspoort verlopen is..... Te gek voor woorden.... en zonder enige reden..... stel een Nl-er met een tweede nationaliteit keert terug naar NL, misschien zijn er dan argumenten te bedenken dat hij de tweede nationaliteit opzegt, en qua rechten ondergeschikt is aan NL Marokkanen.



Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 787
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Update Nationale Ombudsman: verlies Nederlanderschap

Bericht door Ajax » zo aug 02, 2015 09:36

FortalezaHouses.com schreef:Het gaat hier om geboren en getogen Nederlanders zoals jij en ik, die om wat voor reden dan ook niet meer in Nederland wonen, maar altijd Nederlanders waren en altijd Nederlanders zullen zijn; lezen nog dagelijks een Nederlandse krant op het internet, laten drop meenemen door bekenden, en kunnen niet wegblijven van prikborden als deze. Ik kan werkelijk geen enkele reden bedenken waarom Nederland, mijn land, het mij moeilijk probeert te maken om Nederlander te blijven
Helemaal eens.

Maar het "probleem" zit in het wel of niet toestaan van een dubbele nationaliteit. Eigenlijk los je dit alleen op als je onderscheid gaat maken tussen wat je 1e en 2e nationaliteit is. De oudgedienden hier hebben allemaal Nederlander als 1e nationaliteit. Wet aanpassen, klaar.

Nu zouden eigenlijk alle NL-ers een bewijs van NL-schap moeten aanvragen (ook alle niet in NL geboren NL-ers), dan zijn we weer terug bij af en is alles opgelost.... :roll:



sven
Artikels: 0
Berichten: 29
Lid geworden op: za mei 11, 2013 19:51
Contacteer:

Re: Update Nationale Ombudsman: verlies Nederlanderschap

Bericht door sven » zo aug 02, 2015 16:22

mtilburg schreef:
Progresso schreef: Ad1: Hierboven al uigelegd waarom de wet best wel ingewikkeld is. OP zich maakt het niet uit of een wet ingewikkeld is of niet. Het gaat er om wat de bedoeling was van de wetgever
De wet mag wat breedsprakig en zelfs uitvoerig zijn en daarom een toelichting behoeven op bepaalde punten, dat maakt hem nog niet slecht. Maar als je gaat beweren dat je de bedoeling van de wetgever beter kent dan ieder ander, ben je echt op de verkeerde weg. De eerste versie van deze wet is van 1985, heb ik net gezien, en de uitgangspunten van die wet waren precies hetzelfde als die van nu: in principe slechts één nationaliteit.
Er zijn een aantal essentiele weizigingen geweest. Voor 2003 was het veel makkelijker om je nederlanderchap te verliezen.
mtilburg schreef:
Ad2: De hele achtergrond van deze wet is terug te leiden tot het gedoogkabinet met de PVV waarin CDA en VVD door de knieen zijn gegaan voor de PVV.
Fout dus. De wet is van 1985, toen bestond er geen PVV. De wijziging dat een huwelijk meerdere nationaliteiten mogelijk maakt is van naar ik meen 2000, toen bestond er nog geen PVV. De regeling dat na tien jaar verblijf in het buitenland de Ned nationaliteit vervalt is ook van die tijd, maar werd in 2003 gerepareerd met de toevoeging dat het verlengen van het paspoort en/of verklaring het verlies verhindert. Toen bestond de PVV ook nog niet.
Inderdaad. Tijdens het "gedoog kabinet" is er weinig veranderd.
mtilburg schreef:
Nu na iets meer tien jaar na de inwerkingtrede van de gewijzigde wet komen de eerste "resultaten" van deze slechte wetgeving boven water.
De resultaten zijn? Mensen die klagen? Het zijn Hollanders, dus er is weinig nieuws onder de zon.
Het is er 10 jaar geleden alleen maar beter op geworden. Nu kan je een andere nationaliteit verkrijgen zonder je nederlanderschap de verliezen zolang je op het moment van het verkrijgen van die nationaliteit maar getrouwd bet met iemand die die nationaliteit bezit. Ook verloor je je nationaliteit altijd als je meer dan 10 jaar in het buitenland woonde, onafhankelijk van het verlengen van de nederlandse pas.



sven
Artikels: 0
Berichten: 29
Lid geworden op: za mei 11, 2013 19:51
Contacteer:

Re: Update Nationale Ombudsman: verlies Nederlanderschap

Bericht door sven » zo aug 02, 2015 16:41

FortalezaHouses.com schreef:botweg je Nederlandse nationaliteit verliezen omdat je in een ander land woont, en ook de nationaliteit van dat andere land hebt aangenomen puur en alleen omdat dat je leven makkelijker maakt en je van dezelfde rechten voorziet, omdat je te laat bent met het verlengen van je paspoort...... en als Nederland tegelijkertijd accepteert dat bijvoorbeeld Marokkanen een dubbele nationaliteit hebben omdat hun moederland hun verbied om afstand te doen van hun nationaliteit.....
Het is het recht van ieder land om te bepalen wie de nationaliteit van zijn land bezit, hoe je het verkrijgt en hoe je het kwijtraakt. Zo is een in nederland geboren kind niet automatisch nederlander, maar een in Brazilië geboren kind van nederlandse ouders wel.

Ook is het niet zo dat het simpelweg te laat verlengen van je paspoort voldoende is om de nederlandes nationaliteit te verliezen, je moet 5 jaar te laat zijn. De wetgever impliceerd hiermee dat iemand die geen interesse toont om nederlander te verblijven de nationaliteit verliest.

Misschien ook wel aardig om te wijzen op artikel 12 §4 van de braziliaanse grondwet:
§ 4º - Será declarada a perda da nacionalidade do brasileiro que:
I - tiver cancelada sua naturalização, por sentença judicial, em virtude de atividade nociva ao interesse nacional;
II - adquirir outra nacionalidade, salvo nos casos:
a) de reconhecimento de nacionalidade originária pela lei estrangeira;
b) de imposição de naturalização, pela norma estrangeira, ao brasileiro residente em estado estrangeiro, como condição para permanência em seu território ou para o exercício de direitos civis;

Hoewel er niet echt naar word gekeken, raakt een Braziliaan die een andere nationaliteit verkrijgt autmatisch zijn nationaliteit kwijt. "É para Inglês ver" maar toch.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Update Nationale Ombudsman: verlies Nederlanderschap

Bericht door Progresso » di aug 04, 2015 19:59

CBS: Aantal Nederlanders met dubbele nationaliteit gestegen naar 1,3 miljoen

Van alle inwoners met de Nederlandse nationaliteit hebben er 1,3 miljoen ook een andere nationaliteit. Dat bleek bij de laatste meting op 1 januari 2014. Sindsdien wordt een tweede nationaliteit niet meer vastgelegd. Dat meldt CBS.
1,3 miljoen Nederlanders met meerdere nationaliteiten

Op 1 januari 2014 waren er 1,3 miljoen Nederlanders met een of meer andere nationaliteiten. Dat is een stijging van 3 procent, net als in de jaren daarvoor. Een kwart van hen had ook de Marokkaanse, en een kwart de Turkse nationaliteit. De andere helft is heel divers. Dit cijfer is tevens het laatste dat beschikbaar is over dubbele nationaliteiten, want sinds de nieuwe wet Basisregistratie Personen (BRP) is ingevoerd, wordt de eventuele tweede nationaliteit van Nederlanders niet meer geregistreerd.


We hebben dus een stuk wetgeving, welke sinds de invoering van 1985 ongeveer 15 keer is aangevuld en gewijzigd *), wat als oogmerk had om te streven naar één nationaliteit voor iedere Nederlander. Het tegendeel is echter gebeurd. Het aantal dubbele nationaliteiten is meer dan verdubbeld. Omdat in de cijfers het alleen gaat over inwoners van Nederlanders en niet over de ruim 1,5 miljoen Nederlanders in het buitenland, mag je ervan uitgaan dat het aantal Nederlanders met een dubbele nationaliteit wellicht tegen de twee miljoen loopt.

Het enige wat je kunt concluderen is dat de wet niet functioneert, de wet zeer negatief uitpakt voor een bepaalde groep geboren en getogen Nederlanders en Nederland tot een van de steeds kleiner wordende groep landen behoord die vasthoudt aaan het principe van één nationaliteit.

Slechte wetten die niet functioneren en die Nederland niet meeneemt in de vaart der volkeren moeten gewoon worden afgeschaft en worden vervangen door moderne functionerende wetgeving die het belang van het volk dient.

Dit gaat idd via de Tweede Kamer, zoals terecht wordt opgemerkt. Helaas hebben we in Nederland geen goed functionerend referenda stelsel, zoals in Zwitserland, dus we moeten ons behelpen met mailtjes sturen naar de volksvertegenwoordigers, danwel strategisch stemmen (Hmm, zal ik ooit D66 stemmen????)


*) Afbeelding



poentje
Artikels: 0
Berichten: 213
Lid geworden op: za jan 19, 2008 12:38

Re: Update Nationale Ombudsman: verlies Nederlanderschap

Bericht door poentje » ma aug 10, 2015 21:18

niet helemaal on-topic

Als je terug gaat naar brasil dit jaar nog en je brasilaans paspoort loopt rond 25 december 2015 af.
Kun je dan in de problemen komen bij de paspoort controle.
Je reist trouwens terug naar je eigenland.



poentje
Artikels: 0
Berichten: 213
Lid geworden op: za jan 19, 2008 12:38

Re: Update Nationale Ombudsman: verlies Nederlanderschap

Bericht door poentje » di aug 11, 2015 13:18

oke bedankt voor de snelle info mtilburg

is een beetje verward met het uitreizen.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Update Nationale Ombudsman: verlies Nederlanderschap

Bericht door Progresso » di mei 10, 2016 21:15

Eindelijk heeft de Nationale Ombudsman haar rapport klaar. Lezenswaardig, vooral de beschrijving van een aantal schrijnende gevallen.

Helaas maakt de Nationale Ombusman zich er met een Jantje van Leiden er vanaf met zijn adviezen. Het is echt weer zo'n typisch slap Nederlands vaatdoekje, waar de kern van het probleem zorgvuldig wordt gemeden.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Update Nationale Ombudsman: verlies Nederlanderschap

Bericht door Felix » wo mei 11, 2016 01:08

Ik herinner me nog dat apenman Marc van Roosmalen zijn Nederlandse paspoort kwijtraakte omdat hij de Braziliaanse nationaliteit aannam. Hij loog daar ook bewust naar de NLse autoriteiten over zodat hij het NL document nog steeds in bezit hield.

Op een gegeven moment kwam hij hier na een aanklacht in de bak terecht en kreeg de volle straf van de rechter omdat hij niet de moeite had willen doen zich te verdedigen. Na hoger beroep mocht hij het gevang weer uit en vluchtte op zijn valse NLse paspoort naar NL.

Daar was hij als zielepoot op de NLse tv te zien, hij moest zijn NLse paspoort hebben om verder te kunnen leven. Hij kon niet naar Brazilië terug omdat hij daar vermoord zou worden.

Na een tijdje kreeg hij zijn NLse nationaliteit zonder enige gedegen rechtsgrond terug en hij woont nu al vele jaren onvermoord in Brazilië.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Update Nationale Ombudsman: verlies Nederlanderschap

Bericht door Progresso » wo mei 11, 2016 03:10

Het is altijd bizar te zien hoe het Nederlandse consulaat zich inzet voor dit soort criminelen.

Criminele figuren die via hun NGO's het consulaat en journalisten van coke en kleine jongetjes voorzien en als dank voor bewezen diensten een lintje van de Koningin krijgen.

Datzelfde consulaat dat er pro-actief voor zorgt dat Nederlandse pedofielen Brazilië kunnen uitvluchten.

Wordt je als Nederlander in Spanje voor jaren onterecht voor een moordzaak vast gehouden dan trekt men de handen van je af. Kom je vrij, dan laat men je nog een keertje keihard op je bek gaan.

Wordt je broer in Brazilië vermoord dan kun je door de stront zaken.

Dat geldt natuurlijk niet als je stukjes voor de Libelle schrijft. Als de Turkse overheid je als Turkse staatsburger voor het gerecht wil slepen dan ben je voor de Nederlandse overheid opeens een volledig Nederlander en blijkt opeens alles te kunnen waarvan het ministerie van BuZa het volgende op haar website zegt dat ze dat juist niet kunnen:
Website Min van BuZa schreef:
Wat de ambassade niet doet

De ambassade:

betaalt geen borgsom, geen boetes en betaalt niet voor een advocaat;
zorgt er niet voor dat iemand een betere behandeling krijgt dan andere gedetineerden;
mag zich niet bemoeien met de rechtsgang of de schuldvraag in een ander land;
kan vaak geen hulp geven aan personen met een dubbele nationaliteit in het land van hun andere nationaliteit.
Dit heeft te maken met de wetgeving in dat land;

stuurt geen pakjes namens familie of vrienden.

Blijkbaar als er maar genoeg drugs, kindhoertjes of publiciteit te scoren zijn loopt men bij BuZa het vuur uit hun schoenen, maar gaat het om het opkomen voor haar burgers gaat men liever door naar de volgende belangrijke party of laat men belangrijke gasten genieten van het mooie uitzicht vanuit de ambstwoning met uitzicht over de baai van Rio.

Om te walgen, dat overheidsvolk, maar men zal zich zoals altijd wel niet herkennen in het geschetste beeld.




Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Update Nationale Ombudsman: verlies Nederlanderschap

Bericht door Progresso » do mei 12, 2016 14:15

Progresso schreef:Blijkbaar als er maar genoeg drugs, kindhoertjes of publiciteit te scoren zijn loopt men bij BuZa het vuur uit hun schoenen,
Goh, wat een verrassing:
Telegraaf schreef:Ebru: ’Koenders wilde scoren met mijn vrijlating’

Afbeelding
Den Haag - Een dag na opheffing van het ’landarrest’ van Metro-columniste Ebru Umar in Turkije blijken de diplomatieke inspanningen van het kabinet toch niet zo onberispelijk als beweerd. Vooral de manier waarop minister Koenders (Buitenlandse Zaken) het succes heeft geclaimd, zorgt bij betrokkenen voor een zure nasmaak.
Heel bijzonder. Buitenlandse Zaken bemoeit zich dus wel degelijk met de rechtsgang in andere landen. In tegenstelling tot "normale" Nederlanders lag er voor Ebru ook nog een een betaald ticket klaar op de luchthaven. Speciaal voor Nederlanders die tevens de tweede nationaliteit van het land waar ze in verblijven, zijn de internationale verdragen wel heel duidelijk en wordt er in alle informatieverlening op gewezen datn men gehouden is aan internationale verdragen en eigenlijk in zo'n geval niets kan doen. Ben heel benieuwd of dit nu het nieuwe internationale beleid is van Nederland voor ALLE Nederlanders met een tweede paspoort.

Je zou willen dat BuZa zich ook zou inspannen voor normale Nederlanders.



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Update Nationale Ombudsman: verlies Nederlanderschap

Bericht door René » zo feb 19, 2017 09:13

Nu zouden eigenlijk alle NL-ers een bewijs van NL-schap moeten aanvragen (ook alle niet in NL geboren NL-ers), dan zijn we weer terug bij af en is alles opgelost.... :roll:...... Ik heb geprobeerd dit bewijs van nederlanderschap aan te vragen... zo goed als onmogelijk ivm de benodigde documenten...



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Update Nationale Ombudsman: verlies Nederlanderschap

Bericht door Progresso » zo feb 19, 2017 14:01

Ja,dat paiertje "bewijs van Nederlandersschap" is redelijk Kafkaans.

Ik wilde stemmen voor de EU, maar mijn Nederlandse paspoort was al jaren verlopen. Om vanuit het buitenland te mogen stemmen heb je dus een geldig paspoort nodig of een bewijs van Nederlanderschap. Voor dat paspoort moest ik dus naar sao Paulo of RIO. Dat bewijs Nederlanderschap kan je afhalen bij het consulaat in Fortaleza, is veel goedkoper en is voldoende om al je overheidszaken met Nederland te doen.

Nu komt het.

Om het "bewijs Nederlandersschap" te verkrijgen, moet je dus een Nederlands paspoort hebben of aanvragen.

Schiet mij maar dood.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Update Nationale Ombudsman: verlies Nederlanderschap

Bericht door Felix » zo feb 19, 2017 21:33

Ik heb mijn bewijs van NLlerschap gevraagd en gekregen. Mijn paspoort was al jaren geleden verlopen dus daar heeft het niet aan gelegen.



Plaats reactie