Onzin op Fortalezacorner

Praat hier over alles wat NIETS met Fortaleza te maken heeft.
Plaats reactie
Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7211
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Onzin op Fortalezacorner

Bericht door Progresso » di aug 12, 2014 20:03

Om te voorkomen dat on-topic discussies bevuild worden, hier maar even een draadje geopend.

Eest maar even het percentage migranten (emigranten en immigranten) gebaseerd op de laatste 10 jaar en data van het CBS (Zelf terugzoeken op CBS Statline). Inderdaad niet ruim 20%, maar 16%. Niet getreurd. Ook in de jaren ervoor zijn er massas mensen geimmigreerd en geemigreerd ook de komende jaren worden de aantallen niet minder.

De immigranten en emigranten zijn zowel domme als slimme autochtonen en allochtonen. Daar weet me helaas niet veel van. Wat men wel weet is het gemiddelde IQ in 2002 van alle landen. Voor Nederland bedroeg dat destijds 102. Wat men daarentegen weer niet weet is het huidige IQ voor heel Nederland. Wel heeft burgemeester Van der Laan de cijfers van Amsterdam en dat klinkt niet erg geruststellend.
In totaal telt de hoofdstad maar liefst 104.000 inwoners met een IQ dat schommelt tussen de 70 en de 85.
Dus het enige wat je dan kunt doen is een indicator gebruiken die positief correleert met het IQ. En, ja die hebben we. De PISA test.

De ranking van de resultaten voor Nederland jaar 2003 tov 2012

Mathematiek Science Reading
Jaar

2003 4 8 9
2012 10 14 15

UIteraard kun je proberen de racisme kaart te trekken, uiteraard kun je de duidelijk cijfers ontkennen, natuurlijk kun je zoals veel Nederlanders doen de kop in het zand steken. Ik ben echter van mening dat je dit soort problemen gewoon moet benoemen, dan afvragen of je als land akkoord bent dat we met zijn allen dommer worden of niet en als je daar dan nee tegen zegt een plannetje bouwen om te zorgen dat je met zijn allen wat slimmer wordt.

Voorlopig is mijn opmerking misschien niet honderd procent correct qua cijfermateriaal, maar de kern van het vrhaal klopt terdege.

Nu is het alleen nog wachten op mensen die de cijfers van het CBS in twijfel trekken, iemand die politiek correct de racisme kaart trekt, iemand die de ranking van de PISA studies afkraakt, iemand die IQ tests onzin vindt, iemand die de uitspraken van Burgermeeester van der Laan onzinnig vindt en we kunnen weer lekkker verder slapen.

Trouwens, over Nederlandse burgemeesters gesproken, die slappe Van Aartsen is ook lekker onderweg in Den Haag. (of is dit ook weer onzin)



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4947
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Onzin op Fortalezacorner

Bericht door quasimodo » di aug 12, 2014 22:48

Eest maar even het percentage migranten (emigranten en immigranten) gebaseerd op de laatste 10 jaar en data van het CBS (Zelf terugzoeken op CBS Statline). Inderdaad niet ruim 20%, maar 16%. Niet getreurd. Ook in de jaren ervoor zijn er massas mensen geimmigreerd en geemigreerd ook de komende jaren worden de aantallen niet minder.
Sensatie Wat ik je al uitgelegd hebt in het andere forumtopic. Waaruit duidelijk blijkt dat er netto maar daadwerkelijk 1% van de autochtone Nederlanders definitief naar het buitenland emigreert in de periode 2003 naar 2012(10 jaar). De Mensen die uit het buitenland komen en zich hier vestigen is iets meer maar nog geen 2%. geen massa mensen als je het totaal aantal inwoners van Nederland bekijkt. Dit schommelt maar er is geen enkele aanwijzing of dit de komende jaren meer of minder wordt. De trend lijkt het dat het de laatste jaren vrij stabiel is.

Uitgebreide uitleg:
http://www.fortalezacorner.nl/viewtopic ... 4&start=20
De immigranten en emigranten zijn zowel domme als slimme autochtonen en allochtonen. Daar weet me helaas niet veel van. Wat men wel weet is het gemiddelde IQ in 2002 van alle landen. Voor Nederland bedroeg dat destijds 102. Wat men daarentegen weer niet weet is het huidige IQ voor heel Nederland. Wel heeft burgemeester Van der Laan de cijfers van Amsterdam en dat klinkt niet erg geruststellend.
van der Laan heeft geen enkele uitspraak gedaan dat dit door migratie komt.
van der Laan zegt dat 104000 inwoners in de hoofdstad wonen met een iq tussen de 70 en de 85. Kan best zijn dat het gemiddelde nog steeds 102 is.
En de context waarin van der Laan dit zegt is ook erg interessant. Hij zegt dit in een discussie over hoeveel geld de gemeente krijgt voor deze groep. (dus hij heeft er belang bij deze groep zo groot mogelijk te doen voorkomen).
Hij baseert zich op een eigen inventaris. Waar is het onderzoek en hoe is het gemeten? Ik heb hier sterke twijfels. Ik stoor me er nog meer aan dat div. kranten dit als waar overnemen.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7211
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Onzin op Fortalezacorner

Bericht door Progresso » wo aug 13, 2014 02:08

Ik was ook wel heel benieuwd naar dat onderzoek van de Gemeente Amsterdam. Het klinkt mij als heel erg veel en uiteraard kan het gemiddelde dan nog steeds op 102 uitkomen.

Het is het gevaar van stoeien met statistiek, maar je kunt niet ontkennen dat er een grote groep mensen naar binnen is gekomen (1,6 miljoen) en er een grote groep is uitgegaan (1,3 miljoen). de herkomst van die groep is ook bekend en de herkomst/geboorte landen ook. Ga je mensen uit landen met minder intelligentie halen dan kan het niet anders dan dat de gemiddelde intelligentie van het bestemmingsland omlaag gaat. Als er dan uit het bestemmingsland tegelijkertijd mensen wegtrekken die over de gehele groep gezien natuurlijk ook een gemiddelde intelligentie hebben dan drukt de hoeveelheid minder intelligenten gewoon zwaarder.

Het gaat er ook niet om dat er uiteindelijk maar 1% van de autochtone bevolking wegtrekt. Of dat precies klopt heb ik overigens niet nagekeken, maar lijkt me weer aan de extreem lage kant. Overigens, als mijn kinderen hier in Brazilie zouden komen wonen, beide ouders met een Nederlandse nationaliteit worden ze toch geteld als allochtoon. Toch zouden er eentje zo in een Frau Antje reclame kunnen meespelen en de ander zou zo in de verfilming van "De Kameleon" mee kunnen doen, maar dit even terzijde. Het gaat er ook niet om of het 1% autochtonen zijn die vertrekken. Het gaat erom dat de bevolking in 2002 (dus allochtonen en autochtonen) die vertrekken dat hogere gemiddelde percentage hebben. Dus ook hoger opgeleide autochtonen. Daar voor in de plaats komen immigranten, waarvan een fors deel (50%) uit regionen komen met lagere IQ's (en ook fors lagere PISA scores).

Er is geen natuurwet die zegt dat als je iets met een lage concentratie vermengt met iets met een hoge concentratie, opeens die concentratie hoger wordt. Nee, die gaat automatisch naar een nieuwe lagere concentratie. Hetzelfde zie je in de EU bijvoorbeeld gebeuren. Lage lonen landen en hoge lonen landen kunnen arbeid nu vrijelijk uitwisselen. Het gemiddelde loon in de hoge lonen landen gaat dan vanzelf omlaag.

Dit is de reden dat er een aantal landen in de wereld wel minimum eisen stellen aan hun import, bijvoorbeeld USA, Canada en nog een aantal landen.

Ook de resultaten van de Pisa-testen zijn eenduidig. Zowel absoluut als relatief zijn we er in tien jaar een paar forse stappen op achteruit gegaan. Nu meet de Pisa test geen IQ, maar eigenlijk is het een veel breder opgezette test, die overigens goed correleert met IQ.

Een aardig weetje (ik hoop dat het niet te betweterig klinkt) is dat er ook nog zoiets bestaat als het Flynn-effect. Het Flynn-effect is een verschijnsel in de psychodiagnostiek waarbij de gemiddelde score op intelligentietesten bij hernormering stijgt over de jaren heen. In Nederland heeft men tot mijn generatie bij de militaire keuring altijd een IQ test afgenomen. Iedere jaargang had een steeds iets hoger IQ, ongeveer 3 a 5 punten meer per decenium. Dit is een van de redenen dat men om de zoveel tijd de IQ test weer normeert (de vragen worden moeilijker) om zodoende ervoor te zorgen dat het gemiddelde weer op 100 komt. Het Flynn-effect is in de meeste Westerse landen aan zijn plafond gekomen, in Denemarken, Noorwegen en UK al reeds naar beneden gegaan). Een van de wetenschappelijke aannames is dat dit komt door de instromm van tweede en derde geneatie allochtonen (dus ook mijn kinderen) in de test. Met de meest recente resultaten van de PISA test voor Nederland kun je bijna niet anders concluderen dat Nederland een gemiddeld lager IQ heeft. Dit is geen sensatie, maar gewoon kijken naar de cijfers.

Maar, probeer het eens de andere kant uit. Als migratie volgens jou niet de oorzaak is van het gemiddelde lagere IQ (c.q. PISA-test) in Nederland, wat is volgens jou dan wel de reden?

Onderwijs? Voedsel (vet, suiker, zout)?



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4947
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Onzin op Fortalezacorner

Bericht door quasimodo » wo aug 13, 2014 03:05

Onderwijs is een voorbeeld. Kinderen leren tegenwoordig andere dingen dan vroeger en op een andere manier.

iq testen zijn veelal hetzelfde.

Veel reken vragen. Kinderen hoeven tegenwoordig niet meer te rekenen dankzij rekenmachines.
Taalvragen: Geen noodzaak spellingscontrole overal op internet. (misschien met uitzondering van u computer). Hier scoren trouwens allochtonen significant lager in. Maar probeer het zelf eens vul er eens 1 in het Nederlands en 1 in het Portugees en kijk eens of je in beide even intelligent bent.

Mensen veranderen maar de testen niet veel. Ik heb er door de jaren heen al verscheidene ingevuld. Zegt niet alles over je intelligentie. scores verschillen nogal eens. Test dus zeer onbetrouwbaar. Bovendien trainbaar.

Het geeft een indicatie over je intelligentie maar zegt niet alles. Als je andere interesses hebt als de test scoor je laag. Maar kun je nog best heel intelligent zijn andersom hetzelfde.

Je hoort mij niet zeggen dat ons land er beter op word als je veel laaggeschoolde binnen haalt. Maar ik denk dat dat best meevalt. Ik ben er ook wel voor dat Nederland meer actiever probeert buitenlanders probeert binnen te halen die iets toevoegen aan de maatschappij zoals Amerika doet met de green card. Ze zullen op een gegeven moment wel moeten of accepteren dat we langzaam vergrijzen en de bevolking afneemt.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7211
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Onzin op Fortalezacorner

Bericht door Progresso » wo aug 13, 2014 04:30

Grappig,

Blijkbaar heeft de Gemeente Amsterdam een eigen ambtenarenbureau voor de statistiek (en niet zo'n kleintje ook, 50 man plus enquette-team, voor een stadje van 800.000 inwoners). Het verschil met het CBS is dat men controversiele onderzoeken blijkbaar uit politieke correctheid maar wegcensureerd.

Niet te vinden: Zoeken op IQ

http://www.os.amsterdam.nl/feiten-en-cijfers/#

Cijfermateriaal en tekst en uitleg van het CBS hier

Zelfde cijfers als van meneer, alleen meneer Flip van Dijke bekijkt de cijfers uit een soort religieuze opvatting, waarbij hij duidelijk laat merken hoe hij over de Telegraaf en Henk en Ingrid denkt.

Het begin van zijn blog:
In dit artikel een nader onderzoek naar de vandaag verschenen CBS-cijfers en de dubieuze berichtgeving in de Telegraaf -en andere media- eerder dit jaar. De conclusie luidt dat de Telegraaf alles verzonnen heeft wat zij heeft opgeschreven
Ik heb het bericht van de Telegraaf er nog eens naastgelegd, dit vergeleken met de huidige definitieve cijfers van het CBS over dat jaar en gekeken of er iets niet klopt van de berichtgeving. De conclusie is dat er geen enkele fout staat in het bericht van De Telegraaf. De auteur bewijst ook nergens in het stuk dat de Telegraaf alles verzonnen heeft.

Wat mij erg stort aan dit soort blogs is dat de auteur meent dat allochtonen met een Nederlands paspoort geen Nederlander zijn. Eigenlijk heel, heel triest. Verder neemt hij een loopje met wat de Telegraaf schrijft en doet net of de Telegraaf dat wel schrijft:
Vrijwel alle reacties op de sites maken het duidelijk: Henk en Ingrid vertrekken massaal (en natuurlijk komen er alleen maar kanslozen voor terug, maar daar heeft de Telegraaf het niet over), maar wat is er nu werkelijk aan de hand?
Dit soort blogschrijvers vallen bij mij onder de noemer Gutmensch. Vooral wegkijken, de werkelijkheid (cijfers) niet onder ogen willen zien en suggestief lullen.

Dus wederom, geen goede bron. Quasimodo. Ga ajb bij cijfermateriaal uit van clubs als het CBS en wetenschappelijke studies die gepubliceerd zijn in een van de bekende wetensschapstijdschriften.

Priveblogs met overduidelijke politieke voorkeuren, linkjes naar pseudo-wetenschappelijke sites of artikelen geschreven door onderbetaalde broodschrijvers hebben je tot nu toe flink in de problemen gebracht. De informatie klopt simpelweg niet of wordt op een dusdanige manier gepresenteerd dat het heel indrukwekkend lijkt, maar bij nadere analyse gewoon gebakken lucht is. Zelfs een wikipedia is berucht voor de vele gemanipuleerde informatie. Met name over controversiele onderwerpen, zoals geloof, journalisten of bekendheden. Altijd even het bronmateriaal checken.

Waar ik al bang voor was is dat je de waarde van IQ testen in twijfel ging trekken. En dat doe je dus inderdaad. Test onbetrouwbaar. Tja, zo wordt het moeilijk. Ja, IQ testen meten inderdaad niet alle intelligentie. Emotionele intelligentie en creativiteit worden er niet mee gemeten. Echter IQ testen hebben een zeer grote voorspellende waarde op bijvoorbeeld schoolprestaties. Dit is hoogstwaarschijnlijk ook de reden dat de PISA testen steeds slechter worden gemaakt,

Je geeft aan dat waarschijnlijk onderwijs van invloed is. Dit is precies waar de PISA testen een rol spelen. Voor zover ik weet zijn er in Nederland geen grote onderwijshervormingen geweest tussen 2010 en 2014. Het systeem en de leerdoelen zijn min of meer hetzelfde gebleven. Wel zijn we als land stappen omlaag gegaan, zowel relatief als absoluut. Dus hetzelfde soort onderwijs, dezelfde leermethodes, dezelfde structuur en toch fors lagere scores. Dat ligt denk ik niet aan het onderwijs, maar aan het type leerling wat er binnenkomt. Ja, en dat zijn hoe je het ook draait of keert gewoon meer mensen met een oorsprong buiten Nederland die een lager gemiddeld IQ hebben.

Voorlopig hebben we de afgelopen 10 jaar een migratie van 16% gehad van de totale gemiddelde Nederlandse populatie en is het gemiddelde IQ in tien jaar naar beneden gedonderd.

Volgens mij moet je als land juist proberen een fijn klimaat te scheppen waar mensen met plezier kunnen samenleven. Het is toch gek dat hoogopgeleide allochtonen en masse emigreren. Ik ben voor het laatst 5 jaar geleden in Nederland geweest, woon al 20 jaar in diverse buitenlanden, maar ik vind dat er in Nederland een uiterst aggresief klimaat is, waar hele wijken no-go areas zijn geworden, politici zwaar beveiligd moeten worden, leuzen worden geroepen die we 70 jaar lang niet meer hebben gehoord. discussie over Zwarte Pieten die al in april beginnen. Mischien zie ik het allemaal niet zo goed en is het allemaal onzin. Maar ik ben blij dat er een hele grote oceaan ligt tussen NEderland en Brazilie.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4947
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Onzin op Fortalezacorner

Bericht door quasimodo » wo aug 13, 2014 19:27

Zelfde cijfers als van meneer, alleen meneer Flip van Dijke bekijkt de cijfers uit een soort religieuze opvatting, waarbij hij duidelijk laat merken hoe hij over de Telegraaf en Henk en Ingrid denkt.
Ik denk precies hetzelfde over de telegraaf. Onvolledig, cijfers kloppen niet en altijd in het voordeel van het punt dat ze willen maken, Niet onderzochte conclusies verbinden aan cijfers. Kortom sensatie. Hij zegt niets over Henk en Ingrid. Hij haalt alleen een quote aan die onder de berichtgeving van de telegraaf staat. Tevens probeert hij de cijfers eerlijk te interpreteren zonder er conclusies aan te verbinden die niet hard te maken zijn zoals jij en de Telegraaf wel doen.
Blijkbaar heeft de Gemeente Amsterdam een eigen ambtenarenbureau voor de statistiek (en niet zo'n kleintje ook, 50 man plus enquette-team, voor een stadje van 800.000 inwoners). Het verschil met het CBS is dat men controversiele onderzoeken blijkbaar uit politieke correctheid maar wegcensureerd.

Niet te vinden: Zoeken op IQ

http://www.os.amsterdam.nl/feiten-en-cijfers/#
Geen onderzoek. Dus waar de burgemeester zijn cijfers vandaan haalt? Ze hebben een onderzoeksteam van 50 man. Niet relevant zolang er geen bewijs is dat die iets onderzocht hebben. weg gecensureerd uit politieke correctheid? conclusie die nergens op gebaseerd is. Vooral het stukje uit politieke correctheid is precies het soort propaganda waar jij Flip van Dijke van beschuldigd waardoor hij niet objectief zou zijn alleen denk jij dat zijn voorkeur precies het tegenovergestelde van jou is.
Ik heb het bericht van de Telegraaf er nog eens naastgelegd, dit vergeleken met de huidige definitieve cijfers van het CBS over dat jaar en gekeken of er iets niet klopt van de berichtgeving. De conclusie is dat er geen enkele fout staat in het bericht van De Telegraaf. De auteur bewijst ook nergens in het stuk dat de Telegraaf alles verzonnen heeft.
conclusie van de auteur:
Conclusie
Een schoolvoorbeeld van slechte journalistiek van de Telegraaf. Er is niets aan het verhaal dat klopt. Het CBS ontkent dat zij gezegd hebben dat de recordemigratie ‘uit onvrede met het politieke klimaat, de dramatische gevolgen van de economische crisis en verharding in de samenleving’ is ontstaan. Simpelweg omdat daar geen onderzoek naar is gedaan afgelopen jaar.
Ik dacht eerst dat er maar één ding klopte aan het Telegraafartikel en dat is het totaal emigratiecijfer van144.175, maar vandaag blijkt dat ze gewoon de cijfers t/m november gedeeld hebben door 11 en vermenigvulgigd met 12. In werkelijkheid was de emigratie 142.772, die natuurlijk niet allemaal definitief vertrekken, zoals Spitsnieuws schrijft. Ook verzonnen. Dat geldt zeker niet voor autochtonen want daarvan komt meer dan de helft weer terug. Tweederde van de emiganten is 1ste generatie allochtoon en nog geen kwart is tegenwoordig autochtoon. Gemiddeld sinds 1995 vertrokken er per jaar maar 13.000 autochtonen definitief. Dat is slechts 0,1% van de autochtone bevolking. In 2010 was hun netto-emigratie 5,5 duizend en dat was in 2011 ongeveer 8.000 net als in 2012. Een andere groep in Nederland geboren, de 2 generatie allochtonen, had netto in 2010 zelfs meer emigranten dan de autochtonen en dat was ook zo in 2011 en 2011. De stijging van de emigratie in 2012 komt waarschijnlijk geheel door allochtonen en dat komt vrijwel zeker door de daling van de werkgelegenheid in Nederland. Toch vreemd want ze kwamen toch allemaal hier voor de uitkeringen, horen we altijd? Waarom gaan ze dan weg?
Het is dan vrijwel altijd dat de migratie in de media veel somberder wordt voorgesteld, zoals in het Telegraafartikel, dan dat het in werkelijkheid is. Als een Pool of Marokkaan immigreert schreeuwt men moord en brand, maar als een Pool of Marokkaan vertrekt dan schreeuwen ze net zo hard. Met dit soort berichtgeving wordt een toch al manisch-depressief volk nog verder de put ingepraat en denk maar niet dat dat alleen gebeurt door de rechtse pers. De kwaliteit van het artikel in de Telegraaf is allerbelabberdst. Waarom worden zulk soort artikelen geschreven? Je controleert een verhaal toch? Dat is toch les 1 van de journalistieke school? Je verzint toch geen uitspraken van een instatie als het CBS, tenzij je er natuurlijk -terecht- op speculeert dat een club als het CBS toch niet zal protesteren en de rest van de pers, die toch ook niets van de migratie snapt, zal zeker ook niet reageren. De Telegraaf echter blijkt echter partner te zijn van een emigratiebeurs die geld verdient om Henk & Ingrid het land uit te helpen. Wat vindt rechts daar wel niet van dat hun landelijke sufferdje dat doet? Ik ben regelmatig voor heel wat minder een landverrader genoemd.
Lijkt me een flinke conclusie. Je kan het er niet mee eens zijn, maar dat hij geen conclusie heeft lijkt me onzin.
Wat mij erg stort aan dit soort blogs is dat de auteur meent dat allochtonen met een Nederlands paspoort geen Nederlander zijn. Eigenlijk heel, heel triest. Verder neemt hij een loopje met wat de Telegraaf schrijft en doet net of de Telegraaf dat wel schrijft:

Blijkt nergens uit. Hij splitst het alleen uit. In de reacties van de telegraaf worden deze mensen negatief genoemd als kansloze emigranten. Maar als dezelfde mensen weer vertrekken word dit weer als argument gebruikt van de uittocht van Nederlanders. Jij doet continu hetzelfde en verbind er dan ook nog de conclusie aan dat hierdoor het IQ daalt.
Dit soort blogschrijvers vallen bij mij onder de noemer Gutmensch. Vooral wegkijken, de werkelijkheid (cijfers) niet onder ogen willen zien en suggestief lullen.
Dit is wat de blogschrijver en ik jou en de Telegraaf nu van beschuldigen. Zonder de term Gutmensch maar populisme en sensatiezucht en onnodige bangmakerij niet op feiten gestoeld.
Dus wederom, geen goede bron. Quasimodo. Ga ajb bij cijfermateriaal uit van clubs als het CBS en wetenschappelijke studies die gepubliceerd zijn in een van de bekende wetensschapstijdschriften.
Ik en de blogschrijver gebruikten dezelfde cijfers van het CBS. Alleen dan wel goed opgeteld en geïnterpreteerd. Dus ook dit is weer suggestief om mij te beschuldigen dat ik de cijfers maar verzin. Ik heb ook nog geen enkele poging gezien uwerzijds om mijn cijfers te weerleggen. Terwijl ik al een paar keer in die van jou met succes fouten aangegeven.
Priveblogs met overduidelijke politieke voorkeuren, linkjes naar pseudo-wetenschappelijke sites of artikelen geschreven door onderbetaalde broodschrijvers hebben je tot nu toe flink in de problemen gebracht. De informatie klopt simpelweg niet of wordt op een dusdanige manier gepresenteerd dat het heel indrukwekkend lijkt, maar bij nadere analyse gewoon gebakken lucht is. Zelfs een wikipedia is berucht voor de vele gemanipuleerde informatie. Met name over controversiele onderwerpen, zoals geloof, journalisten of bekendheden. Altijd even het bronmateriaal checken.
Precies waar ik jou al diverse malen op heb gewezen. Ik heb de bronnen gecheckt. Alles netjes nagerekend en me gebaseerd uitsluitend op cijfers van het CBS. Terwijl jij de Telegraaf maar napraat. Word je gewezen op de fouten haal je er allerhande studies bij. Onder het mom als de strekking van mijn verhaal maar klopt hoeven de feiten niet helemaal te kloppen.
Waar ik al bang voor was is dat je de waarde van IQ testen in twijfel ging trekken. En dat doe je dus inderdaad. Test onbetrouwbaar. Tja, zo wordt het moeilijk. Ja, IQ testen meten inderdaad niet alle intelligentie. Emotionele intelligentie en creativiteit worden er niet mee gemeten. Echter IQ testen hebben een zeer grote voorspellende waarde op bijvoorbeeld schoolprestaties. Dit is hoogstwaarschijnlijk ook de reden dat de PISA testen steeds slechter worden gemaakt,
Dit is wat ik gezegd heb.
Onderwijs is een voorbeeld. Kinderen leren tegenwoordig andere dingen dan vroeger en op een andere manier.

iq testen zijn veelal hetzelfde.

Veel reken vragen. Kinderen hoeven tegenwoordig niet meer te rekenen dankzij rekenmachines.
Taalvragen: Geen noodzaak spellingscontrole overal op internet. (misschien met uitzondering van u computer). Hier scoren trouwens allochtonen significant lager in. Maar probeer het zelf eens vul er eens 1 in het Nederlands en 1 in het Portugees en kijk eens of je in beide even intelligent bent.

Mensen veranderen maar de testen niet veel. Ik heb er door de jaren heen al verscheidene ingevuld. Zegt niet alles over je intelligentie. scores verschillen nogal eens. Test dus zeer onbetrouwbaar. Bovendien trainbaar.

Het geeft een indicatie over je intelligentie maar zegt niet alles. Als je andere interesses hebt als de test scoor je laag. Maar kun je nog best heel intelligent zijn andersom hetzelfde.
Je hebt het over een periode van 10 jaar. Nu geef je aan dat pisa testen de laatste 5 jaar slechter worden? Jij stelt dat het IQ daalt. (terwijl dit niet is onderzocht) Jij concludeert dit op basis van pisa testen. Ik heb deze niet gezien. Maar van wat ik er van gehoord heb worden deze testen alleen gedaan onder 15 jarige en dan nog niet alle(ik weet niet of dit waar is). Dus totaal niet representatief voor de totale Nederlandse bevolking. Ik heb over deze IQ testen inderdaad twijfel. Zoals ik al aangaf heb ik er verscheidende gemaakt met wisselend resultaat. Om je het duidelijk te maken ik had scores tussen de 115 en 145. En of je nu boven gemiddeld intelligent bent of hoogbegaafd maakt mij niet zoveel uit. Maar als je de telegraaf aanhaalt waarin 104000 Amsterdammers zwakbegaafd zouden zijn wel. Als je daar 15 punten bij optelt de helft van mijn variatie kunnen ze gewoon in de groep gemiddeld intelligent vallen.
Je geeft aan dat waarschijnlijk onderwijs van invloed is. Dit is precies waar de PISA testen een rol spelen. Voor zover ik weet zijn er in Nederland geen grote onderwijshervormingen geweest tussen 2010 en 2014. Het systeem en de leerdoelen zijn min of meer hetzelfde gebleven. Wel zijn we als land stappen omlaag gegaan, zowel relatief als absoluut. Dus hetzelfde soort onderwijs, dezelfde leermethodes, dezelfde structuur en toch fors lagere scores. Dat ligt denk ik niet aan het onderwijs, maar aan het type leerling wat er binnenkomt. Ja, en dat zijn hoe je het ook draait of keert gewoon meer mensen met een oorsprong buiten Nederland die een lager gemiddeld IQ hebben.
Wat is fors Zet er eens een link op waar we de pisa cijfers kunnen bewonderen.
IQ gaat omhoog door scholing. Dus als ongeschoolde mensen ons land binnen komen kan dit door de juiste scholing nog stijgen. In de grote steden zijn inderdaad veel leerlingen met een taalachterstand wat hun studieresultaten sterk beïnvloed. Maar hier word van alles aan gedaan om dit te verbeteren. Ik zeg niet dat er geen problemen zijn maar je kan het ook sterk overdrijven zoals Jij en de Telegraaf doen. Bovendien ziet men dat het met de volgende generatie al veel minder word omdat de taalachterstand dan fors minder is.
Voorlopig hebben we de afgelopen 10 jaar een migratie van 16% gehad van de totale gemiddelde Nederlandse populatie en is het gemiddelde IQ in tien jaar naar beneden gedonderd.
Hier ben je al gezakt van ruim 20% naar 16%. En als je de cijfers neemt van wie er 10 jaar geleden woonde en er nu weer woont je nog geen 8% over houd. Als je dan ook nog rekening houd met dat er al mensen hier voor die 10 jaar naar toe kwamen en weer vertrokken hou je nog geen 3% over. Sensatiezucht.
Volgens mij moet je als land juist proberen een fijn klimaat te scheppen waar mensen met plezier kunnen samenleven. Het is toch gek dat hoogopgeleide allochtonen en masse emigreren.
Wie zegt dat dat niet geprobeerd word. Hoogopgeleide emigreren vaker dit is niet allen het geval in Nederland. Vaak voor studie of werk. En meer als de helft keert terug. Is ook uitgelegd door de blogschrijver. Ook in het land waar jij momenteel woont gebeurd dit.
Ik ben voor het laatst 5 jaar geleden in Nederland geweest, woon al 20 jaar in diverse buitenlanden, maar ik vind dat er in Nederland een uiterst aggresief klimaat is
Nederland is 1 van de veiligste landen wat dit betreft. En dit van iemand die zich verlekkerd aan de black blogs in Brazilië?

[youtube]waar hele wijken no-go areas zijn geworden[/youtube]

Ik durf in Nederland in elke wijk te komen. En ook ik ben al vaak in het buitenland geweest waar ik dit vaak niet kan zeggen. Diegene die er problemen mee hebben lopen bewust te provoceren. Dit is hetzelfde als met een Feyenoord shirtje rondlopen in Amsterdam en dan klagen dat je problemen krijgt.
politici zwaar beveiligd moeten worden

Valt ook best mee. Een paar die gewoon doelbewust provoceren waardoor andere radicalen weer reageren. En een paar door inconsequent drugsbeleid. Is in het buitenland precies hetzelfde.
leuzen worden geroepen die we 70 jaar lang niet meer hebben gehoord. discussie over Zwarte Pieten die al in april beginnen.

Mensen die zich niet aanpassen en mensen die geen respect hebben voor nieuwkomers. Maar de overgrote meerderheid leeft gewoon met elkaar. Ook hier zie ik geen verschil met het buitenland.
Maar ik ben blij dat er een hele grote oceaan ligt tussen NEderland en Brazilie.
Ik niet ik kom er graag. Maar ik ben niet zo dol op het reizen er naar toe. Bovendien zijn er dezelfde problemen in Brazilië.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4947
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Onzin op Fortalezacorner

Bericht door quasimodo » do aug 14, 2014 15:12

discussie over Zwarte Pieten die al in april
Ze gaan nu gewoon het hele jaar door. :D

Amsterdam verandert uiterlijk Zwarte Piet in vier jaar
82
1840
69
Amsterdam verandert uiterlijk Zwarte Piet in vier jaar
© ANP
De gemeente Amsterdam gaat de intocht van Sinterklaas aanpassen. De komende vier jaar moet het negatieve beeld van Zwarte Piet afgebouwd worden.

Dat heeft de Amsterdamse burgemeester Eberhard van der Laan zojuist bekendgemaakt tijdens een persconferentie. Het gedrag, de kleur en de kleding van Zwarte Pieten worden anders. Hoe precies is nog niet duidelijk. De burgemeester wil er niet veel over kwijt. "Maar hij zal nog door de schoorsteen komen."

Van der Laan heeft er vertrouwen in dat door geleidelijke aanpassingen het sinterklaasfeest als minder kwetsend wordt ervaren. "Piet gaat verder veranderen om van de negroïde stereotypering en het koloniale verleden af te komen." Mensen zullen dit al merken bij de komende sinterklaasintocht in de hoofdstad.

Hoger beroep tegen rechter
De bestuursrechter besloot in juli dat de Amsterdamse burgemeester de vergunning van de sinterklaasintocht in 2013 moet herzien. Volgens de rechter is het stereotype Zwarte Piet inderdaad kwetsend en heeft het invloed op het privéleven van zwarte mensen. De Amsterdamse burgemeester had die belangen volgens de rechter niet meegenomen.

Tegen deze uitspraak gaat de gemeente in hoger beroep, liet Van der Laan weten tijdens de persconferentie vandaag. Hij doet dat om 'juridisch-principiële gronden'. De burgemeester vindt dat hij zich niet met de inhoud van evenementen moet bezighouden omdat hij anders 'in de rol van zedenmeester belandt'.

Daarnaast vindt Van der Laan dat de discussie over Zwarte Piet moet worden gevoerd in de samenleving en niet in de rechtszaal.

RTL Nieuws
http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenla ... picks=true



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4947
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Onzin op Fortalezacorner

Bericht door quasimodo » do aug 14, 2014 18:07

Trouwens, over Nederlandse burgemeesters gesproken, die slappe Van Aartsen is ook lekker onderweg in Den Haag. (of is dit ook weer onzin)
Hij gaat het zo meteen uitleggen als je geïnteresseerd bent kun je het live volgen.

http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenla ... picks=true



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7211
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Onzin op Fortalezacorner

Bericht door Progresso » ma aug 18, 2014 21:23

Ik heb het niet bekeken, maar ik las in het NRC dat er niets aan de hand was.
Den Haag staat niet in brand, zegt Van Aartsen

Een „diep geraakte” burgemeester Van Aartsen verdedigde zich gisteren in de raad. „Ik verzet me tegen het beeld van anarchie.”
Ac, het zal wel waar wezen. Volgens mij heb ik toch met eigen ogen en oren kunnen horen dat er een bepaalde leden uit een bepaalde bevolkingsgroep "Dood aan de Joden" stond te roepen, de volgens jouw niet betrouwbare Telegraaf gewoon beelden had van een journalist waarvan de camera met geweld kapot werd gemaakt. Volgens jouw redenering natuurlijk gewoon het risico van het vak. Had hij daar maar niet moeten gaan staan (net zoals de journalist in Rio, die een kopschop kreeg van de PM). De Telegraaf zal het wel hebben gemonteerd en hebben verdraaid.

Je zegt dat jij je in iedere wijk veilig voelt. Ik ben heel erg blij voor je dat dat zo is. Echter, ik weet zeker dat jij niet met mij in een keppeltje over straat gaat in bepaalde wijken in Nederland. En dan heb ik het alleen nog maar over een keppeltje, maar ik zou graag met je door een paar wijken gaan waarin je als orthodox-Jood alleen te voet door heen gaat. Proberen. Volgens jouw redenering is dit dan net zoiets als het dragen van een voetbalshirtje van de verkeerde voetbalclub. Tuurlijk...

quasimodo schreef:
politici zwaar beveiligd moeten worden
Valt ook best mee. Een paar die gewoon doelbewust provoceren waardoor andere radicalen weer reageren. En een paar door inconsequent drugsbeleid. Is in het buitenland precies hetzelfde.
Vooral blijven wegkijken en je niet storen aan de feiten. De schuld natuurlijk niet neerleggen bij degene die blaam treft, maar vooral degene die in Nederland gebruik maken van het grondwettelijk recht op vrijheid van meningsuiting.

De feiten:

In 2001 had de dienst DKDB, verantwoordelijk voor de beveiliging van het Koningshuis, politieke personen en andere bedreigde personen 130 personeelsleden en een jaarlijks budget van €12 miljoen. Diezelfde dienst (heet nu anders) heeft nu meer dan 600 lijfwachten in vaste dienst en huurt daarnaast nog in grote getale in bij particuliere beveiligingsdiensten. We hebben het hier over eenjaarlijks budget van minimaal €150 miljoen. Het aantal politici, theatermakers, columnisten, tekenaars, vrijgekomen pedofielen en journalisten ligt niet op een "paar" maar op enkele honderden personen per jaar die in Nederland op een zodanig manier worden bedreigd dat ze niet veilig meer in het openbaar kunnen verschijnen en dan hebben we het allang niet meer over een iemand die een kogelbrief oid krijgt toegestuurd.

Je onderschat dit probleem, danwel je kijkt bewust heel hard de andere kant op.

Het aantal radicalen waar je het over hebt zijn er ook niet een paar. Je hebt het over ongeveer 200 JIhadisten met een Nederlands paspoort die in vreemde krijgsdienst genocide plegen, vechten in een burgeroorlog of deelnemen aan een terroristische organisatie. Genoeg redenen om gewoon het Nederlanderschap per direct op te heffen, maar de slapjanussen in Nederland durven het niet. Gevolg is dat deze hoofdenhakkers gewoon terug in Nederland komen (dit zijn dan Nederlandse remigranten, en tellen weer mee in de statistiek van de bloggert waar jij aan refereert). Ooit weleens aan gedacht als 100 van die terugkeerders zich op een zodanige wijze organiseren dat men in naam van Allah een wijkje zuivert, laat ik maar hopen dat jij er dan toevallig niet loopt met een keppeltje.


Nou ja, het zal allemaal wel weer belerend zijn en veel te betweterig. Het zij zo.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4947
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Onzin op Fortalezacorner

Bericht door quasimodo » di aug 19, 2014 01:58

Ac, het zal wel waar wezen. Volgens mij heb ik toch met eigen ogen en oren kunnen horen dat er een bepaalde leden uit een bepaalde bevolkingsgroep "Dood aan de Joden" stond te roepen, de volgens jouw niet betrouwbare Telegraaf gewoon beelden had van een journalist waarvan de camera met geweld kapot werd gemaakt. Volgens jouw redenering natuurlijk gewoon het risico van het vak. Had hij daar maar niet moeten gaan staan (net zoals de journalist in Rio, die een kopschop kreeg van de PM). De Telegraaf zal het wel hebben gemonteerd en hebben verdraaid.
En waarom riepen ze dat. Omdat 1 geblondeerde gek meende een demonstratie te moeten gaan houden in een wijk waar voornamelijk moslims wonen. En volgens dezelfde meneer kon deze demonstratie alleen daar. Deze mensen doelbewust al jarenlang het bloed onder de nagels vandaan probeert te halen over hoe achterlijk ze wel niet zijn. Dus doelbewust aan het provoceren is. Vervolgens moord en brand schreeuwt dat hij beveiligt moet worden. Vandaar dus die hoge kosten van de beveiliging in Nederland. Dus ik zie de vergelijking wel opgaan van iemand met een ander voetbalshirt.
de volgens jouw niet betrouwbare Telegraaf gewoon beelden had van een journalist waarvan de camera met geweld kapot werd gemaakt. Volgens jouw redenering natuurlijk gewoon het risico van het vak. Had hij daar maar niet moeten gaan staan (net zoals de journalist in Rio, die een kopschop kreeg van de PM). De Telegraaf zal het wel hebben gemonteerd en hebben verdraaid.
Wat die journalist in Rio hiermee vandoen heeft is mij een raadsel. En ik heb je al verteld waarom ik de Telegraaf onbetrouwbaar vind met argumenten. Deze zijn nog steeds niet ontkracht. Omdat ze ook wel eens de waarheid vertellen is het niet ineens een betrouwbare krant. Jij verteld ook vaak zinnige dingen en soms onzin. Maakt dat je ineens betrouwbaar?
Je zegt dat jij je in iedere wijk veilig voelt. Ik ben heel erg blij voor je dat dat zo is. Echter, ik weet zeker dat jij niet met mij in een keppeltje over straat gaat in bepaalde wijken in Nederland. En dan heb ik het alleen nog maar over een keppeltje, maar ik zou graag met je door een paar wijken gaan waarin je als orthodox-Jood alleen te voet door heen gaat. Proberen. Volgens jouw redenering is dit dan net zoiets als het dragen van een voetbalshirtje van de verkeerde voetbalclub. Tuurlijk...
Ik heb gezegd dat ik overal doorheen kan lopen. Ik draag geen keppeltjes ik pas me netjes aan aan de omstandigheden. Inburgeren heet dat. Iets wat je wel van de moslims verwacht maar niet van jezelf.
Vooral blijven wegkijken en je niet storen aan de feiten. De schuld natuurlijk niet neerleggen bij degene die blaam treft, maar vooral degene die in Nederland gebruik maken van het grondwettelijk recht op vrijheid van meningsuiting.
Vrijheid van meningsuiting is dat je alles mag zeggen. Dus waarom moord en brand schreeuwen als er iemand dood aan de joden roept. Maar als er iemand zegt dat moslims een achterlijk geloof hebben dit wel toestaan. Ik zou er een voorstander van zijn dat ze iedereen vast of uitzetten die hele bevolkingsgroepen provoceert.
Het aantal radicalen waar je het over hebt zijn er ook niet een paar. Je hebt het over ongeveer 200 JIhadisten met een Nederlands paspoort die in vreemde krijgsdienst genocide plegen, vechten in een burgeroorlog of deelnemen aan een terroristische organisatie. Genoeg redenen om gewoon het Nederlanderschap per direct op te heffen, maar de slapjanussen in Nederland durven het niet. Gevolg is dat deze hoofdenhakkers gewoon terug in Nederland komen
Dit gebeurd gewoon. Vandaag is bekend geworden dat er een is omgekomen die ze zijn Nederlanderschap al hadden afgenomen. Maar dit kan alleen maar als ze een dubbel paspoort hebben. Voor de verder rest worden deze mensen goed in de gaten gehouden en als ze strafbare feiten gepleegd hebben in het buitenland vervolgd. En jihadisten zijn niet allemaal hoofdenhakkers en ze plegen niet allemaal genocide. De meeste vechten voor hun idealen tegen leiders die wel genocide plegen. Bovendien hebben van de mensen met die door jou zo veel genoemde keppeltjes er ook heel veel gediend in het Israëlische leger.
(dit zijn dan Nederlandse remigranten, en tellen weer mee in de statistiek van de bloggert waar jij aan refereert)
Door deze kleine groep specifiek uit te lichten mijn verhaal proberen belachelijk te maken slaat als een tang op een varken. Misschien oud zeer dat je een verhaal niet feitelijk kunt ondermijnen?
Ooit weleens aan gedacht als 100 van die terugkeerders zich op een zodanige wijze organiseren dat men in naam van Allah een wijkje zuivert, laat ik maar hopen dat jij er dan toevallig niet loopt met een keppeltje.
Iets wat Wilders al jaren probeert voor elkaar te krijgen met mensen met een hoofddoek. Bovendien kan ik me best voorstellen dat moslims agressief worden van een keppeltje. De joden zijn al jaren bezig met genocide onder de Palestijnen maar dan gelegaliseerd onder het mom van zelfverdediging.
Je onderschat dit probleem, danwel je kijkt bewust heel hard de andere kant op.
Hoezo onderschat ik het probleem dan wel kijk ik doelbewust de andere kant op. Ik heb het gezien. Ik wijs je zelfs op een link dat je de uitleg van die slappe burgemeester kunt bekijken. Ik ben het met hem eens dat je deze demonstraties niet in een woonwijk moet houden. Ook vind ik dat je best een wet kan maken die de vrijheid van meningsuiting wat beperkt als je doelbewust mensen aan het kwetsen bent. Dit zou heel wat ellende voorkomen. Aan beide kanten.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7211
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Onzin op Fortalezacorner

Bericht door Progresso » di aug 19, 2014 04:25

Ik weet bijna niet waar ik moet beginnen.

Allereerst maar gewoon de aanleiding van het topic, welke Quasimodo telkens maar weer in zijn voordeel tracht te buigen, maar een ider die gewoon zijn gewoon boeren lullen verstand gebruikt kan zien dat het werkelijk nergens op slaat. Even afgezien van mijn rekenfoutje, waarbij ik nog uitging van 15 miljoen inwoners in Nederland (maar dat was toen ik weg ging) zijn er gewoon massa's mensen vanuit Nederland geemigreerd en massa's mensen geimmigreerd. We hebben het hier over ongeveer 3 miljoen mensen als je kijkt over de afgelopen 10 jaar en als je nog iets verder terugkijkt kom je met gemak op 5 miljoen. De bloggert en Quasimodo beweren vrolijk dat het allemaal wel meevalt, door uit de CBS cijfers de pure allochtonen te trekken en dan te beweren dat het maar om 0,1% van de Nederlanders gaat. De cijfers zijn overduidelijk. Dit geldt ook voor de Pisa-resultaten, die laten helaas zien dat we gewoon dommer worden. Binnenkort komt er wederom een IQ studie aan, en ik kan je op een presenteerblaadje al aangeven dat we niet gemiddeld op de 102 komen (2002).

De rest van het betoog van Quasimodo maakt me eigenlijk wel kwaad. Ik haal er maar een paar dingetjes uit.
quasimodo schreef: Omdat 1 geblondeerde gek meende een demonstratie te moeten gaan houden in een wijk waar voornamelijk moslims wonen.
Volgens mij is Wilders tot nu toe helemaal niet betrokken geweest bij de demonstraties. Even afgezien van of dat nu wel of niet zo is, het maakt helemaal niet uit. Er is in Nederland vrijheid van demonstratie, dat staat ergens in de grondwet. Als je als moslim moeite mee hebt om die demonstratie door "jouw" wijk te laten gaan dan moet je maar een wat dikkere huid gaan krijgen. In Nederland mag dit. Net zoals je voor de Israelische ambassade mag gaan demonstreren.
quasimodo schreef:Deze mensen doelbewust al jarenlang het bloed onder de nagels vandaan probeert te halen over hoe achterlijk ze wel niet zijn.
Dat doet de man niet. Het enige wat hij zegt is dat de islam een verachtelijke ideologie is. Als je ook maar iets over de sharia weet, kun je dat standpunt makkelijk volgen. Als een Pechtold jarenlang met zijn partij lijnrecht ingaat tegen de standpunten van orthodox Christenen en vanuit zijn verlichte standpunt aangeeft hoe achterlijk de gedachtengang van die groep is dan zie je toch ook niet de hele Biblebelt ontploffen.
quasimodo schreef: Dus doelbewust aan het provoceren is.
Nee, de man uit als gekozen volksvertegenwoordiger gewoon zijn mening. Ik ga ook geen cineasten een mes in hun borst steken met een boodschappenbriefje eraan, omdat Roemer mij al jaren doelbewust aan het provoceren is met zijn Mao-istische groep. Ik erger mij daar dood aan, aan dat gezeik over niveleren en overal "Tegen" stemmen. Ook hier weer, leer een dikke huid krijgen. In Dus doelbewust aan het provoceren is. Nederland hebben we gewoon vrijheid van meningsuiting, welke voor een parlementarier nog iets verder gaat als voor het gewone klootjesvolk. Kun je er niet tegen, dan is het een vrije keus om het land te verlaten. Niets moet, alles mag.
quasimodo schreef:Vervolgens moord en brand schreeuwt dat hij beveiligt moet worden. Vandaar dus die hoge kosten van de beveiliging in Nederland.
wel, jouw oplossing is dus niet beveiligen en nog een paar keer Janmaat, Pim Fortuin en Theo van Gogh. Fijne samenleving waarin mensen met een andere mening gewoon de mond worden gesnoerd. Maar eigenlijk precies hoe ik Nederland van een afstand op dit moment beleef.

De oplossing is echter heel makkelijk, Die ligt gewoon in het toepassen van het civiel- en het strafrecht. We kunnen in Nederland er blijkbar wel voor zorgen dat iemand die een waxinelichthoudertje, zo'n aluminium dingetje van nog geen twee gram, in de richting van de Gouden Koets gooit, jaren een straatverbod te geven. We kunnen blijkbaar wel een studente die met met wat republiekijnse teksten op een karton ergens tussen Oranjeklanten staat prevenetief arresteren. We kunnen iemand die met een papoea-vlag tijdens een herdenking staat te vlaggen blijkbaar wel oppakken. Wat een land man.
quasimodo schreef:En ik heb je al verteld waarom ik de Telegraaf onbetrouwbaar vind met argumenten.
Lekker populistisch. De Telegraaf is gewoon een goede krant. Net zoals de NRC en de Volkskrant dat vroeger waren. Tja, het is een actiekrant met dikke chocoladeletters. So what, maar onbetrouwbaar. Ik kan meer voorbeelden van NRC en Volkskrant noemen die aantoonbaar onbetrouwbaar zijn, dan van De Telegraaf. Iedere krant maakt fouten, gelukkig maar, anders zou er niet gewerkt worden, maar je kunt gewoon niet met droge ogen beweren dat De Telegraaf onbetrouwbaar is. Ik kan me in jouw geval wel voorstellen dat De Telegraaf niet aansluit bij jouw opvattingen en ideeen. Alle vrijheid om een andere krant te lezen.
quasimodo schreef:
Ik heb gezegd dat ik overal doorheen kan lopen. Ik draag geen keppeltjes ik pas me netjes aan aan de omstandigheden. Inburgeren heet dat. Iets wat je wel van de moslims verwacht maar niet van jezelf.
O, dus als een Jood zijn keppeltje afdoet dan is het goed. Als mijn dochter haar blonde haren onder een burka verstopt zal het ook wel goed zijn, wat dan heeft ze zich netjes aan de omstandigheden aangepast. Man, weet je wel wat je hier schrijft.

Het maakt GVD niet uit. Ik wil in willekeurig welke wijk lopen zoals ik wil. Al is het hand in hand met een man, al is het met een keppeltje op, ik wil in geen enkele wijk mij aanpassen aan de omstandigheden in die wijk. Die wijk is namelijk van iedereen.

Man, o man.
quasimodo schreef:Dus waarom moord en brand schreeuwen als er iemand dood aan de joden roept.
Omdat dat in de Nederlandse wet staat dat dat niet mag en de rechter al meermaals tot in de Hoge Raad over heeft geoordeeld.

Overigens, ik vind dat je het juist wel moet kunnen zeggen, maar ik heb het niet voor het zeggen in Nederland. Niet dat ik het ermee eens ben, maar ik vind dat een ieder mag zeggen wat die wil.
quasimodo schreef:Maar als er iemand zegt dat moslims een achterlijk geloof hebben dit wel toestaan.
Even afgezien of het klopt wat je hier zegt (dit wordt nl niet gezegd), maar ook hier geldt de Nederlandse wet, en dan mag je als parlementarier gelukkig dit soort uitspraken doen. Dit heet dan weer vrijheid van meningsuiting.
quasimodo schreef:De joden zijn al jaren bezig met genocide onder de Palestijnen maar dan gelegaliseerd onder het mom van zelfverdediging.
Wow, het enige wat Israel wil (Joden, Christenen en moslims) is in vrede leven. Je hoort mij niet beweren dat Israel geen gruweldaden heeft begaan, je hoort mij niet beweren dat de situatie in Gaza menswaardig is maar genocide zoals in Ruwada, Armenie of nu in Irak. No way, Sir.

Zolang er om de 400 meter een tunnel vanuit Gaza ligt die uitkomt op Israelisch grondgebied, zolang er duizenden raketten vanuit Gaza op Israel gevuurd blijven worden, dan heeft dat land gewoon het volste recht om haar burgers te verdedigen. Laat de Palestijnen in Gaza een voorbeeld nemen aan de Israeliers en laat zien wat je van een dorre woestijn kan maken in 70 jaar. Nee, in plaats daarvan steunt vrijwel de gehele Gazabevolking Hamas, een terroristische organisatie die in haar handvest gewoon heeft staan dat het Joodseew volk moet worden vermoord (dit heet wel genocide). Je zult maar zo'n buurman hebben.
quasimodo schreef:Ik wijs je zelfs op een link dat je de uitleg van die slappe burgemeester kunt bekijken.
De beste burgemeester verzint iets wat gewoon niet in de wet staat: Verbod op demonstratie. Onzin en nogeens onzin.
De beste man heeft slap opgetreden, staat glashard te liegen en ipv van degene aan te pakken die de demonstratie proberen te verhinderen gaat de wapenstok naar degene die gewoon het volste recht heeft om door die wijk te lopen. Journalisten zijn aangerand en apparatuur is vernield. Volledig incapabel en incompetent.

We gaan morgen wel weer zien hoe de beste man optreedt tegen de niet officieel ingewilligde Pro-palestina demo.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4947
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Onzin op Fortalezacorner

Bericht door quasimodo » di aug 19, 2014 14:43

Binnenkort komt er wederom een IQ studie aan, en ik kan je op een presenteerblaadje al aangeven dat we niet gemiddeld op de 102 komen (2002)
Je reinste lariekoek. Zoals je zelf ook al eens beweerd hebt word de IQ test zo berekend dat het gemiddelde ongeveer op 100 uitkomt. Daar dit een Nederlandse test is zal het gemiddelde gewoon rond de 100 liggen. Dus de test zegt niets over of we nu slimmer of dommer zijn geworden in de tussentijd.
Allereerst maar gewoon de aanleiding van het topic, welke Quasimodo telkens maar weer in zijn voordeel tracht te buigen, maar een ider die gewoon zijn gewoon boeren lullen verstand gebruikt kan zien dat het werkelijk nergens op slaat. Even afgezien van mijn rekenfoutje, waarbij ik nog uitging van 15 miljoen inwoners in Nederland (maar dat was toen ik weg ging) zijn er gewoon massa's mensen vanuit Nederland geemigreerd en massa's mensen geimmigreerd. We hebben het hier over ongeveer 3 miljoen mensen als je kijkt over de afgelopen 10 jaar en als je nog iets verder terugkijkt kom je met gemak op 5 miljoen. De bloggert en Quasimodo beweren vrolijk dat het allemaal wel meevalt, door uit de CBS cijfers de pure allochtonen te trekken en dan te beweren dat het maar om 0,1% van de Nederlanders gaat. De cijfers zijn overduidelijk.
Eerst de cijfers van de Telegraaf rechtstreeks overnemen. Vervolgens beweren dat je het zelf uitgerekend hebt met verkeerde cijfers. Het is het 1 of het ander. Dus ook hier weer onzin. Praten over een onderwerp over de laatste 10 jaar. Er cijfers van mij tegenover zetten die over 1 jaar gaan maar suggereren dat het over dezelfde periode gaat. Weer onzin. De cijfers zijn inderdaad overduidelijk. Maar als je ze manipuleert en doelbewust verkeerd uitlegt kun je inderdaad angstwekkende cijfers genereren. Allemaal div. malen uitgebreid weerlegt. Dus wederom onzin. Maar Progresso hanteert schijnbaar het argument als je het maar vaak genoeg opschrijft het de waarheid is. Vervolgens de boeren maar weer eens beledigen door te stellen dat ze net zo moeilijk kunnen rekenen als jij. Als die net zo met cijfers omgaan zijn ze al lang failliet.

Volgens mij is Wilders tot nu toe helemaal niet betrokken geweest bij de demonstraties. Even afgezien van of dat nu wel of niet zo is, het maakt helemaal niet uit. Er is in Nederland vrijheid van demonstratie, dat staat ergens in de grondwet. Als je als moslim moeite mee hebt om die demonstratie door "jouw" wijk te laten gaan dan moet je maar een wat dikkere huid gaan krijgen. In Nederland mag dit. Net zoals je voor de Israelische ambassade mag gaan demonstreren.

http://nieuws.thepostonline.nl/2014/08/ ... maal-niet/
Reactie van Wilders en een betoog om nog meer rotzooi daar te gaan trappen.

Inderdaad mag dit.
De slappe burgemeester
heeft dit dan ook toegestaan. En als hij vervolgens de veiligheid niet kan garanderen staat hij het met pijn in zijn hart niet meer toe. Dus wat verwijt je hem? Dat hij de demonstratie niet eerder verbied op basis van de openbare orde? Gezien de rest van je betoog lijkt me dit niet het geval maar dit is een aanname. Dat hij niet meer middelen heeft om de veiligheid te garanderen. Dit ligt voor een groot gedeelte buiten zijn macht. En in een democratie bepalen de volksvertegenwoordigers waar ze het beschikbare geld aan besteden. Bovendien mag er verder nog gewoon gedemonstreerd worden in de stad. Maar dit is niet provocerend genoeg voor meneer Wilders. Vandaar mijn referentie aan hem.
Dat doet de man niet. Het enige wat hij zegt is dat de islam een verachtelijke ideologie is. Als je ook maar iets over de sharia weet, kun je dat standpunt makkelijk volgen. Als een Pechtold jarenlang met zijn partij lijnrecht ingaat tegen de standpunten van orthodox Christenen en vanuit zijn verlichte standpunt aangeeft hoe achterlijk de gedachtengang van die groep is dan zie je toch ook niet de hele Biblebelt ontploffen.
Wilders beledigt alle moslims in Nederland waarvan er procentueel maar heel weinig zijn die voor de sharia zijn. Waarom Pechtold in deze discussie word genoemd is mij een raadsel volgens mij beledigd hij helemaal geen orthodoxe christenen.
Nee, de man uit als gekozen volksvertegenwoordiger gewoon zijn mening. Ik ga ook geen cineasten een mes in hun borst steken met een boodschappenbriefje eraan, omdat Roemer mij al jaren doelbewust aan het provoceren is met zijn Mao-istische groep. Ik erger mij daar dood aan, aan dat gezeik over niveleren en overal "Tegen" stemmen. Ook hier weer, leer een dikke huid krijgen. In Dus doelbewust aan het provoceren is. Nederland hebben we gewoon vrijheid van meningsuiting, welke voor een parlementarier nog iets verder gaat als voor het gewone klootjesvolk. Kun je er niet tegen, dan is het een vrije keus om het land te verlaten. Niets moet, alles mag.
Iedereen moet zich aan de Nederlandse wet houden volksvertegenwoordiger of niet. Dus weer een onzin argument. En ik ben wel benieuwd waarmee Roemer je doelbewust mee aan het provoceren is? Je kan van mening verschillen maar hij beledigd geen hele bevolkingsgroepen.

quasimodo schreef:
Vervolgens moord en brand schreeuwt dat hij beveiligt moet worden. Vandaar dus die hoge kosten van de beveiliging in Nederland.

wel, jouw oplossing is dus niet beveiligen en nog een paar keer Janmaat, Pim Fortuin en Theo van Gogh. Fijne samenleving waarin mensen met een andere mening gewoon de mond worden gesnoerd. Maar eigenlijk precies hoe ik Nederland van een afstand op dit moment beleef.

De oplossing is echter heel makkelijk, Die ligt gewoon in het toepassen van het civiel- en het strafrecht. We kunnen in Nederland er blijkbar wel voor zorgen dat iemand die een waxinelichthoudertje, zo'n aluminium dingetje van nog geen twee gram, in de richting van de Gouden Koets gooit, jaren een straatverbod te geven. We kunnen blijkbaar wel een studente die met met wat republiekijnse teksten op een karton ergens tussen Oranjeklanten staat prevenetief arresteren. We kunnen iemand die met een papoea-vlag tijdens een herdenking staat te vlaggen blijkbaar wel oppakken. Wat een land man.
Ik geef helemaal geen oplossing. Jij geeft als argument dat het heel slecht gaat met Nederland en refereert aan de hoge kosten die beveiliging-diensten in Nederland maken. Ik verklaar alleen een deel van die gestegen kosten. Ik heb niet gezegd dit niet meer te doen. Weer onzin en een zelfbedachte conclusie. Ik heb zelfs dezelfde oplossing aangedragen met te zeggen dit op te lossen via het rechtssysteem. Ik heb tevens geopperd de vrijheid van meningsuiting wat in te perken via hetzelfde rechtssysteem. Dat je het daar niet mee eens bent dat kan maar leg me geen woorden in de mond.
Lekker populistisch. De Telegraaf is gewoon een goede krant. Net zoals de NRC en de Volkskrant dat vroeger waren. Tja, het is een actiekrant met dikke chocoladeletters. So what, maar onbetrouwbaar. Ik kan meer voorbeelden van NRC en Volkskrant noemen die aantoonbaar onbetrouwbaar zijn, dan van De Telegraaf. Iedere krant maakt fouten, gelukkig maar, anders zou er niet gewerkt worden, maar je kunt gewoon niet met droge ogen beweren dat De Telegraaf onbetrouwbaar is. Ik kan me in jouw geval wel voorstellen dat De Telegraaf niet aansluit bij jouw opvattingen en ideeen. Alle vrijheid om een andere krant te lezen.
Je beschuldigde me eerder van niet goed geïnformeerd te zijn. Doelbewust de andere kant op te kijken en net als een struisvogel mijn kop in het zand te steken. Dat is nu precies wat je me adviseert door alleen nog maar te lezen wat me aanstaat. Ik informeer me breed en trek mijn eigen conclusies daaruit. Iets waarin je zelf je eigen continu mee op de borst slaat en nu mensen adviseert het tegenovergestelde te doen. Wederom onzin.
O, dus als een Jood zijn keppeltje afdoet dan is het goed. Als mijn dochter haar blonde haren onder een burka verstopt zal het ook wel goed zijn, wat dan heeft ze zich netjes aan de omstandigheden aangepast. Man, weet je wel wat je hier schrijft.

Het maakt GVD niet uit. Ik wil in willekeurig welke wijk lopen zoals ik wil. Al is het hand in hand met een man, al is het met een keppeltje op, ik wil in geen enkele wijk mij aanpassen aan de omstandigheden in die wijk. Die wijk is namelijk van iedereen.

Man, o man.
Jij wil je provocerend gedragen. Jou mening aan andere opdringen. En de overheid moet er maar voor zorgen dat je veilig bent. En dan ook nog klagen dat dit veel geld kost. Als dit niet lukt is Nederland een onveilig land en ga je naar Brazilië waar dit schijnbaar beter is. Ik heb hier mijn twijfels over maar het is allemaal je goed recht. Maar als ik een andere mening ben toegedaan over de veiligheid in Nederland verkoop ik onzin. Ik heb dat recht van een eigen mening schijnbaar niet en moet dezelfde mening zijn toegedaan als Progresso? Wederom suggereren dat ik niet weet wat ik zeg. Ik heb gewoon een andere mening en weet wel degelijk wat ik zeg.
quasimodo schreef:
Dus waarom moord en brand schreeuwen als er iemand dood aan de joden roept.

Omdat dat in de Nederlandse wet staat dat dat niet mag en de rechter al meermaals tot in de Hoge Raad over heeft geoordeeld.

Overigens, ik vind dat je het juist wel moet kunnen zeggen, maar ik heb het niet voor het zeggen in Nederland. Niet dat ik het ermee eens ben, maar ik vind dat een ieder mag zeggen wat die wil.
En ik vind dus dat niet iedereen mag zeggen wat hij denkt. Maar dan moet dit wel aan beide kanten gecensureerd worden.

Wow, het enige wat Israel wil (Joden, Christenen en moslims) is in vrede leven. Je hoort mij niet beweren dat Israel geen gruweldaden heeft begaan, je hoort mij niet beweren dat de situatie in Gaza menswaardig is maar genocide zoals in Ruwada, Armenie of nu in Irak. No way, Sir.

Zolang er om de 400 meter een tunnel vanuit Gaza ligt die uitkomt op Israelisch grondgebied, zolang er duizenden raketten vanuit Gaza op Israel gevuurd blijven worden, dan heeft dat land gewoon het volste recht om haar burgers te verdedigen. Laat de Palestijnen in Gaza een voorbeeld nemen aan de Israeliers en laat zien wat je van een dorre woestijn kan maken in 70 jaar. Nee, in plaats daarvan steunt vrijwel de gehele Gazabevolking Hamas, een terroristische organisatie die in haar handvest gewoon heeft staan dat het Joodseew volk moet worden vermoord (dit heet wel genocide). Je zult maar zo'n buurman hebben.

Israël is gesticht in 1949 uit schuldgevoel voor wat er met de joden gebeurd is in de 2e wereldoorlog.
-Je kan het argument aanhalen of dit normaal is maar laten we dit accepteren.
-Je kan aantonen dat ze oorspronkelijk uit dat gebied kwamen. Maar ik vind het al veel op kolonisatie lijken dat de landen die dit willen niet een deel van hun eigen grondgebied af staan maar dit doen in een gebied waar intussen al andere mensen wonen. Ze hadden ze bijvoorbeeld ook een stuk van Duitsland kunnen geven die voor een groot deel verantwoordelijk was voor het aangedane leed.
Wow, het enige wat Israel wil (Joden, Christenen en moslims) is in vrede leven. Je hoort mij niet beweren dat Israel geen gruweldaden heeft begaan, je hoort mij niet beweren dat de situatie in Gaza menswaardig is maar genocide zoals in Ruwada, Armenie of nu in Irak. No way, Sir.
-Feit is dat Israël met al zijn buurlanden ruzie heeft zonder 1 enkele uitzondering. Dus hoezo in vrede leven.
-Feit 2 is dat Israël de Palestijnse gebieden die na 1949 overbleven bijna volledig geannexeerd hebben. Waarbij ze de Palestijnen of gearresteerd, als vluchtelingen over de grens gejaagd hebben dan wel bijeen gedreven hebben in de paar kleine Palestijnse gebieden die nog over zijn en ze daar nu aan het doodschieten zijn.

Ik zie de overeenkomsten wel met de genocide in Rwanda en Armenië. Dat dit niet zodanig erkend word door de president van Amerika die voor een groot deel van zijn demografie afhankelijk is van pro Israël kiezers en Europa dat met een collectief schuldgevoel tegenover de joden geen duidelijk standpunt in wil nemen. En ook deze landen beginnen steeds meer tegengas te geven. Dit overigens in tegenstelling tot Zuid America en jou geliefde Brazilië die wel mijn mening delen.
-Zolang er om de 400 meter een tunnel vanuit Gaza ligt die uitkomt op Israelisch grondgebied, zolang er duizenden raketten vanuit Gaza op Israel gevuurd blijven worden, dan heeft dat land gewoon het volste recht om haar burgers te verdedigen. Laat de Palestijnen in Gaza een voorbeeld nemen aan de Israeliers en laat zien wat je van een dorre woestijn kan maken in 70 jaar. Nee, in plaats daarvan steunt vrijwel de gehele Gazabevolking Hamas, een terroristische organisatie die in haar handvest gewoon heeft staan dat het Joodseew volk moet worden vermoord (dit heet wel genocide). Je zult maar zo'n buurman hebben.
Dat mensen zich dan gaan verdedigen is logisch. Dan noemen we ze maar een terroristische organisatie zodat het legaal is dat we ze uitroeien. Dan is het geen Genocide maar zelfverdediging. Kijk naar Het aantal doden onder de Palestijnen en de Israëliërs en trek zelf je conclusies. Waarbij ik wil opmerken dat als je schiet vanuit Israël met alle mogelijke moderne wapens dit zelfverdediging is en als je gebruikt maakt van de beperkte wapens die de Palestijnen tot hun beschikking hebben dit terroristisch is.
Laat de Palestijnen in Gaza een voorbeeld nemen aan de Israeliers en laat zien wat je van een dorre woestijn kan maken in 70 jaar.
Israël krijgt al 65 jaar enorme hoeveelheden geld en wapens uit het westen anders waren ze al lang failliet. En wat doen ze er mee oorlog voeren en zich uitbreiden. Tevens is er ook onder Israëliërs grote armoede. (geweldig voorbeeld).

Palestijnen raken grote stukken land kwijt. Worden om de zoveel tijd gebombardeerd. De grenzen worden door Israël zoveel mogelijk gesloten gehouden zelfs voor hulpgoederen. En jij verwijt ze in wat voor puinzooi ze leven?

Afbeelding
Journalisten zijn aangerand en apparatuur is vernield.
Aanranding heb ik iets gemist?



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7211
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Onzin op Fortalezacorner

Bericht door Progresso » di aug 19, 2014 18:32

Nee Quasimodo, ik had de cijfers rechtsstreeks van het CBS. Je kunt daar wat triggers instellen. Op het moment dat er een actuaisering is dan krijg je een berichtje. Meestal schrijf ik dan een berichtje over de enorm succesvollle export van Nederland naar Brazilie. Mijn denkfout zat gewoon bij het aantal inwoners van Nederland, ik had gewoon 15 miljoen Nederlanders in mijn kop, maar dat is door vergrijzing en immigratie inmiddels bijna 17 miljoen. De kern van mijn standpunt blijft gewoon staan als een huis. De afgelopen 10 jaar is 16% van de bevolking is gemigreerd en tegelijkertijd is het IQ van Nederland naar beneden gedonderd.

Het vreemde is echter dat Nederland geen integraal migratiebeleid kent (zowel immigratie als emigratie). Het is allemaal maar hap snap, zonder lange termijn visie. Het enige beleid wat er is geweest is om in de jaren 60 en 70 massaal volk uit laaggeletterde gebieden te halen om hier het vuile werk te kunnen doen, nadat er in de jaren 50 door Drees 500.000 Nederlanders gevraagd is om vooral overzee te gaan (o.a. Brazilie). Er is geen politicus die zich ook maar de vraag gesteld heeft wat de massale volksverhuizing in het laatste deecenium betekent voor Nederland. Men blijft liever bij one-liners overr asielzoekers, Turken, Marokkanen en voor de geemigreerde Nederlander geldt vooral "zoek het maar uit" en de mentaliteit van "twee walletjes eten". Er zijn in Den haag precies drie parlementariers die zich met dit onderwerp bezighouden, maar alledrie slaan ze nog geen deuk in een pakje boter. De enige die af en toe nog wel iets voor elkaar krijgt is ene Eelco Keij van D'66, maar dan nog uitsluitend voor de deelbelangen van de geemigreerde Nederlanders. Visie is ver te zoeken.

Met de discussie over Israel liggen onze meningen mijlenver uit elkaar. Je kunt wel selectief "feitjes" noemen, maar dan moet je vooral niet vergeten ze in de juiste context te plaatsen. Dit is voor heel veel mensen extreem moeilijk. Een en ander heeft te maken met het zeer slechte geschiedenisonderwijs in Nederland. Vraag aan een willekeurige middelbare scholier om iets zinnigs te zeggen over het Midden-Oosten en men blijft haperen bij wat men op het NOS-Journaal heeft gezien. Hetzelfde geldt voor de Eerste en Tweede Wereldoorlog.

Waar veel polycolor mensen de fout ingaan is de voorgeschiedenis. Ik denk dat er geen twijfel over is dat de Joden al duizenden jaren in Palestina woonden. De geislamiseerde Arabieren zijn in 638 na Christus het gebied binnen gevallen en hebben ruim 1300 jaar daar de dienst uitgemaakt en via een feodaal stelsel de landstreek volledig uitgewoond. Meer als een desolate woestijnstreek was het niet meer na eeuwen van terreur. Rond 1880 begonnen de Joden uit Europa (als gevolg van diverse Pogroms) weer terug te trekken naar Palestina. Zij kochten daar land, er werd niet gemoord, er was geen sprake van onderdrukking van de weinige Arabieren die er nog over waren. De Joden hebben door noeste arbeid de streek weer vruchtbaar gemaakt en dit bracht weer een eigen dynamiek met zich mee, waardoor er weer veel Arabieren uit omliggende streken naar Paelstina migreerden. Heel goed gedocumenteerd is dat in die periode de levensverwachting en welvaart spectaculair toenam, zowel voor de Joden en de Arabieren, als ook voor de meest Arabische immigranten.

Ondertussen hebben we de WOI, waar de Turken (Ottomaanse rijk) een van de verliezende partijen was. Het was toen al duidelijk dat de landkaart in het Midden-Oosten en Afrika (De Duitse kolonieen) opnieuw moest worden getekend door de overwinnaars, nl Frankrijk en Engeland. De net opgerichte Volkenbond heeft tijdens de San Remo conferentie besloten dat er een mandatenstelsel kwam om ervoor te zorgen dat de vele volkeren in het Midden-Oosten zo speodig mogelijkheid hun zelfstandigheid kregen, zeg maar een soort anti-kolonialisme. Frankrijk kreeg het mandaat over Syrie, De Engelsen kregen het mandaat over Palestina. Het mandaat voor Engeland hield in dat er een nationaal tehuis voor de Joden in Palestina zou komen.

Tijdens San Remo (1922) hebben alle volkeren hun woongebied kregen: In het Frans-mandaat Syrie had je een zestal staten, voor ieder geloof/volk een (behalve de Koerden). Uiteindelijk zijn de christelijke Libanezen door de Soenieten het land uitgejaagd, een groot deel van die vluchtelingen zijn hier in Brazilie terechtgekomen. Het zou Dilma sieren om eens naar hun geschiedenis te luisteren. De Joden waren gewoon een van de volken die ook hun woongebied kregen toebedeeld, nl Palestina. De Iraki kregen Mesopotanie enz. enz. Als enige volk hebben de Joden te verstaan gekregen dat men geen inbreuk mocht maken op de al aldaar wonende Arabieren.

Als beloning voor verleende diensten gaven de Engelsen in 1922 al 70% van het Palestijnse land weg aan ene koning Abdullah. Dit land is als ten oosten van de Jordaan en heet tegenwoordig Jordanie. Een en ander is keurig netjes vastgelegd in het verdrag van San Remo. In dat verdrag staat ook gewoon dat Samaria-Judea, Gaza en de Golanhoogte tot het vestigingsgebied van de Joden blijft behoren.

Dit verdrag van San Remo is tot op de dag vandaag geldig.

De Gazastrip is overigens niet bezet door de Israeliers. Dit is een sprookje dat door links Nederland in stand wordt gehouden. Samaria-Judea is gewoon sinds San Remo Joods woongebied. De Israeliers zullen echter hun volk beschermen zodra er weer eens sprake van pesterijen en erger. De Arabieren kunnen gewoon in Samaria-Judea blijven. De Palesteinen hebben al jaren een zelfbestuur en verkiezingen en in overgrote meerderheid gekozen voor Hamas, een terroristische club die in haar handvest heeft staan om het Joodse volk te doden. Logisch als je zulke buren hebt, die dagelijks raketten op onschuldige burgers afvuurt, tunnels in je grondgebied graaft en bewust ziekenhuizen en scholen tot militair target maakt kunje verwachten dat de buurman zich daartegen verdedigt. Het zal Israel worst wezen wat er in Gaza gebeurt, zolang er maar vrede is.

Ook het gezeik van proportionaliteit begint me de keel uit te hangen. Het is hetzelfde argument wat de Braziliaanse regering gebruikt. Israel heeft een goed verdedigingssysteem, heeft schuilkelders voor haar volk gebouwd en heeft noodgedwongen een van de grootste legers ter wereld. Nagenoeg de gehele bevolking is op korte termijn te mobiliseren. (Iets wat Nederland bijvoorbeeld heeft nagelaten, zodat we met ons mond vol tanden staan in IS en Oekraine, maar dit even terzijde.). Hamas gebruikt haar bevolking als levend schild, op scholen, in ziekenhuizen, in moskeeeen. Hamas vuurt vanuit woonwijken de raketten naar Israel. Daarmee worden woonwijken, scholen, ziekenhuizen en moskeeen automatisch een militair target. Niet leuk, maar geheel volgens bestaand oorlogsrecht. Dat er in Gaza veel slachtoffers vallen is dan ook onvermijdelijk. Dat daar veel jonge kinderen bij zitten is logisch, omdat de demografische opbouw van Gaza nu eenmaal heel veel jonge mensen telt.

Er is morgen weer vrede in de Gaza, zodra Hamas stopt met tunnels bouwen en stopt met het in gevaar brengen van Israelische burgers en doelen. De Palesteinen kunnen dan gewoon weer verder met het besturen van hun Gazastrip en hopelijk hetzelfde doen wat de Joden met Israel hebben gedaan, het land, net zoals elk ander volk op deze wereld, zelf opbouwen door hard te werken.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7211
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Onzin op Fortalezacorner

Bericht door Progresso » di aug 19, 2014 19:06

Het zal wel onbetrouwbaar zijn, want het staat inDe Telegraaaf:
Hamas schendt staakt-het-vuren
Het broze bestand Israël en Hamas ligt alweer in duigen. Vanuit de Gazastrook zijn drie raketten afgevuurd op het zuiden van Israël, in de buurt van de stad Beersheeba.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4947
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Onzin op Fortalezacorner

Bericht door quasimodo » wo aug 20, 2014 17:50

Met de discussie over Israel liggen onze meningen mijlenver uit elkaar. Je kunt wel selectief "feitjes" noemen, maar dan moet je vooral niet vergeten ze in de juiste context te plaatsen. Dit is voor heel veel mensen extreem moeilijk. Een en ander heeft te maken met het zeer slechte geschiedenisonderwijs in Nederland. Vraag aan een willekeurige middelbare scholier om iets zinnigs te zeggen over het Midden-Oosten en men blijft haperen bij wat men op het NOS-Journaal heeft gezien. Hetzelfde geldt voor de Eerste en Tweede Wereldoorlog.
Niet ter zake doende informatie. Jij hebt totaal geen idee wat ik weet over de geschiedenis van het midden oosten en over de wereldoorlogen. Dus waarom suggereren dat ik hier niets van weet. En over selectief feitjes noemen. Ik vind dat je dit doet als je het verdrag van San Remo als enige legitieme uitspraak erkent hier meer blijk van geeft. Er zijn er genoeg die je hierin steunen overigens zie filmpje hieronder.


Maar dat 4 landen de regio verdelen zonder dat ze hiervoor er enige zeggenschap over gehad hebben is niet raar. Er is nog 1 land als observator bij betrokken. De grote landen van weleer krijgen dit dan goedgekeurd door 51 landen. En ineens is dit volledig legitiem en mag er niets meer veranderd worden voor de rest van de tijde.

-De eerdere historie doet er niet meer toe?
-De mensen die er wonen hebben totaal geen rechten meer om hun eigen land te stichten?
-Uitspraken van de VN die veel meer landen betreft zijn niet legitiem?
-Dat de Britten die de zeggenschap kregen over het gebied de regels aanpassen om de vrede in het gebied te bewaren is onzin?

Maar ik ben selectie in mijn feitjes.
Waar veel polycolor mensen de fout ingaan is de voorgeschiedenis. Ik denk dat er geen twijfel over is dat de Joden al duizenden jaren in Palestina woonden. De geislamiseerde Arabieren zijn in 638 na Christus het gebied binnen gevallen en hebben ruim 1300 jaar daar de dienst uitgemaakt en via een feodaal stelsel de landstreek volledig uitgewoond. Meer als een desolate woestijnstreek was het niet meer na eeuwen van terreur. Rond 1880 begonnen de Joden uit Europa (als gevolg van diverse Pogroms) weer terug te trekken naar Palestina. Zij kochten daar land, er werd niet gemoord, er was geen sprake van onderdrukking van de weinige Arabieren die er nog over waren. De Joden hebben door noeste arbeid de streek weer vruchtbaar gemaakt en dit bracht weer een eigen dynamiek met zich mee, waardoor er weer veel Arabieren uit omliggende streken naar Paelstina migreerden. Heel goed gedocumenteerd is dat in die periode de levensverwachting en welvaart spectaculair toenam, zowel voor de Joden en de Arabieren, als ook voor de meest Arabische immigranten.
Inderdaad er wonen al heel lang joden en arabieren in het gebied. En er zijn daar vele oorlogen uitgevochten zoals in heel de wereld. En niet alleen in 1880 was er een periode van vrede. Dit is in die geschiedenis vele malen voorgekomen. En tijdens periode van vrede neemt de welvaart en de levensverwachting inderdaad spectaculair toe. Dit is geen uitzondering voor dat gebied. Tevens hadden we in die periode veel desolate gebieden in de wereld ook in Nederland. Dat die in die tijd vruchtbaar gemaakt worden is te danken aan betere landbouwmethodes. Dit gebeurde in de hele wereld en de Joden staan er niet om bekent dat ze veel er van zelf ontwikkeld hebben maar gewoon overgenomen van andere beschavingen. Dit zorgt voor beter eten, neem hierbij de ontwikkelde gezondheidszorg en vrede en de welvaart en de levensverwachting stijgt enorm. Ook niet uniek voor dit gebied.
Ondertussen hebben we de WOI, waar de Turken (Ottomaanse rijk) een van de verliezende partijen was. Het was toen al duidelijk dat de landkaart in het Midden-Oosten en Afrika (De Duitse kolonieen) opnieuw moest worden getekend door de overwinnaars, nl Frankrijk en Engeland. De net opgerichte Volkenbond heeft tijdens de San Remo conferentie besloten dat er een mandatenstelsel kwam om ervoor te zorgen dat de vele volkeren in het Midden-Oosten zo speodig mogelijkheid hun zelfstandigheid kregen, zeg maar een soort anti-kolonialisme. Frankrijk kreeg het mandaat over Syrie, De Engelsen kregen het mandaat over Palestina. Het mandaat voor Engeland hield in dat er een nationaal tehuis voor de Joden in Palestina zou komen.
De Engelsen moesten dus zorgen voor de stichting van de joodse staat.
Dat ze Jordanië weggeven is legitiem?
Dat ze de Joden beperkingen opleggen dan weer niet?
Dat ze tot 1949 geprobeerd hebben de gebieden te verdelen onder de Joden en de Palestijnen is helemaal uit den boze.

Ze hebben wel de bevoegdheid tot het uitroepen van een Joodse staat. Ze moeten wel zorg dragen voor de veiligheid van de Joden. Ze mogen geen beperkingen opleggen. En ze mogen geen verdeling tot stand brengen om deze veiligheid te kunnen garanderen omdat er al mensen wonen die er graag blijven en hun land graag willen houden.

Rare gedachtegang.
Tijdens San Remo (1922) hebben alle volkeren hun woongebied kregen: In het Frans-mandaat Syrie had je een zestal staten, voor ieder geloof/volk een (behalve de Koerden). Uiteindelijk zijn de christelijke Libanezen door de Soenieten het land uitgejaagd, een groot deel van die vluchtelingen zijn hier in Brazilie terechtgekomen. Het zou Dilma sieren om eens naar hun geschiedenis te luisteren. De Joden waren gewoon een van de volken die ook hun woongebied kregen toebedeeld, nl Palestina. De Iraki kregen Mesopotanie enz. enz. Als enige volk hebben de Joden te verstaan gekregen dat men geen inbreuk mocht maken op de al aldaar wonende Arabieren.
Nu de Joden dus claimen dat het hun land is volgens dit verdrag. Is dit oke. Dat ze zich niet aan de voorwaarden houden waaronder ze het land krijgen maakt niets uit. Volgens mij is het zo als je de voorwaarden van een verdrag schend het zijn rechtsgeldigheid compleet verliest.

Dat de gebieden in 1949 zijn herverdeeld is onzin zie kaartje

Afbeelding

Hier word volgens mij duidelijk inbreuk gedaan op de aldaar wonende Arabieren.
De Gazastrip is overigens niet bezet door de Israeliers. Dit is een sprookje dat door links Nederland in stand wordt gehouden. Samaria-Judea is gewoon sinds San Remo Joods woongebied. De Israeliers zullen echter hun volk beschermen zodra er weer eens sprake van pesterijen en erger. De Arabieren kunnen gewoon in Samaria-Judea blijven. De Palesteinen hebben al jaren een zelfbestuur en verkiezingen en in overgrote meerderheid gekozen voor Hamas, een terroristische club die in haar handvest heeft staan om het Joodse volk te doden. Logisch als je zulke buren hebt, die dagelijks raketten op onschuldige burgers afvuurt, tunnels in je grondgebied graaft en bewust ziekenhuizen en scholen tot militair target maakt kunje verwachten dat de buurman zich daartegen verdedigt. Het zal Israel worst wezen wat er in Gaza gebeurt, zolang er maar vrede is.
Ze beschermen hun volk. Pakken land af van de daar wonende Arabieren. Bombarderen ze. Sturen duizenden vluchtelingen de grens over met tanks en ander oorlogsmaterieel en ontzeggen ze vervolgens de toegang. Proberen het gebied hermetisch af te sluiten. Controleren de in en uitvoer van producten zodat de Palestijnen nooit welvarend kunnen worden. Blokkeren zelfs de invoer van hulpgoederen. Zetten duizenden vast zonder vaak maar enige rechtszaak. Maar de Arabieren kunnen gewoon blijven.

Dat de mensen dan terug willen vechten met de middelen die ze hebben zijn het terroristen. Je kan ze ook vrijheidsstrijders noemen. Dat ze beperkte steun krijgen van bevriende naties door tunnels is uit den boze. Maar dat Israël Modern oorlogsmaterieel krijgt vanuit het westen is normaal. Wanneer Is een volk verdrijft van hen land en er een groot deel van vermoord en het overige deel laat verhongeren op een berg is dit Genocide. Wanneer Israël ditzelfde doet met Palestijnen en het overgeblevene deel vastzet in een klein gebied en aan hun lot overlaat is dit legitiem want het is oorlog.

Dan meent meneer Progresso nog te moeten opmerken:
Dat er in Gaza veel slachtoffers vallen is dan ook onvermijdelijk. Dat daar veel jonge kinderen bij zitten is logisch, omdat de demografische opbouw van Gaza nu eenmaal heel veel jonge mensen telt.
Misschien is het dan ook wel zo logisch om daar bij te vertellen hoe dit komt. De ouder mensen zijn al dood of verjaagd door Israëlische terreur. De mannelijke loeftijdscategorie waarin normaal de slachtoffers vallen zit in een Israëlische gevangenis. Bovendien sterven er veel mensen door de slechte omstandigheden die voornamelijk door Israël in stand worden gehouden.

Het verdrag van San Remo dat is rechtsgeldig. De Volkerenbond waarvan 51 leden dit verdrag erkend hebben is de referentie. Dat de opvolger van de Volkerenbond de VN met veel meer leden al talloze malen anders heeft geoordeeld doet niet ter zake. Maar ik spui selectief feitjes en meneer Progresso ziet het grote plaatje doordat hij op de hoogte is van de gehele geschiedenis van het Midden Oosten. Leuk stukje geschiedenis les maar niet geheel meer op deze tijd van toepassing. De wereld veranderd en gemaakte afspraken in het verleden blijven niet altijd rechtsgeldig.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7211
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Onzin op Fortalezacorner

Bericht door Progresso » wo aug 20, 2014 22:40

Bedankt Quasimodo, goede reactie en ik ben blij dat je aangeeft (of in ieder geval de suggestie wekt) dat je veel over de Wereldoorlogen en het Midden-Oosten weet. Ik durf zelf niet te zeggen of ik er veel of weinig vanaf weet, want alle drie de zaken zijn enorm complex, en misschien wel daardoor naar mijn mening super-interessant. Ik heb er echter heel veel belangstelling en interesse voor. Ik heb zelf in het Midden-Oosten en het voormalig Oostblok mogen werken en tot op de dag van vandaag kun je de gevolgen merken, neem maar het simpele voorbeeld van een neergestorte MH17.

Met de opmerking over het slechte onderwijs bedoel ik niet jou persoonlijk. Ik bedoel daar mee te zeggen dat de kennis van de geschiedenis zeer beperkt is. Neem de proef op de som, vraag een willekeurige VWO scholier om de huidige situatie in het Midden-Oosten te duiden. Men komt nergens. En dit is eigenlijk heel triest, omdat zo'n beetje alle huidige en toekomstige welvaart een hele sterke afhankelijkheid heeft van de situatie in het Midden-Oosten. Neem alleen al iets simpels als de olieprijs, of een iets complexer iets als Jihadstrijders die voor ISIS gaan vechten. En het gaat me er niet eens om over welk standpunt men inneemt, maar meer om het feit dat men niet eens weet welk standpunt men in moet nemen omdat men er simpelweg geen snars van weet. Wel, ik denk wel dat je het hier met mij in grote lijnen mee eens bent.

Het mandaat van San Remo is niet selectief feitjes noemen. Het is zeg maar het beslissende moment in de geschiedenis. Tot 1917 was er gewoon "vrede" in het hele gebied en was het onderdeel van het Ottomaanse rijk. De Turken verloren de strijd en in San Remo is de boel verdeeld.

Uiteraard kun je zeggen dat de Volkenbond toendertijd te wensen overliet, maar het was het enige wat er was. Belangrijk is echter dat San Remo is vastgelegd in een verdrag. Dit is belangrijk, omdat verdragen de belangrijkste rechtsbron zijn (naast gewoonte) in het Volkenrecht. Er zijn in het Internationaal recht ook andere rechtsbronnen, maar algemeen aanvaard is dat verdragen gewoonte de rechtsbronnen zijn waaruit geput kan worden, waar verdragen duidelijk weer hoger in de hierarchie staan dan gewoonte.

Na San Remo is er natuurlijk een hoop gebeurd, maar er is geen enkel nieuw verdrag gesloten. Niet omdat Israel dat niet wilde, maar omdat de Arabieren dit keer op keer weigerden. Er is zelfs een voorstel geweest waarbij Israel nog niet de omvang had van Zuid- en Noord-Holland, aanvraard door Israel maar geweigerd door de Arabieren. Allemaal zeer goed gedocumenteerd en ik denk dat je daar ook niet van mening verschilt.
Maar dat 4 landen de regio verdelen zonder dat ze hiervoor er enige zeggenschap over gehad hebben is niet raar. Er is nog 1 land als observator bij betrokken. De grote landen van weleer krijgen dit dan goedgekeurd door 51 landen. En ineens is dit volledig legitiem en mag er niets meer veranderd worden voor de rest van de tijde.
Nee, dit is niet zo raar. Allereerst waren die 52 landen zo'n beetje alle landen op de wereld, inclusief de geallieerden. Vergeet niet dat de vele landen die je nu kent in Azie, Afrika en Amerika kolonies waren. Het Ottomaanse rijk zich uitstrak over een gebied waar je nu tientallen landen hebt. Hetzelfde gold voor het Duitse rijk,Hongaars-Oostenrijkse rijk en Bulgarije. Die 51 landen waren volgens mij toendertijd alle soevereine landen die toen in de Volkenbond zaten inclusief de USA.

Dit verdrag is destijds door alle landen geratificeerrd en heeft daarmee legitimiteit. Heel Europa is aan de hand van dit verdrag verdeeld, maar misschien interessanter om te laten zien dat dit verdrag tot op de dag van vandaag legetiem is, is de inval en annexatie van Koeweit door Saddam Hoessein. Saddam claimde op historische gronden Koeweit maar de internationale gemeenschap heeft dat verworpen met een directe verwijzing naar de Anglo-Iraque treaty, zeg maar de uitkomst van het Britse mandaat Mesopotania.

Juist dit verdrag heeft laten zien dat er wel degelijk iets veranderd kan worden. Ook Israel heeft meerdere malen forse gebiedsverkleiningen geaccepteerd maar die zijn keer op keer door de Arabieren geblokkeerd. Ook de teruggave van de Sinaiwoestijn aan Egypte laat zien dat de grenzen kunnen worden veranderd (Camp Davidakkoorden).

Dus, ja het enige geldige verdrag tot op de dag vandaag zijn de San-Remo resoluties. Alles wat daarna is gekomen zijn adviezen van het Internationaal Gerechtshof en de Verenigde Naties. Ondanks dat vele hier schermen met grote woorden zijn dit geen rechtsbronnen van Internationaal recht. Wel zijn er een aantal resoluties aangenomen van de veiligheidsraad (wel rechtsbron), maar daar zul je nieet datgene vinden waar jij naar op zoek bent.

San Remo staat als een huis. Het is het enige legitieme verdrag wat er bestaat. Er mag aan ieder verdrag worden geknutseld en Israel heeft meermalen laten zien dat men bereid is zeer forse concessies te doen.
-De eerdere historie doet er niet meer toe?
Vanuit internationaal recht gezien niet. ook Duitsland is opgedeeld, ook Nederland en Belgie, en eigenlijk ieder stukje op deze aardkloot is weleens opgedeeld en herverdeeld. Als we Palestina opnieuw gaan opdelen, welke landen zullen volgen met de claim "historie".
-De mensen die er wonen hebben totaal geen rechten meer om hun eigen land te stichten?
Wel, dat recht heeft men. Dit geldt voor vele volkeren in deze wereld, denk aan de Koerden, de roma's, de vele stammen in Afrika, de papoeas, de molukkers enzovoort enzovoort. Of het uiteindelijk lukt is weer een tweede. Of de internationale gemeenscap het gaat erkennen is dan weer een tweede. Als je in je handvest hebt staan dat je genocide als doelstelling hebt dan wordt het alweer een stuk moeilijker. Onmogelijk is het niet.
-Uitspraken van de VN die veel meer landen betreft zijn niet legitiem?
Zie mijn verhaaltje over Internationaal recht. Antwoord is dus nee. Het zijn precies wat je zegt: "Uitspraken". Dit geldt overigens niet voor de Veiligheidsraad, maar daar zul je weer niet vinden waar de Palestijnen op zoek naar zijn.
-Dat de Britten die de zeggenschap kregen over het gebied de regels aanpassen om de vrede in het gebied te bewaren is onzin?
Ik begrijp niet precies wat je hier bedoeld. De Britten hebben vele fouten gemaakt in het hele proces, bijvoorbeeld de diefstal van 70% van het grondgebied (Jordanie) door het weg te geven. Uiteindelijk hebben ze in '48 ook ingezien dat ze de situatie niet meer de baas waren en is door het Israelische volk de Staat Israel uitgeroepen.
Inderdaad er wonen al heel lang joden en arabieren in het gebied. .......... Dit zorgt voor beter eten, neem hierbij de ontwikkelde gezondheidszorg en vrede en de welvaart en de levensverwachting stijgt enorm. Ook niet uniek voor dit gebied.
Geen idee wat je betoog hier is. Omdat er in andere landen ook desolate streken zijn ontgonnen, kunnen de Joden niet claimen dat ze dit met Israel hebben gedaan of zoiets?? Het punt is dat de Joden het WEL hebben gedaan, dit in een streek waar de Industriele revolutie, de Verlichting en nog een aantal van dat soort zaken volledig aan dat gebied voorbij zijn gegaan. OFm ze dit nu hebben gedaan door het kopieren en toepassen van bestaande technieken is helemaal niet relevant. Ook de andere gebieden in het voormalige Ottomaanse Rijk hadden de beschikking over die technieken. Tot op de dag van vandaag kun je zien dat er in Israel wel eten, onderwijs, drinken en vrijheid van Godsdienst in ruime mate beschikbaar is en in de andere landen van het voormalige Ottomaanse Rijk nog steeds niet. Dat kun je de Joden toch niet kwalijk nemen??

De Engelsen moesten dus zorgen voor de stichting van de joodse staat.
Dat ze Jordanië weggeven is legitiem?
Dat ze de Joden beperkingen opleggen dan weer niet?
Dat ze tot 1949 geprobeerd hebben de gebieden te verdelen onder de Joden en de Palestijnen is helemaal uit den boze.
Nee, het mandaat van de Engelsen was om het gebied zo spoedig mogelijk zelfstandig te maken, met als speciale opdracht een nationaal tehuis voor de Joden in Palestina te stichten.

De wijze waarop ze Jordanie hebben weggegeven lijkt mij zoals eerder betoogt niet echt eerlijk. Nergens in het mandaat staat dat er een Palestijnse staat moest worden opgericht. Net zomin als er voor de Fransen ergens stond dat er een Koerdische staat moest worden opgericht. Het is zoals het is.

Maar let op: Aan het einde van 1947 keurde de Verenigde Staten met tweederde meerderheid het voorstel goed dat voorzag in West-Palestina van twee staten ter vervanging van het Britse mandaat. De Joden keurden het goed. De Arabieren verwierpen het.
Ze hebben wel de bevoegdheid tot het uitroepen van een Joodse staat. Ze moeten wel zorg dragen voor de veiligheid van de Joden. Ze mogen geen beperkingen opleggen. En ze mogen geen verdeling tot stand brengen om deze veiligheid te kunnen garanderen omdat er al mensen wonen die er graag blijven en hun land graag willen houden.

Rare gedachtegang.
Veel beters was er toendertijd niet. maar bedenk ook even hoeveel Arabieren er destijds in Palestina leefden? En hoeveel Joden. Er was land genoeg. Het is overigens een mythe dat de grond in eigendom was van de Palestijnse Arabieren. Tot 1917 was het land een provincie van het Ottomaanse Rijk. Daarna hebben de Engelsen het land bestuurd tot 1948. Vrijwel geen Arabieren zijn verdreven (Ik zeg dus niet GEEN). De gronden waar de Joodse immigranten zich hebben gevestigd, werden door de Joden aangekocht, ver boven de toen geldende marktprijzen. In de meeste gevallen woonde er zelfs geen Arabieren (Het meerendeel was woestijn).
Nu de Joden dus claimen dat het hun land is volgens dit verdrag. Is dit oke. Dat ze zich niet aan de voorwaarden houden waaronder ze het land krijgen maakt niets uit. Volgens mij is het zo als je de voorwaarden van een verdrag schend het zijn rechtsgeldigheid compleet verliest.

Dat de gebieden in 1949 zijn herverdeeld is onzin zie kaartje
Onzin, uitsluitend San Remo heeft rechtsgeldigheid. De plaatjes die je laat zien zijn een van de vele claims door een van de partijen danwel voorstellen om de grenzen anderes te laten lopen.

Overigens heeft Israel een aantal malen een dergelijke grenswijziging geaccepteerd, maar iedere keer werden die wijzigingen geblokkeerd door de Arabieren. Keer op keer.
Hier word volgens mij duidelijk inbreuk gedaan op de aldaar wonende Arabieren.
Dit is onzin. In Israel wonen gewoon christelijke en islamitische Arabieren. Dit stond gewoon in het San Remo verdrag. De Arabieren konden en kunnen gewoon leven in Israel. De gevluchte Arabieren (periode 48-49) konden na de aanvalsoorlog weer gewoon terug keren in Israel. Mythe.

Ze beschermen hun volk. Pakken land af van de daar wonende Arabieren. Bombarderen ze. Sturen duizenden vluchtelingen de grens over met tanks en ander oorlogsmaterieel en ontzeggen ze vervolgens de toegang. Proberen het gebied hermetisch af te sluiten. Controleren de in en uitvoer van producten zodat de Palestijnen nooit welvarend kunnen worden. Blokkeren zelfs de invoer van hulpgoederen. Zetten duizenden vast zonder vaak maar enige rechtszaak. Maar de Arabieren kunnen gewoon blijven.
Gazastrip: De Palestijnen hebben zelfbestuur, een eigen centrale bank, een eigen munt, ambassades en miljarden $ aan hulp. Dan kun je twee dingen doen, een land opbouwen of van al het geld tunnels en wapens kopen. Hamas heeft voor het laatste gekozen, maar dat kun je de Israeliers toch niet kwalijk nemen. De grens naar de Sinai staat gewoon open. Heeft Israel niets mee te maken. Dat de Israelis de invoer van producten controleert lijkt me toch wel logisch. Die duizenden raketten komen niet uit het niets. Het materiaal om professionele tunnels te bouwen komen ook niet van Allah. Er zijn genoeg steden in de wereld die ook eigenbestuur hebben en zeer welvarend zijn geworden door hard te werken. Ik denk maar even aan HongKong of Singapore.

Smaria Judea: Ja, daar zijn Arabieren weggejaagd, maar precies daar waar militair strategische posities waren die Israel nodig had om zich te verdedigen. Overigens is de Jordaanse Westbank volledig gezuiverd geweest van de Joden, nadat Jordanie daar een aanvalsoorlog heeft uitgevoerd. Daarna zijn de Joden hier weer gewoon gaan doen wat ze altijd hebben gedaan, het land opbouwen en de arabieren die er zaten zitten er nog en kunnen er gewoon blijven. Die Westbank is overigens ook weer zo'n leugenachtig begrip. Het is niet zoiets als de Beira van Beiramar. Het is een landstrook van 50km breed, die al sinds de verre oudheid Samaria-Judea wordt genoemd. In San Remo, zelfs na het weggeven van Jordanie door de Engelsen is dit gewoon Israel. Geen idee hoe je als land je eigen land kan bezetten??? Leg het me uit.
Dat de mensen dan terug willen vechten met de middelen die ze hebben zijn het terroristen.
Als je in je handvest heb staan dat je genocide wil plegen op een ander land dan lijkt me dat toch meer terrorisme dan vrijheidsstrijder. Vrijheidstrijders zijn de Molukkers en de Papoeas in Nederland. Gaan ze treinen gijzelen noemen we ze ook terroristen.
Misschien is het dan ook wel zo logisch om daar bij te vertellen hoe dit komt. De ouder mensen zijn al dood of verjaagd door Israëlische terreur. De mannelijke loeftijdscategorie waarin normaal de slachtoffers vallen zit in een Israëlische gevangenis. Bovendien sterven er veel mensen door de slechte omstandigheden die voornamelijk door Israël in stand worden gehouden.
Hoeveel Palestijnen uit Gaza zitten er in Israelische gevangenisssen?? Hoeveel???? Nee, dit komt omdat men daar neukt als konijnen. Moeten ze zelf weten, maar dan ook als Hamas zorgen dat je voldoende te eten hebt voor die mensen.
Hoeveel mensen sterven er door de slechte omstandigheden???? Wat is de gemiddelde levensverwachting in Gaza?? Check your facts.
Dat de opvolger van de Volkerenbond de VN met veel meer leden al talloze malen anders heeft geoordeeld doet niet ter zake.
Nogmaals, VN is geen rechtsbron voor internationaal recht. Daar moet een verdrag aan ten grondslag liggen. Ze kunnen oordelen wat ze willen bij de VN, maar het is en blijft wat je zegt "een oordeel". Waar is dit verdrag????? Het is niet de Volkenbond die oordeelt dat er mandaatgebieden komen. Het is de resolutie van San Remo die rechtskracht geeft. Als de Veiligheidsraadvan de VN het zou zeggen, dan had je een punt, maar dat is gewoon niet zo. Dan nog, de Veiligheidsraad mag elk (dreigend) geschil onderzoeken en maatregelen voorstellen (volgens het internationaal recht niet bindend) en opleggen (wel bindend); onder dit laatste valt ook het instellen van sancties en het gebruik van militair geweld.

Voor de meeste Pro-palestina mensen is het internationaal recht een beetje moeilijk (is het ook), maar je kunt er geen Cherry-picking mee doen. Wellicht is het een goede start als de Islamitische staten de staat Israel eens gaan erkennen volgens internationaal recht en dit vervolgens op de een of andere manier ratificeren in hun sharia wetgeving.

Ik denk dat we binnen een maand vrede hebben in het Midden-Oosten en de Palestijnen hun eigen staat. Denk je ook niet???



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4947
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Onzin op Fortalezacorner

Bericht door quasimodo » vr aug 29, 2014 15:41

Kabinet wil paspoort jihadstrijders afpakken
Bewerkt door: redactie − 29/08/14, 14:19
Mag niet leiden tot stateloosheid
© ANP. Minister Lodewijk Asscher van Sociale Zaken.
Het kabinet is het vandaag eens geworden over een pakket maatregelen om radicalisering en jihadisme aan te pakken. De plannen houden onder meer in dat er meer mogelijkheden komen om het Nederlanderschap van jihadgangers in te trekken, al mag dat niet leiden tot stateloosheid.



Het verspreiden van 'haat zaaiende' en radicaliserende informatie via sociale media wordt tegengegaan. Een speciaal team van de Nationale Politie gaat zich daarmee bezighouden

© anp.
Premier Mark Rutte tijdens zijn wekelijkse persconferentie na afloop van de ministerraad.
'In Nederland is geen ruimte voor haatzaaien of extremisme. De jihadistische beweging is in alles het tegengestelde waar onze economie voor staat', zo hebben ministers Lodewijk Asscher (Sociale Zaken) en Ivo Opstelten (Veiligheid en Justitie) vandaag aan de Tweede Kamer geschreven.

Verlies van Nederlanderschap was al mogelijk als iemand lid is van een terroristische organisatie of vrijwillig dienst neemt in het leger van een staat die betrokken is bij gevechtshandelingen tegen het Koninkrijk of tegen een bondgenootschap waarvan het Koninkrijk lid is. De ministers kondigden vandaag aan dat ook bij mensen die een opleiding volgen in een terroristisch trainingskamp of die daar als instructeur werken, het Nederlanderschap straks kan worden ingetrokken.

Verder komen er wettelijke mogelijkheden om jihadisten te kunnen aanpakken die terugkeren naar Nederland. Het kabinet overweegt onder meer een tijdelijke meldplicht en contactverboden. Wanneer er gegronde vermoedens bestaan dat iemand wil uitreizen naar een conflictgebied om zich daar aan te sluiten bij terreurbewegingen als IS, worden paspoorten vervallen verklaard. Het verspreiden van 'haat zaaiende' en radicaliserende informatie via sociale media wordt tegengegaan. Een speciaal team van de Nationale Politie gaat zich daarmee bezighouden. Internetbedrijven die volharden in het verspreiden van jihadistische uitingen worden zo nodig aangepakt.

Na Rutte's wekelijkse persconferentie na de ministerraad geven Asscher en Opstelten nadere toelichting op de aanpak van radicalisering en jihadisme.


Wees niet bang
Na een zomer waarin het geweld in het Midden-Oosten zich ook in Nederland deed voelen, zocht het kabinet naarstig naar manieren om zich teweer te stellen tegen de verleidingskracht voor jongeren van de radicale islam. De bewindslieden kwamen eerder deze week, vooruitlopend op de vandaag te presenteren concrete maatregelen, met de centrale boodschap: wees niet bang voor radicalen en jihadisten, de rechtsstaat zal u beschermen.

'We hebben een grote taak ervoor te zorgen dat de samenleving zich niet gek laat maken, dat de radicalen niet winnen', zei minister Asscher maandag al in De Telegraaf. Hij verplaatst zich in de man die schrikt van het zien van IS-vlaggen in zijn wijk. 'Dan voel je je bedreigd. Het is belangrijk dat de overheid dan optreedt. We zullen duidelijk maken dat we maatregelen nemen om het land te beschermen.' Eerder had premier Rutte al aangekondigd dat het kabinet 'de grenzen van de vrijheid van meningsuiting' streng zal bewaken.

Oud gereedschap
Het kabinet greep om te beginnen naar oud gereedschap. Imams uit het buitenland krijgen geen visum meer als ze hier haat willen komen preken, kondigde Asscher eerder al aan. Nederlandse imams die haatzaaien wil hij 'het leven lastig maken'. Zij zullen voortdurend hinderlijk worden gevolgd, net als notoire criminelen. 'Burgemeesters zullen het gesprek met hen aangaan.'

Jongeren die vatbaar zijn voor radicale ideeën wil het kabinet 'weerbaar' maken met behulp van deradicaliseringsprogramma's. 'Sleutelfiguren' in de moslimgemeenschap worden getraind om jongeren 'bij te sturen' als zij uit de bocht dreigen te vliegen.

Moord op Theo van Gogh
Maatregelen tegen imams en radicaliserende jongeren kwamen er tien jaar geleden ook na de moord op regisseur Theo van Gogh, toen de radicalisering in Nederland voor het eerst een gezicht kreeg. Nieuwe regels of wetten zijn niet nodig.

Net zoals Asscher nu zocht het kabinet-Balkenende II toen naar methoden om uitwassen aan te pakken zonder de vrijheid van godsdienst en van meningsuiting in te perken. Bronnen rond het huidige kabinet bevestigen dat het in dit stadium - met alle emoties over Syriëgangers en de demonstraties in de Haagse Schilderswijk - vooral gaat om 'het signaal dat het kabinet erbovenop zit'.
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Bin ... kken.dhtml



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4947
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Onzin op Fortalezacorner

Bericht door quasimodo » vr aug 29, 2014 19:28

vr 29 aug 2014, 16:48| lees voor
33 paspoorten van 'jihadisten' ingenomen

DEN HAAG -
Er zijn tot dusver 33 paspoorten ingenomen van personen die mogelijk wilden uitreizen om zich aan te sluiten bij de jihad. Dat maakte minister Ivo Opstelten (Veiligheid en Justitie) vrijdag bekend bij een toelichting op een actieplan tegen jihadisme en radicalisme.

Verder kon worden voorkomen dat 22 personen zouden uitreizen en zich zouden aansluiten bij de jihad, in bijvoorbeeld Syrië of Irak. Ook is in 30 gevallen de uitkering of studiefinanciering stopgezet, aldus de bewindsman. Ongeveer 130 Nederlanders zijn naar het strijdtoneel afgereisd en circa 30 zijn teruggekeerd. Volgens de AIVD eind juni zijn 14 Nederlanders gesneuveld in de strijd. Twee kwamen om bij een zelfmoordaanslag.
Deze week werden drie mensen aangehouden wegens onder meer het ronselen voor de jihad. Volgens Opstelten lopen nog 26 vergelijkbare strafrechtelijke onderzoeken.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2302 ... men__.html



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7211
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Onzin op Fortalezacorner

Bericht door Progresso » do jan 15, 2015 20:25

Valt allemaal wel mee met die Jihad-lui. toch Quasimodo?



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4947
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Onzin op Fortalezacorner

Bericht door quasimodo » vr jan 16, 2015 01:30

Valt inderdaad mee. Een paar idioten die over en weer slachtoffers maken. Waar de grote meerderheid onder te lijden heeft.



Plaats reactie