mobiel internet in Brazilie

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Jan Rossignol
Artikels: 0
Berichten: 129
Lid geworden op: zo mar 08, 2009 21:38

mobiel internet in Brazilie

Bericht door Jan Rossignol » ma aug 08, 2011 17:21

Heeft iemand ervaring met mobiel internet aldaar? Ik hoorde dat n vriendin van mn vriendin een T-mobile had gekocht (gekregen...) in Nederland, en dat die daar heel goedkoop mee kon internetten (50 centavos / dag). Lijkt mij heel erg goedkoop cq ongeloofwaardig. Hier in Nederland bij The Phonehouse werd mij verteld dat deze sticks/dongels een simlock hebben dat niet verwijderd kan worden, dus met een Braziliaans simkaartje werken ze niet...
Ervaringen?
Welke braziliaanse provider heeft t beste mobiele internet en wat kost dat?

Groeten,

Jan



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Re: mobiel internet in Brazilie

Bericht door Salseros » ma aug 08, 2011 19:14

Jan,

Mijn vriendin heeft ook mobiel internet van Tim, het kost inderdaad maar 50 centavos per dag (je hebt geen abonnement nodig, waarschijnlijk wel een braziliaans mobieltje, maar dat weet ik niet zeker).
Je kunt krediet kopen bij bv Pão de Açúcar bij de kassa.


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

JimVe
Artikels: 0
Berichten: 629
Lid geworden op: vr jul 06, 2007 22:34

Re: mobiel internet in Brazilie

Bericht door JimVe » di aug 09, 2011 03:41

Het verschilt van staat tot staat.

Je kunt geen pijl op de prijzen en kwaliteit trekken.

R$0,50 per dag van TIM klopt maar het werkt gewoon niet en als het werkt dan is het op de snelheid van 0,1 ouderwetse telefoonlijn.

In de meeste staten betaal je een abbo per maand en een extra bedrag per maand per GB die je extra verbruikt hebt. (tikt lekker aan, rekeningen tot R$1000 per maand heb ik al gezien)

Grote oplichtersbendes die 3G aanbieders en ze spelen allemaal onder 1 hoedje.



Jan Rossignol
Artikels: 0
Berichten: 129
Lid geworden op: zo mar 08, 2009 21:38

Re: mobiel internet in Brazilie

Bericht door Jan Rossignol » di aug 09, 2011 20:20

Zoals al gedacht problematisch. Het gaat voor de duidelijkheid overigens om mobiel internet voor een laptop, niet voor een mobiele telefoon.

En aanvullend, wat kost evt. vast internet? Ik meen iets van 40 reais/maand?



Hendry
Artikels: 0
Berichten: 25
Lid geworden op: zo aug 07, 2011 08:11

Re: mobiel internet in Brazilie

Bericht door Hendry » di aug 09, 2011 21:38

dat zou ik ook graag willen weten



JimVe
Artikels: 0
Berichten: 629
Lid geworden op: vr jul 06, 2007 22:34

Re: mobiel internet in Brazilie

Bericht door JimVe » wo aug 10, 2011 03:18

Vast verschilt ook weer gigantisch van staat tot staat.

Ik denk dat NET (kabel) het goedkoopste is in Forta, ik betaal R$59/maand voor telefoon, internet en kabel TV



Jonesy
Artikels: 0
Berichten: 320
Lid geworden op: ma jul 09, 2007 22:38

Re: mobiel internet in Brazilie

Bericht door Jonesy » wo aug 10, 2011 16:28

hallo ik heb zelf met prepaid dongel VIVO internet gehad werkte goed was wel 10 rs per maand duurder dan abbonement ik betaalde 140 rs.je kan zelfs opwaarderen per dag/week indien je dit wilt.werkt tot de 1ste gb snel erna zakt snelheid af maar is zeker goed om mee te internettten.voordeel is als je vaker in NL zit en dan dus geen maandelijkse lasten ervan hebt en op vakantie gaat opwaarderen en klaar.ik betaalde eenmalige aanschaf toendertijd voor die dongel 200 rs +inclusief 1 maand internet dus valt mee.Verder zijn er nu volop die simlockvrije dongels(hier in brazilie) te koop waar je vervolgens je TIM chipie in kunt doen en idd voor 50 centavos per dag kunt internetten.deze snelheid is niet echt toppie maar goed het werkt.hoop dat iemand wat eraan heeft greetz jonesy..

Vivo werkte in fortaleza,beberipe,canoa overal zonder problemen dus volgens mij hele goede dekking.


Laugh Now,Cry Later !!!!!!

Plaats reactie