Fortaleza versus andere Braziliaanse steden

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
ronny
Artikels: 0
Berichten: 145
Lid geworden op: di jul 03, 2007 12:35

Fortaleza versus andere Braziliaanse steden

Bericht door ronny » za feb 06, 2010 10:58

Ik vraag me al een tijd af wat de reden van mensen is om uitsluitend voor één bepaalde stad te kiezen. Als ik in Fortaleza Nederlanders spreek vinden ze het daar helemaal geweldig en is bijvoorbeeld Natal of Salvador helemaal niks, terwijl als ik in die steden Nederlanders spreek die een precies tegenovergestelde mening hebben en Fortaleza helemaal niks vinden en ook uitsluitend Natal bezoeken voor hun vakantie. Natuurlijk respecteer ik die meningen,al heb ik wel altijd het idee dat ze zichzelf behoorlijk tekort doen om een week of 3 in dezelfde stad/streek te blijven terwijl Brazilie zoveel moois te bieden heeft(persoonlijk). Vaak voelt men zich behoorlijk aangevallen als ik dat tegen deze mensen zeg, terwijl het mij persoonlijk niks uitmaakt wat mensen met hun vakantie doen. Wat ik me afvraag is hoeveel prikkers uitsluitend in Fortaleza/Ceara blijven en/of wat men van andere steden/streken vind?
Uiteraard snap ik wel dat mensen met een partner uit Ceara, graag regelmatig op familiebezoek gaan maar wat zijn de redenen voor de rest? Overigens kom ik zelf altijd graag naar Fortaleza en vind het er altijd erg gezellig, en zie dit a.u.b. niet als kritiek op Fortaleza of bovengenoemde mensen.



Erici
Artikels: 0
Berichten: 11
Lid geworden op: zo jul 05, 2009 17:47

Bericht door Erici » za feb 06, 2010 15:55

Hoi Ronny,

Ik ga ook alleen maar op vakantie naar Fortaleza omdat mijn vriendin daar vandaan komt. Maar ook ik zou graag weten wat de mensen van de andere Braziliaanse steden vinden.



Gebruikersavatar
maxx
Artikels: 0
Berichten: 605
Lid geworden op: vr jun 08, 2007 10:10

Bericht door maxx » za feb 06, 2010 17:34

Ik ben ondertussen ook al een keer of 12,13 in fortaleza geweest maar laatst in november had ik besloten om toch maar is een keer naar rio te vliegen ook omdat het ticket maar 494€ koste na een dag of 5 rio ben ik via brasilia naar fortaleza gevlogen en van fortaleza naar belem voor een dag of 3 en via sao luis terug naar fortaleza , ik heb in het verleden ook al in natal en salvador geweest en dan moet je concluderen dat als je geen bindingen hebt in fortaleza de meeste andere steden en hun omgeving toch veel mooier zijn en ook meer te bieden hebben,in ceara is er buiten jeri,canoa en guaramiranga weinig moois te zien en kan je in de verste verte niet vergelijken met bvb rio wat voor mij toch één van de mooiste steden is die ik heb bezocht. Voor mijn volgende vakantie in april vertrek ik ook weer via rio en zou dan nog wat meer zuidelijker willen reizen naar bvb santa catharina waar het ontzettend mooi is en ik zou ook graag een stuk langs de kust reizen tussen rio en sao paulo moet prachtig zijn volgens contacten die ik in de streek heb en die mij foto's hebben getoond.
Een goeie tip sinds kort kan er bij GOL ook vanuit belgie binnenvluchten worden geboekt(na lang aandringen van mij) en betaald met visa en mastercard,bvb een retourtje rio fortaleza tijdens mijn vakantie april 2010 kost 447rs retourtje salvador 333rs natal 437rs dus ook mooie prijzen.
dus ik ga meer en meer andere dingen verkennen in brazilie en gewoon effe de vrienden bezoeken in fortaleza.



Jonesy
Artikels: 0
Berichten: 320
Lid geworden op: ma jul 09, 2007 22:38

Bericht door Jonesy » za feb 06, 2010 18:17

ik denk dat een vakantie plekkie een bepaald gevoel geeft of niet,zoals bv fortaleza of het bevalt je super,of je vind er geen reet aan,er is geen middenweg volgen mij.ik zelf ben ook in dominicaanse enz geweest en dat was zeker zo mooi als fortaleza maar toch had ik daar geen drang om terug te keren wat ik in brasil wel heb.


Laugh Now,Cry Later !!!!!!

Gebruikersavatar
Dakar
Artikels: 0
Berichten: 317
Lid geworden op: wo dec 05, 2007 22:53

Bericht door Dakar » za feb 06, 2010 18:28

Maxx je hebt helemaal gelijk.
Er is heel veel meer te zien in brasil en heel wat mooier dan Fortaleza......maar ik snap ook heel goed dat mensen blijven terug keren naar Fortaleza....



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1011
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Bericht door Wade » za feb 06, 2010 22:52

Maxx, ik heb Rio eind 2005 bezocht, als 3-daags interludium middenin een 3-weken verblijf in Fortaleza. Dat was toen nog met de oude Varig trouwens.
Ik kan zeker beamen dat Rio een der mooiste steden ter wereld is. En wij zijn fervente citytrippers en hebben al redelijk wat wereldsteden op het palmeres staan die we een enkele dagen hebben verkend met een sightseeing gids in de hand. Ze hebben allemaal hun eigen charme en de meeste waren zeker de moeite. Maar enkel bij Rio en New York heb ik tot dusver het gevoel van 'ook al heb ik alles daar al gezien, ik zou er zeker nog eens terug keren'. Omdat de stad echt lééft, dat gevoel heb je, ze bruist. En geografisch gezien prachtig, cultureel een waardevolle schat. En ook veel te beleven. Wat de onveiligheid betreft daar, valt wel mee als je wat let op wat je doet, net zoals in Fortaleza en eigenlijk een beetje overal...
Het enige overroepen vond ik de beroemde stranden van Copacabana en Ipanema. Voor de mooiste stranden van Brazilië moet je echt wel in de Nordeste zijn. Gelukkig was zonnekloppen niet de reden waarom ik daar was. Dat is het verschil, naar Fortaleza, Natal en omgeving ga je niet voor een cultureel hoogstaande reis om veel te bezichtigen. Je gaat om overdag op het strand te bakken en 's avonds lekker eten en drinken en een stapje in het nachtleven. En als het even kan nog wat shoppen. Enja, door de jaren heen na al die keren heb je er vrienden, en in mijn geval ook (aangetrouwde) familie en ben je er dusdanig aan verknocht geraakt dat het je tweede thuis is geworden. En op sommige rotdagen hier in BEL/NL hoop je vurig er ooit je eerste thuis van te maken. Gelukkig zijn die tijdelijk en haalt daarna het gezond verstand het weer. Ik hou van Cearà, maar tenzij ik geld genoeg had om te rentenieren voor de rest van mijn leven zou ik er niet gaan wonen...

En mijn ALLER favoriete plekje? Dat is en blijft Canoa. Tot in april...



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1011
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Bericht door Wade » za feb 06, 2010 22:57

Alhoewel Salvador naar het schijnt een goeie combinatie is en prachtige stranden en interessante stad, maar ben er helaas nog niet geweest.



Gaucho
Artikels: 0
Berichten: 125
Lid geworden op: za okt 17, 2009 16:15
Locatie: Rotterdam - Salvador
Contacteer:

Salvador da Bahia

Bericht door Gaucho » zo feb 07, 2010 08:32

Wade schreef:Alhoewel Salvador naar het schijnt een goeie combinatie is en prachtige stranden en interessante stad, maar ben er helaas nog niet geweest.
Ik ga altijd naar Salvador. 1: omdat mijn vrouw er vandaan komt, 2: omdat ik nu veel vrienden heb die ik altijd weer terug wil zien, 3: omdat Salvador mij meer trekt dan Fortaleza qua stranden, eten en cultuur. Neemt niet weg dat ik al in Rio, São Paulo, Curitiba en Porto Alegre ben geweest. Fortaleza is misschien leuk om een keer te bezoeken maar dat is dan ook alles

Plus buiten Salvador heb je ook andere mooie plekken om heen te gaan in Bahia zoals: Lençois ( Chapa Diamantina ), Imbassaí, Morro de São Paulo, Praia do Forte, Itaparica en iets verder weg Arraial`d Ajuda / Porto Seguro.

Al om al Salvador is voor mij the place to be, maar een ieder kiest wat zijn El Paraíso is.



JimVe
Artikels: 0
Berichten: 629
Lid geworden op: vr jul 06, 2007 22:34

Bericht door JimVe » zo feb 07, 2010 17:07

Beste gaúcho, hoe weet je nu dat "Fortaleza mischien leuk is om een keer te beoeken maar dat is ook alles" als je er nog nooit bent geweest?



Geert
Artikels: 0
Berichten: 38
Lid geworden op: za mar 10, 2007 20:05
Locatie: Groningen

Bericht door Geert » ma feb 08, 2010 13:48

Hij is erg veranderd, niet zo lang geleden had hij het nog over een "grafstad". Nu was ik bijna bang dat hij de Satehut zou overnemen.



Jonesy
Artikels: 0
Berichten: 320
Lid geworden op: ma jul 09, 2007 22:38

Bericht door Jonesy » ma feb 08, 2010 13:57

misschien leuk voor salseros om eens een stelling te maken met alle leuke plekken en kijken welke stad wint....greetz have fun in canoaaa


Laugh Now,Cry Later !!!!!!

Gaucho
Artikels: 0
Berichten: 125
Lid geworden op: za okt 17, 2009 16:15
Locatie: Rotterdam - Salvador
Contacteer:

Onze boerke

Bericht door Gaucho » ma feb 08, 2010 14:02

Geert schreef:Hij is erg veranderd, niet zo lang geleden had hij het nog over een "grafstad". Nu was ik bijna bang dat hij de Satehut zou overnemen.
Tsja Geert dingen kunnen veranderen. Jij niet maar goed dat wist ik al. De Satéhut overnemen kan ik al niet want hij is al overgenomen. Plus ik dacht al gezegd te hebben dat ik en Rap vrede hadden gesloten. Dus snap ik jouw reactie niet. Wat dat betreft lijk jij een platespeler. Wanneer jij een plaat speelt blijf je hangen. Misschien wel handig om eens het verleden te laten boer Harms.



Gaucho
Artikels: 0
Berichten: 125
Lid geworden op: za okt 17, 2009 16:15
Locatie: Rotterdam - Salvador
Contacteer:

Tsja Simpel

Bericht door Gaucho » ma feb 08, 2010 14:09

JimVe schreef:Beste gaúcho, hoe weet je nu dat "Fortaleza mischien leuk is om een keer te beoeken maar dat is ook alles" als je er nog nooit bent geweest?
Beste JimVé

Ik ben al geweest in Forta al is het heel lang geleden. Zo ik dingen hoor kan je beter naar Jeri, Cumbuco en andere plekken gaan. Nogmaals Fortaleza mocht de tijd rijp zijn zal ik een keer langs gaan. Dan zal ik Rene van Doorn raadplegen om verblijfsplaats daar zijn appartementen zeer goed zijn en ik hem zeer goed ken en vertrouw.

Maar je kan niet van mij verlangen om Salvador om te ruilen voor Forta want dat zal nooit gebeuren daar waar anderen liever naar Forta gaan dan naar andere plekken c.q. steden. Ik heb mijn vrienden kring in Salvador die ik zeer liefheb. Plus ik ben zeer gehecht aan Salvador. Ik denk dat ik die mening en gevoel mag hebben niet?



Geert
Artikels: 0
Berichten: 38
Lid geworden op: za mar 10, 2007 20:05
Locatie: Groningen

Re: Onze boerke

Bericht door Geert » ma feb 08, 2010 20:56

Gaucho schreef:Tsja Geert dingen kunnen veranderen.
Je scheldt nog steeds beste vriend



JimVe
Artikels: 0
Berichten: 629
Lid geworden op: vr jul 06, 2007 22:34

Bericht door JimVe » di feb 09, 2010 06:02

Ah Carlos, ik wist niet dat je er ooit geweest was, dat maakt de zaak anders. Salvador ken ik niet, ben ik wel eens doorgereden dus ik kan er niet over oordelen.

De plaatsen die jij opnoemt horen in mijn ogen bij Fortaleza.

Plus op vakantie gaan in een stad is iets andes dan er wonen. Landinwaards zijn er ook mooie steden hoor, bijvoorbeeld Goiânia, daar vind ik het lekker leven. Plus het maakt verschil of je kinderen hebt of niet.

Jammer trouwens dat je het me Rap hebt bijgelegd. Hij vertelde me dat hij er niks meer aanvond zonder de scheldpartijen en ruzies en dat dat de reden van de verkoop was.

Ik heb horen fluisteren dat er een Nedelandse zakenman uit de buurt van Itaipava er een 2e vestiging wil openen (bruine kroeg).



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Bericht door Salseros » di feb 09, 2010 23:56

Ik ben in 2004 voor het eerst in Brazilie geweest en wel in Salvador. Een prachtige stad met een heel mooi eiland (Itaparica) voor de kust, ik heb me wel vermaakt, echter vond het uitgaansleven niet al te best, ook doordat alles zo ver uit elkaar ligt, je moet overal met een taxi heen vanuit de wijk Barra waar ik zat in het Othon hotel.

Het jaar erop naar Fortaleza gegaan en heb daar een aantal hollanders leren kennen, waarvan een aantal ook mijn vrienden zijn geworden. Het jaar erop weer geweest en daarna ieder half jaar.
Fortaleza zelf is geen mooie stad, echter de ambiance en de kennissen en vriendenkring werd steeds groter en daardoor kom ik steeds weer terug!
Inmiddels een hele lieve vriendin leren kennen uit Fortaleza, dus nu is de binding met Fortaleza uiteraard nog sterker geworden.
Ik ben wel van plan om de komende jaren ook wat andere plaatsen in Brazilie te verkennen, ik wil nog een keer naar Salvador maar ook andere mooie plaatsen ontdekken!
Laatst gewijzigd door Salseros op wo feb 10, 2010 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.



JimVe
Artikels: 0
Berichten: 629
Lid geworden op: vr jul 06, 2007 22:34

Bericht door JimVe » wo feb 10, 2010 02:08

Als je alle mooie plekken wil leren kennen dan heb je aan één mensenleven niet genoeg, het land is giga-groot.



Gaucho
Artikels: 0
Berichten: 125
Lid geworden op: za okt 17, 2009 16:15
Locatie: Rotterdam - Salvador
Contacteer:

Leuke tips

Bericht door Gaucho » wo feb 10, 2010 11:18

Salseros schreef:Ik ben in 2004 voor het eerst in Brazilie geweest en wel in Salvador. Een prachtige stad met een heel mooi eiland (Itaparica) voor de kust, ik heb me wel gemaakt, echter vond het uitgaansleven niet al te best, ook doordat alles zo ver uit elkaar ligt, je moet overal met een taxi heen vanuit de wijk Barra waar ik zat in het Othon hotel.

Het jaar erop naar Fortaleza gegaan en heb daar een aantal hollanders leren kennen, waarvan een aantal ook mijn vrienden zijn geworden. Het jaar erop weer geweest en daarna ieder half jaar.
Fortaleza zelf is geen mooie stad, echter de ambiance en de kennissen en vriendenkring werd steeds groter en daardoor kom ik steeds weer terug!
Inmiddels een hele lieve vriendin leren kennen uit Fortaleza, dus nu is de binding met Fortaleza uiteraard nog sterker geworden.
Ik ben wel van plan om de komende jaren ook wat andere plaatsen in Brazilie te verkennen, ik wil nog een keer naar Salvador maar ook andere mooie plaatsen ontdekken!
Het zuiden is ook leuk om te gaan. Met name tijdens de kerst als je Gramado gaat is de stad spectaculair versierd qua kerstverlichting etc. Schijnt de mooiste kerst plaats van heel Brazilië te zijn. Porto Alegre is geen echte touristen stad en daarom is veel dingen daar ook goedkoop zoals eten. Curitiba, Floripa en ga eens de beroemde Iguaçu watervallen bezoeken. Pantanal, Ouro Preto, Ilha do Marajó. Ilha do Mel. Ach er is zo veel om te bezoeken.

Leuk dat je een keer naar Salvador wilt gaan. Ga een keer naar Morro de São Paulo of anders naar Praia do Forte. Twee leuke plekken die zeker de moeite waard is om paar dagen te vertoeven.



Ben
Artikels: 0
Berichten: 31
Lid geworden op: ma feb 25, 2008 22:13

Bericht door Ben » wo feb 10, 2010 23:56

Heb inmiddels een aantal steden/provinvies gehad en elke heeft wel wat waarvoor je terug zou kunnen komen of juist niet.

Salvador mooie stad veel cultuur maar ook veel toerisme dus meer criminaliteit (vooral rond Pelourinho) maar wel een mooie omgeving, Itaparika, Morro de Sao Paolo en Praia do Forte toendertijd ook bezocht. Ga zeker nog eens terug.

Sao Luis en omgeving, inmiddels een aantal keren bezocht relaxt weinig europees toerisme realatief veilig, leuk gevarieerd uitgaansleven. Echter is een auto hier ten zeerste aan te bevelen! Stad ligt erg wijd verspreid zo ook de leuke barretjes/disco's etc. Mooi oud cultureel centrum.

Fortaleza ook leuk maar dan meer voor de stranden. Ben er wel op uit gekeken (keer of 10 geweest) en vind het eigenlijk steeds een beetje minder worden reden: teveel Europees toerisme op een kluitje. Canoa ga ik zeker nog een keer terug lekker relaxed.



JimVe
Artikels: 0
Berichten: 629
Lid geworden op: vr jul 06, 2007 22:34

Bericht door JimVe » za feb 13, 2010 17:43

Beste Maarten,

Ik ken jouw zaak niet persoonlijk maar van wat ik zo lees, vooral op de andere borden is het niet-touristisch en niet gemakkelijk, ik zou graag eens langskomen maar helaas ligt het een paar duizend km te ver, maar wie weet ooit...

Verder denk ik dat als ik jou was dat ik lekker de boel zou verhuren (via een Inmobiliaria om geen gezeik te hebben) en eens lekker Brazilië verkennen. Je hebt volgens mij een kompleet verkeerd beeld van Fortaleza, bepaalde zaken die je voor ogen hebt gebeuren er wel maar het is een miljoenstad met heel veel mooie plaatsen rondom. Natuurlijk als je enkel het nachtleven en de vrouwtjes wilt bezoeken kun je net zo goed naar Thailand gaan, maar er is genoeg te beleven buiten het nachtleven hoor.

Verder snap ik niet dat Rap (Willem) het zo lang heeft volgehouden (Meer dan 10 jaar meen ik), tropenjaren hoor, niet vergelijken met enige andere horeca zaak waar dan ook.

1-2 Bewakers die 24 uur (echt 24 uur) de boel in de gaten moeten houden. Simpele zakkenrollers, professionele dieven, langstrekkende stelende muziekanten, pooiers van minderjarigen, pooiers van meerderjarigen, goedkope hoertjes, dure hoeren, Italianen en Portugezen en Hollanders op zoek naar.... etc. Dit alles moest hij buiten de deur zien te houden. Verder een prefeitura op z'n nek die alles verbied, zelfs muziek en alles doet om de zaak van zo'n succesvolle buitenlander maar te kunnen sluiten. Politie die de andere kant op kijkt als je ze niet betaald (of gratis laat eten en drinken).

Maar hij heeft het wel onder controle kunnen houden al die jaren, ik kon er lekker met m'n gezin een loempiaatje eten zonder lastig gevallen te worden toen ik er nog woonde.



Plaats reactie