Brazilië weigert de Iraanse aanvallen op Israël te veroordelen

Gebruikersavatar
Ajax
Berichten: 821
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Brazilië weigert de Iraanse aanvallen op Israël te veroordelen

Bericht door Ajax »

Felix schreef: wo apr 17, 2024 00:36Dezelfde religie maar met verschillende stromingen kan veel geweld tot gevolg hebben en we weten hoe fanatiek men in die contreien kan zijn want de spetters ervan treffen soms zelfs ook Europa.

We zien godsdienstgeweld ook in onze eigen geschiedenis regelmatig, nog recentelijk vlak bij ons in Noord-Ierland.

Dit is wel een goede samenvatting van de "oude" conflicten (Israël / Noord-Ierland), die decennia lang de gemoederen bezig hielden. En een oorzaak zien in de tegenstelling tussen de progressieve en conservatieve tak van grote wereld religies, goed bezig Felix :)

Die tegenstellingen zijn niet weg.

Maar de vraag is nu of de massale aanval van Iran simpel is afgeslagen door Israël, of dat Iran een kleine waarschuwing af heeft willen geven. Ik ken Iran niet als een bewezen grootmacht, maar er wordt al heel lang over gesproken dat ze bijvoorbeeld over kernwapens beschikken. Wilden ze zich even laten zien aan de wereld?
Felix
Berichten: 4789
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilië weigert de Iraanse aanvallen op Israël te veroordelen

Bericht door Felix »

Wilden ze zich even laten zien aan de wereld?

Ik denk dat ze zich vooral wilden laten zien aan hun eigen interne publiek. (En als aansporing aan groeperingen die hen steunen/die zij steunen).
Progresso
Berichten: 7496
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilië weigert de Iraanse aanvallen op Israël te veroordelen

Bericht door Progresso »

Ajax schreef: wo apr 17, 2024 09:12 Ik ken Iran niet als een bewezen grootmacht, maar er wordt al heel lang over gesproken dat ze bijvoorbeeld over kernwapens beschikken.
Ze willen Trump steunen. Nadat de domoor Biden $ 8 miljard naar Iran had gestuurd en hij de Ayatollahs op hun woord geloofde dat ze de nucleaire technologie absoluut 100% zeker niet voor een nucleaire bom zouden gebruiken zit de demente president met een probleem. Niet dat hij er zich iets van kan herinneren, maar goed.
Plaats reactie