Mogelijk vanaf 2030 verbod verkoop nieuwe brandstof auto's.

Plaats reactie
borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4149
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Mogelijk vanaf 2030 verbod verkoop nieuwe brandstof auto's.

Bericht door borsjea » do mar 21, 2024 17:49

Krijgt Brazilië vanaf 2030 een verbod op de verkoop van auto's op vervuilende brandstof?

https://www.moneytimes.com.br/fim-dos-c ... r-de-2030/



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4149
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Mogelijk vanaf 2030 verbod verkoop nieuwe brandstof auto's.

Bericht door borsjea » do mar 21, 2024 23:48

En in 2040 het gebruik al verbieden?

https://autoesporte.globo.com/setor-aut ... asil.ghtml



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5118
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Mogelijk vanaf 2030 verbod verkoop nieuwe brandstof auto's.

Bericht door quasimodo » vr mar 22, 2024 00:32

Lijkt mij zeer ambitieus ik zou het eerste al knap vinden, bij de 2e genoemde termijn. Politici zijn heel goed om termijnen en verboden voor te stellen. Maar om de transitie te versnellen zouden ze beter de randvoorwaarden op orde maken en het geld nuttig in te zetten. Ze fungeren niet zelden eerder tot een rem dan een katalysator.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7495
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Mogelijk vanaf 2030 verbod verkoop nieuwe brandstof auto's.

Bericht door Progresso » vr mar 22, 2024 01:46

Ik denk dat RS100 miljard aan toegezegde investeringen nog eens heel hard overdacht gaan worden.

In al die persberichten kon je lezen dat de trotse CEOs het hadden over miljarden investeringen tot en met 2030.

Nu het er alle schijn van heeft dat BYD daadwerkelijk in 2025 een volledige productiecapaciteit heeft van ongeveer 10% tot 20% van de gehele Braziliaanse markt en er hangt ook nog eens dit soort wetgeving als een zwaard van Damocles boven de markt dan lijkt het mij stug dat die investeringen doorgaan.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5118
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Mogelijk vanaf 2030 verbod verkoop nieuwe brandstof auto's.

Bericht door quasimodo » vr mar 22, 2024 09:16

Brazilië kan wel eens de speeltuin worden van de elektrische auto. Als ik zie wat voor handelsbarrières er in Europa, de VS en China worden opgetrokken en subsidies er worden gegeven t.b.v de eigen auto industrie. Waar in Brazilië de enigste eis lijkt te zijn dat je de productie daar doet. Dan lijkt het mij logisch dat merken die verder willen dan de eigen markt in Brazilië gaan kijken in hoeverre dit realistisch is. En bij de Chinezen is dit ook niet alleen BYD. De overheid lijkt daar ook op meerdere paarden te wedden en heeft al diverse andere merken geholpen.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4149
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Mogelijk vanaf 2030 verbod verkoop nieuwe brandstof auto's.

Bericht door borsjea » zo mar 24, 2024 01:59

quasimodo schreef:
vr mar 22, 2024 09:16
Brazilië kan wel eens de speeltuin worden van de elektrische auto. Als ik zie wat voor handelsbarrières er in Europa, de VS en China worden opgetrokken en subsidies er worden gegeven t.b.v de eigen auto industrie.
In Europa zijn een aantal grote auto bouwers vel tegenstander van de handels barrières zegt wellicht wel iets over de herkomst van hun auto's. Terwijl VW in Duitsland de afgelopen tijd duizenden werknemers naar huis stuurde en de productie lijnen vd ID4 en ID3 stil legde gebeurde in China het omgekeerde en bleef het wereldwijde totaal aan werknemers gelijk.
Vorige week heeft de CEO van Mercedes Benz bij de Europese Raad een pleidooi gehouden om geen beperking op te leggen
Een merk met een Europees hoofdkantoor zegt nog niet dat de meeste modellen van dit merk Europees is.
BYD gaat ook in Hongarije een fabriek open en is dan wellicht met een groot aantal modellen Europeser dan de traditionele Europese bouwers.
Waar in Brazilië de enigste eis lijkt te zijn dat je de productie daar doet. Dan lijkt het mij logisch dat merken die verder willen dan de eigen markt in Brazilië gaan kijken in hoeverre dit realistisch is. En bij de Chinezen is dit ook niet alleen BYD. De overheid lijkt daar ook op meerdere paarden te wedden en heeft al diverse andere merken geholpen.
De Chinese overheid verstrekt aan iedere auto fabrikant in dat land goedkope leningen als deze worden benut voor de ontwikkeling en bouw van uitstootvrije auto's. Ook de grote Europese merken maken daar samen met hun Chinese partners of soms zelfs Chinese eigenaren gebruik van.

Brazilië kan door de Chinese bouwers als springplank voor Europa worden gebruikt, zeker nu vaarroute's China/Europa steeds meer problemen ondervinden.



Plaats reactie