EV fabriek BYD Bahia
Re: EV fabriek BYD Bahia
Rota 2030 is het ultieme voorbeeld van greenwashing.
De focus ligt op biocombustíveis. Alles wordt in het werk gezet om de verbrandingsmotor nog zolang mogelijk te kunnen blijven produceren.
ANFAVEA is een machtige lobbyclub van de traditionele autofabrikanten die er alle belang bij hebben om zo lang mogelijk verbrandingsmotoren te kunnen blijven leveren.
Doe daar de machtige lobby van de suiker en soja boeren bij die hun land het liefst voorzetten met uiterst lucratieve suikerriet en soja.
Als klap op de vuurpijl een president van PTBRAS en je weet gewoon dat alle ingrediënten aanwezig zijn om een transitie te saboteren.
En precies dat is wat je voor je ogen ziet gebeuren.
De installaties van zonnepanelen vlakt steeds verder af
BYD wordt getackeld
Alle hydro-projecten in Ceará worden effectief vertraagd.
Alle ballen liggen op de fossiele industrie
Faz o L.
De focus ligt op biocombustíveis. Alles wordt in het werk gezet om de verbrandingsmotor nog zolang mogelijk te kunnen blijven produceren.
ANFAVEA is een machtige lobbyclub van de traditionele autofabrikanten die er alle belang bij hebben om zo lang mogelijk verbrandingsmotoren te kunnen blijven leveren.
Doe daar de machtige lobby van de suiker en soja boeren bij die hun land het liefst voorzetten met uiterst lucratieve suikerriet en soja.
Als klap op de vuurpijl een president van PTBRAS en je weet gewoon dat alle ingrediënten aanwezig zijn om een transitie te saboteren.
En precies dat is wat je voor je ogen ziet gebeuren.
De installaties van zonnepanelen vlakt steeds verder af
BYD wordt getackeld
Alle hydro-projecten in Ceará worden effectief vertraagd.
Alle ballen liggen op de fossiele industrie
Faz o L.
Re: EV fabriek BYD Bahia
Boeren, autofabrikanten, Petrobras, allemaal vijanden van Lula verkondigen nu zijn boodschap?
Lovende berichten dat Brazilië al bijna helemaal voorzien wordt van groene energie en dan verbaasd zijn dat de investeringen daarin afvlakken?
Misschien dat er eerst een afzetmarkt gevonden moet worden voor electriciteit in binnen danwel buitenland voordat de investeringen weer op gaan lopen?
Lovende berichten dat Brazilië al bijna helemaal voorzien wordt van groene energie en dan verbaasd zijn dat de investeringen daarin afvlakken?
Misschien dat er eerst een afzetmarkt gevonden moet worden voor electriciteit in binnen danwel buitenland voordat de investeringen weer op gaan lopen?
Re: EV fabriek BYD Bahia
Welkom in Brazilië. Heb ik nooit weleens gezegd dat Brazilianen extreem opportunistisch zijn.
Electriciteitgeneratie zit op ongeveer ~ 94% van de binnenlandse vraag. Maar de buitenlandse vraag, via H2, ammoniak, Bitcoins, staal, aluminium en andere electriciteitsvreters is enorm.
De totale energievraag wordt overigens pas met ~50% vervuld. De andere helft is fossiel, met name diesel, bunkerbrandsstoffen en kerosine.
Ja, de afgelopen vier jaar zijn er zeer grote stappen gezet met PV en wind. En Lula heeft met de Belo Monte dam, ten koste van veel milieuschade en mensenrechten ook zijn steentje bijgedragen.
Die afzetmarkt is er. Het enige wat investeerders willen is zekerheid.
Re: EV fabriek BYD Bahia
Die afzetmarkt is er. Het enige wat investeerders willen is zekerheid.
Op papier wel en in toezeggingen. En het zal er in de toekomst best komen. Maar elke keer als je de windmolens stil ziet staan is het er op dat moment niet. En de investeerders gaan pas investeren als de businesscase min of meer gegarandeerd is.Maar de buitenlandse vraag, via H2, ammoniak, Bitcoins, staal, aluminium en andere electriciteitsvreters is enorm.
Re: EV fabriek BYD Bahia
Veel van die projecten in Ceará waren toch wel in de fase, "Nu, de spa in de grond".
Ik denk dat BYD ook een terugtrekkende beweging gaat maken.
Re: EV fabriek BYD Bahia
Wat is de invloed van een sterk dalende verkoopprijs van EV's op de Lease prijs? Zal ook het steeds meer inzicht hebben op de daadwerkelijke onderhoudskosten tijdens de lease periode niet zijn effect hebben op de leaseprijs.
Re: EV fabriek BYD Bahia
Of een lagere prijs of de productie tijdelijk stil.
https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... riek-stil/
https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... riek-stil/
Re: EV fabriek BYD Bahia
Stellantis (Fiat) heeft een groot probleem. 10 jaar lang de verkeerde kant uitgekeken. Een van de grootste klanten van Tesla is namelijk Tesla. Tesla heeft natuurlijk een heel groot overschot aan CO2 uitstootrechten Fiat die graag nog lang uitontwikkeld benzine-en dieselmotoren wilde blijven verkopen komt er nu achter dat ze voor de komende tien jaar onvoldoende grondstoffen (lithium) hebben zeker gesteld en moeten nu noodgedwongen op de spotmarkt kopen. Tja, en daar koopt ook Mercedes, Ford, Toyota en GM.
Prettige wedstrijd.
Prettige wedstrijd.
Re: EV fabriek BYD Bahia
Wel, kijk even naar het verschil in prijs van een Fiat Ducato en de Fiat e-Ducato.
Waarom moet een setje batterijen van 70Kwh €40.000 bedragen?
Waarom moet een setje batterijen van 70Kwh €40.000 bedragen?
Re: EV fabriek BYD Bahia
Ik.denk dat de komende jaren nog veel traditionele fabrikanten hun productie volledig naar China verplaatsen of zelfs verdwijnen.
De meeste fabrikanten hebben hun grootste fabrieken daar staan en daar staat de ICE veel meer onder druk en heeft men al met de Chinese partner lijnen omgebouwd, de Euro 6C norm zal vanaf januari 2024 een eind voor de ICE betekenen. De komst vd Mega/Gigapress zorgt er voor dat de productie lijnen kleiner worden en dus minder ruimte in nemen. De traditionele merken zullen hun marktaandeel alleen maar zien dalen de komende jaren.
Zonder overheidssteun zie ik bedrijven als oa Ford, GM, Nissan Mitsubishi en VW 2030 niet halen.
De strijd om de 1e en 2e plaats van het merk met de meeste auto verkopen gaat tussen BYD en Tesla.
De meeste fabrikanten hebben hun grootste fabrieken daar staan en daar staat de ICE veel meer onder druk en heeft men al met de Chinese partner lijnen omgebouwd, de Euro 6C norm zal vanaf januari 2024 een eind voor de ICE betekenen. De komst vd Mega/Gigapress zorgt er voor dat de productie lijnen kleiner worden en dus minder ruimte in nemen. De traditionele merken zullen hun marktaandeel alleen maar zien dalen de komende jaren.
Zonder overheidssteun zie ik bedrijven als oa Ford, GM, Nissan Mitsubishi en VW 2030 niet halen.
De strijd om de 1e en 2e plaats van het merk met de meeste auto verkopen gaat tussen BYD en Tesla.
Re: EV fabriek BYD Bahia
Je ziet de economie ook steeds onzekerder worden. De nieuwe auto is dan een van de eerste dingen die uitgesteld worden. Daar zal de krachtbron niet zoveel verschil in brengen.
Re: EV fabriek BYD Bahia
Is een nieuwe auto op dit moment niet te duur geprijsd? Na de pandemie Verhoogde de meeste merken onder de mom van onderdelen schaarste massaal de prijzen, schaarste wat onderdelen betreft is er niet meer dus een drastische daling is te verwachten zeker nu de EV markt steeds goedkoper wordt kan de ICE markt niet afwachten als men niet het risico willen lopen om met miljoenen onverkochte ICE te zitten.
Fabrikanten hebben aangegeven dat rond 2025 de BEV net zo duur is als een gelijkwaardige ICE. Wie kan wachten met een aanschaf doet er goed aan.
Re: EV fabriek BYD Bahia
BYD gooit nog een keer de prijzen omlaag in Brazilië.
De BYD Yuan Plus is met RS40.000 in prijs verlaagd en is daarmee net zo duur als een goed uitgeruste Jeep Compass (een Fiat op pootjes).
De BYD Yuan Plus is met RS40.000 in prijs verlaagd en is daarmee net zo duur als een goed uitgeruste Jeep Compass (een Fiat op pootjes).
Re: EV fabriek BYD Bahia
En ook Tesla verlaagt weede prijzen was eigenlijk met de aankondiging vd nieuwe productie lijnen en megapress al verwacht. Drastische dalingen vd batterijen helpt ook mee. Het zal hier niet bij blijven de komende jaren zullen we nog meer verlagingen gaan zien. Wachten is nog op EV's in de prijsklasse van een carro pop.
https://electrek.co/2023/10/05/tesla-pr ... ices-ever/
https://electrek.co/2023/10/05/tesla-pr ... ices-ever/