De verwachting is dat er tot juni al 14.000 BYDs in Brazilië zullen zijn geïmporteerd.
Dat betekent dat het nieuwe merk BYD in no-time op 2% marktaandeel zit. Als ze in de tweede helft van het jaar dat ook nog weten op te schroeven en begin volgend jaar lokaal kunnen gaan produceren dan zitten ze met gemak volgend jaar op 5% marktaandeel.
Dat doet pijn bij de fossiele autoboeren. Biohybride lijkt een doodgeboren kindje.
https://bahiaeconomica.com.br/wp/2024/0 ... -de-suape/
14.000 geïmporteerde BYDs
Re: 14.000 geïmporteerde BYDs
Hopelijk passen die beter bij de vraag van de Braziliaanse consument dan dat dit in Europa momenteel is. Daar blijven er heel veel staan in de diverse havens. I.v.m te duur en bovendien steeds meer nieuwe modellen of oude die goedkoper worden als concurrentie.
Re: 14.000 geïmporteerde BYDs
Zagen we die overvolle havens met auto's ook niet in het verleden? Kan me van een aantal jaren geleden wel artikelen over de haven van oa Zeebrugge herinneren.
In een groot deel van Europa en ook de VS heerst nog een China fobie terwijl een groot deel vd bevolking al vele jaren met een in China geproduceerde auto rond rijd.
In een groot deel van Europa en ook de VS heerst nog een China fobie terwijl een groot deel vd bevolking al vele jaren met een in China geproduceerde auto rond rijd.
Re: 14.000 geïmporteerde BYDs
Ja zien we vaker als het aanbod de vraag overstijgt. En is geen Chinees probleem.
Re: 14.000 geïmporteerde BYDs
De traditionele fabrikanten hanteren ook meer het principe van verzenden als het product is verkocht en daarom moet de consument na bestelling maanden wachten. Chinese verdelen de productie en rij je na het plaatsen van de bestelling nog net niet gelijk met je Chinese auto de deur vd showroom uit of kan je hem binnen een paar uur ophalen.
De beelden van tot de nok vol gevulde patios van VW in de omgeving van Sai Paulo met vele tienduizenden auto's staan vele nog in het geheugen gegrift. Fabrieken moesten hun deuren sluiten.
Inmiddels maakt ook Toyota het bedrijf wat een EV fobie heeft bekend dat men vroegtijdig de deuren in Brazilië moeten sluiten. In China zijn hun teruglopende verkopen desastreus maar liefst 60% minder verkocht daar.
Benieuwd welke Chinees als eerste bij Toyota Brasil aanklopt om de toko over te nemen.
De beelden van tot de nok vol gevulde patios van VW in de omgeving van Sai Paulo met vele tienduizenden auto's staan vele nog in het geheugen gegrift. Fabrieken moesten hun deuren sluiten.
Inmiddels maakt ook Toyota het bedrijf wat een EV fobie heeft bekend dat men vroegtijdig de deuren in Brazilië moeten sluiten. In China zijn hun teruglopende verkopen desastreus maar liefst 60% minder verkocht daar.
Benieuwd welke Chinees als eerste bij Toyota Brasil aanklopt om de toko over te nemen.
Re: 14.000 geïmporteerde BYDs
Bij traditionele autobouwers is het meestal ook het eerste teken dat de parkeerplaatsen vol lopen als het slecht gaat. En wordt vervolgens de prijs verlaagd en de productie afgeschaald.