Complottheorie: Koningin wil Digi-ID voor registratie vaccinaties

Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7492
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Complottheorie: Koningin wil Digi-ID voor registratie vaccinaties

Bericht door Progresso » vr jan 19, 2024 22:21

:evil:

Wie had het ooit kunnen bedenken.




borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4147
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Complottheorie: Koningin wil Digi-ID voor registratie vaccinaties

Bericht door borsjea » za jan 20, 2024 17:54

Perfect, als ik zie hoe eenvoudig ik via de federale of gemeentelijke gezondheids app me vaccinaties kan zie of eventueel certificaten kan af drukken dan kan Nederland er wat van leren.
Ik heb mijn vaccinatie boekje niet meer, een paar jaar geleden, nog voor de coronacrisis via de email een bericht naar de GGD regio waar ik woonde met het verzoek of men mij een uitdraai uit het systeem konden geven welke vaccinaties ik had genoten tot mij grote verbazing kan de GGD dat niet. Klaarblijkelijk werdt of misschien wordt dat niet geregistreerd of heeft men nooit de moeite genomen papieren administratie om te zetten.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5117
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Complottheorie: Koningin wil Digi-ID voor registratie vaccinaties

Bericht door quasimodo » za jan 20, 2024 19:04

Hier kun je ze opvragen mits je toestemming hebt gegeven en beschikt over Digd.

https://mijn.rivm.nl/vaccinaties/login

En ook daar gaan ze binnenkort stoppen omdat je ze nergens meer nodig hebt en men in Nederland meer waarde hecht aan privacy. En zelfs van de overheid verlangt onnodige gegevens over individuen te verwijderen.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7492
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Complottheorie: Koningin wil Digi-ID voor registratie vaccinaties

Bericht door Progresso » za jan 20, 2024 19:24

borsjea schreef:
za jan 20, 2024 17:54
Perfect
Prima als jij het perfect vindt dat de overheid jouw administratie doet.

Maar ik wil absoluut niet dat de overheid zich bemoeit met mijn medische privé zaken. Net zo min dat ze niet mijn brieven moeten openen, met wat ik met mijn advocaat bespreek en wat ik in mijn slaapkamer doe.

Het gaat ze domweg helemaal niets aan.

Als jij het goed vindt dat ze jouw informatie wel administreren heb ik daar niets op tegen. Maar dwing mij niet om die systemen te gebruiken.

Maar er is nog iets. Degene die dit zegt is niet zomaar iemand. Het is de Koningin der Nederlanden en staat onder ministeriële verantwoordelijkheid. Is wat zij hier zegt het beleid van het kabinet? Indien ja, dan rest er niets anders voor Rutte om per direct af te treden.



comulder
Artikels: 0
Berichten: 617
Lid geworden op: do jul 30, 2009 13:52

Re: Complottheorie: Koningin wil Digi-ID voor registratie vaccinaties

Bericht door comulder » za jan 20, 2024 21:01

Progresso schreef:
za jan 20, 2024 19:24
borsjea schreef:
za jan 20, 2024 17:54
Perfect
Prima als jij het perfect vindt dat de overheid jouw administratie doet.

Maar ik wil absoluut niet dat de overheid zich bemoeit met mijn medische privé zaken. Net zo min dat ze niet mijn brieven moeten openen, met wat ik met mijn advocaat bespreek en wat ik in mijn slaapkamer doe.

Het gaat ze domweg helemaal niets aan.

Als jij het goed vindt dat ze jouw informatie wel administreren heb ik daar niets op tegen. Maar dwing mij niet om die systemen te gebruiken.

Maar er is nog iets. Degene die dit zegt is niet zomaar iemand. Het is de Koningin der Nederlanden en staat onder ministeriële verantwoordelijkheid. Is wat zij hier zegt het beleid van het kabinet? Indien ja, dan rest er niets anders voor Rutte om per direct af te treden.
Voor het geval je het nog niet wist, Rutte is al afgetreden.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7492
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Complottheorie: Koningin wil Digi-ID voor registratie vaccinaties

Bericht door Progresso » za jan 20, 2024 21:20

comulder schreef:
za jan 20, 2024 21:01
Voor het geval je het nog niet wist, Rutte is al afgetreden.
Het kabinet is gevallen. Alle D'66 ministers zijn op de vlucht geslagen, maar Rutte is gewoon demissionair minister president.

Als minister van Algemene Zaken is hij verantwoordelijk voor ALLE uitspraken van plofkip Alexander en het meisje wat hij uit een fout nest aan de haak heeft geslagen.

Bij de Kersttoespraak heeft die dikke wat meer ruimte om zijn eigen boodschap kwijt te raken, maar dan houdt het wel een beetje op.

De uitspraken van Maxima zijn absurd.

Nu Omtzigt en consorten toch bezig zijn met grondwet en constitutie een mooi tijdstip om ook de eerste stappen te zetten naar een republiek naar Zwitsers model.

Geef deze foute familie als genoegdoening een jaarsalaris mee en vrijstelling van inkomstenbelasting voor deze generatie. Die kinderen moeten dan gewoon erfrecht betalen net als iedere Nederlander volledig belast worden. Ze zijn jong genoeg om nog omgeschoold te worden.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7492
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Complottheorie: Koningin wil Digi-ID voor registratie vaccinaties

Bericht door Progresso » za jan 20, 2024 23:33

De ideeën van deze mevrouw komen natuurlijk niet uit de lucht vallen.

René Zwaap schreef het in 2002 al in De Groene Amsterdammer:
Bariloche en Soestdijk

Laatste tango in Bariloche

Máxima, Jorge Zorreguieta, Willem-Alexander, prins Bernhard: allen komen zij graag naar San Carlos de Bariloche, het chique Argentijnse wintersportparadijs. Er kleeft echter ook een schaduwzijde aan dit «Beieren aan de voet van de Andes».
Kennelijk zijn de echtelieden gegrepen door de Zuid-Amerikaanse grandeur in een Tiroler jasje van het landschap hier. Maar om misverstanden te voorkomen, moeten ze binnenkort toch maar eens verklaren dat zoveel nazi's op één plek het milieu wel erg bederven.
https://archive.vn/fbFe9



Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 821
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Complottheorie: Koningin wil Digi-ID voor registratie vaccinaties

Bericht door Ajax » zo jan 21, 2024 12:11

Progresso schreef:
za jan 20, 2024 21:20
De uitspraken van Maxima zijn absurd.

Misschien komt daar inderdaad die ver gezochte complot theorie vandaan dat er een kwaadaardige elite is die de wereld bestuurd? :)

Nee, zij gelooft gewoon echt in de digital id en cbdc. Ook ons koningshuis lijkt niet altijd door te hebben wat er in de wereld gebeurt (en leeft natuurlijk ook gewoon in een bubbel).

Het geeft alleen maar aan in welke tijd we leven waarin het onderscheid tussen de goeden en de slechten steeds vager wordt (in plaats van duidelijker). In de corona crisis leek het nog zo duidelijk: die met de mondmaskers waren de goeien en die zonder de slechten. Die met vaccinatie de goeien en die zonder de slechten.

Sommigen beginnen hierdoor nu te twijfelen en anderen volharden juist in hun overtuiging :)



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4780
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Complottheorie: Koningin wil Digi-ID voor registratie vaccinaties

Bericht door Felix » zo jan 21, 2024 14:46

In de corona crisis leek het nog zo duidelijk: die met de mondmaskers waren de goeien en die zonder de slechten.

En zeer terecht want men ging er van uit dat de mondmaskers de verspreiding van het virus af zou kunnen remmen. Trouwens veel gezondheidsautoriteiten zijn die mening tot op vandaag de dag toegedaan alhoewel ze het maskertje niet in de buitenlucht zullen willen verplichten.

Ik vraag me ook af waarom die enorme aanstellerij van mensen die per se geen maskertje wilden dragen, hoe zwaar ze dat blijkbaar vonden.

@Quasimodo publiceerde een tijd geleden een link waaruit zou blijken dat studies toch het nut van het maskertje tegen coronabesmetting bewezen. Ik heb de link niet terug kunnen vinden. Persoonlijk voel ik mij met 6 inentingen en zonder maskertje behoorlijk beschermd, maar waar het dragen ervan verplicht is zal ik geen bezwaar maken.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4147
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Complottheorie: Koningin wil Digi-ID voor registratie vaccinaties

Bericht door borsjea » zo jan 21, 2024 15:45

Felix schreef:
zo jan 21, 2024 14:46
@Quasimodo publiceerde een tijd geleden een link waaruit zou blijken dat studies toch het nut van het maskertje tegen coronabesmetting bewezen. Ik heb de link niet terug kunnen vinden. Persoonlijk voel ik mij met 6 inentingen en zonder maskertje behoorlijk beschermd, maar waar het dragen ervan verplicht is zal ik geen bezwaar maken.
Hier ook alle prikken gehad, terwijl ik officieel nog steeds geen recht heb op de 6e maar ze zijn allang blij dat ze aan het eind vd dag minder hoeven weg te gooien.
Bij een bezoek aan een SUS post, UPA of andere gezondheids instellingen heb ik er altijd eentje bij mij en doe deze afhankelijk hoe de situatie is op. In november bij het bloedprikken had ik door een verkoudheid en Asma problemen een hoest, uit respect voor de andere in de wachtruimte droeg ik een masker.




Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7492
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Complottheorie: Koningin wil Digi-ID voor registratie vaccinaties

Bericht door Progresso » zo jan 21, 2024 16:47

Felix schreef:
zo jan 21, 2024 14:46
Ik vraag me ook af waarom die enorme aanstellerij van mensen die per se geen maskertje wilden dragen, hoe zwaar ze dat blijkbaar vonden.
Zo zwaar dat ik vertikte om naar plaatsen te gaan waar die onzinnige krengen verplicht waren. In de auto lag er altijd eentje in het zijvakje om op te doen als ik de politiepost voorbij moest. Mijn dagelijkse wandeling over het lege strand werd gewoon gedaan zonder mondkapje.

Als ik mensen aanspreekt is voor mij de volledige lichaamstaal extreem belangrijk. Ik kan mensen niet meer "lezen" als hun gezicht bedekt is.

De stoffen mondkapjes waren een bron van bacteriële infecties.

De chirurgische mondkapjes, die hele dure zijn alleen maar effectief als je ze zeer nauwgezet gebruikt. Iedere arts en verpleegkundige krijgt dat gedrilld in de opleiding. Op een dag gaan er bij correct gebruik een tiental van die kapjes per persoon doorheen.

Die simpele N95 kapjes helpen een beetje om te voorkomen dat spetters bij het spreken blijven hangen. Maar virussen zijn dusdanig klein dat ze dwars door de fabric van die mondkapjes gaan.

De stoffen mondkapjes zijn de grootst mogelijke lariekoek.

Prima als jij mondkapjes gebruikt, maar dwing mij er niet toe, en zeker niet bij mijn dagelijkse strandwandeling waar de dichtsbijzijnde infectiebron 5000 km verder was.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4780
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Complottheorie: Koningin wil Digi-ID voor registratie vaccinaties

Bericht door Felix » zo jan 21, 2024 18:33

Prima als jij mondkapjes gebruikt, maar dwing mij er niet toe, en zeker niet bij mijn dagelijkse strandwandeling waar de dichtsbijzijnde infectiebron 5000 km verder was.

Dat wist je toen allemaal nog niet. De dichtsbijzijnde mogelijke infectiebron was trouwens je buurman tijdens het wandelen, enz. enz. enz.

En ja, ik gebruik mondkapjes waar dat van mij verlangd wordt alhoewel ik me ook zonder al beschermd voel na 6 keer een anti covid vaccin te hebben mogen nemen.
(by the way, volgens jou had ik allang moeten 'hemelen' - niet alleen ik maar alle 'avonturiers' die zich weer eens hebben laten vaccineren. Helaas, wij - ik en mijn collega waaghalzen - moesten je ook deze keer weer teleurstellen.)



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7492
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Complottheorie: Koningin wil Digi-ID voor registratie vaccinaties

Bericht door Progresso » zo jan 21, 2024 19:16

Felix schreef:
zo jan 21, 2024 18:33
Dat wist je toen allemaal nog niet. De dichtsbijzijnde mogelijke infectiebron was trouwens je buurman tijdens het wandelen, enz. enz. enz.
Dan moet de wind wel heel erg raar waaien wilde de virusdeeltjes van hem bij ons op het erf waaien. De passaatwind staat loodrecht op ons huis en tussen ons huis en de kust van Afrika wonen geen mensen.

Maar ja, die virusdeeltjes zijn bedrieglijk. De katoenen stofdoekjes komen ze volgens literatuuronderzoek niet door. Maar dat ze wel tegen gemiddeld windkracht 5 in kunnen blijft dan weer een raadsel.

Wij hebben hier de poort dicht gedaan en bijna een jaar volledig zelfvoorzienend doorgebracht. Nadat we de prikjes kregen dachten we dat we relatief veilig waren. Nou, dat hebben we geweten. Gelukkig hadden we de prikken gekregen anders waren we nu dood, toch.

Gelukkig kreeg ik wel iedere dag een flinke dosis vitamine D, bleef ondanks dat de sportschool dicht was mijn gewicht onder controle en had ik geen last van bacteriële infecties door de mondkapjes. Nou ja, omdat we direct aan een rivier wonen heb ik ook nog van de wijkzuster een middeltje tegen rivierblindheid gekregen en omdat de zelfvoorziening ook betekende dat er iedere dag in de tuin gewerkt moest worden heb ik me ook regelmatig laten ontwormen

Maar de prikjes hebben mijn leven gered.

Prima hoor. Als ik oud was zou ik denk ik ook mij volledig laten vaccineren. Met de huidig beschikbare data lijkt het voor 75-plussers zin te hebben. Net zoals het nut heeft om griepprikken te halen. Op 75 plus leeftijd heeft het ook niet zo heel veel zin om naar negatieve lange-termijn effecten te kijken.

Dat er onder die leeftijd wel degelijk problemen zijn met het mRNA vaccin zijn wordt nu steeds duidelijker, hoewel we nog steeds niet precies begrijpen wat er allemaal gebeurt.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4780
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Complottheorie: Koningin wil Digi-ID voor registratie vaccinaties

Bericht door Felix » zo jan 21, 2024 19:52

Dat er onder die leeftijd wel degelijk problemen zijn met het mRNA vaccin zijn wordt nu steeds duidelijker
Speculatie, iets waar je zo'n hekel aan zou hebben.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5117
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Complottheorie: Koningin wil Digi-ID voor registratie vaccinaties

Bericht door quasimodo » zo jan 21, 2024 21:29

Bovendien onvolledig qua vaccins gezien het commentaar op het UK onderzoek waar nauwelijks gebruik is gemaakt van mrna+ vaccins.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7492
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Complottheorie: Koningin wil Digi-ID voor registratie vaccinaties

Bericht door Progresso » zo jan 21, 2024 21:52

Felix schreef:
zo jan 21, 2024 19:52
Dat er onder die leeftijd wel degelijk problemen zijn met het mRNA vaccin zijn wordt nu steeds duidelijker
Speculatie iets waar je zo'n hekel aan zou hebben.

Nou ja, laten we na de Zwitserse, Japanse en Zweedse studie er nog maar een recente studie bijhalen. Deze keer uit Thailand.
IMG_20240121_164929.jpg



Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 821
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Complottheorie: Koningin wil Digi-ID voor registratie vaccinaties

Bericht door Ajax » zo jan 21, 2024 22:13

Felix schreef:
zo jan 21, 2024 14:46
En zeer terecht want men ging er van uit dat de mondmaskers de verspreiding van het virus af zou kunnen remmen. Trouwens veel gezondheidsautoriteiten zijn die mening tot op vandaag de dag toegedaan alhoewel ze het maskertje niet in de buitenlucht zullen willen verplichten.

:) Het is opmerkelijk dat er nog steeds mensen zijn die de mondmaskers als positief zien. Iedereen heeft situaties meegemaakt waar iemand er op gewezen werd geen mondmasker te dragen. En andersom! Inmiddels zien we hier in NL vrijwel geen mondmaskers meer (terwijl corona toch weer even een aardige opleving heeft gehad). Lijkt me een duidelijke aanwijzing.

In BR is het inderdaad veel erger, ook ik heb daar in de auto met mondmasker op gezeten. Achteraf gezien waanzinnig, maar dat was daar serieus het geval. Terwijl vooraf vrijwel niemand wist wat een mondmasker nou precies was en, belangrijker: hoe je deze correct moet gebruiken. De verschillende soorten... afijn we hebben het er allemaal over gehad.

Geen probleem verder voor iedereen die een mondmasker wil dragen. Als je je daar veilig door voelt, prima. Maar het verplichten heeft er uiteindelijk voor gezorgd dat grote groepen mensen zijn "afgehaakt". Dus die dragen geen mondmasker meer. Willen geen vaccinaties meer (als ze die eerder wel of niet hebben gehad) en zijn ineens veel kritischer geworden over nog veel meer "verplichtingen".



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5117
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Complottheorie: Koningin wil Digi-ID voor registratie vaccinaties

Bericht door quasimodo » zo jan 21, 2024 22:28

Maar het verplichten heeft er uiteindelijk voor gezorgd dat grote groepen mensen zijn "afgehaakt". Dus die dragen geen mondmasker meer. Willen geen vaccinaties meer (als ze die eerder wel of niet hebben gehad) en zijn ineens veel kritischer geworden over nog veel meer "verplichtingen".
Het is voor die groep te hopen dat ze net als de gelovigen, die om andere redenen ook vaak dezelfde houding aanneemt, ook het vermenigvuldigen wat serieuzer gaat nemen. Anders zal de natuurlijke selectie vanzelf deze groep verkleinen. Of ze komen tot andere inzichten tijdens de volgende epidemie danwel pandemie.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7492
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Complottheorie: Koningin wil Digi-ID voor registratie vaccinaties

Bericht door Progresso » zo jan 21, 2024 23:26

quasimodo schreef:
zo jan 21, 2024 22:28


Het is voor die groep te hopen dat ze net als de gelovigen, die om andere redenen ook vaak dezelfde houding aanneemt, ook het vermenigvuldigen wat serieuzer gaat nemen. Anders zal de natuurlijke selectie vanzelf deze groep verkleinen. Of ze komen tot andere inzichten tijdens de volgende epidemie danwel pandemie.
Wat klets je nou. In de door Felix aangehaalde studie staat gewoon letterlijk dat de ongevaccineerden een gelijke of lagere kans hebben op een severe outcome.

Alleen die ongevaccineerden hebben per definitie geen kans op een onontdekte myocarditis (kans 1 op 35!/Zwitserse studie) of kans 1 op de 850 voor een zware bijwerking zoals aangetoond is in de Zweedse studie.

Wat we nog niet weten is of de al drie jaar lang durende oversterfte zich voordoet bij de gevaccineerden en ongevaccineerden.



Plaats reactie