Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Progresso » za mei 06, 2023 13:13

Felix schreef:
za mei 06, 2023 12:49
De WHO zegt niet dat de pandemie voorbij is.
Dat zeggen ze dus wel. In September vorig jaar zagen ze al het eind in zicht komen.

https://www.reuters.com/business/health ... 022-09-14/

Wat Maria van Kerhove en alle andere WHO officials zeggen is dat Covid-19 endemisch is geworden. Het virus sluimert en kan van tijd oplaaien.

Lula daarentegen beweert dat er nog steeds sprake is van een pandemie, een epidemie die zich op wereldwijde schaal verspreid.

Zullen we het er maar op houden dat Lula actief nepnieuws verspreidt?



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Progresso » za mei 06, 2023 13:43

Ik snap het wel waarom Lula nepnieuws verspreid. Hij heeft onnodig voor vele tientallen miljoenen aan vaccins gekocht die zo langzamerhand aan de uiterste verkoopdatum belanden.

Met pijn en moeite zal hij die mRNA therapie kunnen opdringen bij de 36 miljoen allerarmsten omdat die anders hun Bolsa Familiá kwijt raken.

In die groep kun je dus, gebaseerd op het wetenschappelijk peer-reviewed onderzoek wat we nu hebben, dus 36.000 zware bijwerkingen verwachten en enkele tientallen onnodige doden, nog afgezien van de nog onbekende bijwerkingen op de lange termijn.

Maar ja. Het is wedrom een mooi medisch experiment. Brazilië wordt daarmee een perfecte controlegroep tov landen die al lang en breed zijn gestopt met vaccineren.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Felix » za mei 06, 2023 14:59

Wat Maria van Kerhove en alle andere WHO officials zeggen is dat Covid-19 endemisch is geworden. Het virus sluimert en kan van tijd oplaaien.

Vermoeiend! Ze zegt: “While we’re not in the crisis mode, we can’t let our guard down,” Van Kerkhove said. “Epidemiologically, this virus will continue to cause waves.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Progresso » za mei 06, 2023 15:17

Felix schreef:
za mei 06, 2023 14:59
Wat Maria van Kerhove en alle andere WHO officials zeggen is dat Covid-19 endemisch is geworden. Het virus sluimert en kan van tijd oplaaien.

Vermoeiend! Ze zegt: “While we’re not in the crisis mode, we can’t let our guard down,” Van Kerkhove said. “Epidemiologically, this virus will continue to cause waves.

Endemisch dus, niet pandemisch zoals Lula oreert.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Felix » za mei 06, 2023 15:19

https://g1.globo.com/saude/coronavirus/ ... emia.ghtml

https://noticias.uol.com.br/colunas/jam ... vid-19.htm

WHO: Pelas regras da agência, não existe uma declaração oficial do final da pandemia. Assim como a Aids, portanto, a covid-19 continuará a ter o status de pandemia....



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Progresso » za mei 06, 2023 15:46

Ja, en dan een stukje quote bewust vergeten.
Não há uma definição de pandemia e o termo está em negociação para o estabelecimento de um acordo que permitirá modificar a resposta global a novos surtos....
Men heeft simpelweg geen definitie van de term "pandemie" bij de WHO. De ambtenaren, die op geen enkele wijze democratisch gecontroleerd of ter verantwoording geroepen kunnen worden zijn daar al 20 jaar(!!) Over aan het vergaderen.

Maar ja, ik zal me voortaan op O Globo en andere autoriteiten verlaten als het gaat om corona.




Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Felix » za mei 06, 2023 16:51

Maar ja, ik zal me voortaan op O Globo en andere autoriteiten verlaten als het gaat om corona.

Verstandig van je.

En over bewust weglaten gesproken:

Status de pandemia será mantido porque a doença causada pelo Sars-Cov-2, o novo coronavírus, ainda se mantém em disseminação global, afeta vários continentes com a transmissão sustentada do surto e tem impacto relevante no número de mortes e hospitalizações.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Progresso » za mei 06, 2023 17:09

Felix schreef:
za mei 06, 2023 16:51
Status de pandemia será mantido porque a doença causada pelo Sars-Cov-2, o novo coronavírus, ainda se mantém em disseminação global, afeta vários continentes com a transmissão sustentada do surto e tem impacto relevante no número de mortes e hospitalizações.
Ja, en zo is AIDS ook nog gewoon een pandemie.

Het wordt tijd dat de WHO haar zaakjes eens op orde gaat brengen. Die lui hebben zo vaak aantoonbaar gefaald.zolang de WHO ambtenaren het niet voor elkaar krijgen om de database met DNA genoom van China los te krijgen is die organisatie geen knip voor de neus waard.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Felix » za mei 06, 2023 17:26

https://www.metropoles.com/brasil/minis ... undamental

“Apesar do fim do estado de emergência, a pandemia ainda não acabou. Tomem as doses de reforço e não deixem de ter o esquema vacinal sempre completo. E o governo federal irá incentivar a saúde, ciência e pesquisa no nosso país. Irá atuar para preservar vidas”, escreveu o presidente.

A secretária de Vigilância em Saúde e Ambiente do Ministério da Saúde, Ethel Maciel, também se pronunciou, ressaltando que nada muda nas recomendações do Ministério da Saúde e que “chegamos neste momento graças à vacina”. Segundo ela, é “fundamental que continuemos a nossa vacinação, continuar o cuidado com os mais vulneráveis”.




Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Progresso » za mei 06, 2023 17:55

Nou, beterschap dan maar.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Progresso » zo mei 07, 2023 16:02

Het heeft een paar maanden geduurd, maar nu komt de kwaliteitspers toch met "nieuws".

https://www1.folha.uol.com.br/equilibri ... ovid.shtml

Ik ben benieuwd wanneer Folha haar oude berichtgeving gaat aanpassen waarin ze spraken van het feit dat het vaccin 100% veilig was.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Felix » zo mei 07, 2023 17:08

Em número muito pequeno de casos.

Dat is al jaren bekend. Indertijd werd gesteld dat het in deze gevallen altijd goed geneesbaar was. Dan nog, het was een afwikken van voor- en nadelen. (Het risico van myocarditus gold overigens niet voor elk type anticovidvaccin).

Het artikel staat verder achter een betaalmuur en is dus voor niet abonnees zoals ik niet leesbaar.

Van de gelegenheid gebruikmakend: Braziliaanse infectologisten, en niet alleen die van de regering, raden vaccinatie tegen covid19 nog steeds aan.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4092
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door borsjea » ma mei 08, 2023 13:40

Myocarditis wordt niet alleen mogelijk door een vaccinatie veroorzaakt een griepje kan ook de oorzaak, verder nog een aantal andere zaken. Er zijn diverse wetenschappelijke publicaties waarin men aangeeft dat men bij voormalig Covid patiënten Myocarditis aantrof en als deze dan later zijn gevaccineerd is de vraag was het de Covid besmetting of het vaccin.
Het is overigens wel opvallend dat de vorige regering besloot volop door te gaan met een vaccin wat elders aan de kant werdt geschoven en zelf een wat via een traditionele wijze werdt geproduceerd aan de kant zet. Vermoedelijk zullen financiële bijdrage daar een rol in hebben gespeeld. Al met al heeft de vertraagde en het ontbreken van vaccinatie procedure veel meer nodeloze doden opgeleverd dan de vaccinatie zelf.

https://www.hartstichting.nl/hart-en-va ... yocarditis



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Progresso » di mei 09, 2023 08:29

En daar gaan we. Geheel volgens verwachting.

Overheid verwijst naar de producent van het vaccin. De producent verwijst naar de overheid.

Ondertussen zit een zwaar zieke met de gebakken peren.

Vertrouw nooit en te nimmer een overheid en haar dienaren.

https://fd.nl/bedrijfsleven/1470666/vac ... ele-worden



comulder
Artikels: 0
Berichten: 614
Lid geworden op: do jul 30, 2009 13:52

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door comulder » di mei 09, 2023 10:19

Progresso schreef:
za dec 17, 2022 00:01
Ook in Brazilië zitten we weer op 200 overlijdens met/door Covid-19 per dag.

Volgens mij is iedereen al 3 keer ingeënt en ik ken in mijn omgeving werkelijk niemand die geen Covid-19 heeft gehad.

In ieder geval lijken die vaccins weinig waarde te hebben, in ieder geval niet wat de fabrikanten hebben beloofd in hun marketingpraatjes.
Spreek je jezelf hier niet tegen?
Ligt het niet voor de hand dat, doordat ze 3x gevaccineerd zijn, degenen die je kent en Covid-19 hebben gehad, niet overleden zijn. Of zijn ze met bosjes omgevallen?

Degenen die momenteel overlijden hadden naar alle waarschijnlijkheid al andere kwalen, waarbij nCovid-19 de spreekwoordelijk druppel was. Met andere levensbedreigende kwalen helpt vaccinatie tegen Covid-19 niet echt. Je kunt immers daar dan immers nog steeds mee besmet worden maar wel met minder ernstige symptomen.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Progresso » di mei 09, 2023 12:32

comulder schreef:
di mei 09, 2023 10:19
Spreek je jezelf hier niet tegen?
Ligt het niet voor de hand dat, doordat ze 3x gevaccineerd zijn, degenen die je kent en Covid-19 hebben gehad, niet overleden zijn. Of zijn ze met bosjes omgevallen?
Er is een korte periode geweest waar een hoop kennissen, bekenden en ook vrienden letterlijk bij bosjes omvielen.

Echt iedereen die ik ken heeft corona gehad, gevaccineerd of ongevaccineerde. Zelf ben ik twee of drie keer gevaccineerd, maar heb desondanks toch twee keer corona opgelopen, waarvan één keer ernstig en die andere keer heb ik gewoon een week thuis zwaar ziek op bed gelegen.

In die tijd werd er nog door Daucci, Biden, Fiocruz en vele andere rondgebrult dat als je gevaccineerd was je iemand anders niet kon besmetten. In mijn goedgelovigheid dat ik toen goed beschermd heb ik destijds mijn zieke vrouw (ook 2 maal gevaccineerd) opgehaald om verder thuis te verzorgen.

Dat er 2 jaar later dan nog steeds 200 doden te betreuren zijn verbaast mij. En volgens mij zijn het er in Brazilië nog steeds 40 per dag.

Er gaan in Brazilië minimaal 2 miljoen mensen per jaar dood, zo'n beetje 5500 per dag. Het merendeel aan kanker, hart-en vaatziektes en de gevolgen van diabetes. En blijkbaar zijn er dan ook nog een paar die door of met corona overlijden.

Wat we weten is dat gezonde mensen onder de 50 nauwelijks sterven aan de gevolgen van een Covid-19 besmetting.

Wat we ook weten is dat ~ 1 op de 300.000 sterft aan de gevolgen van de de vaccinatie en 1 op de 1000 ernstige bijwerkingen heeft.

Normaal is dat reden om sowieso medicatie per direct van de markt te halen. Om de een of andere wonderbaarlijke wijze wordt dat niet gedaan bij de mRNA behandeling.

Ergo, de Braziliaanse overheid verplicht 35 miljoen om zich medisch te laten behandelen, waarbij het gewoon statisch vaststaat dat er 100 overlijdens in die groep plaats gaan vinden en er minimaal 35.000 mensen last gaan krijgen van zeer ernstige bijwerkingen.

Geef de mensen die menen dat ze baat hebben bij deze behandeling gratis toegang tot de behandelmethode.

De verplichting om een slechte behandelmethode te ondergaan heeft desastreuze gevolgen voor de vaccinatiebereidheid van andere besmettelijke ziektes.

De mensen hebben (terecht) het vertrouwen in de overheid verloren en schaden zichzelf nu door goede traditionele vaccins niet te meer nemen.

Om het vertrouwenvan het publiek weer terug te winnen zijn er miljardenkostende campagnes nodig.

Waarom overheden zo extreem dom zijn blijft voor mij een volstrekt raadsel, maar het verbaast me ook weer niet als je ziet wat voor vol-idioten ons regeren.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Felix » di mei 09, 2023 12:39

Volgens mij is iedereen al 3 keer ingeënt en ik ken in mijn omgeving werkelijk niemand die geen Covid-19 heeft gehad.

Ik ken er maar weinig. We zitten inmiddels al aan vijf inentingen. Je moet het wel bijhouden natuurlijk want het effect van de vaccinatie daalt na verloop van tijd en het virus muteert voortdurend. Vaccinatie voorkomt de ziekte niet, maar verhindert doorgaans wel dat deze fataal wordt.

Het is overigens niet alleen de overheid die vaccinatie aanraadt, ook veel infectologen die geen enkele band met de overheid hebben raden vaccinatie nog steeds aan, ook op het huidige moment van de pandemie.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Progresso » di mei 09, 2023 13:59

Felix schreef:
di mei 09, 2023 12:39
Vaccinatie voorkomt de ziekte niet, maar verhindert doorgaans wel dat deze fataal wordt.
Blijft een rare behandelmethode. Zouden we deze ook accepteren als bijvoorbeeld voor het poliovaccin zou gelden als dit vaccin niet voorkomt dat je polio krijgt, maar het wel verhindert dat polio fataal wordt?

Accepteren we bij het polio vaccin zoveel ernstige bijwerkingen en fatale uitkomsten?



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4947
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door quasimodo » di mei 09, 2023 14:00

Je moet het wel bijhouden natuurlijk want het effect van de vaccinatie daalt na verloop van tijd en het virus muteert steeds.
Hier in Nederland wordt het ondertussen hetzelfde behandeld als de griep. En wat je doet met vaccinatie gebeurt natuurlijk precies hetzelfde en waarschijnlijk beter omdat je besmet wordt met en verschillende varianten en de nieuwste het laatst in de loop van je leven.

Er wordt wel vanuit gegaan dat je van vaccinatie minder ziek wordt. Dus bij risico groepen wordt er wel nog gevaccineerd net zoals bij de griep. En als de mens in de hoogste risico groep terecht komt waar het imuun systeem heel verzwakt is wordt al heel lang de vaccinatie afgeraden. Dan sterf je door de vaccinatie en ook als je niet gevaccineerd bent door het virus zelf. Dan werkt alleen isolatie wat zeer lastig is. En dan maakt het waarschijnlijk ook niet uit of het de griep is of covid wat je oploopt. Er gaan in Nederland ook nog steeds heel veel mensen dood aan de gewone griep ook gevaccineerde.

En dan kun je wel stellen zoals veel mensen beargumenteren dat vaccinatie geen enkele zin heeft gehad en sommige zelfs die beweren dat er extra doden door gevallen zijn. Het is gewoon zo dat je aan een nieuw virus moet wennen. En dit gaat beter met of een heel milde variant of dit kunstmatig gemaakt d.m.v. een vaccinatie. Er is in het verleden vaak genoeg gedocumenteerd ook in Brazilië dat als je bijvoorbeeld een afgelegen indianenstam besmet met een voor ons normaal verkoudheidsvirus er een heel groot gedeelte van overlijdt en in volgende jaren niemand meer aan deze variant.

Dit is waarschijnlijk ook de reden waarom in landen met hele strenge lockdowns de doden in het begin veel lager waren maar dat ze naderhand er relatief meer last van gehad hebben zeker onder ongevaccineerde.



Plaats reactie