beschikbaarheid wapen zorgt voor onnodige dode Brazilië.

Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: beschikbaarheid wapen zorgt voor onnodige dode Brazilië.

Bericht door Progresso » di mei 09, 2023 01:18

Één burger, goed opgeleid en getraind met een legaal wapen had al deze ellende kunnen voorkomen.




Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: beschikbaarheid wapen zorgt voor onnodige dode Brazilië.

Bericht door Progresso » wo mei 10, 2023 13:59

In Nederland zien we nu ook bijna dagelijks beelden van tuig.

Het gaat natuurlijk niet lang duren dat burgers zich gaan bewapenen. Het is absoluut niet wat je wilt, maar als een overheid het laat afweten dan blijft er weinig keus over.





Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: beschikbaarheid wapen zorgt voor onnodige dode Brazilië.

Bericht door Progresso » wo mei 10, 2023 15:14

Zou deze medewerker met een topfunctie bij het Kieshof, verantwoordelijk voor het detecteren voor nepnieuws legaal in het bezit zijn geweest van dat wapen?



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: beschikbaarheid wapen zorgt voor onnodige dode Brazilië.

Bericht door Felix » wo mei 10, 2023 15:46

Zou deze medewerker met een topfunctie bij het Kieshof, verantwoordelijk voor het detecteren voor nepnieuws legaal in het bezit zijn geweest van dat wapen?

Het is de beschikbaarheid van een vuurwapen dat tot dit soort situaties leidt.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: beschikbaarheid wapen zorgt voor onnodige dode Brazilië.

Bericht door Progresso » wo mei 10, 2023 16:26

In Zwitserland zijn iets van 2.5 miljoen wapens in privébezit. Bijna één op de twee huishoudens beschikt over een wapen.

Resultaat: één van de veiligste landen ter wereld.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: beschikbaarheid wapen zorgt voor onnodige dode Brazilië.

Bericht door Felix » wo mei 10, 2023 16:37

Resultaat: één van de veiligste landen ter wereld.

De veiligheid daar heeft niets te maken met het vuurwapenbezit, het is ondanks dat vuurwapenbezit.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: beschikbaarheid wapen zorgt voor onnodige dode Brazilië.

Bericht door Progresso » wo mei 10, 2023 17:40

Het zal vast niet de enige reden zijn dat Zwitserland een veilig land is. Maar het toont ook aan dat een zeer hoog legaal vuurwapenbezit ook helemaal geen probleem is.




Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: beschikbaarheid wapen zorgt voor onnodige dode Brazilië.

Bericht door Progresso » do mei 11, 2023 03:11

Lijkt mij volkomen legitiem als in jouw huis een personeelslid je minderjarige dochter loopt aan te duwen.

Ik zou het ook niet accepteren.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: beschikbaarheid wapen zorgt voor onnodige dode Brazilië.

Bericht door Felix » do mei 11, 2023 12:34

Lijkt mij volkomen legitiem als in jouw huis een personeelslid je minderjarige dochter loopt aan te duwen.

Hetgeen nog niet eens het geval was. Ook vandaar dat particulier vuurwapenbezit zo gevaarlijk is.


Segundo investigação feita pela 35ª delegacia de polícia, ao contrário do que se supôs inicialmente, a filha do agressor não estava sendo abusada sexualmente.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: beschikbaarheid wapen zorgt voor onnodige dode Brazilië.

Bericht door Progresso » do mei 11, 2023 13:50

Felix schreef:
do mei 11, 2023 12:34
Hetgeen nog niet eens het geval was. Ook vandaar dat particulier vuurwapenbezit zo gevaarlijk is.
Ja, daar is dat personeelslid achter gekomen. Het is dan ook niet zo handig om de minderjarige dochter van de baas in zijn huis aan te duwen.

Het meisje is 14 jaar!!!

Bovendien, het gaat hier wederom om een persoon die niet legaal in het bezit van een wapen was.
Ele vai responder por tentativa de homicídio e por posse ilegal de arma de fogo.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: beschikbaarheid wapen zorgt voor onnodige dode Brazilië.

Bericht door Felix » do mei 11, 2023 13:54

Het is dan ook niet zo handig om de minderjarige dochter van de baas in zijn huis aan te duwen.

Blijkt dus niet het geval geweest. Maar dan nog, het geeft niemand het recht om te gaan schieten. Of het wapen legaal of niet was doet er niet toe, het gaat hier over de beschikbaarheid van vuurwapens.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: beschikbaarheid wapen zorgt voor onnodige dode Brazilië.

Bericht door Progresso » do mei 11, 2023 14:34

Als jouw 14 jarige dochter in jouw huis sex heeft met een pedofiele medewerker lijkt het me geen enkel probleem.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: beschikbaarheid wapen zorgt voor onnodige dode Brazilië.

Bericht door Felix » do mei 11, 2023 15:10

Als jouw 14 jarige dochter in jouw huis sex heeft met een pedofiele medewerker lijkt het me geen enkel probleem.

Hetgeen dus niet het geval was. Maar jij denkt regelmatig dat je boven de wet staat, behalve als die wet je toevallig uitkomt, dan gebruik je haar als argument. De leeftijd van de dochter wordt overigens niet vermeld.

Een paar dagen terug is er in São Paulo een man gelyncht omdat mensen hem verdachten van het stelen van een motor. Na zijn dood bleek dat hij het niet had gedaan.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: beschikbaarheid wapen zorgt voor onnodige dode Brazilië.

Bericht door Progresso » do mei 11, 2023 15:34

Felix schreef:
do mei 11, 2023 15:10
De leeftijd van de dochter wordt overigens niet vermeld.
Het politierapport heeft het over een 14 jarig meisje. Volgens sommigen op de sociale medias zelfs om een meisje dat net 14 is geworden, maar daar ga ik mij niet aan branden.

Papa wil niet dat de pedofiele relatie wordt voortgezet. De werknemer gaat doelbewust toch verder met de pedofiele relatie. Papa is gewoon de baas hier.

Wat die lynchpartij er mee te maken heeft is mij een volstrekt raadsel.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: beschikbaarheid wapen zorgt voor onnodige dode Brazilië.

Bericht door Felix » do mei 11, 2023 15:53

Het politierapport heeft het over een 14 jarig meisje. Volgens sommigen op de sociale medias zelfs om een meisje dat net 14 is geworden, maar daar ga ik mij niet aan branden.

Welk politierapport?

Papa wil niet dat de pedofiele relatie wordt voortgezet. De werknemer gaat doelbewust toch verder met de pedofiele relatie. Papa is gewoon de baas hier.

Papa heeft niet het recht om anderen te vermoorden. Bovendien bleek uit het onderzoek dat het slachtoffer geen seksuele relatie met het meisje had.

Wat die lynchpartij er mee te maken heeft is mij een volstrekt raadsel.

Dat ging, evenals in dit geval, ook over een verdenking die niet waar bleek te zijn maar wel iemands leven kostte.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: beschikbaarheid wapen zorgt voor onnodige dode Brazilië.

Bericht door Progresso » do mei 11, 2023 17:25

Felix schreef:
do mei 11, 2023 15:53
Welk politierapport?
Ik heb hier op het forum één keer een forensisch rapport gedeeld. Een rapport overigens dat eerder door O Globo was geopenbaard. Jij en nog een paar prikkers spraken er schande van dat ik dat deed, want privacy etc.
Felix schreef:
do mei 11, 2023 15:53
Papa heeft niet het recht om anderen te vermoorden.
Hij heeft niemand vermoord. Het slachtoffer leeft nog (tenminste een uur geleden nog wel).

Als een pedofiele werknemer in jouw eigen huis met je dochter aan de haal gaat dan heb je als vader de taak om je dochter te beschermen.
Felix schreef:
do mei 11, 2023 15:53
Bovendien bleek uit het onderzoek dat het slachtoffer geen seksuele relatie met het meisje had.
Er is helemaal geen medisch onderzoek gedaan bij het meisje. Het meisje heeft iets verklaard, maar juist in dit soort gevallen blijkt keer op keer dat slachtoffers om wat voor reden dan ook de dader verdedigen. Dit is bekent als het stockholmsyndroom.

Er is ook nog geen verklaring van de dader.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: beschikbaarheid wapen zorgt voor onnodige dode Brazilië.

Bericht door Felix » do mei 11, 2023 18:19

Ik heb hier op het forum één keer een forensisch rapport gedeeld. Een rapport overigens dat eerder door O Globo was geopenbaard. Jij en nog een paar prikkers spraken er schande van dat ik dat deed, want privacy etc.
Fris mijn geheugen op, ik kan me het niet herinneren.
Hij heeft niemand vermoord. Het slachtoffer leeft nog (tenminste een uur geleden nog wel).
Hij heeft het wel geprobeerd.
Als een pedofiele werknemer in jouw eigen huis met je dochter aan de haal gaat dan heb je als vader de taak om je dochter te beschermen.
Felix schreef: ↑do mei 11, 2023 15:53
Uit politieonderzoek is gebleken dat er geen seksuele relatie heeft plaatsgevonden.
Er is ook nog geen verklaring van de dader.
Dat weten we niet.



Plaats reactie