Voor de fans van Trump Bolsonaro en vuurwapens.

Gebruikersavatar
quasimodo
Berichten: 5120
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Voor de fans van Trump Bolsonaro en vuurwapens.

Bericht door quasimodo »

Progresso
Berichten: 7497
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Voor de fans van Trump Bolsonaro en vuurwapens.

Bericht door Progresso »

Tjonge, jonge.

Het zijn ook wel een stel huilbabies die journalisten met hun extreem-rechts. Bij extreem rechts denk ik aan nazi's zoals we die nu in Ukraine zie, ik denk aan facisten uit het Italië voor en tijdens de Tweede Wereldoorlog en NSB-ers.

Ik denk dat ze extreem-rechts verwarren met de libertarische stroming die Milei vertegenwoordigd. Wellicht handig voor de dames en journalisten om tenminste een basiscursusje Austrian Economics te volgen en de beginselen van het libertaire gedachtengoed er even op na slaan.

Ik volg de man nu een kleine twee jaar en kan niets anders zeggen dat hij economisch zeer goed onderlegd is en een zeer duidelijke visie heeft hoe het verder moet met Argentinië.

Hij heeft wat krasjes opgelopen met het promoten van een of andere cryptoscam. Niet echt handig. En ook hebben wat partijleden in een van de provincies er het afgelopen jaar een potje van gemaakt.

Op sociaal gebied is hij conservatief. Maar het centraal zetten van familiewaarden, de hele Woke beweging als nutteloos bestempelen en een tegenstander van abortus zijn is blijkbaar al genoeg om iemand uiterst rechts te bestempelen.

Of hij een Trump-adept is heb ik niet kunnen ontdekken. Geen idee op basis waarvan de NOS of Nina Jurna dit beweren. Ik zie hem eerder affectie hebben met de democratische presidentskandidaat Robert F. Kennedy.

Ook de link naar Bolsonaro zie ik niet zo snel. Vanuit economisch gezicht zit hij heel dicht bij het zeer succesvol gebleken economische beleid van Paulo Guedes. Ook de invoering van het basisloon, zoals Guedes dat heeft ingevoerd voor de allerarmsten zie ik hem nog wel kopiëren.

Wat wel duidelijk is dat hij niets moet hebben van marxisten als Maduro, Gabriel Boric en andere Latijns-Amerikaanse extreem linkse leiders.

Maar goed. We zien langzaam aan dat er een nieuwe generatie van Midden- en Zuid-Amerikaanse leiders opstaan die hun landen uit de jarenlange ellende van corruptie en misdaad willen trekken. In El Salvador zien we Bukele het fantastisch doen. Het is te hopen dat Milei president wordt en het land weer op de rails krijgt.

Hopelijk wordt het een voorbeeld voor Brazilië en staat er ergens een Milei of Bukelee op.
Felix
Berichten: 4791
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Voor de fans van Trump Bolsonaro en vuurwapens.

Bericht door Felix »

Bij extreem rechts denk ik aan nazi's zoals we die nu in Ukraine zie, ik denk aan facisten uit het Italië voor en tijdens de Tweede Wereldoorlog en NSB-ers.

Ik denk bv. onder andere aan figuren zoals bolsonaro.
borsjea
Berichten: 4149
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Voor de fans van Trump Bolsonaro en vuurwapens.

Bericht door borsjea »

Felix schreef: di aug 15, 2023 02:02
Bij extreem rechts denk ik aan nazi's zoals we die nu in Ukraine zie, ik denk aan facisten uit het Italië voor en tijdens de Tweede Wereldoorlog en NSB-ers.

Ik denk bv. onder andere aan figuren zoals bolsonaro.
Dat was wel de laatste persoon die Brazilië uit de corruptie wilde trekken!!!

Het begon met een cheque van Micheque, super facturatie van Chloroquine, landbouwvoertuigen en robots, propina op vaccins, goudstaven en gevulde vrachtwagen banden bij het ministerie van onderwijs, juwelen in ruil voor een korting op een raffinaderij.
Een wetswijziging die de straf voor corrupte politici verzwakt.
Progresso
Berichten: 7497
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Voor de fans van Trump Bolsonaro en vuurwapens.

Bericht door Progresso »

Corruptie vind plaats onder alle regeringen die we tot nu toe in Brazilië gehad hebben. Bolsonaro lijkt daar niet onder te doen voor de tot drie maal veroordeelde Lula.

Tegenwoordig is blijkbaar alles wat niet links progressief is extreem rechts. Laat dan gewoon extreem weg.

Als de dames en heren journalisten zich wat beter verdiept hadden in het libertaire gedachtengoed van Milei dan hadden ze hun publiek wellicht wat beter kunnen uitleggen waarom een derde van de Argentijnen denken dat dit de beste kandidaat is om Argentinië uit het slop te halen.

Wellicht zouden ze eens kunnen kijken naar de economische resultaten die in El Salvador worden behaald.
Gebruikersavatar
quasimodo
Berichten: 5120
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Voor de fans van Trump Bolsonaro en vuurwapens.

Bericht door quasimodo »

Wellicht zouden ze eens kunnen kijken naar de economische resultaten die in El Salvador worden behaald.
https://www.heritage.org/index/country/elsalvador
Progresso
Berichten: 7497
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Voor de fans van Trump Bolsonaro en vuurwapens.

Bericht door Progresso »

Een heel klein land in een hele grote transitie.

Toerisme plus 94%
Werkloosheid: van 7,2% naar 5%
Inflatie: van 8% naar 3%
Bevolkingstoename door meer remigratie en veel minder emigratie.

Aantal moorden:

https://elsalvadorinfo.net/homicide-rat ... -salvador/
Gebruikersavatar
Ajax
Berichten: 823
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Voor de fans van Trump Bolsonaro en vuurwapens.

Bericht door Ajax »

Wil best wel nog een keer verwijzen naar de extreem-rechtse Melloni in Italië. Werd vooraf vergeleken met Mussolini en werd in NL met afschuw naar gekeken. Inmiddels hoor je niets meer over Italië, het lijkt wel of extreem-rechts gemeengoed is geworden. Dit is eigenlijk al in meerdere Europese landen het geval.

In Argentinië gaat het niet goed, dan heb je altijd de kans dat er een andere politieke wind gaat varen. Dus het rijtje Trump, Bolsonaro wordt steeds langer met deze gek als voorlopig laatste toevoeging. Maar is niet het probleem dat er blijkbaar geen andere goede kandidaten zijn?

Volgens mij is deze gast een voorstander van minder overheid en denk ik dat hij ook wat moet doen aan de financiële crisis in zijn land. Vooral dat laatste is interessant. Denk dat je raar zou staan te kijken als ze noodgedwongen bitcoin gaan introduceren om de inflatie te bestrijden. Of dat ze zich toch nog een keer gaan aanmelden bij de BRICS.
Gebruikersavatar
quasimodo
Berichten: 5120
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Voor de fans van Trump Bolsonaro en vuurwapens.

Bericht door quasimodo »

Ik weet niet wat jij aan nieuws kijkt maar ik zie Melloni voortdurend in het nieuws. Eerst met Rutte om een mislukte deal te maken met een Afrikaanse dictator. En deze week omdat de zo gepredikte familiewaardes in huize Melloni niet meer houdbaar bleken.

Het gaat in landen waar deze volksmenners veel macht krijgen vrijwel uitsluitend over de economische omstandigheden in het land en sommige profileren zich dan op vluchtelingen. En de meeste succesvol met verwijzingen naar tijden uit het verleden waar de bevolking al dan niet terecht goede herinneringen aan heeft.

En je ziet dat ze het zelf vaak niet overleven maar hun standpunten wel. In de politiek is het momenteel breed gedragen dat massa migratie een halt moet worden toegeroepen. En ook word de roep steeds sterker om het geld eerlijker te verdelen. Beide overigens met weinig succes.

En in een land als bijvoorbeeld Argentinië zal het nog wel moeilijker zijn. De Inflatie is enorm net zoals in Turkije bijvoorbeeld. En als er minder te verdelen is dan krijgt zelfs een populaire volksmenner zoals Erdogan het moeilijk.
Progresso
Berichten: 7497
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Voor de fans van Trump Bolsonaro en vuurwapens.

Bericht door Progresso »

Er is in Argentinië geen immigratieprobleem.

Er is wel een heel groot economisch probleem, wat zich uit in hyperinflatie. De overheid bleef maar ongedekt geld printen, in dit geval pesos. Resultaat is dat er geen enkel vertrouwen is in de Argentijnse peso.

Welke maatregel je ook gaat nemen, het gaat heel veel pijn doen voor de bevolking waar ondertussen 40% in armoede leeft. Het ambtenarenapparaat is astronomisch groot geworden. Je hebt het dan niet over verschillen van 10% of 20% in vergelijk met andere landen, maar daadwerkelijk over departementen die 5 tot 10 keer zoveel ambtenaren in dienst hebben dan vergelijkbare diensten in andere landen.

Milei stelt een shock-therapie voor. Zeg maar een keiharde reset en een volledig nieuwe start waar de vrije markt de boventoon voert.

Honderdduizenden ambtenaren weten dat ze hun baan dan gaan verliezen. De keus voor hen wordt behoud van een baan, maar met een salaris dat je gedurende de maand je salaris minimaal de helft in koopkracht ziet dalen.

Het zal nog een een heel gevecht worden voor Milei.

O, en wat wel aardig is om te vermelden. Het land heeft iets van 45 miljoen inwoners. Er is met papier gestemd. Rond een uur of één vannacht was de uitslag bekend. Er zijn wat gedocumenteerde gevallen waar er mogelijk sprake zou kunnen zijn geweest van verkiezingsfraude met de biljetten, maar dat lijken geïsoleerde gevallen.

Geen van de kandidaten heeft een hertelling aangevraagd, geen van de kandidaten twijfelt aan de uitslag en geen van de kandidaten twijfelt aan het uitbrengen van stemmen op papier.

Wat een verschil met landen waar elektronisch gestemd wordt, waar iedere keer door partijen en kiezers getwijfeld wordt aan de betrouwbaarheid van de uitslag.
Felix
Berichten: 4791
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Voor de fans van Trump Bolsonaro en vuurwapens.

Bericht door Felix »

Wat een verschil met landen waar elektronisch gestemd wordt, waar iedere keer door partijen en kiezers getwijfeld wordt aan de betrouwbaarheid van de uitslag.

Dat is helemaal niet waar.
Progresso
Berichten: 7497
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Voor de fans van Trump Bolsonaro en vuurwapens.

Bericht door Progresso »

Felix schreef: ma okt 23, 2023 13:59 Dat is helemaal niet waar.
Verenigde Staten
Brazilië
Venezuela
Nederland

Om er maar een paar te noemen.
Gebruikersavatar
quasimodo
Berichten: 5120
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Voor de fans van Trump Bolsonaro en vuurwapens.

Bericht door quasimodo »

In Nederland wordt op papier gestemd. En de laatste keer dat er ophef was kwam dit doordat de papieren stemmen digitaal worden doorgegeven. In dit systeem zou fraude op kunnen treden.

En ik neem aan dat in een groot land met 45 miljoen stemmers dit ook gebeurt.

Bovendien begint het gezeik pas meestal als er gestemd is en de president benoemd dient te worden. In dit geval na de 2e ronde in Argentinië. Dus ik zou nog even afwachten zeker nu het volgens de uitslagen nog alle kanten op kan.
Felix
Berichten: 4791
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Voor de fans van Trump Bolsonaro en vuurwapens.

Bericht door Felix »

Verenigde Staten
Brazilië
Venezuela
Nederland

In Brazilië vertrouwt een grote meerderheid de elektronische stembussen.

Wat de in dit onderwerp genoemde vuurwapens betreft. Vanmorgen zagen we weer het fantástische resultaat van het liberalere vuurwapenbezit. Een leerlinge keert nooit meer naar huis terug. (Zie bericht in beschikbaarheid wapen zorgt voo onnodige dode). Dank je wel bolsonaro, dank je wel tarcísio!
Gebruikersavatar
Ajax
Berichten: 823
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Voor de fans van Trump Bolsonaro en vuurwapens.

Bericht door Ajax »

quasimodo schreef: ma okt 23, 2023 12:22En je ziet dat ze het zelf vaak niet overleven maar hun standpunten wel. In de politiek is het momenteel breed gedragen dat massa migratie een halt moet worden toegeroepen. En ook word de roep steeds sterker om het geld eerlijker te verdelen. Beide overigens met weinig succes

Dat migratie nu in Italië een breed gedragen standpunt is heeft er mee te maken dat er eerder geen aandacht voor was. Dit zie je zelfs in NL, waar we geen fascistisch verleden hebben. Ook hier is lang gedacht dat je een goed mens bent als je voor immigratie bent. Dat is nu juist de oorzaak dat rechtse partijen het momenteel goed doen. Ik zou graag zien dat mensen nagedacht hebben over standpunten en dus niet jaren lang geen 2% aan defensie wilden besteden en nu voorstander zijn, of bio massa zien als de oplossing en nu niet meer, of de studie beurs afschaffen... enz.

Denk dat er weinig begrip is voor mensen die alle kabinetsperioden van Rutte voor immigratie waren en nu ineens tegen zijn (VVD). Maar het verbaasd me dat er nog zo veel weerstand komt tegen bijvoorbeeld Melloni. Je kan toch niet zeggen dat ze nu pas komt met een standpunt dat zo breed gedragen wordt. En het is ook nog eens een vrouwelijke minister president, daar zou best wat meer waardering voor mogen komen vanuit een land waar al heel lang geroepen wordt dat dat belangrijk is.
Progresso
Berichten: 7497
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Voor de fans van Trump Bolsonaro en vuurwapens.

Bericht door Progresso »

quasimodo schreef: ma okt 23, 2023 17:07 En ik neem aan dat in een groot land met 45 miljoen stemmers dit ook gebeurt.
Ja, er zijn twee incidenten gemeld. Gezien het feit dat het geen impact heeft op deze uitslag was er geen reden om te hertellen. Iets wat bijvoorbeeld in Brazilië gewoon onmogelijk is.
Felix schreef: ma okt 23, 2023 17:21 Wat de in dit onderwerp genoemde vuurwapens betreft. Vanmorgen zagen we weer het fantástische resultaat van het liberalere vuurwapenbezit.
Het restrictieve vuurwapenbeleid in Israël is vorige week na de genocide door Hamas weer fors versoepeld. Gezien de steeds grotere dreiging van islam fanatici een uitstekende zaak.

Als ik zie dat de politie het nu gewoon toestaat om met terroristische vlaggen tijdens protesten te laten zien, de enorme hoeveelheid anti-semitische uitingen tijdens dergelijke protesten en de incompetentie van de overheid om terroristen onze grenzen over te zetten is er alle reden om ook in de EU het wapenbezit vergaand te liberaliseren.


De terreur van Islam kent geen grenzen, onze politie treedt niet op en onze politici zijn volkomen incompetent.

Alle reden om ervoor dat de burgers hun eigen have en goed kunnen beschermen.
Felix
Berichten: 4791
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Voor de fans van Trump Bolsonaro en vuurwapens.

Bericht door Felix »

Het restrictieve vuurwapenbeleid in Israël is vorige week na de genocide door Hamas weer fors versoepeld.

Daar is natuurlijk wel heel iets anders aan de hand en hoeverre het er restrictief was is ook de vraag, je zag er regelmatig zwaar gewapende burgers rondlopen.

Als ik zie dat de politie het nu gewoon toestaat om met terroristische vlaggen tijdens protesten te laten zien, de enorme hoeveelheid anti-semitische uitingen tijdens dergelijke protesten en de incompetentie van de overheid om terroristen onze grenzen over te zetten is er alle reden om ook in de EU het wapenbezit vergaand te liberaliseren

Gaat het wel goed met je?
Gebruikersavatar
quasimodo
Berichten: 5120
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Voor de fans van Trump Bolsonaro en vuurwapens.

Bericht door quasimodo »

Maar het verbaasd me dat er nog zo veel weerstand komt tegen bijvoorbeeld Melloni.
Volgens mij wordt ze steeds populairder ook in de rest van Europa. Ze manifesteert zich duidelijk minder radicaal als ons werd doen geloven.

En Rutte is waarschijnlijk wel tegen bepaalde immigratie. Maar hij zit hierin met 2 problemen. De andere partijen die tegen migratie zijn hebben linksere standpunten over waar het geld naar toe moet als de midden en christelijke partijen waar hij tot nu toe mee regeert.

Bovendien zit hij met het probleem dat zijn kiezers volledig afhankelijk zijn van EU immigranten die voor weinig geld en of slechte omstandigheden willen werken. En kennismigranten die ze nodig achten voor de hogeropgeleide banen en a.g.v. de lobby nu ook voor een groot gedeelte de scholen en studenten kamers bevolken. Daar willen ze in de rechtse en de meer linkse hoek ook heel wat minder van hebben.

Dus hij is volledig afhankelijk van het compromis. En zolang zijn rechtse idealen niet te veel geschaad worden economisch houdt hij zich op de vlakte en verschuilt hij zich achter Europa op dit vlak. En als de eisen te groot worden wordt hij principieel en valt zijn kabinet. En profileert zich weer met nu toch echt minder immigratie. En deze strategie werkt al jaren. En er veranderd niks wat prima is voor zijn achterban die het dan ook gewoon goed blijven hebben.
alle reden om ook in de EU het wapenbezit vergaand te liberaliseren.
Zal de politie helpen de macht weer terug te krijgen. Hebben ze de winkels net zover dat ze geen messen meer verkopen aan jongeren. Gaan we meer vuurwapens in omloop brengen.
joaninha
Berichten: 502
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Voor de fans van Trump Bolsonaro en vuurwapens.

Bericht door joaninha »

Wat is links, wat is rechts. Ik beschouw mijzelf als links. Hoewel ik wat bijvoorbeeld immigratie en kernenergie betreft een standpunt deel dat door de media als rechts en extreem rechts wordt beschouwd.
Een partij als D66 wordt vaak door de media als links ingeschaald. Terwijl voor mij D66 gewoon een rechtse partij is. Die een aantal standpunten zoals immigratie en milieu met links deelt. Maar dat maakt het in mijn ogen geen linkse partij.
Plaats reactie