Link2Brazil Fiscale hervorming: eindstreep in zicht?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Link2Brazil Fiscale hervorming: eindstreep in zicht?

Bericht door Redactie » do jul 06, 2023 17:09

Link2Brazil Fiscale hervorming: eindstreep in zicht?
by Redactie


Afbeelding

Ondanks het gerommel van de centrumpartijen, een blok in het Parlement die bekend staat als "Centrão", is president Lula niet bereid om het ministerie van Gezondheid uit zijn handen te geven: "De minister (Nísia Trindade) is van Lula. Zij werd door mij uitgekozen en zal zolang aanblijven als ik dat wens", aldus de president.

Ondertussen...

Read more



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4147
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Link2Brazil Fiscale hervorming: eindstreep in zicht?

Bericht door borsjea » do jul 06, 2023 19:17

De fiscale hervormingen zorgen voor een aanvaring tussen Tarcísio en de Partido Ladrão. Deze laatste is fel tegen de hervormingen waar de sterkste schouders de zwaarste lasten dragen. Bij de rijke aanhangers valt het niet goed dat er straks in ruil voor verlagingen op het gebied van 1e levensbehoeften, gezondheid en cultuur de bezitters van vliegtuigen en jachten IPVA moeten betalen. Het ware gezicht vd ex president die in zijn hele politieke loopbaan zich heftig verzette tegen sociale programma's laat zich weer zien.
Opvallend is dat het bedrijfsleven achter de hervormingen staan.



Gebruikersavatar
Baiano
Artikels: 0
Berichten: 530
Lid geworden op: di mar 20, 2018 22:48

Re: Link2Brazil Fiscale hervorming: eindstreep in zicht?

Bericht door Baiano » do jul 06, 2023 20:11

borsjea schreef:
do jul 06, 2023 19:17
Opvallend is dat het bedrijfsleven achter de hervormingen staan.
Zal wel zijn. Dit betekent een enorme verlichting in de administratie van bedrijven en boekhouders waar (teveel) medewerkers altijd maar een weg moeten zoeken in de gigantische doolhof van belastingnormen die bovendien zo vaak aangevuld worden met nieuwe normen dat je er mensen moet opzetten om dat allemaal uit te pluizen en om aan de verplichtingen te voldoen. Ik zat er vijftien jaar lang tot aan mijn nek in en had altijd moeite om eraan uit te kunnen. Ik vrees wel dat een aantal mensen hierdoor hun baan gaan verliezen, de prijs van de vooruitgang (die wel erg lang aansleepte).



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7492
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Link2Brazil Fiscale hervorming: eindstreep in zicht?

Bericht door Progresso » do jul 06, 2023 23:34

Dit is in welkome verbetering. De belastingwetgeving is zo extreem complex dat er werkelijk geen touw meer aan vast te knopen is.

Onze boekhouder heeft mij wel eens uitgelegd dat als een bedrijf geen gebruik kan maken van een verlaging van de inkomstenbelasting of ICMS het per definitie verlies maakt.

Daarnaast komt de extreme hoeveelheid werk aan complexe administratie en handelingen voor vaak de meest pietluttige bedragen.

Wat ik mij wel afvraag is of die nieuwe IVA nu alleen voor de consument gaat gelden en of bedrijven net zoals dat bij de BTW het geval is hun betaalde BTW op inkoop kunnen aftrekken.

Dan is 25% op zich wel hoog, maar gezien het feit dat veel onder het IVA 0% tarief gaat vallen valt het op zich mee.

Wat ik verder begrijp is dat het juist de bedoeling is om nog meer belasting op te halen. Dat snap ik dan weer niet. Waarom probeert men dat gigantische waterhoofd van ambtenaren niet eens door te prikken.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4147
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Link2Brazil Fiscale hervorming: eindstreep in zicht?

Bericht door borsjea » ma jul 10, 2023 03:49

Progresso schreef:
do jul 06, 2023 23:34
Wat ik mij wel afvraag is of die nieuwe IVA nu alleen voor de consument gaat gelden en of bedrijven net zoals dat bij de BTW het geval is hun betaalde BTW op inkoop kunnen aftrekken.
In het programma Fantástico lied men de huidige en toekomstige berekening zien en daar zag je dat eerder betaalde belastingen werden verrekend.

https://globoplay.globo.com/v/11767968/



Plaats reactie