Brazilie Nieuws: Bewapeningscultuur kan tot politiek geweld leiden

Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Bewapeningscultuur kan tot politiek geweld leiden

Bericht door Felix » do jun 30, 2022 17:37

Er zijn een minder dan 1 miljoen wapens die nu legaal zijn. Een schijntje bij het (oorlogs) wapenarsenaal in handen van criminelen.

Wapens in handen van criminelen zijn voor een aanzienlijk deel afkomstig uit de voorraad legale wapens.

Legale wapens dienen overigens meestal thuis bewaard te blijven en mogen dus niet op straat of in bussen gedragen worden - dáár zijn ze illegaal!

Voorlopig lijken de cijfers juist het tegendeel uit te wijzen van wat jij beweert

Dat is de interpretatie die jou uitkomt, niet iets wat tot nu toe echt onderbouwd wordt. Een wishful thinking. Studies wijzen vooralsnog uit dat wapens het geweld alleen maar bevorderen, niet dat ze de misdaad afremmen.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Bewapeningscultuur kan tot politiek geweld leiden

Bericht door Progresso » do jun 30, 2022 18:14

Felix schreef:
do jun 30, 2022 17:37
Legale wapens dienen overigens meestal thuis bewaard te blijven en mogen dus niet op straat of in bussen gedragen worden - dáár zijn ze illegaal!
Nee hoor. De meeste wapendragers mogen hun dienstwapen gewoon bij zich hebben. En voor het transport van je woonhuis naar je werkplaats of schietvereniging is een briefje nodig van de PF wat je bij je wapenvergunning moet hebben.

In principe staan wapens en munitie van particulieren thuis in twee verschillende afgesloten kasten.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Bewapeningscultuur kan tot politiek geweld leiden

Bericht door Progresso » do jun 30, 2022 18:25

Felix schreef:
do jun 30, 2022 17:37
Studies wijzen vooralsnog uit dat wapens het geweld alleen maar bevorderen, niet dat ze de misdaad afremmen.
Geen enkele Braziliaanse studie wijst dat uit. Laat maar een recente studie zien?



comulder
Artikels: 0
Berichten: 614
Lid geworden op: do jul 30, 2009 13:52

Re: Brazilie Nieuws: Bewapeningscultuur kan tot politiek geweld leiden

Bericht door comulder » do jun 30, 2022 19:51

Progresso schreef:
do jun 30, 2022 18:25
Felix schreef:
do jun 30, 2022 17:37
Studies wijzen vooralsnog uit dat wapens het geweld alleen maar bevorderen, niet dat ze de misdaad afremmen.
Geen enkele Braziliaanse studie wijst dat uit. Laat maar een recente studie zien?
De cijfers in de USA zeggen genoeg. Er is geen enkele reden om te veronderstellen dat het in Br anders zal zijn met toenemend wapenbezit. I rest my case!



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Bewapeningscultuur kan tot politiek geweld leiden

Bericht door Progresso » do jun 30, 2022 20:06

comulder schreef:
do jun 30, 2022 19:51
De cijfers in de USA zeggen genoeg. Er is geen enkele reden om te veronderstellen dat het in Br anders zal zijn met toenemend wapenbezit. I rest my case!
Laat maar zien dan die cijfers. Ik ben heel benieuwd.

Er is prachtig vergelijkingsmateriaal daar omdat het de deelstaten zijn die de wapenwetgeving regelen.

In Houston, Texas is het extreem liberaal. Chicago, Illinois kent een van de meest restrictieve wapenwetgevingen van het land.

Ik laat mij verrassen. En ik hoop dat je iets verder komt als het als een schaap kan laten van de kudde.

Ik ben ook benieuwd waarom je dan stelt dat er geen verschil zou zitten tussen Brazilië en de VS. Waarom dan niet de vergelijking tussen Zwitserland en de VS? Vele deelstaten zijn immers qua inwonertal zo groot als Zwitserland.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Bewapeningscultuur kan tot politiek geweld leiden

Bericht door Felix » do jun 30, 2022 20:09

Geen enkele Braziliaanse studie wijst dat uit. Laat maar een recente studie zien?

Ik heb er onlangs hier op dit forum nog iets over geplaatst. En jouw (onafhankelijke!) onderzoeken, waar blijven ze?



comulder
Artikels: 0
Berichten: 614
Lid geworden op: do jul 30, 2009 13:52

Re: Brazilie Nieuws: Bewapeningscultuur kan tot politiek geweld leiden

Bericht door comulder » do jun 30, 2022 20:46

Felix schreef:
do jun 30, 2022 20:09
Geen enkele Braziliaanse studie wijst dat uit. Laat maar een recente studie zien?

Ik heb er onlangs hier op dit forum nog iets over geplaatst. En jouw (onafhankelijke!) onderzoeken, waar blijven ze?
Met iemand die alles beter denkt te weten is geen discussie te voeren. Er is een naam voor en begint met een b.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Bewapeningscultuur kan tot politiek geweld leiden

Bericht door Progresso » do jun 30, 2022 21:28

comulder schreef:
do jun 30, 2022 20:46
Met iemand die alles beter denkt te weten is geen discussie te voeren. Er is een naam voor en begint met een b.
Wat een zwaktebod. Gewoon op de man spelen. Ik heb je vele malen gevraagd om eens met feiten te komen. Je bent er werkelijk nog geen enkele keer mee gekomen, en als het je dan enen klein beetje te heet onder de voeten wordt ga je populistisch schelden en op de man spelen. Veel verder komen jouw reacties niet. Beetje jammer.



comulder
Artikels: 0
Berichten: 614
Lid geworden op: do jul 30, 2009 13:52

Re: Brazilie Nieuws: Bewapeningscultuur kan tot politiek geweld leiden

Bericht door comulder » do jun 30, 2022 21:35

Je hebt wellicht gelijk maar het lucht wel op. Ben trouwens over een dag of 9 een paar dagen in Fortim en zal maar niet komen buurten😉



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Bewapeningscultuur kan tot politiek geweld leiden

Bericht door Progresso » do jun 30, 2022 21:55

comulder schreef:
do jun 30, 2022 21:35
Je hebt wellicht gelijk maar het lucht wel op. Ben trouwens over een dag of 9 een paar dagen in Fortim en zal maar niet komen buurten😉
Ik zal de hond aanlijnen.

En dat je toegeeft dat je je hart lucht siert je. Wellicht geldt dat voor ons allemaal wel een beetje.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Bewapeningscultuur kan tot politiek geweld leiden

Bericht door Progresso » vr jul 01, 2022 00:50

Eduardo Bolsonaro in gesprek met Tucker Carlson van Foxnews. Volgens mij is er vanavond een één-uur durend interview met papa Bolsonaro. Die Carlson schijnt wel een fenomeen in Amerika te zijn.



Hier nog een wetenschappelijk paper. Ik ben er zelf niet echt van onder de indruk, maar ik denk dat er genoeg andere wetenschappers op duiken.

https://t.co/uMkz1Awm0q



comulder
Artikels: 0
Berichten: 614
Lid geworden op: do jul 30, 2009 13:52

Re: Brazilie Nieuws: Bewapeningscultuur kan tot politiek geweld leiden

Bericht door comulder » vr jul 01, 2022 07:15

Gestopt met lezen toe ik za dat het interview was afgenomen door iemand van Fox News. Niet serieus nemen als het op wapenwetgeving aankomt.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Bewapeningscultuur kan tot politiek geweld leiden

Bericht door Felix » ma jul 04, 2022 20:15




Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Bewapeningscultuur kan tot politiek geweld leiden

Bericht door Progresso » ma jul 04, 2022 20:27

Progresso schreef:
do jun 30, 2022 20:06
In Houston, Texas is het extreem liberaal. Chicago, Illinois kent een van de meest restrictieve wapenwetgevingen van het land.



comulder
Artikels: 0
Berichten: 614
Lid geworden op: do jul 30, 2009 13:52

Re: Brazilie Nieuws: Bewapeningscultuur kan tot politiek geweld leiden

Bericht door comulder » ma jul 04, 2022 20:53

Progresso schreef:
ma jul 04, 2022 20:27
Progresso schreef:
do jun 30, 2022 20:06
In Houston, Texas is het extreem liberaal. Chicago, Illinois kent een van de meest restrictieve wapenwetgevingen van het land.
En voor de zoveelste keer recht praten wat krom is. Hoe is het in vredesnaam mogelijk? Ongelofelijk.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Bewapeningscultuur kan tot politiek geweld leiden

Bericht door Progresso » ma jul 04, 2022 21:25

comulder schreef:
ma jul 04, 2022 20:53
En voor de zoveelste keer recht praten wat krom is. Hoe is het in vredesnaam mogelijk? Ongelofelijk.
Hoe kan dat dan, @comulder? In Chicago gelden de allerstrengste wettten met betrekking tot wapens. Aankoop, vervoer en bezit is nagenoeg verboden.

En om je een idee te geven. Het is een grote criminele puinhoop in Chicago. gisteren zijn er ook 8 mensen overhoop geknald, de scholen zijn door bendegeweld vaak maanden dicht. De bedrijven sluiten hun deuren en verlaten de stad. Maar gelukkig hebben ze daar wel een heel goede gekozen burgemeester. Die is helemaal niet racistisch. Die geeft exclusief interviews aan zwarte en gekleurde reporters, wil de politie ontwapenen en ontmantelen.



https://www.cbsnews.com/chicago/news/ma ... oposition/


Wat denk jezelf, @comulder dat daar aan de hand is?



comulder
Artikels: 0
Berichten: 614
Lid geworden op: do jul 30, 2009 13:52

Re: Brazilie Nieuws: Bewapeningscultuur kan tot politiek geweld leiden

Bericht door comulder » ma jul 04, 2022 21:48

Progresso schreef:
ma jul 04, 2022 21:25
comulder schreef:
ma jul 04, 2022 20:53
En voor de zoveelste keer recht praten wat krom is. Hoe is het in vredesnaam mogelijk? Ongelofelijk.
Hoe kan dat dan, @comulder? In Chicago gelden de allerstrengste wettten met betrekking tot wapens. Aankoop, vervoer en bezit is nagenoeg verboden.

En om je een idee te geven. Het is een grote criminele puinhoop in Chicago. gisteren zijn er ook 8 mensen overhoop geknald, de scholen zijn door bendegeweld vaak maanden dicht. De bedrijven sluiten hun deuren en verlaten de stad. Maar gelukkig hebben ze daar wel een heel goede gekozen burgemeester. Die is helemaal niet racistisch. Die geeft exclusief interviews aan zwarte en gekleurde reporters, wil de politie ontwapenen en ontmantelen.



Wie zegt dat de schutter uit Illinois komt? Ach laat ook maar, sommige mensen zijn niet meer te redden.

https://www.cbsnews.com/chicago/news/ma ... oposition/


Wat denk jezelf, @comulder dat daar aan de hand is?



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Bewapeningscultuur kan tot politiek geweld leiden

Bericht door Progresso » ma jul 18, 2022 06:56

Felix schreef:
di jun 28, 2022 23:08


Hoe vaak lees je trouwens berichten dat gewapende burgers bandieten te lijf gaan en overwinnen?


Een maand geleden was er een slachtpartij in Texas. Nu blijkt dat er 400 politieagenten hebben staan suffen en niet adequaat hebben gereageerd.

Dan heb ik toch liever een goed opgeleide burger die erger voorkomt.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Bewapeningscultuur kan tot politiek geweld leiden

Bericht door Felix » ma jul 18, 2022 12:56

Dan heb ik toch liever een goed opgeleide burger die erger voorkomt.

Ik heb liever een agent die zijn werk doet.


En ook liever geen moordenaar die makkelijk aan een vuurwapen kan komen.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Bewapeningscultuur kan tot politiek geweld leiden

Bericht door Progresso » ma jul 18, 2022 15:16

Felix schreef:
ma jul 18, 2022 12:56
Ik heb liever een agent die zijn werk doet.
Ja, noem mij dan een politieorganisatie in de wereld die goed functioneert?

Zelfs in Nederland zijn er hoofdcommissarissen van politie die openlijk er voor pleiten om politieke tegenstanders te liquideren.

Laat staan politie in Amerika of Brazilië.

Ik zou ook liever hebben dat de politie, rechterlijke macht en politiek goed functioneren. De realiteit is helaas minder rooskleurig.



Plaats reactie