Mijn vriendin is geslaagd voor basisexamen inburgering

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Mijn vriendin is geslaagd voor basisexamen inburgering

Bericht door Progresso » ma jul 22, 2013 13:41

De tip van Icetubbie vind ik eigenlijk een hele slechte.

Het makkelijkste kun je dat zien als je de beredenering omdraait. Dus je emigreert met je Braziliaanse vrouw naar Fortaleza en je vrouw krijgt de tip mee om van de Brazilianen op een forum om er voor te zorgen dat je man zijn contacten met de "zogenaamde" Nederlanderse vrienden in Fortaleza verbreekt, omdat het allemaal goudzoekers zouden zijn.

Volgens mij werkt het niet zo. Je komt elkaar altijd wel weer een keer tegen. Soms verwateren vriendschappen wel een beetje, maar om radicaal te breken lijkt me niet handig. Als je een vriendschap verbreekt moet je het doen omdat je bedonderd ben of je vertrouwen geschonden is. Niet omdat iemand toevallig op haar rug haar geld verdient of tevens op zoek is naar een betere toekomst.

O, en Salseros, inburgeringstip no2 (Ik zag dat je rond Rotterdam zat):



dutchman
Artikels: 0

Re: Mijn vriendin is geslaagd voor basisexamen inburgering

Bericht door dutchman » ma jul 22, 2013 17:05

@icetubbie,
Ik ben het met je beide betogen eens maar het hoort niet op dit draadje thuis.
Het is als sambal op een gebakje ;-)



icetubbie
Artikels: 0
Berichten: 53
Lid geworden op: vr jul 31, 2009 17:56

Re: Mijn vriendin is geslaagd voor basisexamen inburgering

Bericht door icetubbie » di jul 23, 2013 01:46

Quote: Mijn vrouw heeft na haar komst hier alle banden verbroken met haar zogenaamde vriendinnen die zij vanuit Fortaleza kende. Waar staat hier dan dat robert zijn vriendin ergens opgepikt heeft?


Ik laat het hier lekker bij. Ik heb weer eens geleerd dat bepaalde mensen hier niet goed kunnen lezen, er dan maar hun eigen draai aan geven en vanuit hun eigen tekortkoming anderen betichten van suggereren. Ik wil nog een laatste tip geven aan deze mensen: Ga de inburgeringscursus zelf doen en dan vooral het onderdeel begrijpend lezen.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Mijn vriendin is geslaagd voor basisexamen inburgering

Bericht door Progresso » di jul 23, 2013 02:55

icetubbie schreef:Gefeliciteerd.

En eigenlijk het meest belangrijke: Houd haar weg van de grote groep Braziliaanse goudzoekers die hier in Nederland aanwezig zijn. Als ze daarmee in aanraking komt doet dat meer slecht dan goed. Mijn vrouw heeft na haar komst hier alle banden verbroken met haar zogenaamde vriendinnen die zij vanuit Fortaleza kende.
Ik heb dit nu een paar keer gelezen en ik kom er niet uit. Ik laat de suggesties van Maarten en Jeroen even voor wat ze zijn. Je stelt zelf dat dat ze kennissen heeft die opgepikt werden in Fortaleza en blijkbaar kon je vrouw in Fortaleza wel met die vriendinnen kon opschieten. Eenmaal in Nederland, zowel die vriendinnen als jouw vrouw, blijkt er opeens een knop om te gaan bij jouw vrouw. Die vriendinnen blijven nog steeds dezelfde goudzoekers als ze waren in Brazilië en zoals je zelf aangeeft veranderen hun mentaliteit niet. Blijkbaar is er dus iets bijzonders in Nederland dat indien ze juist met diezelfde groep goudzoekers in Nederland in aanraking komt dat meer goed dan slecht doet. Blijkbaar geldt dat niet in Brazilië, want anders had je vrouw hier die kennissen of vriendschap toch ook niet gehad, lijkt me.

Net zoals Bert heb ik en mijn vrouw diverse contacten met Brazilianen van diverse pluimage in Nederland en daarbuiten. Onder die vrienden en kennissenkring zitten met 100% zekerheid een aantal die enkele hier als goudzoeker zouden bestempelen. Of ze nu goudzoeker zijn, handelaar, artiest, bankier, it-technicus, vliegtuigbouwer of wat dan ook, ik kan me gewoon niet voorstellen dat ik met hun de banden zou opbreken, omdat ik nu in een ander land woon en daarom ik iets op hun mentaliteit heb aan te merken. Dit is volgens mij precies wat in jouw tip staat en wat ik niet begrijp.

Het komt bij mij over als dat je je vrouw uit sodom en gomorra heb weggehaald waar zij gelukkig niet heeft gezondigd en zij nu zich in een beschermde omgeving bevindt en dat er alles op alles moet worden gezet om de kwade geesten buiten de deur te houden.

Volgens mij houd je jezelf dan een beetje voor de gek, maar erger nog, je vrouw gooit ook haar veiligheidsparachute resoluut weg. Paolo Coelhe noemt dit zo mooi de bank van wederdienst.

Nog even voor de duidelijkheid. Ik probeer je niet te kakken te zetten. Ik respecteer je mening en zienswijze. Ik probeer alleen je gedachtengang te begrijpen. Als je geen zin hebt om er op te reageren kan ik dat ook begrijpen.



Bert
Artikels: 0
Berichten: 645
Lid geworden op: di apr 29, 2008 18:57
Locatie: Fortaleza

Re: Mijn vriendin is geslaagd voor basisexamen inburgering

Bericht door Bert » di jul 23, 2013 04:53

icetubbie schreef:Quote: Mijn vrouw heeft na haar komst hier alle banden verbroken met haar zogenaamde vriendinnen die zij vanuit Fortaleza kende. Waar staat hier dan dat robert zijn vriendin ergens opgepikt heeft?


Ik laat het hier lekker bij. Ik heb weer eens geleerd dat bepaalde mensen hier niet goed kunnen lezen, er dan maar hun eigen draai aan geven en vanuit hun eigen tekortkoming anderen betichten van suggereren. Ik wil nog een laatste tip geven aan deze mensen: Ga de inburgeringscursus zelf doen en dan vooral het onderdeel begrijpend lezen.
Ik heb jou ook nergens geciteerd dat Robert zijn vriendin ergens zou hebben opgepikt. Dit was gericht aan "degenen die...."

Nu terug naar de kern, jij kent Robert's vriendin niet maar 'adviseert' Robert wel dat zij beter contacten met vriendinnen in Fortaleza kan verbreken. Je schrijft in ieder geval dat jouw vriendin de contacten met vriendinnen heeft verbroken omdat dit goudzoekers zijn. Later schrijf jij ook nog eens dat "Laten we maar zeggen dat de dames daar nogal opportunistisch zijn"
Mag ik dit over één kam scheren noemen? Ik zou zeker niet blij zijn als ik Robert's vriendin zou zijn en dit zou lezen.

Ik heb jouw verhaal over het verbreken van banden met vriendinnen even voorgelegd aan wat vriendinnen van mijn vrouw. Hun reactie voor jou: Vai te lascar!

Ps. Ik heb geen inburgering nodig, die onzin kennen ze alleen in Nederland.



Bert
Artikels: 0
Berichten: 645
Lid geworden op: di apr 29, 2008 18:57
Locatie: Fortaleza

Re: Mijn vriendin is geslaagd voor basisexamen inburgering

Bericht door Bert » di jul 23, 2013 14:45

@Salseros
Stuur je vriendin in Nederland NIET naar een inburgeringscursus. Deze cursus is , mijn inziens, vooral bedoeld voor mensen uit het Berber gebergte. Ze moet dan o.a na een bezoek aan de huisarts vragen om dit onderdeel van de cursus af te tekenen. Al deze opdrachtjes vormen samen een portefeuille waarover examen moet worden gedaan. Het is eigenlijk vooral bedoeld voor mensen met nauwelijks enige vooropleiding en echt goed Nederlands leer je er niet.
Mijn vrouw en haar Braziliaanse vrienden in Nederland hebben in het verleden allemaal NT2 1 of 2 gedaan. Dit diploma is ook een bewijs van inburgering. Deze taalcursus is moeilijker dan de inburgeringscursus maar hier gaat je vriendin echt de Nederlandse taal leren en haar tijd niet verspelen met zinloze/kinderachtige opdrachtjes.
Dit diploma geeft tevens toegang tot MBO en/of HBO.
Een bijkomend voordeel is dat ze hier voornamelijk andere mensen kan ontmoeten uit Westers georiënteerde landen.



Gebruikersavatar
lovebrasil
Artikels: 0
Berichten: 74
Lid geworden op: za dec 11, 2010 17:45
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Mijn vriendin is geslaagd voor basisexamen inburgering

Bericht door lovebrasil » di jul 30, 2013 14:57

Een goede tip: www.toets-gbl.nl , je krijgt dan gratis toegang tot een site waar je een betrouwbare beoordeling kunt krijgen over je kansen om te slagen voor de GBL.
Ook een interresante site http://adappel.nl/lesmateriaal/


uw-adviseur.nl

Plaats reactie