Braziliaans verblijfsvergunning, nieuwe regels?

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jorry
Artikels: 0
Berichten: 266
Lid geworden op: di dec 04, 2007 12:17
Contacteer:

Braziliaans verblijfsvergunning, nieuwe regels?

Bericht door jorry » do nov 06, 2014 23:37

Hoi prikkers in binnen en buitenland :-)

Ik hoor steeds vaker dat er nieuwe regels zijn voor het verkrijgen van een verblijfsvergunning voor Brazilie.

Klopt het dat je tegenwoordig ook portugees moet spreken en schrijven voordat je een verblijfsvergunning kan krijgen :?:

Weet iemand hoe dat precies zit?

thanks

Jorry



Gebruikersavatar
jorry
Artikels: 0
Berichten: 266
Lid geworden op: di dec 04, 2007 12:17
Contacteer:

Re: Braziliaans verblijfsvergunning, nieuwe regels?

Bericht door jorry » vr nov 07, 2014 09:45

@miltburg

Dan zal dat het zijn kwestie dat mijn braziliaanse vrienden de bel horen luiden maar de klepel niet weten te vinden :mrgreen:

En inderdaad ben ik ook van mening dat als je in een land blijft je op zijn minst de taal moet beheersen.

Thanks



Felix
Artikels: 0

Re: Braziliaans verblijfsvergunning, nieuwe regels?

Bericht door Felix » vr nov 07, 2014 13:47

Ik weet ook meer van de klepel dan de bel denk ik. Buitenlandse studenten die hier graduação en pós-graduação aan een universiteit komen studeren moeten bewijzen genoeg kennis van de Braziliaanse taal te hebben. Zij dienen het 'Celpe-Bras examen' met goed gevolg af te leggen. Dat kan ook op een aantal Braziliaanse ambassades in het buitenland.

http://celpebras.inep.gov.br/inscricao/

Celpe-Bras 2-2014

O Celpe-Bras é um Exame que possibilita a Certificação de Proficiência em Língua Portuguesa para Estrangeiros. Desenvolvido e outorgado pelo Ministério da Educação (MEC), aplicado no Brasil e em outros países com o apoio do Ministério das Relações Exteriores (MRE) é o único certificado de proficiência em português como língua estrangeira reconhecido oficialmente pelo governo do Brasil. Internacionalmente, é aceito em empresas e instituições de ensino como comprovação de competência na língua portuguesa e no Brasil é exigido pelas universidades para ingresso em cursos de graduação e em programas de pós-graduação, bem como para validação de diplomas de profissionais estrangeiros que pretendem trabalhar no país.



Plaats reactie