São João Fortaleza 26-6 5-7

Uitgaanstips in Nederland of Fortaleza en omstreken post je hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4948
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

São João Fortaleza 26-6 5-7

Bericht door quasimodo » ma mei 25, 2015 15:21






Programação São João Fortaleza 2015

Atrações

– Zezé di Camargo e Luciano

– Wesley Safadão

– Mastruz com Leite

– Simone e Simaria

– Forró Sacode

– Matheus Fernandes

– Cristiano Araújo

– Luiz Marcelo e Gabriel

– Orquestra de Sanfonas do Ceará

http://confiramais.com.br/sao-joao-fort ... ogramacao/



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7211
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: São João Fortaleza 26-6 5-7

Bericht door Progresso » vr mei 29, 2015 03:32

Dit is een absolute aanrader. Voor de volledigheid, er is een feest van 3 tot en met 18 juli in Maracanaú en er is een feest van 26 juni t/m 5 juli in Fortaleza (Praia de Iracema).

Ik ben tot nu toe ieder jaar in Maracanaú geweest (ik woonde er op honderd meter afstand) en het is wel een heel mooi traditioneel folklore familiefeest. Na een uurtje of twaalf zijn er meestal een aantal bands en verandert het feest in een foorófeest. Dit jaar komt Aviões do Forró, dus het zal wel helemaal tot aan de naadjes vol zitten met jong grut. Ik ben zelf geen liefhebber (zacht uitgedrukt) van Forró, maar ik kan me voorstellen dat als je kinderen in de puberteit leeftijd hebt je "gedwongen" wordt om ze laten gaan.

Wil je echt nog een mooi traditioneel feest meemaken, waar je nog enigszins de rauwheid van het platteland en de schoonheid van traditie terug kunt vinden dan is dit een aanradertje.

Afbeelding

Afbeelding

Vanaf een uur of acht strijden de diverse gemeentes uit Ceará met kleurrijke kostuums en een quadrile dans om de eer. Iedere groep heeft twintig minuten de tijd om zich te presenteren. Daarnaast is er een soort marktplaats, waar typische handwerkproducten uit de regio worden gemaakt, er is een complete werkende engenho ingericht, zeg maar een traditionele suikerfabriek waarvan je er op de route naar Canoa nog wel een paar vindt, een complete boerderij, humoristenshow, alle burgemeester en vereadors zijn er (fortaleza en maracanau), gouverneur is tot nu toe altijd geweest.

Voor degenen die het leuk vinden kunnen we wel iets regelen. Ik denk dat het wel lukt om een goede rondleiding te organiseren met wat tekst en uitleg over de achtergronden en tradities van het feest. Slaapplaatsen zijn op loopafstand te regelen. De veiligheid van het feest staat op een hoog niveau. Zover ik weet is er op het afgesloten terrein nooit iets ernstigs gebeurt (wel op je portemonaie en telefoon passen, die worden per defnitie gerold), er buiten is tot diep in de nacht veel politie op de been, maar het is aan te raden om met een geaccrediteerde taxi te vertrekken of gewoon te blijven slapen.

Als er belangstelling is hoor ik het wel via de PM.



Plaats reactie