Moro aangesteld door Temer? Feitje overzien in de media?

Plaats reactie

Gebruikersavatar
Baiano
Artikels: 0
Berichten: 530
Lid geworden op: di mar 20, 2018 22:48

Re: Moro aangesteld door Temer? Feitje overzien in de media?

Bericht door Baiano » ma mei 21, 2018 22:54

Het zal wel aan mij liggen, maar ik begrijp het verband niet tussen je titel en het artikel waar naar gelinkt wordt. Moro aangesteld door Temer, vraagteken: wil je dat iemand van het forum daarop antwoordt? Feitje overzien in de media, vraagteken? Welk feitje? Dat Moro op de foto gaat met een tucano? Wat is daar zo bijzonder aan? Trouwens, ook Folha de São Paulo, Estado de Minas, Huffpost Brasil e.a. maakten melding van die foto.

Ik vind dat Moro zich best wat minder in de schijnwerpers zou vertonen, maar begrijp anderzijds dat velen met hem op de foto willen. João Doria is kandidaat als gouverneur, begrijpelijk dat hij zichzelf zoveel mogelijk wil laten zien, voornamelijk aan dat segment kiezers dat voor iemand als hij stemt. Tot nog toe wordt zijn naam niet in verband gebracht met corruptie en een foto met iemand als Moro kan dat beeld enkel maar versterken.

Nogmaals, Moro zou dat beter niet doen. Net zoals Lula destijds ook niet had mogen ingaan om op de foto te gaan met Paulo Maluf, een van de grootste voorbeelden van corrupt Brazilië. Maar hij deed het wel, waarschijnlijk ook om electorale motieven.

Ah ja, in gans dat artikel wordt de naam van Temer niet één keer vermeld (als ik het tenminste niet over het hoofd zag). En wat zou een aanstelling van Moro door Temer dan moeten betekenen (wat niet eens het geval was)? Graag een woordje uitleg.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4634
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Moro aangesteld door Temer? Feitje overzien in de media?

Bericht door Felix » ma mei 21, 2018 23:04

Rechters zoals Moro verkrijgen hun aanstelling via examens, de beste krijgt de aanstelling.

Ik ben het er mee eens dat Moro iets te publiciteitsgeil is. Het zou wat dat betreft minder mogen evenals zijn vaak daaraan verbonden veelvuldige verblijven in het buitenland. Dat moet hij dan, als het al moet, maar in zijn vakanties doen en niet onder werktijd.



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Moro aangesteld door Temer? Feitje overzien in de media?

Bericht door René » di mei 22, 2018 09:27

@Baiano; "Feitje overzien in de media, vraagteken? Welk feitje? Dat Moro op de foto gaat met een tucano? Wat is daar zo bijzonder aan?".... Wat daar zo bijzonder aan is, is dat zelfs kaaskoppen als jij en ik de naam van een rechter kennen... Noem eens (en dan niet kinderachtig googlen) de naam van de rechter(s) in de Holleeder zaak.... Of de rechters in de zaak tegen Wilders... De rechters in de zaak tegen Wilders werden gewraakt omdat ze een identieke overtreding van een andere politicus niet ontvankelijk verklaarden......

Publiekgeile rechter Moro die regelmatig samen op fotos opduikt met bewezen corrupte politici zoals Temer en Aecio, bewezen corrupte politici die wettelijk niet vervolgd kunnen worden omdat de wet gemaakt is door corrupte politici met als enig doel om corrupte politici te beschermen.
Publiekgeile rechter Moro die toegeeft dat hij Lula niet heeft veroordeeld op bewijs maar op zijn overtuiging.... Zijn er werkelijk Nederlanders die daar voor klappen?
"Trouwens, ook Folha de São Paulo, Estado de Minas, Huffpost Brasil e.a. maakten melding van die foto". Klopt... heel soms, en dan vooral lof voor the Huff... heel soms komen deze fotos naar voren om op z´n minst de onafhankleijkheid van deze "rechter" in twijfel te trekken. Fotos die je overigens

Lula op de foto met Temer/Aecio/Maluf... Temer op de foto met Lula/Aecio/Maluf/Cunha... etcetera... politici op de foto met politici... in BR maar ook in NL... allemaal bloedzuigers.....

Maar als pers en justitie hun onafhankelijkheid verkwanselen aan politici en religie.... dan krijg je situaties zoals Trump en Temer....

@Felix "Rechters zoals Moro verkrijgen hun aanstelling via examens, de beste krijgt de aanstelling"... onzin;
"O que é preciso fazer para virar juiz
Confira o passo a passo para ingressar nesta profissão:
- Em primeiro lugar, você deve fazer um curso superior de Direito.
- Depois de formado, precisa acumular três anos de experiência profissional na área jurídica.
- Por último, deve prestar um concurso público.
(É um longo caminho. Cinco anos de graduação, três de trabalho e mais um tempinho para conseguir passar no concurso para uma vaga de juiz. O exame é composto por provas orais e escritas sobre matérias do Direito. Depois de conseguir aprovação no concurso público, o candidato ainda precisa frequentar uma escola de magistratura para aprender os aspectos técnicos da profissão e desenvolver competências específicas. No início da carreira, o profissional ocupa o cargo de juiz substituto. Ele atua em cidades menores, ao lado de um juiz titular, para adquirir experiência. Só depois de dois anos nesta função é que pode buscar uma transferência para cidades maiores, até ser promovido a Juiz de Direito.)

De realiteit is dat Moro politieke alianties heeft, wetten overtreed dor het lekken van telefoongesprekken, toegeeft mensen zonder bewijs maar op overtuiging veroordeeld, de verdediging toegang weigert tot wat hij als bewijs verklaart...en aan de andere kant bewezen criminelen in het Lava Jato onderzoek na een paar jaar gratie verleend......

Deze Mro is geen rechter maar een....



Gebruikersavatar
Baiano
Artikels: 0
Berichten: 530
Lid geworden op: di mar 20, 2018 22:48

Re: Moro aangesteld door Temer? Feitje overzien in de media?

Bericht door Baiano » di mei 22, 2018 14:32

FortalezaHouses.com schreef:
di mei 22, 2018 09:27
Noem eens (en dan niet kinderachtig googlen) de naam van de rechter(s) in de Holleeder zaak.... Of de rechters in de zaak tegen Wilders... De rechters in de zaak tegen Wilders werden gewraakt omdat ze een identieke overtreding van een andere politicus niet ontvankelijk verklaarden......
Ik google nooit kinderachtig maar altijd in functie van het zoeken naar antwoorden op mijn vragen. Namen van rechters opzoeken hoort niet bij mijn interesses. In Brazilië wordt je er echter mee om de oren geslagen. Rechters (niet alleen Moro) komen voortdurend in het nieuws. Wellicht valt dit te verklaren door dat er, vooral in de jongste jaren, zoveel belangrijke figuren voor een rechter verschenen, ofwel zijdelings omdat er moest geoordeeld worden over een habeas corpus e.d. De verhoren van sommige rechters (als Moro en Bretas) waren ook te zien op de TV. Iedereen wil uiteraard graag horen wat figuren als Marcelo Odebrecht, Renato Duque, Antonio Palocci, Lula e.v.a. te zeggen hebben. Waarom wordt dit uitgezonden? Is het omdat de rechters publiciteit zoeken? Of omdat het publiek geinformeerd moet worden?

Namen als Sergio Moro, Marcelo Bretas, Pedro Gebran Neto, Leandro Paulsen, Victor Luiz dos Santos Laus, Felix Fischer, Napoleão Nunes Maia Filho, Marco Aurélio, Gilmar Mendes, Dias Toffoli, Luiz Fux en de rest van het STF, er gaat haast geen dag voorbij zonder dat je een of meer van deze namen ziet,hoort of leest in de berichtgeving van de Braziliaanse media. Ik woon hier, kijk naar de journaals, lees kranten, dan ontsnap je daar niet aan.

Het is niet aan mij om een rechter te verdedigen of kritiek te geven. Hoge bomen vangen echter veel wind. Dankzij het Lava Jato proces werden al meer dan 150 mensen veroordeeld voor corruptie en witwassen van smeergeld, waaronder belangrijke zakenlui, kaderleden van Petrobras, parlementairen, een ex-gouverneur, een ex-minister van financiën, een ex-kamervoorzitter en zelfs een ex-president. Als dat geen aandacht zou trekken...

Dat neemt niet weg dat ik er akkoord mee ga dat een rechter geen publiciteit zou mogen zoeken. OK, Moro werd uitgenodigd door de universiteit Notre Dame in de USA om de titel honoris causa in de rechten te ontvangen. Die titel werd eerder (in 2003) al uitgereikt aan Fernando Henrique Cardoso en aan Lula. Tja dan vlieg je effe naar de States nietwaar.

Moro zou zich wel moeten bezinnen met wie hij op de foto gaat, of beter, vermijden op de foto te gaan met eender wie. Ik schreef dat al, en Felix bevestigde het nog eens. Gelukkig doet een meerderheid van de 18.011 Braziliaanse magistraten dat niet.



Plaats reactie