Presidentskandidaat Meirelles

Plaats reactie
Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Presidentskandidaat Meirelles

Bericht door Progresso » zo feb 25, 2018 23:11

Eindelijk heeft Meirelles ook aangekondigd dat hij opgaat voor de presidentsverkiezingen.

Van alle kandidaten die ik tot nu toe heb gezien denk ik zelf dat hij een groot kanshebber is.

https://www.opovo.com.br/jornal/politic ... forta.html



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Presidentskandidaat Meirelles

Bericht door Felix » ma feb 26, 2018 03:40

De man heeft geen enkel charisma, dat hoeft misschien geen beletsel te zijn, politicus José Serra, met het charisma van een aardappel, is immers ook voor diverse ambten gekozen, maar een obstakel is het zeker. Hoe gaat deze man met het 'volk' praten, hoe dringt hij door bij de massa's?

Ik denk niet dat hij het haalt alhoewel ik zelf misschien (misschien!) op hem zou stemmen (als ik al ga stemmen). Ik neem het hem kwalijk dat hij samen heeft gewerkt met corrupten zoals Padilha, Moreira Franco, Temer en Jucá enz. enz.

Het is wel een bekwaam man, ook hoofd centrale bank onder Lula. Lula wilde hem trouwens als minister van financiën voor Dilma maar Dilma haatte hem en weigerde. En nu dus minister van temer.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Presidentskandidaat Meirelles

Bericht door Progresso » ma mar 26, 2018 17:14

Meirelles verlaat het ministerie van Financien om zich te richten op verkiezingscampagne. Dat wordt een hele lange reis. In de peilingen van datafolha staat hij op 2%.

Als ik zo het speelveld overzie dan zou het voor Brazilië helemaal geen slechte keus zijn. Hij kent het politieke spel in Brasilia. Hij heeft na de impeachment van Dilma de piketpaaltjes geslagen om de Braziliaanse economie weer te laten groeien en zover ik het kan overzien (dat valt niet mee in Brazilië) is hij redelijk "schoon".

Zoals Felix al zei. Sympathiek is anders. Ik zie de strijd nog wel ontaarden tussen hem, Ciro Gomes en Bolsonaro.

https://www1.folha.uol.com.br/poder/201 ... alto.shtml



Plaats reactie