Lula vertrekt naar Ethiopië

Plaats reactie

borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4092
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Lula vertrekt naar Ethiopië

Bericht door borsjea » do jan 25, 2018 03:05

Het verbaasd mij dat hij gewoon nog zijn paspoort mag behouden en mag gebruike.
Of heeft de consul van Ethiopië een nooddocument vertrekt
Lijkt mij toch verstandig dat ze hem al vast in preventieve hechtenis te zetten



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Lula vertrekt naar Ethiopië

Bericht door Felix » do jan 25, 2018 03:11

Het hof in Porto Alegre heeft laten weten dat men hem alleen vast zal zetten als zijn mogelijkheden daar bij het hof helemaal uitgeput zijn.

Persoonlijk zou ik het prima vinden als hij zou vluchten, dan zijn we hem hier tenminste kwijt.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Lula vertrekt naar Ethiopië

Bericht door Felix » do jan 25, 2018 03:15




Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Lula vertrekt naar Ethiopië

Bericht door Felix » vr jan 26, 2018 01:34

Een Federale Rechter in Brasília heeft lul a verboden het land te verlaten, hij dient ook zijn paspoort in te leveren. Het gaat hier overigens om een andere rechtszaak dan die in Porto Alegre. Men weet nog niet wanneer de Federale Politie de opdracht van de rechter gaat uitvoeren.
http://www.diariodopoder.com.br/noticia ... 5503793352



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Lula vertrekt naar Ethiopië

Bericht door Felix » vr jan 26, 2018 01:38

In dit artikel
https://eleicoes.uol.com.br/2018/notici ... aporte.htm
wordt al vermeld dat lul a zijn reis naar Ethiopië heeft afgezegd en morgen zijn paspoort zal inleveren.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7211
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Lula vertrekt naar Ethiopië

Bericht door Progresso » vr jan 26, 2018 03:03

Hij vertrekt toch niet. Een rechter heeft er een stokje voorgestoken. Wellicht ken het Nederlandse consulaat in RIO wat voor hem betekenen. Ik heb me laten vertellen dat ze daar erg creatief zijn om Brazilianen en criminelen creatief het land uit te krijgen.

http://diariodonordeste.verdesmares.com ... -1.1885155



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Lula vertrekt naar Ethiopië

Bericht door Felix » vr jan 26, 2018 12:36

Wellicht ken het Nederlandse consulaat in RIO wat voor hem betekenen. Ik heb me laten vertellen dat ze daar erg creatief zijn om Brazilianen en criminelen creatief het land uit te krijgen.
:D :D :D



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Lula vertrekt naar Ethiopië

Bericht door Martinho » vr jan 26, 2018 18:47

Even het Nederlandse ministerie van BUZA er van overtuigen dat je geen eerlijk proces in Brazilie kan krijgen, dan geven ze zomaar reisdocumenten af. Ze weten namelijk ZEKER dat Braziliaanse rechters geen knip voor de neus waard zijn, de Nederlandse weten het veel beter. Op zijn hoogst een taakstrafje.



louis
Artikels: 0
Berichten: 113
Lid geworden op: wo nov 22, 2017 22:03

Re: Lula vertrekt naar Ethiopië

Bericht door louis » vr jan 26, 2018 19:09

Martinho schreef:
vr jan 26, 2018 18:47
Even het Nederlandse ministerie van BUZA er van overtuigen dat je geen eerlijk proces in Brazilie kan krijgen, dan geven ze zomaar reisdocumenten af. Ze weten namelijk ZEKER dat Braziliaanse rechters geen knip voor de neus waard zijn, de Nederlandse weten het veel beter. Op zijn hoogst een taakstrafje.
@Martinho,
Niet eens een taakstraf, Pechtold kreeg vorig jaar een flat in Scheveningen cadeau van een canadese diplomaat, had ie niet gemeld, terwijl giften boven de 50 euro gemeld moeten worden.
Gebeurt niks. maar wat vind je , had Pechtold 12 jaar gevangenisstraf moeten krijgen, waarbij het vonnis al uitgetikt zou zijn, voordat de rechters pechtolds verdediging hadden aangehoord ???



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7211
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Lula vertrekt naar Ethiopië

Bericht door Progresso » vr jan 26, 2018 21:31

louis schreef:
vr jan 26, 2018 19:09
@Martinho,
Niet eens een taakstraf, Pechtold kreeg vorig jaar een flat in Scheveningen cadeau van een canadese diplomaat, had ie niet gemeld, terwijl giften boven de 50 euro gemeld moeten worden.
Gebeurt niks. maar wat vind je , had Pechtold 12 jaar gevangenisstraf moeten krijgen, waarbij het vonnis al uitgetikt zou zijn, voordat de rechters pechtolds verdediging hadden aangehoord ???
12 jaar lijkt me wel het minimum voor Pechtold, maar op zijn minst TBS.

Maar even alle gekheid op een stokje. De casus Pechtold en Lula verschillen natuurlijk niet veel. Beiden hebben een appartement tot hun beschikking gekregen waar om moverende redenen de eigendomsrechten vaag blijven. Beide politici en in het centrum van de macht. Het proces van Lula, dat in alle openbaarheid is getoond laat zien dat de rechterlijke macht hier een eenduidig oordeel over heeft geveld.

Nu terug naar Nederland. Behalve dat seriepleger (hij was immers eerder met een privejet naar Oekraine gevlogen, maar dat was ook prive, het heet niet voor niets privejet) de gift niet in het register heeft geplaatst is er natuurlijk veel meer aan de hand. Er is overduidelijk sprake van valsheid in geschrifte, een notaris die zijn werk niet heeft gedaan maar ook nog eens van bewuste belastingfraude. Alleen deze drie zaken zou de FIOD en het Openbaar Ministerie volledige moeten onderzoeken. De vraag die dan komt is waarom heeft Pechtold dit allemaal gedaan. Als je het goed en wel beschouwd gaat het om minieme bedragen. Waarom zet je zoiets niet in het register, waarom pleeg je voor zo'n extreem lullig bedrag valsheid in geschrifte en waarom pleeg je als volksvertegenwoordiger belastingfraude. Waarom.

Het enige antwoord dat ik mij kan bedenken is corruptie. Er is blijkbaar een dienst verleent aan de Canadees diplomaat.



louis
Artikels: 0
Berichten: 113
Lid geworden op: wo nov 22, 2017 22:03

Re: Lula vertrekt naar Ethiopië

Bericht door louis » vr jan 26, 2018 22:00

[/quote]
Beiden hebben een appartement tot hun beschikking gekregen waar om moverende redenen de eigendomsrechten vaag blijven. "
[/quote]
@Progresso,
Er is een duidelijk verschil, Pechtold heeft het officieel op zijn naam staan en er is een schenkingsakte met en waarde van 135.000 euro,
en kan het dus te gelde maken. Geen fraude e.d.
Bij Lula is het wel vaag, heeft niets op zijn naam staan, ook niet op naam van familie,
De flat staat op naam van OAS en voorzover ik heb begrepen is er geen enkele overeenkomst tussen Lula en OAS gevonden, die
hem op die wijze recht zal geven in de toekomst. Hij kan die flat dus ook nooit verkopen.
Om als rechter dan toch te beslissen dat die flat van Lula is, das pas vaag .
En ben het met je eens, het gaat om kleine bedragen,
Das bij die andere politici die met permissie boven de wet staan wel even anders.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7211
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Lula vertrekt naar Ethiopië

Bericht door Progresso » vr jan 26, 2018 22:22

Eh, nee Louis het appartement staat nu inderdaad op naam van Alexander Penthouse, maar de Canadees heeft er een zakelijk recht op laten vestigen. Dat zakelijk recht houd in dat de Canadese diplomaat het pand mag gebruiken. Dat zou de reden zijn dat de wardering zo laag is. Dit is de schijnconstructie. Nu is het zo dat Pechtold gewoon woont in dat huis. Dat mag, maar dan mag moet je de overdrachtsbelasting over de volle waarde gaan zetten. Dat is de fraude. Daarnaast heeft de notaris dit allemaal goedgekeurd. Dat is een zware beroepsfout.

Dus je hebt gelijk, het is inderdada niet vaag. Het is zo klaar als een klontje in de casus Alexander Penthouse; fraude, belastingontduiking en valsheid in geschrifte. De vraag of er sprake was van corruptie kan je pas gaan onderzoeken als het OM en de FIOD de eerste drie zaken oppakken.

Of het inderdaad om dat kleine bedrag gaat (€4500) of dat er veel meer speelt kan je pas stellen na het corruptieonderzoek. Overigens vind ik dat juist een politicus als Alexander Penthouse zich moet schamen. Vele bijstandsontvangers worden compleet de nek om gedraaid omdat ze, vaak buiten hun schuld, een tientje te weinig aan extra inkomsten hebben opgegeven.

Dat FIOD, OM, Kamer en pers geen reet doen lijkt gewoon te bevestigen dat Alexander Penthouse ook boven de wet staat. Die schijn wil je niet ophouden.



louis
Artikels: 0
Berichten: 113
Lid geworden op: wo nov 22, 2017 22:03

Re: Lula vertrekt naar Ethiopië

Bericht door louis » vr jan 26, 2018 23:20

Progresso schreef:
vr jan 26, 2018 22:22
Eh, nee Louis het appartement staat nu inderdaad op naam van Alexander Penthouse, maar de Canadees heeft er een zakelijk recht op laten vestigen. Dat zakelijk recht houd in dat de Canadese diplomaat het pand mag gebruiken. Dat zou de reden zijn dat de wardering zo laag is. Dit is de schijnconstructie.
@progresso,
ja heb het gevonden, klopt, flatje stelt overigens niet veel voor , penthouse is overdreven.
balkonnetje/huiskamer en zo wat; type sociale huurwoning. seinpostduin/ scheveningen
zie er 2 in zelfde gebouw op funda vraagprijs 109.000 (39m2)en 157.000 (57m2)
dus taxatie waarde van 135000 lijkt te kloppen, maar door het gebruiksrecht van schenker wordt de waarde in ec. verkeer 77.000.
Ja slim gedaan. maar fraude ? Tis volgens de wet en de wet voorziet in die omstandigheid en in overdrachtsbelasting scheelt het 1160 euro (big deal)
Schijnconstructie is natuurlijk niet aantoonbaar, want kan best dat die canadese vriend langskomt, neemt natuurlijk niet
weg dat ie het had moeten melden, maar je fraude en valsheid in geschrifte, ik zie het niet.
Pechtold woont daar alleen, net gescheiden,maar belangrijker is natuurlijk
Lula, das pas een vaag verhaal; eigenaar" zijn" zonder een enkel aantoonbaar recht.
Om dat te geloven is wel wat fantasie nodig.
Naar je eigen oordeel blijven de eigendomsrechten vaag en toch een eenduidig oordeel van de rechterlijke macht; jij lijkt een
heilig geloof te hebben in hun oprechtheid ondanks dat je de bewijzen vaag vindt. Nou ja, het lijkt allemaal te kunnen.



Plaats reactie