Effe op niveau. New York times over zaak lula.

Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Effe op niveau. New York times over zaak lula.

Bericht door Martinho » vr jan 26, 2018 21:53

Ik begrijp de vraag niet. Moro is toch de speciale aanklager voor de Petrobras zaak?

Net zoals Muller dat in de VS is voor her Rusland onderzoek etc, waar de Donald WEL boven de wet had gestaan voor meer gewone "rechters".
Maar correct me if I am wrong hoor



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Effe op niveau. New York times over zaak lula.

Bericht door Felix » vr jan 26, 2018 22:08

Heb je weer anderen die bepalen wie bij wie terecht komt en zo wordt bepaalt wie uitgeschakeld wordt en wie niet.
Zaken voor politici met mandaat (ook benoemde ministers) worden door het hoogste tribunaal behandeld.
Voor de rest wordt elk geval behandeld door de rechter waar het geval speelt. Bij de lava jato is dat Curitiba want daar is die hele Lava Jato begonnen.
Het zijn geen anderen die hier iets bepalen, daar zijn gewoon regels voor.
In het geval van ex-gouverneur Cabral van Rio bv. heeft hij delicten in de Lava Jato sfeer en andere die niets met Lava Jato te maken hebben. Vandaar dat hij zowel in Curitiba als in Rio berecht wordt.



louis
Artikels: 0
Berichten: 113
Lid geworden op: wo nov 22, 2017 22:03

Re: Effe op niveau. New York times over zaak lula.

Bericht door louis » za jan 27, 2018 00:18

quote:
Voor de rest wordt elk geval behandeld door de rechter waar het geval speelt. Bij de lava jato is dat Curitiba

En in Curitiba hebben ze maar één rechter ?



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Effe op niveau. New York times over zaak lula.

Bericht door Felix » za jan 27, 2018 04:18

En in Curitiba hebben ze maar één rechter ?
Klopt.

Maar bij een hoger beroepsgerechtshof is de zaak van lul-a evenals die van anderen zoals die van zijn vijand cunha nogmaals bestudeerd en gevonnist door een aantal rechters en dat heeft zwaardere straffen opgeleverd.



louis
Artikels: 0
Berichten: 113
Lid geworden op: wo nov 22, 2017 22:03

Re: Effe op niveau. New York times over zaak lula.

Bericht door louis » za jan 27, 2018 11:56

Felix schreef:
za jan 27, 2018 04:18
En in Curitiba hebben ze maar één rechter ?
Klopt.
Goh.., die ene rechter moet het wel druk hebben in een stad van bijna 2 miljoen inwoners
of Curitiba moet hemel op aarde zijn, helemaal vrij van misdaad.
Oh wacht.., toch elke dag alleen al een moord en ook bankovervallen en inbraken en corrupte
ambtenaren en agenten die om "café" vragen. Hoe doet die man dat allemaal ?

Even concreet, je kunt nu wel doen alsof al die rechters hier in Brazilie overlopen van een hoge moraal en de ethiek
hoog in het vaandel hebben, écht allemaal, lijk je geen moment aan te twijfelen, en dat daarom hun beslissingen zonder
enige twijfel terecht en goed overwogen moeten zijn, maar dat moet dan wel zijn zonder dat je voor jezelf uit kan leggen
hoe iemand eigenaar van een flat kan zijn zonder dat die flat op zijn naam staat, en die flat dus ook niet kan verkopen.
Lijkt me knap als je daar met jezelf uitkomt. Progresso is het gelukt, dat wel.
Tot nu toe heb je je kritiekloos achter de beslissingen van de rechters verschuild zonder er zelf over na te willen denken.
Van corruptie en omkoping onder rechters hier in Brazilie lijk je nooit gehoord te hebben en lijk je ook niet
voor mogelijk te houden, vind dat knap, dat heilige vertrouwen, ondanks dat de rechters in Lula's geval bijv. hun vonnis
al uitgetikt hadden voordat ze verdediging hadden aangehoord, het kan allemaal in jou rechtsgevoel.
http://juntospelobrasil.com/veja-os-jui ... -r-25-mil/



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Effe op niveau. New York times over zaak lula.

Bericht door Felix » za jan 27, 2018 12:35

Ik denk helemaal niet dat alle rechters van Brazilië heilig zijn en zeker niet die van het hoogste gerechtshof die door de politiek benoemd zijn (de andere zijn er via concoursen in gekomen waarin ze als besten uit de bus kwamen).

Ik geloof inderdaad in Moro en ik ben ook blij dat diens straffen bevestigd en zelfs verhoogd zijn in tweede instantie (ándere rechters). En de motivatie van die bestraffing werd door die rechters uitgebreid onderbouwd en toegelicht. Logisch dat de misdadigers nu beweren dat justitie partijdig is.

Ze hopen op het hogere gerechtshof waar dat inderdaad het geval is en nog een aantal figuren dienen die door hen zijn benoemd.

Wie er in dit geval heilig verklaard wordt door jou is de misdadiger de leider van de pt sekte, en dat weten we zo onderhand wel. Het maakt verder natuurlijk geen bal uit wat jij of ik er van vinden.

Het door jou bijgevoegde artikel wijst er op dat het CNJ corrupte rechters bestraft.



louis
Artikels: 0
Berichten: 113
Lid geworden op: wo nov 22, 2017 22:03

Re: Effe op niveau. New York times over zaak lula.

Bericht door louis » za jan 27, 2018 14:00

Felix schreef:
za jan 27, 2018 12:35
En de motivatie van die bestraffing werd door die rechters uitgebreid onderbouwd en toegelicht.
En heb je er iets van begrepen, is je duidelijk geworden hoe iemand eigenaar van een huis kan zijn zonder
dat het op zijn naam staat en het dus niet kan verkopen ????????? ...
Want die vraag blijf je maar halsstarrig ontwijken, doen alsof je die vraag niet gezien hebt.
Felix schreef:
za jan 27, 2018 12:35
Het door jou bijgevoegde artikel wijst er op dat het CNJ corrupte rechters bestraft.
Ja gestraft tot verplicht pensioen met maandelijkse uitkering van R$ 25.000,- per maand.
Laatst gewijzigd door louis op za jan 27, 2018 14:22, 1 keer totaal gewijzigd.



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Effe op niveau. New York times over zaak lula.

Bericht door Martinho » za jan 27, 2018 14:15

Weer een die de Brazilianen komt vertellen hoe het moet.



louis
Artikels: 0
Berichten: 113
Lid geworden op: wo nov 22, 2017 22:03

Re: Effe op niveau. New York times over zaak lula.

Bericht door louis » za jan 27, 2018 14:34

Martinho schreef:
za jan 27, 2018 14:15
Weer een die de Brazilianen komt vertellen hoe het moet.
Weer een die niet kan lezen, zeg nergens hoe de brazilianen het moeten doen.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Effe op niveau. New York times over zaak lula.

Bericht door Felix » za jan 27, 2018 15:59

En heb je er iets van begrepen, is je duidelijk geworden hoe iemand eigenaar van een huis kan zijn zonder
dat het op zijn naam staat en het dus niet kan verkopen ????????? ...
Dat kan natuurlijk HEEL makkelijk! Hoeveel belastingonduikers en misdadigers verhullen hun eigendommen niet zo?
Het door jou bijgevoegde artikel wijst er op dat het CNJ corrupte rechters bestraft.
Ja gestraft tot verplicht pensioen met maandelijkse uitkering van R$ 25.000,- per maand.
Zo staat dat in de wet. Alle ambtenaren krijgen bij pensioen hun salaris (zonder de extra's) volledig doorbetaald (maar ze hebben geen garantiefonds) en daar wil minister Meirelles van de door mij verder verafschuwde temer een eind aan maken via de zo broodnodige hervormingen.



louis
Artikels: 0
Berichten: 113
Lid geworden op: wo nov 22, 2017 22:03

Re: Effe op niveau. New York times over zaak lula.

Bericht door louis » za jan 27, 2018 16:18

Felix schreef:
za jan 27, 2018 15:59
Dat kan natuurlijk HEEL makkelijk! Hoeveel belastingonduikers en misdadigers verhullen hun eigendommen niet zo?
Hoe Felix, je vergeet uit te leggen hoe dat werkt en ook zeker in het specifieke geval van het appartement dat op naam van OAS staat,

Bij belastingontduikers e.d. staat zoiets in de regel op naam van een of andere BV in het buitenland, die gewoon op hun
eigen naam staat of op naam van een BV die dan weer op hun naam staat, maar dan wel ergens waar de belasting die
informatie niet kan achterhalen.
Bij Lula staat het appartement op naam van OAS of uh.., ben jij in de veronderstelling dat OAS eigenlijk een BV-tje is van Lula ???
Felix, leg uit ????



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Effe op niveau. New York times over zaak lula.

Bericht door Felix » za jan 27, 2018 17:52

De OAS was inderdaad een partner van lul-a hierin. Maar, ik denk dat je dat zelf ook wel weet.



louis
Artikels: 0
Berichten: 113
Lid geworden op: wo nov 22, 2017 22:03

Re: Effe op niveau. New York times over zaak lula.

Bericht door louis » za jan 27, 2018 18:01

Felix schreef:
za jan 27, 2018 17:52
De OAS was inderdaad een partner van lul-a hierin. Maar, ik denk dat je dat zelf ook wel weet.
OH ja joh, stond er iets op papier ? (vraag)
enne...,al is iemand zakelijk gezien je partner, dan betekent dat nog niet, dat wat in dit geval op OAS zijn naam staat
als vanzelf zonder verdere overeenkomst van Lula is, toch ? (vraag)



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Effe op niveau. New York times over zaak lula.

Bericht door Felix » za jan 27, 2018 18:07

Ach man, zeur toch niet zo. Lul-a is op twee rechtbanken door verschillende rechters veroordeeld en accepteer dat nu maar en lees hun stukken na. Men heeft daar de bewijzen meer dan genoeg geacht en dat ook zo gezegd.
Leef er mee.



louis
Artikels: 0
Berichten: 113
Lid geworden op: wo nov 22, 2017 22:03

Re: Effe op niveau. New York times over zaak lula.

Bericht door louis » za jan 27, 2018 18:25

Felix,
Je maakt Lula voor van alles uit. van kakkerlak tot crimineel en psychopaat, maar als ik
er naar vraag kan jij ook niet uitleggen waarom ie veroordeeld is, waarom ze hem als eigenaar zien, terwijl het daar toch om draait.
Je verwijst naar de uitspraak van de rechters en zegt dat die de bewijzen hebben maar ze noemen.. he-le-maal niets, dus jij
hebt ze ook niet gehoord. Hoe kun je hem dan toch veroordelen.
Dan praat je toch als een kip zonder kop en veroordeel jij toch iemand zonder bewijs.
Sta best open voor argumenten, maar, ja ..huh, zij hebben de bewijzen, heb ze
niet gehoord maar ze hebben ze wel, want dat zeggen ze zelf.

das alleen maar zielig.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Effe op niveau. New York times over zaak lula.

Bericht door Felix » za jan 27, 2018 20:01

Lees de argumentatie van de rechters maar na.
Over het psychopaat zijn van lul-a heb ik al een diagnose van een psychiater hier ergens neergezet. Maar, als je hem zelf wat observeert kun je de conclusie ook trekken.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Effe op niveau. New York times over zaak lula.

Bericht door Felix » za jan 27, 2018 20:56

Dan praat je toch als een kip zonder kop en veroordeel jij toch iemand zonder bewijs.
Je blijft een arrogant manneke! De rechters vonden het bewijs in ieder geval overtuigend en dat is jammer genoeg, voor jou dan, het enige dat echt telt.
das alleen maar zielig.
Zielig vind ik de verblinde volgelingen die de schorre sekteleider, professioneel parasiet en beroepsslachtoffer maar blijven volgen. Het doet me steeds zo'n beetje denken aan de Moon groep.



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Effe op niveau. New York times over zaak lula.

Bericht door Martinho » za jan 27, 2018 21:17

wat een niveau zeg. :)



louis
Artikels: 0
Berichten: 113
Lid geworden op: wo nov 22, 2017 22:03

Re: Effe op niveau. New York times over zaak lula.

Bericht door louis » za jan 27, 2018 21:27

Felix schreef:
za jan 27, 2018 20:01
Lees de argumentatie van de rechters maar na.
Over het psychopaat zijn van lul-a heb ik al een diagnose van een psychiater hier ergens neergezet. Maar, als je hem zelf wat observeert kun je de conclusie ook trekken.
jaja..., ik begrijp je wel, die repeteerstand wil niet uit.
Alle begrip, komt, Je zit nog in de ontkenningsfase, je moet het nog allemaal verwerken

En speciaal voor jou Martinho om het niveau weer wat op te trekken.
The Guardian, quote:
" Human rights lawyer Geoffrey Robertson QC said Moro had failed to prove a link between the apartment
and a specific act or decision by Lula.

“Moro hasn’t found the smoking gun, because it does not exist,” Robertson said in a statement."

https://www.theguardian.com/world/2018/ ... t-election



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Effe op niveau. New York times over zaak lula.

Bericht door Felix » za jan 27, 2018 22:50

Ach jongen, leef er maar mee, de niet door de politiek benoemde rechters hebben lul-a veroordeeld en dat is het enige feit op niveau in deze kwestie. In maart krijgen we weer een zaak.



Gesloten