Effe op niveau. New York times over zaak lula.

louis
Artikels: 0
Berichten: 113
Lid geworden op: wo nov 22, 2017 22:03

Re: Effe op niveau. New York times over zaak lula.

Bericht door louis » do mar 08, 2018 02:56

Ha, heel toepasselijk die van Thatcher, zij was ook hele lange tijd tot haar dood dement en
die uitspraak ook leuk, helemaal in Felix stijl, wordt als waarheid gebracht, maar geheel zonder enige
onderbouwing of argumentatie. enne.., mocht je je af vragen waar mijn onderbouwing voor mijn vorige post is
(overigens geen aanval maar een constatering) , die kun je lezen in Felix' posts.
Laatst gewijzigd door louis op do mar 08, 2018 03:45, 2 keer totaal gewijzigd.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Effe op niveau. New York times over zaak lula.

Bericht door Felix » do mar 08, 2018 03:21

Zullen we een slotje op dit topic zetten of willen jullie wachten op de rechters van het hoogste gerechtshof?
Doe maar, het lijkt me niet dat er nog iemand van mening gaat veranderen en het andere publiek, waar dit forum ook voor is, heeft er verder niets aan.



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Effe op niveau. New York times over zaak lula.

Bericht door René » do mar 08, 2018 07:36

@Felix;
- `PT rechter Tóffoli van het hoogste gerechtshof is zelfs nooit rechter geweest, hij is nooit door de selectie-examens voor rechter heengekomen. Wel was hij particulier advocaat van José Dirceu en ook advocaat van de PT en nu is hij informele PT rechter in het hoogste gerechtshof.´ Toffoli is geen PT rechter. Hij is wel door de PT als kandidaat genomineerd. Natuurlijk een rare procedure dat politici hoge raad rechters voorstellen/benoemen, maar ook in NL is dat de gang van zaken. Lijkt mij, net als religieuze invloeden op politiek, de zogenaamde scheiding tussen staat-recht-religie wleke in onze grondwet is opgenomen, te overtreden.... Tenminste... dat dacht ik.... maar blijkt dat die scheiding helemaal niet in de NL grondwet is opgenomen....

- `Ik beweer nergens dat lagere rechters per definitie eerlijk zijn´
- `maar wel dat een deel van de hogere rechters oneerlijk is.´
- `En wat ik ook beweer is dat lul a niet alleen door Moro veroordeeld is, maar ook door drie rechters in hoger beroep en ook dat hij nog verder in beroep kan gaan.´

Geen speld tussen te krijgen. Lagere niet per definitie eerlijke rechter Moro veroordeelt Lula, en de hogere oneerlijke rechters geven Moro gelijk.

Grappig feitje; de vrouw van deze Moro (rosangela Wolff Moro), ook rechter, is al meerdere keren gelinkt aan criminele praktijken.... Had FB paginas waar ze als rechter politieke ideeen ventileerde (daarna weer snel weggehaald).

Nog een grappig feitje; Om daklozen aan onderdak te helpen, werd er een subsidie bedacht; àuxilio-moradia. Om de een of andere reden krijgen ook rechters deze subsidie. Moro, eigenaar van zijn appartement, krijgt dik 4,000 reais per maand huursubsidie... Rechter Bretas, getrouwd met een rechter, krijgen beiden deze huursubsidie... bijna 9,000 reais per maand.. terwijl ze geen huur betalen omdat het hun eigen huis is...

Ik meen dat na deze ophef over deze huursubsidie voor rechters die tonnen per jaar verdienen, er 15 rechters (slechts), vrijwillig afstand hebben gedaan van deze uitkering... Maar niet Moro, Bretas, en geen enkel hoge raad rechter.

Een rechter die verkapte belastingvrije inkomstenaltijd zonder probleem heeft aangenomen, en na deze discussie niet vrijwillig afstaat in een land als BR, met veel armoede, gebrek aan toegang tot educatie of gezondheidszorg, heeft geen ethiek en dus per definitie corrupt.

De huidige BR situatie samengevat; Justitie is bewezen corrupt, de huidige president is bewezen corrupt, de meerderheid van de kamerleden wordt door dre PF onderocht wegens aanwijzingen van corruptie. En in verkiezingsjaar 2018 stuurt Temer het leger naar rio om de criminaliteit aan te pakken...

It is sad, because it is true...



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Effe op niveau. New York times over zaak lula.

Bericht door René » do mar 08, 2018 07:44

Felix schreef:
do mar 08, 2018 03:21
Zullen we een slotje op dit topic zetten of willen jullie wachten op de rechters van het hoogste gerechtshof?
Doe maar, het lijkt me niet dat er nog iemand van mening gaat veranderen en het andere publiek, waar dit forum ook voor is, heeft er verder niets aan.
Doe maar niet;
- het verdere publiek volgt dit echt niet, dus geen reden voor een slotje.
- Het feit dat niemand zijn menig gaat veranderen, realiteit negeren en bewijzen opzij schuiven... Moet er een slotje op om hun te beschermen tegen de feiten, bewijzen... kortom de realiteit? Dat slotje verbiedt rede, feiten, realiteit, etcetera... en beschermt idioten tegen de waarheid....

Ben benieuwd....



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Effe op niveau. New York times over zaak lula.

Bericht door René » do mar 08, 2018 08:54

Felix schreef:
do mar 08, 2018 01:12
Ik onderschrijf het belang van inernationale organisaties...
Onderschrijf wat je wilt, ik hecht geen enkel belang aan hen.
lulaNTtimes.jpg

Jij hecht geen enkel belang aan internationale organisaties, de meesten met als doel om samenwerking te bevorderen, milieu bescherming, armoede bestrijding, malaria, etcetera.... En die claim dan onderbouwen met een flauw grapje, begrijpelijk want die onzin kun je niet met feiten onderbouwen. Iemand die claimt daar geen enkel belang aan te hechten is goed op z´n plaats in BR, waar eigenbelang ten koste van medemensen bovenaan staat. Echt Flipje... mensontwaardig.
Ik noem een rechter die zonder bewijzen, slechts op zijn mening/overtuiging iemand naar de gevangenis stuurt, een aanfluiting voor de rechtspraak...Het is jouw mening dat de rechter niet over bewijzen beschikt, de rechters zijn het niet met je eens in dezen.....
; Het neit met elkaar eens zijn kan makkelijk worden opgelost door bewijzen. Dus Flipje; wiens naam staat in het kadaster als eigenaar van dat appartement? Wie heeft het appartement bij de jaarlijkse inkomstebelasting aangifte opgegeven? Als een rechter opgenomen gesprekken tussen Lula en de president lekt, kun jij ongetwijfeld deze bewijzen op het net vinden. En dan geen artikel in een propaganda blaadje, maar gewoon echt bewijzen; kopietjes kadaster, belasting aangiften, etcetera...

`Zoals ik in het verleden al een keer zei lees ik je posts niet echt grondig.´ Aan je antwoorden te zien, is te zien dat je sowieso heel erg weinig leest...

`Het is moeilijk om door die warboel heen te komen, raden wat van jou is, wat er geciteerd is.´ Zoals gewoonlijk, geen tegen argumenten... dus voor de tigste keer punctuatie etcetera aanhalen als excuses. En ik heb al tig keer gevraagd om een link naar mijn warboel te plaatsen.... maar je zal dit waarschijnlijk niet lezen...

`Bovendien is het een soort welles-nietes spel geworden en daar schiet ook niemand mee op. Je mening en je ziekelijke geroep om google ken ik zo onderhand wel.´ Het is geen welles nietes spel geworden. Het is een situatie waar ik feiten noem, en jij dan nietes schreeuwt.... Ik schreeuw, roep, eis het recht op informatie en bewijzen. Tegenwoordig heel makkelijk toegankelijk via het internet, en de grootste zoekmachine Google. Dat jij mijn eis op informatie en bewijs ziekelijk noemt... Je maakt jezelf veel beter belachelijk, dan dat ik dat zou willen doen op het net.

Ben het wel met Louis eens... slotje op dit figuur, die alle voorwaarden van een discussie op niveau en wederzijds respect telkens aan z´n laars lapt. Simpel toegeeft de antwoorden niet eens te lezen. Valse NYT plaatjes gebruikt om zijn onzin te onderbouwen...

Maar types zoals jij zijn tegenwoordig in veel landen de meerderheid... En stemmen Trump, Poetin of Bolsonaro...

Totdat de bom valt...



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Effe op niveau. New York times over zaak lula.

Bericht door Progresso » do mar 08, 2018 16:09

In overleg met de deelnemers aan deze discussie heb ik een slotje op dit onderwerp gedaan. Waarschijnlijk gaan we in de aanloop van de verkiezingen nog wel meer controversiele discussies krijgen. Gebruik argumenten, ga niet op de man spelen of ga elkaar uitmaken voor wat dan ook.

Er staat veel op het spel, het is een moeilijke materie en niet iedere lezer is goed ingevoerd in de ins en outs van de Braziliaanse politiek.

Probeer het een beetje constructief te houden.



Gesloten