Impeachment Temer

Plaats reactie
Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Impeachment Temer

Bericht door Progresso » vr mei 13, 2016 02:31

Ook tegen de nieuwe president loopt reeds een impeachment procedure. Volgens mij gaan we over twee of drie maanden daar de stemming over krijgen.

Dat zal weer net zo'n theater worden.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Impeachment Temer

Bericht door Felix » vr mei 13, 2016 04:04

Ik denk dat dat wel mee zal vallen.



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Impeachment Temer

Bericht door René » di mei 24, 2016 05:59

@Progresso; "volgens mij".... @Felix; "ik denk"...... Uit naam van mijn ouders, mijn vrouw en kinderen, en uit respect voor de Braziliaanse bevolking, wil ik jullie hartelijk danken voor deze op feiten gebasseerde insight informatie aangaande de politieke crisis in BR.

Bassie (en Adriaan)



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Impeachment Temer

Bericht door Progresso » wo mei 25, 2016 21:04

Aldus Mamalou, die wat moeite heeft als andere mensen proberen enigszins de situatie te duiden en de mogelijke gevolgen in de nabije toekomst proberen aan te geven.

Feit is dat niemand de toekomst kan voorspellen, maar ik heb geleerd om altijd diverse scenarios door te spelen. Af en toe deel ik wat van die informatie op dit forum of op andere media.

Men heeft mij voor gek verklaard toen ik zei dat de Euro naar €4,00 zou gaan, Bitcoin was hel en verdoemenis, Brazilië zou nooit in een diepe crisis belanden, Trump zou niet eens de voorverkiezingen in de States halen enz, enz. Dat wil niet zeggen dat ik er ook wel eens flink naast zit en zelfs flink blunder, maar waar het om gaat is dat het een aanzetje is om zelf over na te denken.

Maar ja, kietelen mag blijkbaar niet meer van Mamalou. Netjes naar papa en mama luisteren, geen kritiek op de gevestigde orde leveren en vooral rustig gaan slapen en alles komt goed.



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Impeachment Temer

Bericht door René » zo feb 19, 2017 08:56

Pro.... nu acht maanden later.... kun je nu misschien toegeven dat je op z'n zachts gezegd, verkeerd geinformeerd was...



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Impeachment Temer

Bericht door Progresso » zo feb 19, 2017 13:35

@Fortalezahouses

Geen idee welk punt je probeert te maken. De impeachment procedure van Temer loopt nog steeds. Voor jou nog een de tijdlijn:
December 2015: Aanvraag impeachment aangevraagd
januari 2016: Cunha legt dossier in onderste la
april2016: Hooggerechtshof eist van Cunha dat het parlement de aanvraag in behandeling neemt en daar een commissie voor instelt
6 Mei 2016: De nieuwe voorzitter van de "2ekamer" laat weten dat de imeachment procedure door wordt gezet
13 Mei 2016: Progresso laat op dit forum weten dat er ook tegen Temer een impeachment procedure loopt. Mijn inschatting was dat we wederom een theater zouden krijgen zoals we dat bij Dilma hadden gezien
17 mei 2016: hooggerechtshof maakt ruimte vrij in de agenda om het proces doorgang te kunnen laten vinden
Juli 2016: de nu weer nieuwe president van de 2ekamer laat weten dat de speciale commissie die zou moeten worden ingesteld nog niet is geformeerd en wijst er fijntjes op dat het hooggerechtshof geen deadline heeft gezet voor de formatie van die commissie.

Tot zo ver de slecht geïnformeerde Progresso.



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Impeachment Temer

Bericht door René » ma feb 27, 2017 08:22

"Tot zo ver de slecht geïnformeerde Progresso".... Ben blij dat we het daar over eens zijn.
René



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Impeachment Temer

Bericht door Felix » ma feb 27, 2017 14:36

De hele procedure maakt niet al teveel kans omdat het proces, via juridische middelen, waarschijnlijk langer zal duren dan het mandaat van Temer.

Dit proces werd door de PSDB van Aécio in de gang gezet.



Plaats reactie