Impeachment Dilma

René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Impeachment Dilma

Bericht door René » zo mar 06, 2016 08:09

@Progresso; het gaat hier inderdaad om een goed gecoordineerde actie tussen de rechtse pers en justitie (welke voor het overgrote deel bestaat uit PSDB figuren); 13 maart roept de rechtse oppositie het voetvolk op om tegen Dilma te protesteren en haar afzetting te eisen (zonder landverrad of criminle activiteiten grondwettelijk onmogelijk.... maar he.... we zijn het voetvolk dat voor het karretje zijn gespannen). Heel toevallig publiceert rechts propaganda blaadje Istoe in haar uitgave net voor 13/3 onzin over president Dilma, en wordt ex president Lula door de FP met veel machtsvertoon van zijn bed gelicht..... om voor de derde keer antwoord te geven op dezelfde vragen. Voor de goede orde, zelfs voor de "onafhankelijke federale politie" ging het van zijn bed lichten iets te ver, maar rechter Moro (lid van de oppositie partij PSDB), stond erop..... goede propaganda om meer onschuldigen op 13/3 op de voet te krijgen. De manier waarop (van zn bed lichten) was wettelijk illegaal en ging in tegen de Braziliaanse constitutie (http://www.conjur.com.br/2016-mar-04/st ... titucional).... Maar zo is het gegaan..... niemand maakt zich zorgen over of het wettelijk wel of niet mocht.... het enige wat blijft hangen.... FP licht Lula van z´n bed..... Rechts propaganda blaadje schrijft onzin..... 13/3... fora Dilma..... En Cunha, waar wel bewijs tegen bestaat, is nog steeds president van de senaat..... Aecio loopt ook nog steeds vrij rond..... net als Bolsonario........ De rechtse elite doet alles om hun macht terug te krijgen, ongeacht de economische/sociale schade die Brazilie hierdoor oploopt. En dan zijn er zelfs gringos die daar in geloven....
René



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7399
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Impeachment Dilma

Bericht door Progresso » zo mar 06, 2016 19:20

@Fortalezahouses:

Je kunt het allemaal wel als een goed gecoordineerde actie van rechtse pers en justitie noemen maar dat geloof ik niet echt. Ook Cunha is deze vrijdag door de openbaar aanklager van de republiek, Rodrigo Janot aangeklaagd. Ook de pers gaat vol op het orgel mbt Cunha, en dat al weken lang.

Dus het lijkt erop dat Vrouwe Justitia ook in Brazilie geblinddoekt rondloopt en het lijkt erop dat er voldoende (naar mijn mening veel te weinig) persvrijheid in Brazilië is om al die beerputten open te trekken.

Wat nu weer niet in het voordeel spreekt van de PT is dat zij "opeens" de minister van justitie, welke de verantwoordelijkheid draagt over Federale Politie, uit wilde wisselen voor een PT-gezinde minister. gelukkig stak een van de gedeputeerden daar volledig legaal een stokje voor.

Dan stel je ergens dat de wijze waarop Lula van zijn bed gelicht is tegen de Brazilaanse constitutie zou zijn, verwijst naar een opinieartikel van een jurist en draagt dit aan als een feit:
De manier waarop (van zn bed lichten) was wettelijk illegaal en ging in tegen de Braziliaanse constitutie (http://www.conjur.com.br/2016-mar-04/st ... titucional)....
.

Dit opinieartikel in Conjur is wat het is, een artikel met een opinie. De voorzitter van de Orde van Advocaten is er echter heel duidelijk over. Hij stelt gewoon dat in Brazilië een ieder gewoon gelijk is voor de wet, ongeacht of je nu ex-president was of niet. Daarbij wees hij er ook nog eens heel fijntjes op dat de arrestatie van Lula juist een heel groot voordeel voor Lula zou moeten zijn, omdat hij zich gewoon kan beroepen op zijn zwijgrecht.

Je noemt de PSDB een rechtse partij. Ik kan met de beste wil van de wereld niet ontdekken hoe de PSDB een rechtse partij zou kunnen zijn. Het zijn Sociaal Democraten met een (neo-)-liberale stroming binnen de partij, gecombineerd met wat Groen-linkse mafketels. Ik zou ze eerder willen karakteriseren als een soort PvdA met wat D'66 trekjes en een snufje Groen-Links. Rechtse partijen zijn voor mij FPö (Oostenrijk), SVP (Zwitserland), Vlaams Belang (Belgenland), Front National (Frankrijk). De Braziliaanse PSDB staat mijlen ver weg van deze partijen.

Jezelf benoemen als rechts balletje omdat je in Nederland je aangetrokken voelt tot de VVD. Mwah, de tijd dat de VVD rechts was ligt ook al een eeuw achter ons. De partij wordt momenteel gedomineerd door Eurofiele links-gekkies, een stellletje trekpoppen en super lobbyiesten als Voorhoeve, Rutte, Hermans, Jozias van Aarsten, Hans van Baalen, Ed Nijpels enz. De hele rechterflank in Nederland is zwaar versplinterd, richt zich ten gronde door enorme ruzies en vele foute figuren en krijgt nog geen deuk in een pakje boter geslagen. waar al die ballen zijn gebleven, misschien op het Nederlandse ministerie van Justitie en Veiligheid, op de werkkamer van Billie Turf Van der Steur om zaken als MH17 en Demmink diep in een doofpot te houden.

Om Brazilië uit het slop te trekken is het hard nodig dat er een stevige regering komt. Die regering zal zeer impopulaire maatregelen moeten nemen. Om er maar twee te noemen, pensioenstelsel en arbeidswet. Je hebt daar een leider voor nodig a la Thatcher of Reagan die dat duidelijk kan maken aan de verwende bevolking. Ik zie een dergelijke leider niet in Brazilië, zeker niet bij de PT, maar ook bij de oppositie niet. Men is druk bezig met machtspelletjes, zonder zich ook maar een minuut druk te maken over de toekomst van dit land.

PS. René, als je af en toe op de Enter toets drukt, dan krijg je een alinea. Dat leest vaak een stuk beter dan een hele lange tekst.



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Impeachment Dilma

Bericht door René » di mar 08, 2016 07:31

@ Progresso..... meestal als ik hier tegen jouw mening in ga, ten eerste omdat ik het vaak niet met je eens ben (mijn mening, geen absolute waarheid), en ten tweede omdat ik het leuk vind, en ten derde omdat ik je als een intelligent discussie partner zie, maar dus meestal, zie ik het verschil tussen de return en enter knop niet meer...... (vermoeidheid, niets te maken met alcohol....).

(Yippie... goede knop!!!) Precies, o.a Cunha, is aangeklaag, dus een verdachte.... 20 seconden op O Globo, pagina xx in de kranten... want.... Dilma heeft Lula een bezoek gebracht..... dit bezoek moet onderzocht worden..... Ik heb een hekel aan idioten die complot theorieen aanhangen..... Maar iemand die oprecht gelooft dat justitie en de Federale Politie in Brazilie, onafhankelijk van de politiek opereren; een EX... ja... EX president om 06,00 uur met veel machtsvertoon van zijn bed wordt gelicht... en niet alleen hij, maar zijn vrouw, kinderen en kleinkinderen.... terwijl er geen enkel bewijs tegen hem is.... En misschien is hij wel schuldig aan het verduisteren van belasting geld; naar de gevangenis!!! Tegelijkertijd, Aecio, etc., lopen fluitend rond..... En ongetwijfeld zijn deze acties tegen PT leden wettelijk gezien 100% correct. En ook het feit dat een Cunha nog steeds in functie is, wettelijk gezien ongetwijfeld gerechtvaardigd. Moro.... zelfde verhaal...

(Alinea voor Progresso.... ik ga hier ooit nog eens goed in worden!) Feit is dat alles wat er zich vandaag de dag tussen de BR politiek en justitie afspeelt, is omdat de wet gemaakt is om de elite/coroneis te beschermen tegen het voetvolk. Sinds 2003 hebben ze veel macht moeten inleveren, en zijn vandaag de dag bereid er alles aan te doen om die macht terug te krijgen... ongeacht de gevolgen voor het BR volk, Moody ratings of wat dan ook... Veel demonstranten tegen de PT (voorstanders van terugkeren naar pre PT tijden) roepen zelfs op tot militaire interventie zoals van ´64-´84....

(pqp... três é um charme) We verschillen van mening of het wel of niet een goed gecoordineerde actie is tussen justitie en de zogenaamde vrije BR pers..... Vrije BR pers... O Globo, Istoe, Veja.... De "vrije" pers is in handen van een paar families of instanties http://www.mo.be/interview/brazili-maak ... groei-door / http://pers.kro-ncrv.nl/programmas/repo ... n-brazilie). Dus als we onderkennen dat er geen vrije pers is, maar een propaganda apparaat in handen van een paar, gealieerd aan tegenstanders van de PT (Justitie, PF, Moro, etcetera...), is dit volgens mij geen punt van discussie. Er is dus wel vrijheid van pers, maar het kartel van de pers outlets maakt de dienst uit.

(Holy fuck...) De manier waarop Lula, etcetera.... Misschien heb je gelijk.... faceshit wordt overspoeled met posts die beweren dat het wel en niet wettelijk legaal was. Je gebruikt als argument dat iedereen voor de BR wet gelijk is...... en of het nou wel of niet wettelijk legaal was..... jij weet net zo goed als ik, en lees vorige alineas (!) in deze post..... de BR wet is niet voor iedereen gelijk.....

PSDB rechts of links.... Kopstukken als Cunha en Bolsonaro extreem religieus, homofoob, geen banden met vakbonden, willen op alle mogelijke manieren een democratisch gekozen president af te zetten, er wordt zelfs om een militaire coup gevraagd door de anti PT demonstranten..... en jij kan met de beste wil van de wereld geen rechtse invloed ontdekken... Ik durf te beweren dat het hier zelfs om extreem rechtse/facistische/dictoriale machten gaat.... (vraag niet waarom ik dat denk... lees voorgaande alineas!) Lijkt mij een beetje neigen naar de rechterkant. PVDA/D´66 trekjes en een snufje groen links.... Wat je beschrijft is de PT...... en heeft niets te maken met EU rechtse partijen (waarom noem je de PVV niet in het lijstje?) Zoals je zelf aangeeft, was ik als jong stemgerechtigde heel rechts, want ik stemde VVD.... maar tegenwoordig is die VVD een aanfluiting... net zoals alle andere NL politieke partijen die alleen maar uit zijn op politieke invloed. En voor die politieke invloed is alles heilig... Toch..... Adje, Job, Marcel, Jan Peter???

Lula heeft zich tot op de dag van vandaag niet op zwijgrecht beroepen.... Misschien bestaat dit recht in de BR wet (5th in USA wetgeving), maar ik kan er niets over vinden; ongetwijfeld onkunde mijnerzijds.... educate me... links svp...

Brazilie uit de slop trekken.... Ik ga niet elke keer alles voorkauwen/googlen, etc... een ieder moet zijn eigen verantwoordelijkheid nemen, dus... google......;
- analfabetisme
- extreme armoede
- kindersterfte
- inflatie
- PIB (NBP)
- SELIC (Rente centrale bank)
- autoverkopen
- en elk ander economisch cijfer

Google en vergelijk niet alleen deze, maar elk ander sociaal economisch cijfer dat in je opkomt in de periode voor en na dat de PT aan de macht kwam in 2003... Brazilie is uit de slop getrokken, en daar is alles mee gezegd... uit de slop... er moet nog gigantisch veel gebeuren om Brazilie voor de gehele bevolking in een welvaart om te toveren waarin iedereen, arm of rijk, het recht heeft naar dezelfde school of ziekenhuis te gaan. En de tegenstanders van dit beleid, het beleid dat slechts sinds 2003 bestaat toen de PT aan de macht kwam (vergelijkbaar met Drees in NL) kunnen zichzelf democratisch of pro arbeider noemen.... Fuck, ze kunnen zich noemen wat ze willen, maar hun ideologie is vaak anders...

Progresso... Ik eis een compliment voor het in mijn conditie vinden van de return knop..... voor de rest mag je het met me oneens zijn!
René



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Impeachment Dilma

Bericht door René » di mar 08, 2016 07:34

@Ajax...... sorry.....



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Impeachment Dilma

Bericht door René » di mar 08, 2016 08:19

Grappig feit, wat helemaal niet op corruptie van justitie of Federale Politie wijst.... De "man in charge" van de onafhankelijke (kots) federale politie in kwestie van de "lava jato", is een federale agent die iedereen "de Japanner" noemt..... Zijn "onafhankelijkheid", en bewijs dat hij niet crimineel is....; https://pt.wikipedia.org/wiki/Newton_Ishii Bewezen criminelen die desondanks in dienst van justitie blijven, en een grote rol spelen in het hele lava jato "onderzoek"...

En er zijn nog steeds gringos die in dat sprookje geloven..



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4743
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Impeachment Dilma

Bericht door Felix » di mar 08, 2016 14:50

@Fortalezahouses,

De 'Japanner' van de Polícia Federal is slechts een agent die meedoet als er personen opgebracht moeten worden, hij is nooit een man in charge geweest.

Lula heeft wel degelijk in de voorafgaande week geweigerd om te komen getuigen. Overigens wist Lula al tevoren via een lek dat hij inderdaad meegenomen zou worden om te getuigen. Hij heeft er een groot spektakel van gemaakt maar geen enkele beschuldiging kunnen weerleggen.

Hoe denk je dat het mogelijk is dat Lula overal gratis woont, zijn kinderen ook, en dat ook hun kantoren allemaal gratis zijn en dat alles in dure gebouwen? Toevallig zijn die gulle gevers ook altijd die grote aannemersbedrijven die tot hun nek in de corruptieschandalen verwikkeld zijn.

Hoe kom je er steeds bij dat weet ik wat allemaal over cocaïne en Aécio Neves bewezen zou zijn? Wat er bewezen is, en dat is inderdaad kwalijk, is dat het vliegveldje in Minas Gerais op land van zijn ooms werd aangelegd.

Hoe verzin je het dat er in Brazilië geen vrije pers bestaat? Er is voor elk wat wils, zelfs voor jou! Bijvoorbeeld: http://www.conversaafiada.com.br/ ; http://www.cartacapital.com.br/ .

De manier waarop je met vaagheden en onwaarheden strooit komt goed overeen met die van de PTsten die je zo zeer bewondert.

Je bent blijkbaar nog te kort in Brazilië om echt op zijn waarde te kunnen schatten wat er voor Lula's verkiezing gebeurde. Toen werd de inflatie (die nu weer terug lijkt te komen) beteugeld en werd het zaad voor meer welvaart gezaaid. Lula oogstte vervolgens.

In het begin leidde zijn economische politiek tot veel weerstand binnen zijn PT partij, omdat hij die rechtstreeks van zijn voorganger overnam. Men voelde dat als verraad (en dat was het ook). Daarom waren er ook PTsten die de partij verlieten en de PSOL oprichtten. Veel van de sociale programma's bestonden al, maar kregen van Lula een andere naam.

Wat we momenteel zien is karakteristiek voor de PT: een partij die zijn regering meer dwars zit dan steunt. In veel deelstaten is dat in het verleden ook gebeurd. Tijdens Lula lukte dat alleen maar niet omdat de naam Lula sterker was dan de PT.

Het land ligt plat, Dilma regeert al meer dan een jaar niet meer, in de politiek gebeurt ook niets meer. Vandaar ook dat een groep mensen de militairen graag terug zou zien. Persoonlijk heb ik daar mijn twijfels over, ook al omdat de PT nu al 13 jaar lang de hogere officieren heeft kunnen benoemen.

Dilma heeft getoond dat zij gewoon de capaciteiten niet heeft om te regeren. Zij wordt nu, door Jaques Wagner aangestuurd terwijl ook Mercadante op de achtergrond in haar oren fluistert.



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Impeachment Dilma

Bericht door René » wo mar 09, 2016 09:57

@Felix; je hebt helemaal gelijk; hij is niet de man in charge of het brein achter de gediferencieerde aanpak van justitie vwb linkse of rechtse verdachten. Hij is slechts een onderdeel van de uitvoerende macht in het gevecht tegen corruptie.... zelf op heterdaad betrapt in 2003 voor smokkelen (https://pt.wikipedia.org/wiki/Newton_Ishii) en nu terug als boegbeeld......

Lula heeft na 2 of drie keer vrijwillig meegewerkt te hebben met de FP inderdaad gezegd dat het nu wel genoeg was... Of Lula via een lek wist wat er ging gebeuren? Bronvermelding aub? De pers was aanwezig dus in ieder geval wel op de hoogte (lekof journalisme op hoog nivo?)

Lula en familie woont overal gratis... bronvermelding aub (zeg niet dat je geen gelijk hebt, maar ik kan er niets over vinden).

Er is inderdaad niets bewezen dat Aecio betrokken zou zijn met het smokkelen van cocaine via het door hem ilegaal aangelegde vliegveld op grond van een familielid. Het is in BR ook niet echt onderzocht terwijl er genoeg aanleiding voor was, zelfs van de kant van de DEA(https://www.google.com.br/webhp?sourcei ... %20cocaina). Betekent overigens niet dat hij schuldig is, maar het geeft wel vraagtekens....

Je hebt gelijk, er is vrije pers in BR; zo vrij dat de paar families vrij zijn om politiek partijdig te zijn. Ik bedoelde betrouwbare pers; kranten en tv zenders die feiten raporteren vrij van politieke of religieuze bias.

Je bent ongetwijfeld veel slimmer dan ik, dus aub.... over welke vaagheden en onwaarheden heb je het? M.i. probeer ik juist zoveel mogelijk te onderbouwen met links naar bronnen.... zelfs zoveel dat er gevraagd werd om mijn post in te korten en de return knop te gebruiken...

Te kort in BR.... kan zijn.... druk me met mijn neus op de feiten... zoals eerder gepost;
Brazilie uit de slop trekken.... Ik ga niet elke keer alles voorkauwen/googlen, etc... een ieder moet zijn eigen verantwoordelijkheid nemen, dus... google......;
- analfabetisme
- extreme armoede
- kindersterfte
- inflatie
- PIB (NBP)
- SELIC (Rente centrale bank)
- autoverkopen
- en elk ander economisch cijfer

Google en vergelijk niet alleen deze, maar elk ander sociaal economisch cijfer dat in je opkomt in de periode voor en na dat de PT aan de macht kwam in 2003... Brazilie is uit de slop getrokken, en daar is alles mee gezegd... uit de slop... er moet nog gigantisch veel gebeuren om Brazilie voor de gehele bevolking in een welvaart om te toveren waarin iedereen, arm of rijk, het recht heeft naar dezelfde school of ziekenhuis te gaan. En de tegenstanders van dit beleid, het beleid dat slechts sinds 2003 bestaat toen de PT aan de macht kwam (vergelijkbaar met Drees in NL) kunnen zichzelf democratisch of pro arbeider noemen.... Fuck, ze kunnen zich noemen wat ze willen, maar hun ideologie is vaak anders...

"Het land ligt plat"; inderdaad... zoals ik eerder postte; De economische crises in Brazilie vandaag de dag is het resultaat van een politieke crises; een crises veroorzaakt door de rechtse politieke tegenstanders, die ongeacht, landsbelang, economische of humanitaire consequenties, slechts een objectief hebben.... macht.......

En Felix, misschien gaat Lula naar de gevangenis omdat er bewijs wordt gevonden dat hij misdrijven heeft gepleegd. Helemaal mee eens.... Waar ik het niet mee eens ben zijn personen die bij voorbaat, zonder tot op de dag van vandaag enig bewijs, stellen dat Lula een crimineel is, allerlei verdenkmakingen op sociale media verspreiden. Mooiste voorbeelden zijn dat een van zijn zoontjes eigenaar van Friboi is/was, en een van zijn zoontjes beschuldigde van het bezitten van een enorme sitio (achteraf een foto van een universiteit in UK). Erger, diezelfde personen, die ongefundeerde verdachtmakingen tegen de PT, Lula of Dilma via de sociale media verspreiden, hoor je niet over een lid van de opositie partij PSDB, met een president als voorzitter van de kamer van gedeputeerden, Cunha.... waar wel bewijs tegen is... o.a. aangeleverd door Zwitserse banken... Een illegaal aangelegd vliegveld door Aecio, waar 500 kilo shit is gevonden..... Nooit onderzocht...

Felix, aan de ene kant veroodeel je Lula zonder enig bewijs (of bronvermelding naar het bewijs), en aan de andere kant ben je niet verontwaardigd over een crimineel als president van de kamer van gedeputeerden en schreeuw je niet om een diepgaand onderzoek naar een illegaal vliegveld en de 500 kilo shit waar Aecio misschien mee te maken zou kunnen hebben... Of misschien ben je daar wel over verontwaardigd, maar niet zozeer als dat je verontwaardigd bent over eventuele, onbewezen, stemmingmakende rechtse propaganda.....

De manier waarop je met vaagheden en onwaarheden strooit komt goed overeen met die van de coxinhas die je vermoedelijk zo zeer bewondert.

(@progresso... loving that return button!!!)
René
Laatst gewijzigd door René op wo mar 09, 2016 22:02, 1 keer totaal gewijzigd.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4743
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Impeachment Dilma

Bericht door Felix » wo mar 09, 2016 13:11

@Fortalezahouses,
Wie er beweert overal gratis te wonen is Lula zelf! Hij krijgt al die voordelen van 'amigos'. Dit was trouwens al een probleem in 2002 want ook toen al woonde Lula in het huis van een zakenman en werd kwaad toen dit een onderwerp in de verkiezingscampagne dreigde te worden. Dat werd het uiteindelijk niet.

Natuurlijk moet ook de PSDB, Aécio en anderen onderzocht worden! Beter nog is om het hele parlement te onderzoeken!

Cunha is door het hoogste tribunaal in staat van beschuldiging gesteld, het onderzoek en proces tegen Renan Calheiros loopt uiterst traag omdat hij de regering helpt. Wat Aécio aangaat, over welke cocaïne heb je het steeds?

De politiek werkt inderdaad de zeer gelimiteerde Dilma tegen. Dit komt omdat ze er totaal geen talent of capaciteit voor heeft. Het is legitiem dat de oppositie niet met haar meewerkt, daar is niets mis mee.

Zoek eens naar het ontstaan van de PSOL en dan zie je dat dat komt omdat Lula de economische politiek van zijn voorganger voortzette hetgeen door de PSOL socialisten als verraad werd aangemerkt en dat was het in hun context ook.

In de 'mensalão' zijn PT mensen veroordeeld, het gaat niet alleen om beschuldigingen. Trouwens, in de Lava Jato ook!

Dat er mensen om de terugkeer van de miltairen roepen is omdat men politiek, noch justitie nog vertrouwt.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7399
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Impeachment Dilma

Bericht door Progresso » wo mar 09, 2016 22:44

We draaien een beetje in cirkeltjes.

Ondertussen is de man van Odebrecht tot bijna 20 jaar gvangenisstraf veroordeeld. Hij mag nog wel in Hoger Beroep. Dat deed Lula een beetje schrikken en hoopt nu op een ministerspost binnen het kabinet van Dilma. Daarmee wordt hij weer onschendbaar.

Mijn vooorspelling:

Na de protesten deze zondag wordt het wel duidelijk dat het zo niet langer gaat. Lula vlucht naar Venezuala of Cuba en vraagt daar asiel aan. Dilma gooit de handdoek in de ring om een impeachment te voorkomen. wellicht duurt het nog eventjes, want de madamme is er wel een van plaatsstalen bord voor de kop, maar erg lang gaat het niet duren.

Daarmee zijn de problemen van Brazilië nog lang niet opgelost. Ook de huidige oppositiepartijen zie ik niet in staat om de boel schoon te vegen. De militairen hebben geen schijn van kans, alhoewel er steeds meer geluiden komen dat dat wel eens nodig zou zijn.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7399
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Impeachment Dilma

Bericht door Progresso » do mar 10, 2016 01:56

Wow,

Lula wordt officieel aangeklaagd voor witwassen. Morgen moet alleen een rechter nog even de aanklacht van het OM in behandeling nemen en het feest kan beginnen.

Dit is dus serieus en zal grote gevolgen hebben.

http://www1.folha.uol.com.br/poder/2016 ... plex.shtml



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4743
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Impeachment Dilma

Bericht door Felix » do mar 10, 2016 03:21

Lula, zijn vrouw en oudste zoon zijn door het openbaar ministerie van de deelstaat São Paulo aangeklaagd vanwege het witwassen van geld en verborgen houden van eigendommen: falsidade ideológica - fraudulent misrepresentation.

Dit proces zit niet aan het Lava Jato proces vast en is er helemaal onafhankelijk van. Je kunt je natuurlijk wel voorstellen dat er raakpunten komen.

De PT had Lula in de afgelopen tijd al opgegeven, men zag geen redding in zijn situatie, maar afgelopen vrijdag heeft hij het roer weer heel even een beetje in eigen hand kunnen nemen.

Vandaag was Lula in Brasília, wat hij daar écht ging doen is een raadsel. Met Renan Calheiros, de corrupte Senaatsvoorzitter op de foto en wat nog meer? Hem zou het ministerie voor buitenlandse zaken zijn aangeboden, omdat hij dan als minister door hogere rechters zou moeten worden gevonnist. Bijna alle hoge rechters zijn door hemzelf en Dilma benoemd. Het lijkt er vooralsnog niet op dat hij een ministerspost aan zal nemen.

De vraag is natuurlijk zoals altijd, met wiens vliegtuig vloog Lula naar Brasilia, wie bekostigde dat?
Laatst gewijzigd door Felix op do mar 10, 2016 03:50, 3 keer totaal gewijzigd.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7399
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Impeachment Dilma

Bericht door Progresso » do mar 10, 2016 03:40

Het eigendom van die triplex woning heeft toch alles te maken met het lava jato schandaal? Of zie ik het nu verkeerd?



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4743
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Impeachment Dilma

Bericht door Felix » do mar 10, 2016 03:48

Ja en nee. In dit proces niet, hier gaat het om het verborgen houden van eigendom en waarschijnlijk komt daar dan belastingontduiking uit voort en zoals men zelf zegt witwassen van gelden.

Maar, dit proces staat op dit moment nog helemaal los van de Lava Jato, wordt ook niet door de lava jato rechter beoordeeld en ook niet in de lava jato deelstaat (Paraná).

Je hebt gelijk, het heeft alles met de lava jato te maken, maar men kijkt hier naar andere aspecten.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4743
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Impeachment Dilma

Bericht door Felix » do mar 10, 2016 03:54

In dit proces trouwens - ocultação de patrimônio - heeft Lula twee keer geweigerd om door de politie gehoord te worden en bij de derde oproep heeft hij alleen maar een geschreven verdediging in laten leveren maar geweigerd met de politie te praten.



Bert
Artikels: 0
Berichten: 645
Lid geworden op: di apr 29, 2008 18:57
Locatie: Fortaleza

Re: Impeachment Dilma

Bericht door Bert » do mar 10, 2016 15:11

Goed nieuws! Real weer onder de 4 t.o.v de euro. Als Dilma opstapt gaat die stijgen naar 3 is mijn voorspelling ! :P



poentje
Artikels: 0
Berichten: 213
Lid geworden op: za jan 19, 2008 12:38

Re: Impeachment Dilma

Bericht door poentje » do mar 10, 2016 16:22

bert , gei maakt een dood perd nog aan het lachen



comulder
Artikels: 0
Berichten: 615
Lid geworden op: do jul 30, 2009 13:52

Re: Impeachment Dilma

Bericht door comulder » vr mar 11, 2016 15:15

Het heeft er de schijn van dat de Real weer enigszins opkrabbelt. Als de koers in juli/augustus maar 5 : 1 bedraagt :wink:



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7399
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Impeachment Dilma

Bericht door Progresso » vr mar 11, 2016 22:57

Ik blijf bij mijn voorspelling, zoals ik die in begin December en aan het begin van het draadje heb aangegeven:
Progresso schreef:
€1 gaat zeer dicht naar de R$5,00 tenderen. Voor de azijnzeikers, Eind december 2015 R$4,32, Eind maart R$4,50.
Zoals verwacht heeft Dilma zojuist aangegekondigd dat ze onder geen enkel beding gaat opstappen.

Zondag komen er protesten zoals we die al tijden niet hebben gezien. De PT zal er, zoals te doen gebruikelijk, er alles aan doen om deze manifestaties te laten escaleren door intrigantjes, die onder de valse noemer Black Blocks/Anonymous de boel letterlijk laten ontploffen.

Zelfs in het "rode" Fortaleza staan er grote protesten op de rol.

Mijn onderbuik zegt me dat de komende week of weken de boel helemaal platgaat. Dus openbaar vervoer, banken, scholen, universiteiten, luchtverkeersleiding, piloten, vuilophaal enz.

Het worden spannende tijden.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4743
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Impeachment Dilma

Bericht door Felix » vr mar 11, 2016 23:43

Wat kan Dilma anders zeggen dan dat ze niet aftreedt?

Het land ligt nu al meer dan een jaar stil en men vindt maar geen oplossing.

De regering en PT hopen op regen voor zondag as.



Gebruikersavatar
dorus
Satehut-specialist
Artikels: 0
Berichten: 1736
Lid geworden op: ma sep 17, 2007 16:40
Locatie: Oisterwijk

Re: Impeachment Dilma

Bericht door dorus » za mar 12, 2016 02:40

Zou niet de eerste keer zijn dat het middel van stakingen ingezet wordt in Brasil. Als ik het zo eens teruglees op dit topic kan ik alleen maar constateren dat het een grote corrupte puinbak is. Die Lula.....zijn cv begint toch met het beroep schoenpoetser of zo iets ? Na zijn termijn Dilma naar voren geschoven, die was toch net klaar met der zakken te vullen bij Petrobas. Het zag er allemaal zo veelbelovend uit......jaren geleden......Als ik de Nederlandse ondernemers beluister in Fortaleza wordt het steeds moeilijker om de belasting te omzeilen maar als de geincaseerde penningen verdwijnen in nuttenloze prestige projecten en zakken van bestuurders......Het begint meer en meer op een soort bananenrepubliek te lijken.....


Sinds 2001

Plaats reactie