Impeachment Dilma

comulder
Artikels: 0
Berichten: 614
Lid geworden op: do jul 30, 2009 13:52

Re: Impeachment Dilma

Bericht door comulder » vr mei 19, 2017 13:48

René, denk aan je hart :lol: . Ik ga trouwens in veel van wat je schrijft met je mee maar van de manier waarop je de inhoud presenteert worden volgens mij niet veel mensen enthousiast. Dat geldt trouwens ook voor jouw discussievrienden. Gebruik van verkleinwoorden bijvoorbeeld is inderdaad een zwaktebod van het zuiverste water.

Het is trouwens wel een ongelofelijke puinhoop in Brazilië. Het is dat de politieke vrienden van Temer in de meerderheid zijn anders was hij al lang gedwongen om op te stappen. Te triest voor woorden maar ja, in Brazilië werkt het blijkbaar zo.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Impeachment Dilma

Bericht door Felix » vr mei 19, 2017 14:26

Gisteren en vandaag is het bewijs geleverd dat dankzij PT beleid de onderzoeken van federale politie niet alleen geresulteerd hebben in het veroordelen van en gevangen zetten van Cunha, maar naar alle waarschijnlijkheid zullen resulteren in gevangenisstraffen voor Aecio en Temer.
Het is zo dat de Polícia Federal haar taken heeft uitgevoerd ONDANKS de PT.

Dat Lula voor het bezit van een duur appartement wordt vervolgd komt omdat dit via corruptiegelden werd verkregen, samen met zijn kleine landgoed overigens. Lula heeft het altijd al normaal gevonden dat anderen hem onderhielden. Nog als vakbondsleider woonde hij in het huis van een bevriende zakenman, zonder huur te betalen natuurlijk.

Dat dilminha (sorry comuldertje) corrupt was blijkt nu ook uit de vele bijdragen van mensen die met justitie zijn gaan samenwerken in ruil voor strafvermindering. Ik merk daarbij op dat het daarvoor niet genoeg is dat deze mensen praten, ze moeten een en ander ook kunnen onderbouwen met documentatie en als er gelogen wordt gaan ze de bak weer in.

Rechter Moro is een van de rotsen in de branding, iemand waar de hele bevolking zijn hoop op heeft gevestigd. Het enige wat ik zelf op hem tegen heb is dat hij voortdurend over de wereld reist, dan spreekt hij weer op Harvard, dan is hij weer in Londen of duitsland. Ik had liever dat hij zich exclusief op de rechtspraak toelegde.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Impeachment Dilma

Bericht door Progresso » vr mei 19, 2017 15:12

Het PT-sukkeltje is blijkbaar er nu ook van overtuigt dat zijn verhaal volledig op drijfzand was gebaseerd.
Esta Página não está disponível

O link que você seguiu pode estar quebrado ou a página pode ter sido removida.
Het was gewoon zielig om te zien, en het verkleinwoord "sukkeltje" was hier volledig op zijn plaats (@Co)

Wat het sukkeltje namelijk deed was de dit grafiekje gebruiken om zijn betoog af te steken, met data tot, jawel 2014.

Afbeelding

Het correctje grafiekje is natuurlijk deze:

Afbeelding

Dan ben je wat mij betreft een sneuneus.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Impeachment Dilma

Bericht door Felix » vr mei 19, 2017 16:12

Fortahouses, Aécio Neves is uit zijn senatorambt gezet omdat hij 'obstrução de justiça' wilde plegen (zo blijkt uit audio opnamen). Obstrução juist tegen het Lava Jato proces waarin rechter Moro zo'n belangrijke en lovenswaardige rol speelt.

Ex-president Lul A wordt niet alleen door Moro vervolgd, er lopen ook andere zaken tegen hem in Rio de Janeiro en in Brasília.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Impeachment Dilma

Bericht door Progresso » vr mei 19, 2017 17:30

@Fortalezahouses:

Wie bracht het "breaking news" over Temer. Juist, het o zo partijdige O Globo in handen van een paar rijken, die er allleen maar op uit zouden zijn om Dilma ten val te brengen.

Allemaal geklets, Fortalezahouses. Veja, Globo en al die andere "partijdige" nieuwsoutlets gaan er zowel bij Lula, Dilma, Temer, Aecio gewoon met gestrekt been erin, en volledig terrecht.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Impeachment Dilma

Bericht door Felix » vr mei 19, 2017 19:21

@Progresso, ik vond wel dat Globnews wat overtrokken reageerde. Het werd door de mij erg gewaardeerde Renata Lo Prete gebracht als 'Let goed op, de datum 17 mei zal voor altijd in uw geheugen gegrift staan'. Net alsof Kennedy weer vermoord was, of iets dergelijks. 'Waar was jij op 17 mei toen... ?'



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Impeachment Dilma

Bericht door René » za mei 20, 2017 09:46

@Co; je hebt gelijk dat ik en andere prikkers vaak te ver gaan en dat we naar elkaar toe regelmatig de wetten van fatsoen overtreden. Maar zowel ik als Felix en Progresso hebben elkaar regelmatig via PM benadert om toe te geven dat we te ver gingen, en dat werd onderling altijd zonder probleem geaccepteerd. Ik vermoed dat de reden daarvoor is dat we elkaars mening in het "echie" respecteren (ook al zijn we het niet eens), en dat we omdat we in Brazilie wonen erg moeten uitkijken om onze mening te ventileren (van politiek tot nog erger.... religie), het gewoon lekker vinden om hier af en toe los te gaan... Felix/Pro... zit ik er hier ver naast?

Zoals marcel Odebrecht eerder verklaarde; "er bestaan in Brazilie geen eerlijke politici".... Ik ga een stapje verder.... er bestaat geen meerderjarige Braziliaan die nog nooit een paar tientjes heeft betaald aan een vertegenwoordiger van welke overheidsinstantie dan ook.... En ik zal ongetwijfeld de enige prikker zijn die toegeeft weleens wat aan de politie heeft geschoven omdat bij een blitz bleek dat mijn brandblus apparaat over datum was....

Het enige punt dat ik sinds het begin van deze discussies wilde maken is dat als gevolg van o.a.;
- dat de Braziliaanse pers niet onafhankelijk is... in tegendeel... en dat die pers sinds het begin door Moro of een van zijn medewerkers, telkens vooraf getipt werd; O Globo stond klaar toen de PF Lula om 06.00 ur van zijn bed lichtte...
- Dat faceshit algoritmen er voor zorgen dat al je potentiele vrienden dezelfde mening als jij hebben, zodat discusieren en het vormen van een eigen mening op zn minst niet aangemoedigt worden

dat als gevolg van bovenstaande punten, er een algemene haat werd gecreeerd tegen de PT in het algemeen, en Lula en Dilma in het bijzonder. Tot de dag van vandaag rijden er autos rond met een sticker van Lula in een gevangenis pakkie.... enige tijd geleden reden er autos rond met stickers van Dilma.... etcetera..... Allemaal zogenaamd in het gevecht tegen corruptie.... Bij manifestaties spandoeken met teksten als dat "we allemaal cunhas zijn" (grappig.... inderdaad verdedigbaar), teksten als "dat ze allemaal in 1964 afgemaakt hadden moeten worden". En op datzelfde moment ging er niemand de straat op, had niemand een sticker op zijn auto, over het feit dat Cunha nog steeds voorzitter van de senaat was ondanks bewezen corruptie met bankrekeningen in het buitenland, en niemand had een sticker op zijn auto over de helicopter van Aecio met 500kg cocaine op een illegaal aangelegd vliegveld op grond van zijn oom/neef/veetiket...

En in plaats van toe te geven dat "we" misleid zijn, en dat dat inderdaad ook "onze" kandidaten zo corrupt als de pest zijn, gaat men in de tegenaanval.... en deze tegenaanval is niet doorspekt van mogelijke bewijzen van corruptie.... Nee... deze tegenaanval probeert economische statistieken onderuit te halen....

Voorbeeldje hiervan is het commentaar van Pro; "Wat het sukkeltje namelijk deed was de dit grafiekje gebruiken om zijn betoog af te steken, met data tot, jawel 2014". Natuurlijk eerst je discussiepartner vernederen (geen probleem Pro... ik heb ongetwijfeld mijzelf hier meerdere keren schuldig gemaakt aan die zelfde tactiek). En daarna post Pro een grafiek met .....je raadt het nooit.... inderdaad.... "data tot, jawel 2014"...... Sorry hoor, maar ... hoe belachelijk kun je jezelf maken....

Beide grafieken komen van de volgens mij betrouwbare bron de wereldbank.... en het verschil tussen mijn en Pro's grafiek is nihil; beide grafieken tonen een explosieve stijging van het BNP nadat de PT aan de macht kwam. Ik heb "mijn" grafiek niet bewerkt, en ik ga er van uit dat de grafiek van Prootje recenter is en dus met actuele cijfers bijgewerkt is.

MAAR waar komt dat verschil in beide grafieken vandaan na 2014.... zou het heeeeeel misschien iets te maken kunnen hebben met de destijds vermoedde corrupte inspanningen van rechts o.l.v. Cunha, Aecio en Temer, om de democratie onderuit te halen??

Voor alle duidelijkheid; "de destijds vermoedde corrupte inspanningen van rechts o.l.v. Cunha, Aecio en Temer, om de democratie onderuit te halen?"... vermoedens die momenteel feitelijk bewezen zijn...

Prootje, je kunt alle low blows gebruiken die tig jaar geleden nog wel effectief waren bij het winnen van een een discussie (van verkleinwoordjes tot het vernederen van discussiepartners....sukkeltje, sneuneus). Vandaag de dag worden de gebruikers van deze tactieken gezien voor wie ze zijn... personen die het aan of intelligentie of kennis ontbreekt om op een hoger niveau een discussie te voeren.

@Felix; "Fortahouses, Aécio Neves is uit zijn senatorambt gezet omdat hij 'obstrução de justiça' wilde plegen (zo blijkt uit audio opnamen)". Correct.... wat is je punt?

@Felix; "Obstrução juist tegen het Lava Jato proces waarin rechter Moro zo'n belangrijke en lovenswaardige rol speelt". Okay... laten we de lovenswaardige rol van rechter Moro eens nader bekijken..... jij, ik en iedereen in BR kent de naam van rechter Moro.... Hij geeft over de hele wereld speeches, staat met iedereen op de foto.. en met "iedereen" bedoel ik Temer, Aecio, Cunha, Huck, en de rest.... Felix, kun jij uit je blote hoofd de naam van een eerste wereld rechter noemen? En met de definitie van rechter, bedoel ik een onpartijdig persoon, dus zonder politieke connecties, en zonder Kardashian ambities.... ik ook niet.... Deze Moro is de titel van rechter niet waardig...... Politiek Brazilie staat in brand sinds het moment dat Aecio zijn nederlaag niet accepteerde, met alle politieke samenzweringen tegen de democratie als gevolg...

@Felix; "Ex-president Lul A wordt niet alleen door Moro vervolgd, er lopen ook andere zaken tegen hem in Rio de Janeiro en in Brasília". Om te beginnen mijn complimenten voor de sublieme woordspeling die zeker niet voor de hand lag, om Lula aan te duiden als Lul A... echt.... ongekend.... (wist je dat Brazilianen met hetzelfde IQ gehalte als jij, op BR sociale media hetzelfde hoogstandje gebruiken als het over Cunha gaat... hou je vast... CU nha..... it is lonely at the top toch Flipje?).... Zaken tegen Lula... onschuldig tot het tegendeel wordt bewezen..... Het feit dat je het niet over Aecio of Temer hebt.... slachtoffer van media manipulatie

@Felix; "Dat Lula voor het bezit van een duur appartement wordt vervolgd komt omdat dit via corruptiegelden werd verkregen, samen met zijn kleine landgoed overigens"..... Er is geen enkel bewijs dat hij eigenaar is van dat appartement. Sterker nog, volgens het OG kadaster is hij niet de eigenaar van dat appartement en ook niet van dat boerderijtje..... dus de bewering dat hij dit via corruptiegelden heeft verworven slaat als dik op kut....

@Felix; " Dat dilminha (sorry comuldertje) corrupt was blijkt nu ook uit de vele bijdragen van mensen die met justitie zijn gaan samenwerken in ruil voor strafvermindering. Ik merk daarbij op dat het daarvoor niet genoeg is dat deze mensen praten, ze moeten een en ander ook kunnen onderbouwen met documentatie en als er gelogen wordt gaan ze de bak weer in." Wat je dus eigenlijk met andere woorden zegt, is dat ondanks verklaringen van criminelen die in ruil voor strafvermindering Dilma als corrupt afschilderen, Dilma niet corrupt blijkt te zijn als ze hun beweringen niet met bewijs kunnen onderbouwen... en als het om corruptie gaat, gaat het om geld... en als het om geld gaat, zijn er sporen van bank transacties... (behalve als je Aecio heet, en je neef stuurt om cash op te halen)

@Prootje; "Veja, Globo en al die andere "partijdige" nieuwsoutlets gaan er zowel bij Lula, Dilma, Temer, Aecio gewoon met gestrekt been erin".... je praat nu echt poep.... plaats eens een link naar de laatste 200 covers van de partijdige (zonder aanhalingstekens) "nieuwsoutlets (jajajaja... met aanhalingstekens) propaganda vuilnis Veja of Istoe welke Lula aan de ene kant, of Cunha, Aecio, Temer aan de andere kant op de cover van corruptie beschuldigen......... Sorry, ik geef je een onmogelijk opgave..... vergeet de wekelijkse covers met laster tegen de PT... maar misschien een cover van deze propaganda machine waarop Aecio/Cunha/Temer op de cover wordt aangesproken op corruptie????

@Ptrootje; "Wie bracht het "breaking news" over Temer. Juist, het o zo partijdige O Globo in handen van een paar rijken, die er allleen maar op uit zouden zijn om Dilma ten val te brengen." Ben het niet vaak met je eens, maar deze keer ben ik het 100% met je eens. Het was inderdaad het o zo partijdige O Globo, net als de hele pers in handen van 5 families, die geen andere keus hadden om dit breaking news te brengen.... want wat O globo bracht was niet het resultaat van bloed zweet en tranen van globo journalisten.... de feiten werden gelekt... en zelfs o globo had geen uitweg om het uit te zenden... dus dan net maar doen of je de source van dit breaking news bent....

@Felix.... toen ik de opnames hoorde.... is er werkelijk iemand op de achtergrond die wat zegt of waait er een wind tegen de microfoon?... en als dat niet de wind is... is dat Temer????? Maar het feit dat alles door de PF georganiseerd is, zal het waarschijnlijk wel waar zijn... maar zoals ik hier altijd Lula verdedigt heb met als motto; zonder hard bewijs is het een heksenjacht en zonder hard bewijs mag niemand in een rechtstaat schuldig worden bevonden.... en dat geld voor iedereen, ongeacht whatever.... Dus Temer is onschuldig totdat het tegendeel bewezen wordt... (Temer... niet Aecio). Het zou de man echter wel sieren door af te treden, schuldig of niet, maar puur uit het belang zijn land, in het belang van zijn onderdanen....

@Felix; "Fortahouses, Aécio Neves is uit zijn senatorambt gezet omdat hij 'obstrução de justiça' wilde plegen (zo blijkt uit audio opnamen)". Voor de goede orde, hij is uit GISTEREN uit zijn ambt gezet. Niet een jaar geleden toen de PF zijn helicopter aantrof met 500 kilo drugs..... nee... GISTEREN.... nadat zijn neef en zuster al gearresteerd werden door de PF nadat ze smeergeld aannamen in de naam van en in opdracht van Aecio.... En deze supercrimineel loppt nog steeds vrij rond, zelfs nadat er opgenomen gesprekken bekend werden gemaakt waarop Aecio zei; "tem que ser uma que a gente mata ele antes de fazer delacao"... vrij vertaald "het moet iemand zijn die we kunnen vermoorden voordat hij zn bek open doet".... Het gaat hier om het ergste soort criminelen.... valser dan de neus, maffia of escobar... het gaat hier om gekozen volksvertegenwoordigers die de taak hebben om het volk te vertegenwoordigen.... en precies het tegenovergestelde doen...

Ltrzzzz



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Impeachment Dilma

Bericht door Progresso » za mei 20, 2017 17:16

FortalezaHouses.com schreef:Prootje, je kunt alle low blows gebruiken die tig jaar geleden nog wel effectief waren bij het winnen van een een discussie (van verkleinwoordjes tot het vernederen van discussiepartners....sukkeltje, sneuneus). Vandaag de dag worden de gebruikers van deze tactieken gezien voor wie ze zijn... personen die het aan of intelligentie of kennis ontbreekt om op een hoger niveau een discussie te voeren.
En dan het stukje eindigen met:
FortalezaHouses.com schreef:Ltrzzzz
Blijf mij altijd verbazen over de logica van de PT-aanhangers.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Impeachment Dilma

Bericht door Progresso » za mei 20, 2017 17:25

Progresso schreef:@Prootje; "Veja, Globo en al die andere "partijdige" nieuwsoutlets gaan er zowel bij Lula, Dilma, Temer, Aecio gewoon met gestrekt been erin".... je praat nu echt poep.... plaats eens een link naar de laatste 200 covers van de partijdige (zonder aanhalingstekens) "nieuwsoutlets (jajajaja... met aanhalingstekens) propaganda vuilnis Veja of Istoe welke Lula aan de ene kant, of Cunha, Aecio, Temer aan de andere kant op de cover van corruptie beschuldigen......... Sorry, ik geef je een onmogelijk opgave..... vergeet de wekelijkse covers met laster tegen de PT... maar misschien een cover van deze propaganda machine waarop Aecio/Cunha/Temer op de cover wordt aangesproken op corruptie????
200 voorpaginas van Veja.

Afbeelding



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Impeachment Dilma

Bericht door Progresso » za mei 20, 2017 17:52

Progresso schreef:Het enige punt dat ik sinds het begin van deze discussies wilde maken is dat als gevolg van o.a.;
- dat de Braziliaanse pers niet onafhankelijk is... in tegendeel... en dat die pers sinds het begin door Moro of een van zijn medewerkers, telkens vooraf getipt werd; O Globo stond klaar toen de PF Lula om 06.00 ur van zijn bed lichtte...
- Dat faceshit algoritmen er voor zorgen dat al je potentiele vrienden dezelfde mening als jij hebben, zodat discusieren en het vormen van een eigen mening op zn minst niet aangemoedigt worden
Journalisten zijn zelden of nooit onafhankelijk. Ik heb veel contact met journalisten gehad. Er zijn maar heel, heel weinig journalisten die echt goed zijn en onafhankelijk. In tegendeel zelfs, de meeste zijn erg afhankelijk.

Als je alleen maar linkse prietpraat wil horen dan koop je een Volkskrant of NRC, wil je rechtse prietpraat horen koop je de Telegraaf. Maar ja, een krant is zo 1900.

Het interessantste zijn toch wel de blogs en internetfora, meestal van goedbedoelde amateurs, maar juist daarom vaak verhelderend. Die amateurs hebben vaak veel tijd en kunnen echt de diepte in gaan.

Ik ie dat jij veel informatie van Fecaebook haalt. Tja, dat is idd nou niet een geweldige bron. Je geeft het zelf al aan. Je komt voornamelijk in aanraking met gelijkgestemden, zo ook (wederom) in jouw geval. Het videoverslag van die PT-aanhanger werd door jou gebruikt om jouw gelijk aan te tonen.

Een simpele klik op tradingeconomics gaf al aan dat de grafiek van de beste man gemanipuleerd was. Wat de man deed was gewoon cherrypicking van data, om zo het gelijk van de PT aan te tonen. Je probeert mijn argumenten onderuit te schoppen omdat ik het ook over data van 2014 zou hebben, maar als je nu iets verder had gekeken dan gaat het in de trading economics grafiek om data t/m 2015. Je kunt de instortende economie in Brazilie zelf verder invullen omdat het GDP in Brzilie in 2016 nogmaals met 4% is ingezakt.

Dan terug naar oorzaak en gevolg.

Ja, natuurloijk heeft tijdens het bewind van Lula de economie een enorme boost gekregen. Ik heb het al vele malen eerder hier beweerd hoe dat komt. Enerzijds is er een zeer succesvol agrarisch programma opgezet (halve Amazone omgekapt voor soja-teelt en extensieve veeteelt) en anderzijds is de volledige groei gebaseerd op schulden.

Die schulden worden altijd gedekt door andermans geld, in dit geval de belastingbetaler. Het probleem is alleen dat de crediteuren het al twee jaar niet meer zo geloven, vandaar de junk-status van Brazilie. Het is dus voor iedere regering heel makkelijk om keihard te groeien. Het beproefde recept is altijd geld printen tot in het oneindige en in de economie pompen. (Je ziet Draghi precies hetzelfde doen overigens). Dit gaat goed zolang het goed gaat, en dat is meestal een paar jaar. daarna is het over en uit en bankroet. De politici die al die schuld in de economie hebben gepompt zijn natuurlijk de helden, want groeit, banen en welvaart, de politici die de hete aardappels uit het vuur moeten halen de boemannen, want hogere belastingen, minder overheidsuitgaven en ingrepen op de arbeidsmarkt en uitkeringen.

In Brazilie komt daar nog eens de complicerende factor van corruptie bij, waardoor het bedrijfsleven niet kan innoveren en niet op een zelfde speelveld kan concurreren. Laat dat nou net een van de speerpunten van Lula's beleid zijn geweest. Nu, je ziet zelf hoe succesvol hij is geweest.



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Impeachment Dilma

Bericht door René » zo mei 21, 2017 07:32

Berichtdoor Progresso » za mei 20, 2017 17:16

"FortalezaHouses.com schreef:
Prootje, je kunt alle low blows gebruiken die tig jaar geleden nog wel effectief waren bij het winnen van een een discussie (van verkleinwoordjes tot het vernederen van discussiepartners....sukkeltje, sneuneus). Vandaag de dag worden de gebruikers van deze tactieken gezien voor wie ze zijn... personen die het aan of intelligentie of kennis ontbreekt om op een hoger niveau een discussie te voeren.


En dan het stukje eindigen met:

FortalezaHouses.com schreef:
Ltrzzzz


Prootje.... "Blijf mij altijd verbazen over de logica van de PT-aanhangers."..... Geen idee welk punt je hier probeert te maken..... verwar je mijn verwijt over gebrek van kennis en intelligentie om een op argumenten en feiten gebasseerde discussie te voeren, met de wat officieel de slotgroet en ondertekening heet... hoogachtend, groetjes, kusjes, ltrzzzz.... een slotgroet.... niets te maken met of van invloed op de inhoudelijke discussie....

En dus geen inhoudelijk antwoord van prutje over wat zowel zijn als mijn grafiekje laat zien, dat het BPB.... etcetera.... geen antwoord (inhoudelijk of niet) over de haat onder de de brazilianen met een verschillende mening.... Geen reactie op het feit dat nu echt wel bewezen is dat er door Cunha en Aecio een staatsgreep heeft plaatsgevonden om onderzoeken van de PF naar corruptie te dwarsbomen... Geen reactie op de bewezen corrupte Aecio of Temer... Temer die twee rechters van het STF in zijn zak heeft; Gilmar (bewezen door opgenomen gesprekken door de PF), en waarschijnlijk Alexandre...

Journalisme is per definitie onpartijdig, zo niet heet het proproganda....

"Ik ie dat jij veel informatie van Fecaebook haalt. Tja, dat is idd nou niet een geweldige bron. Je geeft het zelf al aan. Je komt voornamelijk in aanraking met gelijkgestemden, zo ook (wederom) in jouw geval. Het videoverslag van die PT-aanhanger werd door jou gebruikt om jouw gelijk aan te tonen"..... Zoals jij zelf toegeeft, gaf ik al aan dat juist sociale media slechte nieuwsbronnen zijn... en daarom gebruik ik juist geen bronnen van faceshit zonder deze te verifieren... Maar weer zo'n goedkoop discussie trucje.... en ik begrijp dat je dit trucje is ingebrand omdat je veel kinderporno op internet kijkt..... mmmmm.... opeens niet meer zo'n leuk trucje he prutje????

Hoogachtend.......



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Impeachment Dilma

Bericht door Felix » zo mei 21, 2017 15:19

en ik begrijp dat je dit trucje is ingebrand omdat je veel kinderporno op internet kijkt..... mmmmm.... opeens niet meer zo'n leuk trucje he prutje????
Wat is dit nu weer voor opmerking naar Progresso toe? Dit gaat echt te ver!



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Impeachment Dilma

Bericht door René » ma mei 22, 2017 09:12

@Flipje; "René; en ik begrijp dat je dit trucje is ingebrand omdat je veel kinderporno op internet kijkt..... mmmmm.... opeens niet meer zo'n leuk trucje he prutje????"

Antwoord Flipje; "Wat is dit nu weer voor opmerking naar Progresso toe? Dit gaat echt te ver!"

@Flipje; dit gaat niet alleen te ver, deze verdachtmaking zonder onderbouwing met concrete bewijzen, puur en alleen om iemand publiekelijk tot op de grond af te branden, met de wetenschap dat het ontbreken van bewijs geen effect zal hebben op de publieke reacties en meningvorming, en dat daardoor dit persoon zo goed als niet meer over straat kan gaan.....

Dat was nou precies het punt dat ik met deze ongefundeerde verdachtmaking wilde maken. Puur en alleen om dat iemand iets verklaart, zegt absoluut niets over het waarheidsgehalte of dat die verklaring op waarheid gebasseerd is. Zulke verklaringen moeten worden onderzocht door de verantwoordelijke, onafhankelijke instanties, en deze onderzoeken kunnen leiden tot bewijs, een rechtszaak, veroordeling en uiteindelijk gevangenis straf. (Pro; hoop dat je mijn onconventionele manier om een punt te maken weet te waarderen... if not.... René heeft binnenkort support nodig om te overleven in de locale gevangennis).

En het punt wat ik wilde maken; Personen die alles (zonder bewijs) blind accepteren omdat het in hun straatje past, en met "alles" heb ik het over verklaringen van criminelen die in ruil voor strafvermindering... bijna gelijk aan straf kwijtschelding; Ezeltje Moro verlaagde de straf van doleiro Youseff van dik 20 jaar naar ongeveer twee jaar....

-BREAK- Het was deze doleiro (=iemand die gigantische bedragen via internationale valuta transacties kan witwassen) die in ruil voor deze straf vermindering aan "rechter" Moro de hele Petrobras corruptie uit de doeken deed. En deze Moro vroeg begin deze maand tijdens zijn verhoor van Lula, of Lula niet op de hoogte was van deze corruptie..... hier het bombastic antwoord van Lula; https://www.youtube.com/watch?v=rvHh9JPyDvI -einde BREAK-

Personen zie zelfs statements maken alsof ze op waarheid gebasseerd zijn. Enige voorbeelden;
- "Het is zo dat de Polícia Federal haar taken heeft uitgevoerd ONDANKS de PT". (google het lekker zelf... de PT heeft nooit geprobeerd federale onderzoeken te manipuleren, zoals o.a. Aecio en Temer wel hebben geprobeerd...GOOGLE!!!!)
- "Dat Lula voor het bezit van een duur appartement wordt vervolgd komt omdat dit via corruptiegelden werd verkregen, samen met zijn kleine landgoed overigens". Onzin... de realiteit is dat een waarschijnlijk corrupte rechter, Lula blijft achtervolgen om zijn gelijk te halen dat Lula eigenaar is van een appartement en een hutje op de hei... Een feit dat de Federale politie een klein jaar geleden al concludeerde als onwaar, en het onderzoek afsloot (https://www.google.com.br/search?q=poli ... e&ie=UTF-8).
- "Dat dilminha (sorry comuldertje) corrupt was blijkt nu ook uit de vele bijdragen van mensen die met justitie zijn gaan samenwerken in ruil voor strafvermindering."...... Vele bijdragen... sorry... heb haar naam een keer horen noemen... door JSB Batista die verklaarde dat hij op buitenlandse rekeningen va Dilma en Lula in het verleden 80/70 miljoen p.p heeft overgemaakt.... En de hele rechtse FB/whatsapp idioot begon te posten en te appen om dit bewijs van corruptie van Dilma en Lula aan de man te brengen.... als ze een minuutje langer hadden geluisterd, was het antwoord van deze kroongetuige op de vraag of hij deze rekeningen op naam van Dilma en Lula kon aantonen... hou je vast... hij antwoorde dat hij die rekeningen op zijn naam had geopend, op aanwijzing van een intermediar (Mantega)
- " Rechter Moro is een van de rotsen in de branding, iemand waar de hele bevolking zijn hoop op heeft gevestigd." Gewoonweg niet waar. Deze Moro wordt door de rechtse kiezer gezien als iemand die op welke manier dan ook het linkse gevaar moet uitbannen en er daardoor geen probleem mee heeft dat deze "rechter" politiek geallieerd is met de corrupte rechterkant. En aan de linkse kant wordt deze Moro op de waarheid afgerekend... een justiceiro in dienst van de corrupte politieke mafia in BR...
- " Ik had liever dat hij zich exclusief op de rechtspraak toelegde"........dat had je liever????? Wat is fucking wrong with you???? Dat is juist het basis principe waarop de taak van een rechter gebasseerd is.... elke afwijking van dit basisprincipe van de rechterlijke taak, moet per definitie gezien worden als een gevaar tegen de rechtstaat. En elke ambtenaar in dienst van justitie zou dit basisprincipe hoog in het vaandel moeten voeren.... Maar consigliere Moro......
- meer voorbeelden? Doorloop om te beginnen eens de laatste 13 paginas in deze thread door...

En het punt wat ik wilde maken; Personen die alles (zonder bewijs) blind accepteren omdat het in hun straatje past, en met "alles" heb ik het over verklaringen van criminelen die in ruil voor strafvermindering... bijna gelijk aan straf kwijtschelding.... dit zijn dezelfde personen die tegelijkertijd de door Federale Politie gemaakte geluidsopnamen en filmopnamen afdoen als "niet erg duidelijk".....

En voor de goede orde, het gaat hier om geheime opnames waar Temer als een Don Carleone met alle aan hem gepresenteerde criminele activiteiten zijn steun geeft....

Opnames waar rechts kopstuk Aecio (ja inderdaad... die gast die zijn verlies van de laatste verkiezingen niet kon verkroppen een een van de verantwoordelijke figuren achter de staatsgreep is, met als enig doel alles op alles te zetten om de federale politie te intimideren om haar onderzoek tege corrupte politicie stop te zetten) betrapt wordt op het vragen van 2.000.000 reais smeergeld.... dit bedrag heeft ie heel sluw door z'n neef laten ophalen... en deze neef zit daar nu voor vast....

Opnames waarop deze Aecio aangeeft op zoek te zijn naar handlangers van het soort die we vermoorden voordat ze kroongetuige worden....

Maar voor velen erg onduidelijk en geen watervast bewijs.... zoals dat wel het geval is bij een appartementje van Lula....

Ga jullie diep schamen.... palhaços....

En dan gewoon weer keihard afsluiten met..

Ltrzzzzz



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Impeachment Dilma

Bericht door Felix » ma mei 22, 2017 16:39

Dat was nou precies het punt dat ik met deze ongefundeerde verdachtmaking wilde maken. Puur en alleen om dat iemand iets verklaart, zegt absoluut niets over het waarheidsgehalte of dat die verklaring op waarheid gebasseerd is.
Nogmaals: Het is echt niet genoeg dat een zogenaamde verklikker dingen verklaart. Hij moet dat middels documentatie etc. kunnen onderbouwen, anders wordt zijn verklaring niet erkend.

Daar tegenover staat dan inderdaad strafvermindering. De corruptiegelden moeten teruggestort worden, er is sprake van enorme boetes. Na hun tijd in de gevangenis krijgen ze huisarrest en dragen een enkelband.

Hoe beter gefundamenteerd en bewezen, hoe lager de strafmaat kan zijn. Bij het verminderen van de strafmaat wordt ook het risico geteld dat door de verklikker gelopen wordt en werd. De Batista's worden bv. met de dood bedreigd. Onder druk van de publieke opinie kan het hoger gerechtshof de strafmaat tegen de Batista broeders nog verhogen.

Verklikkers moeten ook iets nieuws te melden hebben, iets dat de politie nog niet weet, of feiten kunnen versterken waar dat wenselijk is.

Marcelo Odebrecht zit al bijna twee jaar in voorarrest en komt in juli onder huisarrest. Hij is pas in het begin van dit jaar met Justitie gaan meewerken. Odebrecht heeft in de VS een boete gekregen van 2,6 miljard dollar, te betalen in 23 jaar. Het verreweg grootste deel van deze boete gaat naar Brazilië maar ook de VS en Zwitserland krijgen een deeltje.

De gebroeders Batista van JBS zijn een ander geval. Zij hebben zichzelf bij de politie gemeld en hebben actief meegewerkt aan het verkrijgen van bewijzen. Hun bedrijf heeft een boete gekregen van 12 miljard real, te betalen in 12 jaar. Maar zij weigerden dat akkoord en bieden 'slechts' 1,5 miljard als boete. De boete wordt o.a. berekend met een percentage over de omzet van het bedrijf.



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Impeachment Dilma

Bericht door René » di mei 23, 2017 23:49

Het jongste slachtoffer in Manchester is 8 jaar. En wij maar zeiken en zeuren wie er gelijk heeft of niet......
Perspectief.....



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Impeachment Dilma

Bericht door Felix » wo mei 24, 2017 01:03

Dat jongste slachtoffer, hoe triest ook, heeft met deze situatie niets te maken. Maar, het gaat ook daarbij natuurlijk om politiek. De Europese politieke correctheid van regeringen maakt het steeds mogelijk dat dit soort idioten zijn gang nog kan gaan. Wie het probleem benoemt en er tegen op wil treden krijgt het etiket racist en xenofoob opgeplakt en wordt daarmee verketterd en een zijkamer ingeschopt.



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Impeachment Dilma

Bericht door René » wo mei 24, 2017 02:05

Nee heeft inderdaad niets met deze situatie te maken, maar het gaf mij het geval van maak ik me eigenlijk druk om, denkend aan die tientallen ouders.....
Goet,
René



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Impeachment Dilma

Bericht door Felix » wo mei 24, 2017 05:25

Het is natuurlijk een vreselijke ramp die naast de slachtoffers ook het leven van een groot aantal levenden voor altijd kapot heeft gemaakt.

Maar waar ik me dan ook erg druk om kan maken is dat zoiets nog steeds mogelijk is! Het komt door slappe en altijd aarzelende regeringen met hun gebrek aan beleid, hun wereldvreemdheid en gebrek aan realiteitszin. En dat mag hen kwalijk genomen worden! Schande is het!

Waar maken we ons hier druk om? Dat vraag ik me ook vaak af want onze mening doet er verder niets toe, verandert heel weinig of niets. Het is wel zo dat van deze gebeurtenissen een hele natie en een heel volk afhangt. Helaas mogen we geen hoge verwachtingen koesteren. Maar omdat je mens bent blijf je hopen, dat is een ingebouwde mensenzwakte denk ik.

Progresso zei al weer middellange tijd geleden dat er een zware crisis zat aan te komen en ik sprak dat tegen met een 'het zal allemaal wel meevallen en het is al eens heel erg geweest'. Niet dus, ik heb nog nooit zo'n chaos gezien als nu en iedereen vraagt zich eigenlijk af wat er gaat gebeuren.

In het federale district zijn vandaag twee exgouverneurs en een ex-vicegouverneur in voorlopige hechtenis genomen. Ze hebben gesjoemeld met de bouw van het WK stadion in Brasília. Een van de gouverneurs Roberto Arruda zit nu alweer voor de derde of vierde keer vast en hij gaat gewoon door! De betreffende vicegouverneur is een rechtstreekse medewerker van Temer. Qua partijen is nr. 1 van de Dem (democraten) nr. 2 van de PT en nr. 3 van de PMDB van Temer. Lekker democratisch corrupt zoals het nieuws meldde.

Waar je ook pookt begint het te stinken. Oceanen van corruptie, op elk niveau. Je vraagt je af hoe Brazilië er uit zou zien zonder die corruptie. Een soort tropisch Canada?

Federale rechter Marcelo Bretas uit de deelstaat Rio de Janeiro heeft een promotie laten lopen om de zaken tegen de exgouverneur en de lava jato daar voort te kunnen zetten. Hij behandelt daar de Rio tak van de Lava Jato. Hij is even standvastig als Moro.



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Impeachment Dilma

Bericht door René » vr mei 26, 2017 07:39

ik ga jouw post in mijn reactie niet vergiftigen door onze politieke verschillen te noemen. Wat jij verwoord;

"Het is natuurlijk een vreselijke ramp die naast de slachtoffers ook het leven van een groot aantal levenden voor altijd kapot heeft gemaakt.

Maar waar ik me dan ook erg druk om kan maken is dat zoiets nog steeds mogelijk is! Het komt door slappe en altijd aarzelende regeringen met hun gebrek aan beleid, hun wereldvreemdheid en gebrek aan realiteitszin. En dat mag hen kwalijk genomen worden! Schande is het!

Waar maken we ons hier druk om? Dat vraag ik me ook vaak af want onze mening doet er verder niets toe, verandert heel weinig of niets. Het is wel zo dat van deze gebeurtenissen een hele natie en een heel volk afhangt. Helaas mogen we geen hoge verwachtingen koesteren. Maar omdat je mens bent blijf je hopen, dat is een ingebouwde mensenzwakte denk ik.""

Wat jij hier zegt, daar kan niemand iets zinnigs tegen in brengen. En het voornaamste punt dat je noemt is dat de schuld ligt bij "slappe en altijd aarzelende regeringen met hun gebrek aan beleid, hun wereldvreemdheid en gebrek aan realiteitszin. En dat mag hen kwalijk genomen worden! Schande is het!"

Kan niemand iets tegen in brengen...

Tegelijkertijd...

Komt er waarschijnlijk een minderheids kabinet in NL omdat 13% van de NL stemmers (20 zetels voor de PVV) door deze slappe politieke partijen als gesprek en coalitie partner bij voorbaat wordt uitgesloten, tegen alle regels van democratie in....

Tegelijkertijd...

Wordt de mogelijkheid van hoofddoekjes bij politie bekeken.... niet begrijpend wat het woord uniform voorstaat.... Los van het feit dat in islamitische landen als Turkije en Marokko, hoofddoekjes verboden zijn in publieke functies (politie, leger, politici)..... je loopt als super homo met je super homo vriendje in het Vondelpark in Amsterdam..... Zonder t-shirt.... en dan komen er twee vrouwelijke politie agenten met een hoofddoekje die jou de wet gaan vertellen..... Of twee agenten met keppeltjes die het jouw meissie moeilijk maken omdat ze een hoofddoekje om heeft... Of twee agenten die atheist zijn, en je keppeltje, kruisje of hoofddoekje als misdrijf zien...

Ik zweer, als ik in NL ooit staande wordt gehouden om welke reden dan ook, door twee keppeltjes of twee hoofddoekjes, dat ik hun op de hoogte breng van het feit dat hun autoriteit in tegenstrijd is met de NL grondwet.... me geen hand willen geven, maar wel willen aanraken om me te arresteren? Godsdienst waanzinigen.....

Praise the lord
Aluha akbar
heil hitler

different words to sell the same hatred....



Plaats reactie