Amsterdam-Banjul (Gambia)-Natal

Alles over Fortaleza en ruime omgeving
Plaats reactie
Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Amsterdam-Banjul (Gambia)-Natal

Bericht door Progresso » wo jan 09, 2019 15:43

Edit Progresso: Niet Fortaleza, zoals oorspronkelijk in de titel stond maar Natal

Via de private mail kreeg ik te lezen dat Corendon in samenwerking met touroperator Go_Brasil reizen gaat aanbieden naar Fortaleza. Dit schijnt bevestigt te zijn door de directeur op de vakantiebeurs.

In een eerder bericht was al vermeld dat er naar Natal gaat worden gevlogen. Die vluchten zijn inderdaad al te boeken op de site van Corendon. Ik heb even een proefboeking gemaakt en dat valt qua prijzen allemaal erg tegen. Het is zo'n typische prijsvechters boekingssite waar je je volledig doorheen moet worstelen als consument. Uiteindelijk kwam ik uit op een prijs van ongeveer €950 voor een vlucht Amsterdam-Natal. Dan kun je beter met TAP vliegen volgens mij.

De vluchten naar Fortaleza staan er nog niet op. Blijkbaar worden die deze dagen aangekondigd op de vakantiebeurs in Utrecht.

Men gaat via Banjul in Gambia vliegen. Het wordt dus eerst 7 uur vliegen naar Gambia, daar overstappen op een krappe 787-800 (190 passagiers) en dan nog 5 uur de ocean over. Ik vermoed dat men dan een tussenstop in Natal gaat maken.

Met een prijs van bijna €1000 die men nu voor een rechtstreeks ticket vraagt denk ik dat het weinig succesvol wordt. Met KLM/TUI vlieg je in een comfortabel vliegtuig in 9 en half uur hierheen. Gaat er eens iets mis dan kun je altijd de volgende dag weer terugvliegen. Met een eenvoudige pousada erbij, op tijd geboekt ben je €500 kwijt.

De enige manier waarop dit gaat lukken is als er een retourprijs gaat komen van max. €400.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Amsterdam(?)-Banjul (Gambia)-Fortaleza?

Bericht door Progresso » wo jan 09, 2019 15:58

Ivens Signorini van de Braziliaanse Ambassade in Nederland schreef:Dat is volgens Signorini ook de reden dat steeds meer Braziliaanse bestemmingen zich nu in Nederland willen profileren. Zoals het prachtig regenwoudgroene Tocantins dat net als vorig jaar weer naar de Vakantiebeurs komt. Het pal onder Ceará gelegen Rio Grande do Norte met de populaire toeristische hoofdtad Natal en de bruisende badplaats Pipa komen ook terug. Dat heeft weer te maken met het feit dat een grote Nederlandse touroperator waarschijnlijk op de Vakantiebeurs bekend gaat maken daar met een eigen charter op te gaan vliegen. Reden genoeg dus voor een bezoek aan de Vakantiebeurs waar op de stand van Brazilië natuurlijk de overheerlijke cocktail Caipirinha is te proeven!
Bron: Vakantiebeurs



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Amsterdam(?)-Banjul (Gambia)-Fortaleza?

Bericht door Progresso » wo jan 09, 2019 19:54

Vergeet het. Niks Fortaleza. Dat blijkt dus gewoon het herkauwde oude nieuws te zijn. Of die vluchten via Afrika gaan lopen durf ik ook nog te betwijfelen. We wachten her persbericht af.



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Amsterdam(?)-Banjul (Gambia)-Fortaleza?

Bericht door joaninha » wo jan 09, 2019 20:14

Geen Fortaleza. Maar Natal via Gambia.

https://www.ad.nl/economie/brazilie-eer ... ~a33fea78/



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Amsterdam(?)-Banjul (Gambia)-Natal

Bericht door Progresso » wo jan 09, 2019 20:39

Dan wordt de keus dus of voor €500 lekker naar Fortaleza te komen in 9 en half uur en dan voor R$ 286 een ticket boeken naar Natal (uurtje vliegen) of bijna €1000 met Corendon in een 787-800 zitten, overstappen in een of ander raar Afrikaans land.

Die bruisende badplaats Pipa schijnt ook wel tegen te vallen, qua bruisendheid. Volgens mij heeft Canoa Quebrada (2 uurtje met de bus vanuit Fortaleza) meer te bieden.

Met die prijzen een kansloze exercitie.


natal.PNG



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Amsterdam(?)-Banjul (Gambia)-Natal

Bericht door joaninha » wo jan 09, 2019 21:55

Ik heb ook mijn twijfels of een tussenstop in Gambia de reis naar Brazilië goedkoper maakt. Als de helft uitstapt in Gambia, dan moet het halfvol doorvliegen naar Brazilië. Ook die lokkertjes bij bijvoorbeeld TUI naar Fortaleza met hotel zijn gebaseerd op een prijs als je met 2 personen gaat. Als je zoiets alleen wil doen ben je honderden Euro's duurder uit. Ben benieuwd wanneer bij Air Europa geboekt kan worden. Die wil dit jaar 2 keer p/w gaan vliegen vanaf Madrid.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Amsterdam(?)-Banjul (Gambia)-Natal

Bericht door Progresso » wo jan 09, 2019 22:18

Die lokkertjes van TUI klopt wel. Maar ik zit net even de prijzen bij KLM door te bladeren. Het hele jaar door kun je voor €580 vluchten vinden (inclusief bagage).

Volgens mij wordt het overstappen in Gambia. Je krijgt dus een soort hub, waar dan uit meerdere Europese steden de blanke vrouwen van middelbare leeftijd aankomen die dan daar uitstappen en van uit iedere vlucht zullen ze dus blanke mannen van middelbare leeftijd doorsluisen naar Natal.

Ik denk dat het alleen een succes wordt als je dat soort vluchten kunt aanbieden voor rond de €400 en niet voor ruim het dubbele zoals ze nu doen.

Ik geef het weinig kans.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Amsterdam(?)-Banjul (Gambia)-Natal

Bericht door Progresso » do jan 10, 2019 19:50

Je krijgt één drankje en één maaltijd. Totale vluchtduur 11 uur. Dat lijkt mij onmogelijk.

https://www.upinthesky.nl/2019/01/10/co ... R67Ghl4haA



Plaats reactie