Fraport schiet op met Pinto Martins

Alles over Fortaleza en ruime omgeving
Plaats reactie
Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Fraport schiet op met Pinto Martins

Bericht door Progresso » di okt 02, 2018 20:20

Die Duitsers hebben lekker de duim eronder. Wie nu langs de luchthaven rijdt ziet al de vorderingen. Over anderhalf jaar gaat de tweede terminal open.

http://diariodonordeste.verdesmares.com ... -1.2007722



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Fraport schiet op met Pinto Martins

Bericht door joaninha » di okt 02, 2018 21:17

Dat doen de Duitsers sneller als in hun eigen land.
😁. Die nieuwe terminal.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Fraport schiet op met Pinto Martins

Bericht door Progresso » wo okt 03, 2018 16:32

Ja. Volgens mij gaat dat ding in Berlijn nooit open, maar die heeft ook een andere eigenaar.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Fraport schiet op met Pinto Martins

Bericht door borsjea » do okt 04, 2018 18:37

Hoop niet dat de duur van de bouw is gebasseerd op de Duitse arbeidsproductie en grundigheid!
Bij een Braziliaan mag je al blij zijn dat hij 1/3 van deze productie haalt, daarnaast zal mijn ongetijfeld nog wel kennismaken met de stakingsbereidheid van de arbeiders en bij de leveranciers.



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Fraport schiet op met Pinto Martins

Bericht door joaninha » ma okt 08, 2018 11:33

Die "grundlichkeit" breekt Duitsland op. In Duitsland was het niet gelukt de uitbreiding van de terminal zo snel weer op gang te krijgen. Daarom is de nieuwe luchthaven bij Berlijn nog steeds niet in gebruik na gebreken aan de rookgasafzuiging en brandbeveiliging. Ook de herbouw van de Friezenbrucke over de Eems die jaren geleden aan gort is gevaren kan nog zeker 10 jaar duren voordat deze hersteld is. Omdat de vervangende brug net iets anders is moeten alle jarenlang durende procedures worden doorlopen. In Nederland was die brug allang in aanbouw geweest of hersteld. De papierkraam voor de Fehmarntunnel tussen Duitsland en Denemarken is in Duitsland 10 x zo groot als in Denemarken. Ook al zouden ze in Brazilië de helft van de tijd staken, dan nog gaat het daar sneller als tegenwoordig in Duitsland. Duitsers zijn "paragrafen neukers".



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Fraport schiet op met Pinto Martins

Bericht door René » wo okt 10, 2018 08:34

@Joaninha; In tegenstelling tot Brazilie, waar er bijna geen bureaucratie bestaat.....



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Fraport schiet op met Pinto Martins

Bericht door joaninha » wo okt 10, 2018 10:24

Dat klopt. Maar daar is soms een mouw aan te passen. Als je de juiste connecties en geld hebt.



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1011
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Re: Fraport schiet op met Pinto Martins

Bericht door Wade » di dec 11, 2018 13:39

Blijkbaar is het uitkijkpunt op de 2de verdieping gesloten voor het publiek, en hebben ze er een kantoorruimte van gemaakt... jammer. Een geliefkoosd plekje van mij om wat tijd te doden (vliegtuigjes kijken doe ik graag van toen ik nog kind was).

Ik lees ook dat ze de landingsbaan willen verlengen (momenteel een 2,5 km lang).
Benieuwd hoe ze dat gaan aanpakken aangezien de luchthaven in dichtbebouwd gebied ligt. In westelijke richting (Parangba) is er nog een beetje open terrein, maar dan zouden de vliegtuigen laag over de huizen moeten dalen. Of naar het oosten (Jardim Das Oliveiras), waar de BR-116 heel dichtbij is?



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Fraport schiet op met Pinto Martins

Bericht door joaninha » di dec 11, 2018 16:51

Ik lees veel informatie over Pinto Martins op "skyscrapercity". Daar is een Braziliaans topic over de luchthaven. Met veel foto's over de nieuwbouw. Hoewel mijn Portugees niet zo goed is kom ik met Google vertaal toch veel te weten over de laatste nieuwtjes. Overigens zijn er meer topics over Fortaleza. Bijvoorbeeld over de VLT verbinding in aanleg naar Mucuripe.

https://www.skyscrapercity.com/showthre ... =765&amp=1



comulder
Artikels: 0
Berichten: 614
Lid geworden op: do jul 30, 2009 13:52

Re: Fraport schiet op met Pinto Martins

Bericht door comulder » wo dec 12, 2018 12:58

Wade schreef:
di dec 11, 2018 13:39
Blijkbaar is het uitkijkpunt op de 2de verdieping gesloten voor het publiek, en hebben ze er een kantoorruimte van gemaakt... jammer. Een geliefkoosd plekje van mij om wat tijd te doden (vliegtuigjes kijken doe ik graag van toen ik nog kind was).

Ik lees ook dat ze de landingsbaan willen verlengen (momenteel een 2,5 km lang).
Benieuwd hoe ze dat gaan aanpakken aangezien de luchthaven in dichtbebouwd gebied ligt. In westelijke richting (Parangba) is er nog een beetje open terrein, maar dan zouden de vliegtuigen laag over de huizen moeten dalen. Of naar het oosten (Jardim Das Oliveiras), waar de BR-116 heel dichtbij is?
Ruimte maken voor verlening van de landingsbaan zal geen groot probleem zijn, althans als er huizen in de weg staan. Kijkend naar de bouw van de metro wisten ze korte metten te maken met de huizen langs de trilho in Papicu. Ze zijn inmiddels gesloopt. Hoewel de meeste bewoners de grond waarop de huizen stonden nooit gekocht hebben is er voor hen toch een oplossing gevonden. Ze moeten nu echter wel huur betalen.

Hoewel ik vanaf 2000 vrijwel jaarlijks in Fortaleza kom, was mij niet bekend dat er op de 2e verdieping van de terminal van Pinto Martins een uitkijkpunt is of liever gezegd was. Oeps.



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1011
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Re: Fraport schiet op met Pinto Martins

Bericht door Wade » wo dec 12, 2018 13:09

comulder schreef:
wo dec 12, 2018 12:58
Wade schreef:
di dec 11, 2018 13:39
Blijkbaar is het uitkijkpunt op de 2de verdieping gesloten voor het publiek, en hebben ze er een kantoorruimte van gemaakt... jammer. Een geliefkoosd plekje van mij om wat tijd te doden (vliegtuigjes kijken doe ik graag van toen ik nog kind was).

Ik lees ook dat ze de landingsbaan willen verlengen (momenteel een 2,5 km lang).
Benieuwd hoe ze dat gaan aanpakken aangezien de luchthaven in dichtbebouwd gebied ligt. In westelijke richting (Parangba) is er nog een beetje open terrein, maar dan zouden de vliegtuigen laag over de huizen moeten dalen. Of naar het oosten (Jardim Das Oliveiras), waar de BR-116 heel dichtbij is?
Ruimte maken voor verlening van de landingsbaan zal geen groot probleem zijn, althans als er huizen in de weg staan. Kijkend naar de bouw van de metro wisten ze korte metten te maken met de huizen langs de trilho in Papicu. Ze zijn inmiddels gesloopt. Hoewel de meeste bewoners de grond waarop de huizen stonden nooit gekocht hebben is er voor hen toch een oplossing gevonden. Ze moeten nu echter wel huur betalen.

Hoewel ik vanaf 2000 vrijwel jaarlijks in Fortaleza kom, was mij niet bekend dat er op de 2e verdieping van de terminal van Pinto Martins een uitkijkpunt is of liever gezegd was. Oeps.
Tot voor een paar jaar was daar zelfs een bar, internetcafé, ruimte met spelletjes... en natuurlijk een kapel waar de vrome Braziliaan zijn vliegangst kon wegbidden. Een groot panoramisch raam met uitzicht op de skyline van Fortaleza, de landingsbaan en de arriverende vliegtuigen die vlak onder je neus parkeerden.



Plaats reactie