Big brother

Alles over Fortaleza en ruime omgeving
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 787
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Big brother

Bericht door Ajax » do feb 22, 2018 15:06

Hier is op tv nu seizoen 18 aan de gang van Big Brother. In Nederland uitgevonden, maar daar blijven steken op 3 of 4 seizoenen geloof ik.

Kan iemand uitleggen waarom in BR dit programma zo populair is?



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Big brother

Bericht door René » vr feb 23, 2018 09:42

Wat denk je zelf?



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Big brother

Bericht door Felix » vr feb 23, 2018 16:26

Ik vraag me af of het werkelijk zo populair is. Het is een zomerpogramma en wordt dus uitgezonden buiten het hoogseizoen.

Het verbaast mij dat UOL op internet er zoveel aandacht aan schenkt er er zelfs stemmingen voor houdt waarvan de uitslag overigens zelden of nooit overeenkomt met de uitslag van het programma zelf.

Ik keek er vroeger wel naar maar dat is ook al weer vele jaren geleden. Op een gegeven moment heb je genoeg van het luisteren naar het geklets van derden. Voor studenten psychologie zou het programma verplichte kost moeten zijn.

Een programma dat dacht ik een behoorlijke kijkdichtheid heeft is A Fazenda (De Boerderij) van TV Record waarbij de deelnemers op een boerderij verblijven en daar allemaal lastige of minder lastige taken krijgt.

De TV is trouwens vol reality of semireality shows. Hoeveel programma over auto's en monteurs zijn er niet, over survival, enz.? De 'journaals' van sommige TV stations.



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1011
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Re: Big brother

Bericht door Wade » vr feb 23, 2018 19:34

Brazilianen en hun TV-voorkeuren... hoe groter de onzin hoe interessanter ze het vinden. Ze staan open voor varieteit... zo lang het maar niet te diepzinnig of educatief is. :wink:

Mijn schoonmoeder is trouwe fan van een TV-kokkin die er uit ziet als een Botoxheks en die praat tegen een speelgoedpapegaai.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Big brother

Bericht door Felix » vr feb 23, 2018 21:39

De 'heks' heet Ana Maria Braga en misschien ziet ze er zo uit omdat ze aan haar derde kanker bezig is. Sinds wanneer kijkt de Belgische of Nederlandse kijker naar diepzinnige of educatieve programma's?



Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 787
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Big brother

Bericht door Ajax » za feb 24, 2018 00:15

René, ik weet het echt niet.

Na een paar keer is de lol er toch van af? Juist voor een groot publiek lijkt me dit niet interessant meer. A Fazenda is dan in ieder geval wat origineler (of bestaat dit programma ook in allerlei landen ter wereld?).

Was inderdaad verbaasd dat de "heks" en de (irritante) papegaai er ook nog steeds zijn. Sommige dingen veranderen hier blijkbaar niet zo snel. :)



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Big brother

Bericht door René » za feb 24, 2018 07:27

@Ajax; Juiste cijfers zijn moeilijk te vinden, maar ongeveer 2/3 van de BR bevolking heeft geen TV a cabo, en heeft dus een beperkt aantal kanalen om te kijken. En dan kom je dus snel op zenders met telenovelas, BBB, fazenda, etcetera.... De populariteit is dus mede een gevolg van gebrek aan keuze... En helaas voor zowel kids als volwassenen, een leerschool voor hoe je in het dagelijks leven met andere personen moet omgaan... Veel geschreeuw en niet luisteren....

De heks.... grappig dat wij buitenlanders ons blijkbaar aan haar, maar zeker aan die kutmus storen. Pino voor kinderen is top; inspelen op de kinderlijke geest, maar een kutmus voor volwassenen is een aanfluiting..... Maar blijkbaar vinden Brazilianen dat heel leuk.... net als BBB/Fazenda en telenovelas... waarschijnlijk ook gezegend met een kinderlijke geest...

Waarom dat programma mij stoort, is dat ik voor mijn ontbijt al word geconfronteerd met `avondeten´............
Toedels



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Big brother

Bericht door René » za feb 24, 2018 07:50

@Felix; Begrijp wat je bedoelt; Kanker/botox/etcetera.... op uiterlijk beoordelen is altijd een zwaktebod.

`Sinds wanneer kijkt de Belgische of Nederlandse kijker naar diepzinnige of educatieve programma's?´De B en NL kijkers hebben in ieder geval toegang tot educatieve programma´s via alle History/Discovery/ etcetera kanalen, en zelfs van Myhbusters tot Pawn Shop. En toegang tot kwisjes als 2 voor twaalf, Lingo, etcetera. Programmas die toch enige educatieve waarde hebben.

Daarnaast zijn er meerdere praatprogrammas waar voor en tegenstanders van een bepaalde mening aan dezelfde tafel zitten, en waar discussies plaatsvinden. In BR slechts imitaties van de USA late night programma´s.

Dus volgens mij is er wel een verschil tussen de B/NL en BR kijker, al is het alleen maar omdat de meerderheid van de BR kijkers (zonder kabel TV) niet of nauwelijks toegang heeft tot educatieve TV programmas

Toedels



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Big brother

Bericht door Felix » za feb 24, 2018 12:36

Braziliaanse kijkers hebben via de open TV wel toegang tot TV Cultura maar ik vermoed dat de kijkdichtheid daar gering is. Dan heb je ook nog TV Brasil die in 2007 door de regering werd opgericht en ook educatieve programma's brengt. Dus enige toegang tot educatieve en informerende programma's is er wel.

TV Globo had, of heeft, het programma Globo Reporter dat documentaires vertoonde. Wat ik daar heel knap aan vond is dat die programma's op een heel onderhoudende manier met mooie beelden enz. absoluut niets vertelden. Als je je na het kijken van het programma afvroeg wat je nou meer van een onderwerp wist was het antwoord '0,0'. Een andere zender TV Record had ook het programma Record Reporter maar dat heb ik nooit gezien.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Big brother

Bericht door Progresso » zo feb 25, 2018 15:01




Plaats reactie