Jeri by plane

Alles over Fortaleza en ruime omgeving
Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Jeri by plane

Bericht door Felix » do jun 08, 2017 02:48

"Dat kun jij zelf natuurlijk ook doen." Persoonlijk, voordat ik iets post waar ik mijn naam onder zet, ga ik iets verder dan "soms iets nakijken".... In tegendeel... ik probeer mijn mening altijd met links naar bewijzen te onderbouwen.
Forta, moet je vooral doen, erg leuk voor je.

Jij doet het zoals je wil, ik ook.



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Jeri by plane

Bericht door René » do jun 08, 2017 08:48

René in gesprek met Felix; René gebruikt het volgende argument; "Persoonlijk, voordat ik iets post waar ik mijn naam onder zet, ga ik iets verder dan "soms iets nakijken".... In tegendeel... ik probeer mijn mening altijd met links naar bewijzen te onderbouwen".

uit het antwoord van Felix blijkt dat het voor Felix niet belangrijk is om zijn mening met feiten... en we zitten op het www... dus links... te onderbouwen. Hier het antwoord van Felix op bovenstaand antwoord van René dat René zijn mening altijd met links en bewijzen probeert te onderbouwen;

copy/paste; "Forta, moet je vooral doen, erg leuk voor je. Jij doet het zoals je wil, ik ook.""
Met andere woorden, leuk reneetje dat je alles wat je post met bewijs en links probeert te onderouwen.... jij reneetje doet zoals je wilt (argumenten, bewijs, links). ik (felix) ook.... dus het tegenovergestelde van wat reneetje post... argumenten, bewijzen, links....

En zoals Flipje zelf al toegaf; "Wat de links aangaat, ik vertel hier doorgaans wat er in mijn hoofd zit". Ik ken jouw hoofd niet, weet niet wat er inzit, maar de ervaring leert dat wat er in het hoofd van een individueel speelt, geen weerspiegeling van de algemene opinie hoeft te zijn. En ik wil je absoluut niet gelijkstellen aan andere idioten die net als jij doorgaans vertellen wat er in hun hoofd zit..... En zonder namen te noemen weten we allemaal over wie we het hebben..

Flipje; "Soms kijk ik nog even iets na"... het plebs is je zeer dankbaar dat je soms nog even iets nakijkt....

Personen zoals jij, met een overtuiging/ideologie welke jullie niet met feiten/links kunnen onderbouwen, maar desondanks blijven blèren vertrouwend op de domme massa.... Je zou een religie moeten beginnen.....

"Ik heb verder niet de indruk dat je de weinige links die ik af en toe wel gegeven heb ooit aanklikt".... Tjezus.... wat een linkse mambo jambo.... Je hebt inderdaad af en toe weinige links geplaatst..... "af en toe weinige links"... heb je echt geen schaamtegevoel???? Eerlijk gezegd herinner ik me geen enkele link...

Maar omdat ik graag met open vizier wil argumenteren, heb ik deze "thread" bekeken, en daar heeft Felix inderdaad 1 keer een link geplaatst. Dit was de link; https://pt.wikipedia.org/wiki/Jangada

Ongetwijfeld informatief....



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Jeri by plane

Bericht door Progresso » do jun 08, 2017 13:36

Vandaag wordt weer een mooie dag. Ik heb weer iets geleerd wat ik niet wist. Felix, Bedankt voor de uitleg over de jangadas en de bijbehorende link.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4947
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Jeri by plane

Bericht door quasimodo » do jun 08, 2017 14:08

Heb je ook geleerd dat Rene zijn twijfels over de afstand die de bootjes afleggen om te gaan vissen niet geheel ongegrond zijn. Volgens deze link maximaal 120 km. Maar als je 120 km kunt varen zal 200 km ook wel mogelijk zijn als je maar genoeg voorraden kunt meenemen.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Jeri by plane

Bericht door Felix » do jun 08, 2017 14:33

Wat betreft voorraad moet je genoeg water mee kunnen nemen of op kunnen vangen. Ga er vanuit dat er vis wordt gevangen, vliegende vis zal waarschijnlijk ongewild uit zichzelf ook aan boord springen.

'Primitieve' vaartuigen kunnen soms heel ver komen, zie bv. de Polinesiërs.

Jangadas zijn op verschillende momenten ook van Ceará naar Rio gereisd, maar daarbij werden tussenstops gemaakt.



comulder
Artikels: 0
Berichten: 614
Lid geworden op: do jul 30, 2009 13:52

Re: Jeri by plane

Bericht door comulder » do jun 08, 2017 15:07

Zijn jullie nooit eens met een jangada mee geweest als er gevist ging worden? En nee, ik bedoel niet die toeristische uitjes met een jangada, die o.a. op praia de futuro aangeboden worden. Erg leuk om mee te gaan maar het is in de vroege ochtend wel verrekte koud op zee. Er werd trouwens met fuiken gevist op kreeft en natuurlijk hebben we er een paar "soldaat"gemaakt in de pousada in Canoa. Mijn schoonvader, die jaren visser geweest is in Fortaleza, Camusim en Belem, vertelde me dat bepaalde vissers een kleine week op zee verblijven, vroeger altijd en nu soms met een jangada. Jangada's maken steeds meer plaats voor polyester boten en uiteindelijk zullen de jangada's verdwijnen, althans als vissersboot. Die trend is nu al zichtbaar.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4947
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Jeri by plane

Bericht door quasimodo » do jun 08, 2017 20:49

Als je geen connecties hebt lijkt het me lastig een keer mee te gaan vissen. Lijkt me wel interessant voor een dagje. Heb ook wel eens rond gekeken naar een normale visboot waar je een dag mee kunt hengelen. Maar ik ben nog nooit iets tegengekomen in de buurt van Fortaleza. Vanaf de kant zie ik ze soms wel eens vissen maar ik heb ze nog nooit niets groots zien vangen.



comulder
Artikels: 0
Berichten: 614
Lid geworden op: do jul 30, 2009 13:52

Re: Jeri by plane

Bericht door comulder » vr jun 09, 2017 08:30

Gewoon vragen of je een keer mee mag. Vooral in de kleine plaatsjes van Ceara vinden ze het vaak geen probleem. Er worden trouwens wel degelijk grotere vissen gevangen, waaronder roggen. Voor de kust van Fortaleza wordt volgens mij voornamelijk klein spul gevangen. Als er 's morgens vroeg vis op het stand van Beira Mar vis verkocht wordt ziet je in ieder geval nooit grote vissen.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Jeri by plane

Bericht door Progresso » zo jul 02, 2017 15:43

Die charter (CVT) uitgevoerd door GOL naar Jeri heeft dus een bezettingsgraad van tegen de 100%. GOL heeft nu dus aangekondigd zelf ook één keer per week vanaf SP naar Jeri te gaan vliegen, niet als charter maar als lijnvlucht.

Ik kwam graag in Jeri en omgeving maar ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat het stapje voor stapje een beetje de kant opgaat van Venetië of Amsterdam.

Zoals altijd, een tweesnijdend mes, goed voor Jeri en Ceará ivm economische groei, maar het oorspronkelijke karakter van jeri zal wel voorgoed gaan verdwijnen.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Jeri by plane

Bericht door Progresso » di jul 04, 2017 19:03

Het wordt druk in Jery. Azul gaat nu ook iedere zondag een charter vliegen vanaf Recife.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Jeri by plane

Bericht door Progresso » vr jul 07, 2017 21:41

En er komt nog een vlucht van Azul bij, ditmaal Campinas (SP)-Jeri.

http://www.vemtambem.com/campinas-sp-ta ... icoacoara/



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1011
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Re: Jeri by plane

Bericht door Wade » za jul 08, 2017 12:50

Toch vreemd dat Aracati, dat al jaren een nieuwe luchthaven heeft aangelegd om dezelfde redenen, nooit passagiersvluchten heeft gekregen.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Jeri by plane

Bericht door Progresso » zo jul 09, 2017 17:31

Wade,

Ik kan mij dit bericht nog herinneren van een jaar geleden:


Azul Começa A Voar Em Setembro Para Aracati (Ceará)

Afbeelding



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1011
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Re: Jeri by plane

Bericht door Wade » zo jul 09, 2017 19:50

Progresso schreef:Wade,

Ik kan mij dit bericht nog herinneren van een jaar geleden:


Azul Começa A Voar Em Setembro Para Aracati (Ceará)

Afbeelding
Maar tot dusver is dat nooit gerealiseerd, toch?



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Jeri by plane

Bericht door Progresso » zo jul 09, 2017 23:24

Volgens mij niet.

Wat overigens wel gerealiseerd is is de maintenance hangar van TAM.

Afbeelding

Afbeelding



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Jeri by plane

Bericht door Progresso » vr jul 14, 2017 15:16

Afbeelding



Plaats reactie