In normale omstandigheden is TAP normaal toch de eerste optie hoor. Hun nieuwste generatie A330's zijn echt zeer moderne toestellen met touch-screen in economy e.d. en over hun service aan boord en op luchthavens heb ik persoonlijk nog nooit te klagen gehad. Al heb ik op dat vlak blijkbaar wel wat geluk gehad als ik anderen hun ervaring hoor. De nadelen zijn dan dat er momenteel met een onzekere overgangssituatie zitten van staatsmaatschappij naar privésector met de sociale onrust die daarbij komt kijken (maar is er is dit jaar ook al veel gestaakt bij de 'betere' maatschappijen als Air France of Lufthansa bv.) en ze hebben vorig jaar tijdens het WK slechte punten gescoord door meer capaciteit aan te bieden dan hun vloot eigenlijk aankon en waardoor ze een derderangstoestel uit het oostblok moesten laten aanrukken. Maar na augustus is dat dacht ik niet meer gebeurd.Progresso schreef:Volgens mij is momenteel de beste optie om met Condor te vliegen. De prijzen zijn scherp, de toestellen zijn modern en als je wat extra wil betaal je gewoon bij. Ik hoor eigenlijk alleen maar positieve berichten over Condor. Ik heb zelf nog nooit met Condor gevlogen, maar ik denk dat ik het deze zomer maar eens ga proberen.
Het andere alternatief is om met GOL (redelijk) naar Sao Paulo of Rio te vliegen en dan met partner KLM naar Nederland. Qua tijd maakt het allemaal niet zo verschrikkelijk veel uit.
Ik wil daarentegen ook niet beweren dat Condon minderwaardig is. Duits = professioneel en degelijk. Maar het is en blijft een chartermaatschappij en de 767's zijn ook niet de meest recente toestellen. Ik vermoed een gelijkaardig product als Martinair destijds of Arke toen ze nog rechtstreeks vlogen met hun 767.
Ik heb geen aandelen bij TAP, voor alle duidelijkheid... Ik heb er in de (vele) malen dat ik met hen reisde nauwelijks over te klagen gehad persoonlijk. Steeds goed gehandeld geweest, dus ik hoop dat het voor hen goed komt na de ontknoping van de overnamesoap.