De stad ziet er beter uit.

Alles over Fortaleza en ruime omgeving
Plaats reactie
Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7492
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

De stad ziet er beter uit.

Bericht door Progresso » zo feb 11, 2024 02:28

Eén flinke regenbui.



https://www.opovo.com.br/noticias/forta ... rasil.html

Zelfs Über heeft haar dienstverlening uitgebreid.
IMG_20240210_212618.jpg



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7492
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: De stad ziet er beter uit.

Bericht door Progresso » ma feb 12, 2024 21:46

Mooi joh, zon stad die er iedere keer weer beter uit ziet.

Mijn server in Maracanaú doet het al weer 2 dagen niet meer. Het vlees in het vriesvak zal ook wel bedorven zijn.

https://diariodonordeste.verdesmares.co ... -1.3477682



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5117
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: De stad ziet er beter uit.

Bericht door quasimodo » ma feb 12, 2024 22:46

Als ik het moet geloven was het dan ook een uitzonderlijke bui voor Fortaleza. Iets wat in Sao Paulo en Rio de Janeiro de laatste paar jaar al een vaak is voorgevallen.

En in Fortaleza zijn altijd al straten geweest die bij elk buitje blank staan. Qua watermanagement is er nog veel te verbeteren. En of dit lukt met deze omstandigheden vraag ik me af. Zelfs in Nederland waar we altijd prat gaan op onze kwaliteiten in deze, komen ze er ook achter, dat ze op sommige plaatsen beter geen huizen hadden kunnen bouwen. Zeker nu de neerslag extremer wordt. Waardoor ze vaak te weinig hebben en dan weer te veel.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7492
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: De stad ziet er beter uit.

Bericht door Progresso » di feb 13, 2024 01:26

Dit was inderdaad heel veel. Maar weet je, zolang ik hier woon gaat het op veel dezelfde plaatsen ieder jaar altijd mis.

Dat de electriciteit 48 uur uitvalt heeft niet zo veel te maken met deze enorme bui, maar alles met het gebrekkige onderhoud.

Als je de bomen niet op tijd snoeit krijg je ellende. Dat werk is uitbesteedt aan de energiemaatschappij, maar die moet je wel achter de broek aanzitten.

Hetzelfde geldt voor het onderhouden van de straten. Als je maanden en maanden het vertikt om het oprukkende groen en het zich ophopend zand en vuil te verwijderen en het regent opeens dan zitten alle rioolputten vol, loopt het water niet weg en knallen alle zekeringen van de verkeerslichten eruit

Het heeft alles te maken met het competent uitvoeren van een van de meest simpele overheidstaken, het schoonhouden van de stad.

O, en gebrek aan geld is het niet. De onderneming die dit werk nu uitvoeret heeft vorig jaar het contract overgenomen van een andere onderneming. Ze krijgen daar nu RS140 miljoen voor. Een jaar geleden was dat nog RS70 miljoen.

Niet dat de eigenaren van die twee ondernemingen dat erg vinden. Die eigenaren zijn namelijk exact dezelfde.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4147
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: De stad ziet er beter uit.

Bericht door borsjea » vr feb 16, 2024 18:39

Progresso schreef:
di feb 13, 2024 01:26
Dit was inderdaad heel veel. Maar weet je, zolang ik hier woon gaat het op veel dezelfde plaatsen ieder jaar altijd mis.

Dat de electriciteit 48 uur uitvalt heeft niet zo veel te maken met deze enorme bui, maar alles met het gebrekkige onderhoud.

Als je de bomen niet op tijd snoeit krijg je ellende. Dat werk is uitbesteedt aan de energiemaatschappij, maar die moet je wel achter de broek aanzitten.
Op 150 meter van mijn woning heb ik een high voltage closer hangen die de eerste twee weken in januari er drie keer bij wat regen en wind uitviel en handmatig weer moest worden ingeschakeld. Na de derde keer waren overdag verschillende equipes bezig met het snoeien van bomen in mijn straat en de omliggende straten. Gezien de hoeveelheid afval wat men weghaalde zal dit voor de komende jaren wel weer voldoende zijn.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5117
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: De stad ziet er beter uit.

Bericht door quasimodo » di mar 05, 2024 20:52

Belangrijk historisch hotel op praia de Iracema en al jaren vervallen wordt eindelijk gesloopt:




Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7492
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: De stad ziet er beter uit.

Bericht door Progresso » di mar 05, 2024 21:50

Eeuwig zonde.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5117
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: De stad ziet er beter uit.

Bericht door quasimodo » di mar 05, 2024 21:59

Ik denk dat de meeste omwonenden blij zijn als het weg is. Liep er zelf ook niet graag langs.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7492
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: De stad ziet er beter uit.

Bericht door Progresso » di mar 05, 2024 23:45

Nee, dat begrijp ik. Maar dat pand had in volle glorie gerestaureerd moeten worden.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5117
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: De stad ziet er beter uit.

Bericht door quasimodo » wo mar 06, 2024 00:24

Ik geloof niet dat dit commercieel nog interessant was. En ik weet niet of je de mensen enthousiast kan krijgen dit te financieren met publiek geld. Aan de andere kant kan Fortaleza wel wat historische publiekstrekkers gebruiken. Maar zelfs een aquarium lijkt te hoog gegrepen.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7492
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: De stad ziet er beter uit.

Bericht door Progresso » wo mar 06, 2024 01:43

Het private geld lag klaar. Maar het is een hele geschiedenis dat pand. Zo zijn er door de stad nog een tiental van dat soort iconische gebouwen.

Maar het is gewoon een gebrek aan visie en durf geweest.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7492
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: De stad ziet er beter uit.

Bericht door Progresso » za mar 09, 2024 03:08

En het verhaal gaat verder.

Kan nog een heel duur grapje voor de gemeente worden.

https://www.opovo.com.br/noticias/forta ... pedro.html



Plaats reactie