KLM vluchten terug op Fortaleza?

Alles over Fortaleza en ruime omgeving
Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7211
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

KLM vluchten terug op Fortaleza?

Bericht door Progresso » ma mar 21, 2022 18:55

Nee.

Luchtvaartnieuws.nl: KLM vliegt deze zomer rechtstreeks naar 167 bestemmingen; capaciteit weer bijna op oude niveau.
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... ude-niveau



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: KLM vluchten terug op Fortaleza?

Bericht door borsjea » di mar 22, 2022 01:30

Er wordt gesproken over capaciteit en niet bezetting van vluchten.. Afgaan op de bezettingen van het afgelopen halfjaar kunnen we ook niet ben ik bang er zullen daar heel wat passagiers tussen hebben gezeten de ruim twee jaar niet hebben kunnen vliegen en nu hun kans namen. Met de huidige brandstofprijzen zullen maatschappij als ze niet de volledige stijging in hun prijzen mee willen nemen de vluchten zo veel mogelijk gevuld willen hebben. Zag op YouTube vorige week een video over de situatie op de internationale luchthaven van Rio. Binnenlandse vluchten genormaliseerd, buitenlandse vlucht slechts een handjevol aan maatschappijen waarvan KLM/Airfrance en Tap de hoofdspelers waren. Een complete terminal staat buiten gebruik, alle vluchten die er zijn worden op één terminal afgewerkt. São Paulo schijnt de boel wel al redelijk normaal te zijn. Ik ben benieuwd of zakelijke vluchten zich snel zullen herstellen of dat de Zoom en Teams overleggen een grotere plaats in gaan nemen.



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: KLM vluchten terug op Fortaleza?

Bericht door Martinho » ma mar 28, 2022 16:31

Het vraagteken in de kop suggereert dat de KLM in het verleden op Fortaleza vloog, Ik kan me daar niets van herinneren, bij mijn weten waren Rio en Sao Paulo de enige steden die ze aandeden, en vlogen helaas hoog boven Fortaleza/Natal/Recife zonder daar te landen.



comulder
Artikels: 0
Berichten: 614
Lid geworden op: do jul 30, 2009 13:52

Re: KLM vluchten terug op Fortaleza?

Bericht door comulder » ma mar 28, 2022 22:10

Martinho schreef:
ma mar 28, 2022 16:31
Het vraagteken in de kop suggereert dat de KLM in het verleden op Fortaleza vloog, Ik kan me daar niets van herinneren, bij mijn weten waren Rio en Sao Paulo de enige steden die ze aandeden, en vlogen helaas hoog boven Fortaleza/Natal/Recife zonder daar te landen.
Martin, ik kan je verzekeren dat KLM voor corona ik dacht 2 en misschien wel 3x per week rechtstreeks op Fortaleza vloog. Air France/KLM had Fortaleza als hub. Moet er wel bij zeggen dat er zo maar enkele jaren gevlogen is. Richard kan je ongetwijfeld de details vertellen. 3 jaar geleden met KLM naar Fortaleza gevlogen. Terug helaas via Rio (met KLM Asia) en een dag later omdat er een communicatiestoring was tussen de vluchtleiding op Schiphol en de vliegtuigen.



Bert
Artikels: 0
Berichten: 645
Lid geworden op: di apr 29, 2008 18:57
Locatie: Fortaleza

Re: KLM vluchten terug op Fortaleza?

Bericht door Bert » di mar 29, 2022 22:38

Martinho schreef:
ma mar 28, 2022 16:31
Het vraagteken in de kop suggereert dat de KLM in het verleden op Fortaleza vloog, Ik kan me daar niets van herinneren, bij mijn weten waren Rio en Sao Paulo de enige steden die ze aandeden, en vlogen helaas hoog boven Fortaleza/Natal/Recife zonder daar te landen.
Beste Martin. Met een simpele Google zoekopdracht had je kunnen vinden dat KLM voor corona rechtstreeks 3 keer per week vanaf Schiphol naar Fortaleza vloog. Heb ik zelf diverse malen gebruik van gemaakt....



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7211
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: KLM vluchten terug op Fortaleza?

Bericht door Progresso » do mar 31, 2022 19:25

Blijkbaar vliegen we allemaal weer als gekken als blijkt dat een technisch failliet te luchtvaartonderneming het voor elkaar krijgt om binnen enkele maanden nagenoeg haar hele routenetwerk weer op te bouwen.

Ik dacht eerst dat de mensheid bezorgd was over de verspreiding van corona en al haar varianten. Interesseert niemand wat blijkbaar.

Maar ja, de opwarming van de aarde was een ander thema. We moeten minder fossiele brandstoffen gebruiken. Zie ik hier allemaal bezorgde woke kitesurfers uit Nederland en Frankrijk hier heen komen. Ja, er ligt wel veel plastic op het strand hoor ik ze dan vertellen in de lokale bar.

Okay, okay. Die kerosine wordt gemaakt Russische olie. Laten we vooral die oorlog niet financieren.

Men zoekt het maar lekker uit allemaal. Ik ga vanavond een lekkere T-bone steak eten.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: KLM vluchten terug op Fortaleza?

Bericht door borsjea » za apr 02, 2022 19:00

Als de dagelijkse vluchten op Rio en São Paulo weer grotendeels vol zitten zullen de vluchten wel weer terug komen. Voor wie een bestemming ten noorden van Rio heeft is Fortaleza interessant. Nu zal je om te verkomen een dubbele route af te leggen met TAP moeten vliegen.



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: KLM vluchten terug op Fortaleza?

Bericht door joaninha » ma apr 04, 2022 06:58

borsjea schreef:
za apr 02, 2022 19:00
Als de dagelijkse vluchten op Rio en São Paulo weer grotendeels vol zitten zullen de vluchten wel weer terug komen. Voor wie een bestemming ten noorden van Rio heeft is Fortaleza interessant. Nu zal je om te verkomen een dubbele route af te leggen met TAP moeten vliegen.
Of met Air France vliegen. Ik ben in februari met AF via Parijs naar Fortaleza gevlogen. Zowel de heen- als terugvlucht zat goed vol en ook de businessclass was volgens mij goed gevuld. In september ga ik weer. Helaas nog via de route Parijs Fortaleza. Maar als de vliegtuigen zo goed bezet zijn als toen ik vloog, zal het niet lang hoeven duren dat KLM ook weer AMS-FOR gaat vliegen. En AF/KLM deze route weer gezamenlijk gaat doen. Met AF was overigens goedkoper dan met TAP. Dat betekent dat ook de TAP nog geen grote concurrentie ondervindt op deze route. Ze kunnen bovendien goedkoper vliegen omdat ze met de zuinige airbus 321LR vliegen.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7211
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: KLM vluchten terug op Fortaleza?

Bericht door Progresso » ma apr 04, 2022 14:20

Volgens mij loopt de samenwerking met GOL niet op rolletjes en gaat het bij KLM ook niet florissant. Het aantal serieuze klachten, variërend van gemiste vluchten, niet bestaande vluchten factureren en koffers kwijt zijn te vergelijken met de dramatische tijden van TAP destijds.

Voor die vlucht Ams-For heb je namelijk al die overstappers in Fortaleza nodig. Dan kun je de hub weer opstarten.

AF, via Parijs vliegt volgens mij nu alleen nog maar op woensdag. De andere dagen via Rio.

Volgens mij ontbreken er ook gewoon nog 2000 reizigers per week. Die komen wel, de vraag is alleen wanneer. Ik denk pas als als die waterstoffabrieken en windmolenparken meer worden dan alleen maar visionaire Powerpointpresentaties en Memoranda of understanding dan zal het allemaal wel gaan gebeuren.

Of KLM dan nog bestaat, ik betwijfel het. Die club is gewoon technisch failliet. Daarnaast zit er een regering in Nederland die het vermogen heeft om werkelijk alles kapot te maken, of het nu gaat om landbouw, woningbouw of visserij. Enige voordeel is dat de veelvliegers van D'66 in het kabinet zitten.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: KLM vluchten terug op Fortaleza?

Bericht door borsjea » ma apr 04, 2022 15:25

Denk dat het aantal reizigers nu steeds meer landen de verplichting van een test voor gevaccineerde schrappen er steeds meer mensen gaan reizen. Ook het aantal zakelijke reizen zal weer gaan toenemen. Negatieve factor op dit moment is ook nog de brandstof prijs die zwaar weegt op de vlucht prijs, zelf zie ik dat een simpele binnenlandse vlucht tussen CGH en CWB in prijs is verdubbeld.

Was het ten tijden vd vluchten tussen Fortaleza en Amsterdam niet zo dat indien de vlucht vanaf een ander bestemming in BR je een stayover kon boeken? Een verblijf van max 3 dagen in Fortaleza op de heen of terug reis. Meen dat TAP vergelijkbare optie bood op Lisboa en Porto.



Xadrez
Artikels: 0
Berichten: 108
Lid geworden op: zo jan 27, 2008 23:32

Re: KLM vluchten terug op Fortaleza?

Bericht door Xadrez » zo mei 15, 2022 07:13

KLM heeft voorlopig géén concrete plannen om een rechtstreeks vlucht AMS-FOR te starten ( info customer service KLM do 11/5/2022).
Gisteren teruggevlogen met Air France met een tussenstop in Parijs(CDG). Bezettingsgraad vliegtuig ruim 95% (Airbus A318 (twin-jet).
Doorlooptijd douane op luchthaven Parijs (CDG) ruim anderhalf uur! Volgende keer overweeg ik toch weer TAP.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: KLM vluchten terug op Fortaleza?

Bericht door borsjea » do mei 19, 2022 19:30

Xadrez schreef:
zo mei 15, 2022 07:13
Doorlooptijd douane op luchthaven Parijs (CDG) ruim anderhalf uur! Volgende keer overweeg ik toch weer TAP.
De personeels problemen op een groot aantal Europese luchthavens beperkt zich niet alleen tot het bagage personeel. De afgelopen twee jaar is er nauwelijks of geen personeel aangenomen cq opgeleid. Nu de vluchten weer terugkomen zien we de gevolgen daarvan.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: KLM vluchten terug op Fortaleza?

Bericht door borsjea » do mei 19, 2022 19:33

Valt me in de Braziliaanse FB groepen op dat er nog steeds een groep mensen zijn die problemen hebben met de vaccinatie verplichting. Je zou toch zeggen haal gewoon je prikken en ga.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7211
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: KLM vluchten terug op Fortaleza?

Bericht door Progresso » do mei 19, 2022 20:44

borsjea schreef:
do mei 19, 2022 19:33
Valt me in de Braziliaanse FB groepen op dat er nog steeds een groep mensen zijn die problemen hebben met de vaccinatie verplichting. Je zou toch zeggen haal gewoon je prikken en ga.
Waarom zou ik mij voor de derde keer moeten laten vaccineren als ik volgens alle huidige wetenschappelijke informatie over de allerhoogste immuniteit beschik en een derde of vierde prik die nog niet is aangepast aan de nieuwe varianten geen enkele toegevoegde waarde heeft?

Ik zit dan wel niet op Facebook maar ik heb grote principiële bezwaren hiertegen als een overheid de lichamelijke integriteit van haar burgers aantast en dat ook nog eens doet op basis van kwakzalverij.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: KLM vluchten terug op Fortaleza?

Bericht door quasimodo » vr mei 20, 2022 00:09

Europa kennende zal het geld het binnenkort wel winnen van de vaccinatie verplichting. Er zijn al lidstaten die in strijd om de toeristen de vaccinatie verplichting hebben laten varen. Tot die tijd zullen principes consequenties opleveren, zoals meestal met principes het geval is.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7211
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: KLM vluchten terug op Fortaleza?

Bericht door Progresso » vr mei 20, 2022 01:18

Zag dat het volgende virus al weer klaar staat, de apenpokken.

Volgens mij gaat het hele circus weer opnieuw beginnen.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: KLM vluchten terug op Fortaleza?

Bericht door quasimodo » vr mei 20, 2022 17:36

Met het verschil dat het pokken virus alleen verspreid met intensief huidcontact en het vaccin levenslang werkt. Bovendien hebben veel van de zwakste in de samenleving het vaccin al gehad. Was tot 1976 in het vaccinatie programma. Dit werkte zo goed dat het virus vrij snel was uitgeroeid. In Afrika hebben ze er overigens al heel lang last van zonder echt grote uitbraken en af en toe wordt er dan wat naar westerse landen verspreid met name Engeland omdat die veel contact hebben met het betreffende gebied in Afrika.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: KLM vluchten terug op Fortaleza?

Bericht door borsjea » zo mei 22, 2022 01:51

Gelukkig behoor ik tot de groep die nog de pokken prik heeft ontvangen. Nog geen gevallen van de apenpokken in Brazilie mocht dat gebeuren dan zal de president wel weer chloroquine willen inzetten, we moeten toch af van die supergefactureerde partij.
Op dit moment zullen de groei van het aantal covid gevallen meer zorgen baren, niet spoedeisende ingrepen zijn al zins begin mei opgeschort Covid lokalen en tenten bij de SUS posten zijn weer ingericht ipv opnieuw verplichten van het dragen van maskers in afgesloten ruimtes wordt dit als advies aangegeven, verkiezingen in zicht en zowel.de gouverneurs als de federale overheid durven geen impopulare maatregelingen te nemen.



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1011
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Re: KLM vluchten terug op Fortaleza?

Bericht door Wade » do jun 09, 2022 18:55

https://www.aviation24.be/airlines/azul ... with-azul/

Die samenwerking over verschillende allianties heen, het kan dus wel degelijk. ITA is het voormalige Alitalia (naam veranderd na financiële redding door de staat) en is lid van SkyTeam, Azul heeft nauwe banden met Star Alliance.

Wat vreemd wel dat ze codesharing doen naar Juazeiro do Norte (van alle godvergeten boerenholen...) en niet bv. Fortaleza.

Er is dus nog hoop voor de KLM-liefhebbers. Al is het tegenwoordig op Schiphol ook een chaos....



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: KLM vluchten terug op Fortaleza?

Bericht door borsjea » wo nov 09, 2022 18:19

KLM topvrouw zegt, volgend jaar weer een normale dienstregeling Zal er volgend jaar dan weer vluchten op Fortaleza komen?
Helaas alleen te lezen voor wie een abonnement heeft

https://www.telegraaf.nl/financieel/884 ... stregeling



Plaats reactie