corona vírus in Ceará gearriveerd!

Alles over Fortaleza en ruime omgeving
joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: corona vírus in Ceará gearriveerd!

Bericht door joaninha » za mei 30, 2020 00:13

Toch ik zag wat grafieken van Ceara daar zie je toch een trend. Maar dit geldt uiteraard niet voor heel Brazilië

https://diariodonordeste.verdesmares.co ... -1.2250545



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: corona vírus in Ceará gearriveerd!

Bericht door Progresso » za mei 30, 2020 18:24

Hoe deze twee doden in de statistieken gaan worden opgenomen?

Ook in ons dorp hebben ze de paar toegangswegen op deze manier afgesloten.

https://www.opovo.com.br/noticias/ceara ... ninde.html



Bert
Artikels: 0
Berichten: 645
Lid geworden op: di apr 29, 2008 18:57
Locatie: Fortaleza

Re: corona vírus in Ceará gearriveerd!

Bericht door Bert » do aug 20, 2020 10:58

https://diariodonordeste.verdesmares.co ... -1.2979193

Volgens de MSM is het virus zo goed als voorbij in Fortaleza.
M.u v. scholen en evenementen is eigenlijk alles gewoon weer open. Restaurants boordevol iedereen zonder mondkapjes.
Iedereen die ik ken heeft wel bekenden/familie die de afgelopen maanden zijn overleden of ernstig ziek zijn geweest door corona. Denk dat groepsimuniteit voor zover mogelijk, zijn intrede heeft gedaan. Eigenlijk hetzelfde wat je nu ziet in Zweden. Wat mij betreft kunnen ze Ceará geel maken op de kaart.. :wink:



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4092
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: corona vírus in Ceará gearriveerd!

Bericht door borsjea » do aug 20, 2020 17:12

Bert schreef:
do aug 20, 2020 10:58
Volgens de MSM is het virus zo goed als voorbij in Fortaleza.
M.u v. scholen en evenementen is eigenlijk alles gewoon weer open. Restaurants boordevol iedereen zonder mondkapjes.
Iedereen die ik ken heeft wel bekenden/familie die de afgelopen maanden zijn overleden of ernstig ziek zijn geweest door corona. Denk dat groepsimuniteit voor zover mogelijk, zijn intrede heeft gedaan. Eigenlijk hetzelfde wat je nu ziet in Zweden. Wat mij betreft kunnen ze Ceará geel maken op de kaart.. :wink:
Groepsimuniteit zonder vaccin geloof ik niet in, er worden cijfers genoemd van rond de 10% vd mensen die besmet zijn of zijn geweest, veel te laag voor een groepsimuniteit. Een soms vd veiligheidsmaatregelingen zie ik eerder als oorzaak. Wat de daling op dit moment betreft ben bang voor een moment opname, dagelijks worden de 7 daags cijfers gepresenteerd met de staten die stijgen, gelijk blijven of dalen. Opvallend is dat nu weer BA en AM een stijgende lijn vertonen terwijl deze na een zwaar begin een grote daling vertoonde. Omgekeerd zie ik staten in het zuiden die enige dagen geleden nog een stijging aangaven nu weer dalend zijn. Iedereen is inmiddels corona moe verlangt weer naar vrijheden met de gemeentelijke verkiezing in zicht willen de lokale overheden maar wat graag aan de wensen vd burger voorzien. Afschaling vd fases leid tot meer vrijheden maar ook bij velen tot het idee dat alle gevaren weer voorbij zijn en men weer volop aan alle activiteiten kan deelnemen. Door aanschaffen van een paar extra bedden op de UTI worden de bezettingsgraad weer wat gunstiger terwijl er geen werkelijke daling in het aantal patienten is. Natuurlijk kunnen we niet alles eeuwig gesloten houden maar mensen moeten echt goed nadenken over de noodzaak van een buiten activiteit. Wie iets moet aanschaffen kan naar een winkelstraat of winkelcentrum maar om daar naar een beetje te gaan rondlopen is vragen om problemen en je benadeeld andere er mee.



Bert
Artikels: 0
Berichten: 645
Lid geworden op: di apr 29, 2008 18:57
Locatie: Fortaleza

Re: corona vírus in Ceará gearriveerd!

Bericht door Bert » vr aug 21, 2020 04:11

Als je niet in groepsimuniteit gelooft hoe verklaar je dan de verwaarloosbare aantal doden in Zweden, Lombardije en Fortaleza de laatste weken? In mei hadden al inwoners in sommige gebieden 10% antistoffen ( gedetecteerd) Werkelijk aantal ligt nu vele malen hoger plus dat is aangetoond dat niet eens iedereen antistoffen aan maakt maar dat T cellen voor afweer zorgen.
Veel gebieden waar ze nu praten over de tweede golf hebben nog nooit een eerste golf gehad....
Ik ga nu liever op een terras zitten in Fortaleza Dan in Amsterdam...



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: corona vírus in Ceará gearriveerd!

Bericht door joaninha » vr aug 21, 2020 07:39

Ik denk ook dat in Fortaleza groepsimmuniteit is bereikt. Ik las artikelen over Zweden dat zo'n 30% al immuun blijkt te zijn zonder ooit besmet geraakt te zijn. Mogelijk is hun immuniteit is ontstaan doordat zij bijvoorbeeld een verkoudsvirus (ook een Coronavirus ) hebben gehad. Zij werden niet besmet hoewel hun partners dat wel werden. Tel daar 20% bij op van mensen die wel corona hebben gehad dan ontstaat groepsimmuniteit. Het virus neemt daarnaast nog sneller af als mensen voorzichtiger zijn. Ik las dat zo'n 20 % van de bevolking van Fortaleza al antistoffen heeft aangemaakt. Daardoor is het virus daar al aan het uitsterven. Andere delen van Ceara worden nu getroffen. Als je de statistieken van Brazilië volgt dan denk ik dat het virus over 2 maanden sterk zal afnemen. Wellicht is de epidemie in Brazilië reeds voorbij voordat gevaccineerd kan worden. Ook andere plaatsen die eerst zeer sterk getroffen waren zoals New York laten nu een zeer sterke afname zien. Daarom geloof ik wel dat groepsimmuniteit bereikt kan worden.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: corona vírus in Ceará gearriveerd!

Bericht door Progresso » vr aug 21, 2020 15:38

Hoewel Fortaleza niet in deze studie wordt genoemd lijkt het er inderdaad op dat er op een aantal plaatsen in Brazilië al een vorm van groepsimmuniteit is ontstaan.


https://diariodonordeste.verdesmares.co ... -1.2979836



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: corona vírus in Ceará gearriveerd!

Bericht door joaninha » za aug 22, 2020 18:18

Als je de grafiek van Brazilië bekijkt lijkt het erop dat het hoogtepunt van besmettingen enkele weken achter ons licht. Maar het is nog even afwachten. Eerder dacht ik dat ook en toen kwam er toch weer een flinke stijging. Maar ik zie licht aan het einde van de tunnel. Maar de komende weken zullen ons laten zien of het werkelijk zo is dat het de goede kant op gaat. Maar ik ben optimistischer. Zeker over Fortaleza. Langzamerhand begin ik te overwegen om mijn voucher om te zetten in een nieuw ticket. Misschien eind dit jaar nog wel. Waarschijnlijk nog wel met 10 dagen quarantaine bij terugkomst. Maar daar heb ik nog wat vakantiedagen voor geserveerd. Maar even de komende weken afwachten en zien of KLM/AF weer met vluchten begint.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4092
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: corona vírus in Ceará gearriveerd!

Bericht door borsjea » di aug 25, 2020 19:35

Het blijft een jojo effect Ceará staat nu weer tussen de staten met een daling, voor wie had gehoopt op een groepsimuniteit is er ook een domper, steeds meer landen ook Nederland maken melding van gevallen van herbesmetting kan natuurlijk om een kleine groep gaan. Gelukkig wel steeds meer geluiden over vaccins waar de kans groot van is dat ze dit jaar nog beschikbaar komen.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: corona vírus in Ceará gearriveerd!

Bericht door Progresso » di aug 25, 2020 22:56

Ceará zit al weken in een sterk dalende trend. Het probleem is een beetje de media. Ik zag gisteravond en vanmorgen weer eens te kijken naar Jornal Globo. Als je dat inderdaad iedere dag kijkt snap ik dat je angstig wordt.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: corona vírus in Ceará gearriveerd!

Bericht door Progresso » di aug 25, 2020 23:38

Volgens de officiële cijfers zijn er nu rond de 400 mensen in Fortaleza besmet.

In Manaus heb je precies hetzelfde gezien. Een aardig artikel in de WaPo.

https://www.washingtonpost.com/world/th ... JKh1GNn4Qq



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: corona vírus in Ceará gearriveerd!

Bericht door joaninha » di aug 25, 2020 23:58

Ik begin steeds optimistischer te worden. Die herbesmettingen schijnen mee te vallen. En betreft maar een kleine groep. Wellicht gaat het virus nooit helemaal weg. Maar omdat steeds meer mensen er al mee in contact zijn geweest en wanneer de vaccinatie ook begint zullen de gevolgen steeds minder ernstig worden. Ook door nieuwe kennis over het virus en nieuwe succesvolle behandelingen. In Fortaleza lijkt al groepsimmuniteit zijn ontstaan. Ik geloof niet dat daar nog een tweede golf zal ontstaan. Ook voor Brazilië in totaal lijkt het hoogtepunt van de pandemie voorbij te zijn. Ik volg de curve dagelijks. Wanneer het gemiddelde aantal dagelijkse besmettingen onder de 15000 komt ga ik een vlucht boeken. Ik zag op de site van KLM dat er in november weer rechtstreekse vluchten naar Fortaleza te boeken zijn. Dus ik zie licht aan het einde van de tunnel.



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: corona vírus in Ceará gearriveerd!

Bericht door joaninha » wo aug 26, 2020 00:05

En het percentage dat voor groepsimmuniteit nodig is schijnt achterhaald te zijn. Waarschijnlijk is 20% voldoende omdat ook zo'n 30-40 % al immuniteit heeft zonder besmet te zijn geweest. Mogelijk omdat ze een verkoudheid hebben gehad. ( ook een Coranacrisis).



comulder
Artikels: 0
Berichten: 614
Lid geworden op: do jul 30, 2009 13:52

Re: corona vírus in Ceará gearriveerd!

Bericht door comulder » wo aug 26, 2020 08:19

joaninha schreef:
wo aug 26, 2020 00:05
En het percentage dat voor groepsimmuniteit nodig is schijnt achterhaald te zijn. Waarschijnlijk is 20% voldoende omdat ook zo'n 30-40 % al immuniteit heeft zonder besmet te zijn geweest. Mogelijk omdat ze een verkoudheid hebben gehad. ( ook een Coranacrisis).
Interessant nieuws. Kun je/ wil je de bron hiervan met ons delen?




joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: corona vírus in Ceará gearriveerd!

Bericht door joaninha » do aug 27, 2020 16:40

comulder schreef:
wo aug 26, 2020 08:19
joaninha schreef:
wo aug 26, 2020 00:05
En het percentage dat voor groepsimmuniteit nodig is schijnt achterhaald te zijn. Waarschijnlijk is 20% voldoende omdat ook zo'n 30-40 % al immuniteit heeft zonder besmet te zijn geweest. Mogelijk omdat ze een verkoudheid hebben gehad. ( ook een Coranacrisis).
Interessant nieuws. Kun je/ wil je de bron hiervan met ons delen?
Ja, dat kan. Zie deze links;
Deze over dat groepsimmuniteit al bereikt wordt met een lager percentage. Hierbij bedoel ik niet het totale percentage dat immuun is, maar het percentage dat besmet is geweest. Samen met de mensen die al op een andere manier al weerstand hebben tegen het virus, is de 60% veel sneller bereikt. Daarvan is dan misschien maar 20% echt besmet geweest met Covid19.

https://diariodonordeste.verdesmares.co ... -1.2979836

En deze dat mogelijk een infectie met een verkoudheidsvirus mogelijk ook kan leiden tot weerstand tegen Covid19.

Meer mensen lijken bestand tegen coronavirus dan tot nu toe gedacht - https://nos.nl/l/2339296
Laatst gewijzigd door joaninha op vr aug 28, 2020 04:25, 1 keer totaal gewijzigd.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4092
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: corona vírus in Ceará gearriveerd!

Bericht door borsjea » do aug 27, 2020 22:48

Meen me te herinneren dat we eind jaren zestig voor bepaalde kinderziektes ook wel eens party´s organiseerde.
Het is wellicht een idee om op vrijwillige basis mensen samen te laten komen op corona party´s om een groepsimuniteit te verkrijgen, om de gezondheidssystemen niet in problemen te laten brengen laat je deze mensen een niet behandelen verklaring tekenen en geef je ze als aan denker aan het eind vd bijeenkomst hydroxychloroquine en azithromycin mee naar huis.



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: corona vírus in Ceará gearriveerd!

Bericht door Martinho » vr aug 28, 2020 00:06

Ja, die party´s worden nog steeds gehouden met name in de VS door de zogenoemde anti-vaxers.

Toen ik nog die kinderleeftijd had, in de jaren 50, kreeg je vanzelf wel rode hond, mazelen en de bof. Was meestal erg vervelend, maar niet meteen dodelijk. Het kon ook slecht aflopen, met name voor zwangere vrouwn (of hun baby dan).
Misschien dat voor dit soort dingen een algemene vaccinatie wat overdone is, maar je wilt vast geen kinderverlamming of polio, of iets zoals ebola.

Corona geeft tal van mensen toch wel grote problemen, niet alleen dat je er aan dood kan gaan, maar ook bij genezing. Men is er nog niet uit WAT het is, maar mensen lijden b.v. aan chronische vermoeidheid. En zijn dientengevolge, althans voor een aantal maanden, arbeidsongeschikt. Of misschien wel voor altijd, valt niet te overzien. Revalidatie schijnt erg lang te duren.



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: corona vírus in Ceará gearriveerd!

Bericht door joaninha » vr aug 28, 2020 04:30

In mijn jeugd werd er een vaccinatie campagne gestart tegen polio. Ik woonde toen in Meppel. In de buurgemeente Staphorst ging het virus behoorlijk rond. Omdat door religieuze redenen daar weinig werd ingeënt. In Staphorst kregen veel kinderen kinderverlamming. Op de lagere school werden we toen allemaal ingeënt.



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: corona vírus in Ceará gearriveerd!

Bericht door Martinho » di sep 01, 2020 20:08

HET probleem is, dat men (de wetenschappers) er het er niet over eens zijn in welke mate men immuun wordt na besmetting, en voor hoe lang. Men is er ook niet uit welk percentage moet worden gehaald om over groepsimmuniteit te kunnen spreken. Kortom: niets is zeker op dit gebied.



Plaats reactie